Sociálna práca - vypracované tézy na prijímacie skúšky na Bc.
Vypracované otázky41 s. / 1. roč. / doc
Vypracované tézy na prijímacie skúšky pre bakalárske štúdium odbor sociálna práca.
Pedagogika, sociológia, náuka o spoločnosti
1. Úlohy a základná charakteristika vedných odborov (pedagogika, psychológia, sociológia, filozofia, etika) a ich najvýznamnejší predstavitelia. (HUDECOVÁ)
2. Základné pedagogické pojmy - výchova, vzdelanie, vzdelávanie, vyučovanie, učenie, schopnosti, vedomosti, zručnosti.......(HUDECOVÁ)
3. Rodina a jej význam pre rozvoj osobnosti človeka (štruktúra rodiny, funkc...
|
|
0,4 |
57x |
|
Staroba a voľný čas (Starnutie, Voľný čas, Inštitucionálna starostlivosť o starých ľudí)
Bakalárska práca33 s. / 3. roč. / doc
Starnutie ako celok je začarovaný kruh. Keď človek očakáva, že po dosiahnutí určitého veku sa z neho stane nepotrebná izolovaná bytosť, sám si vytvára podmienky, aby toto očakávanie naplnil. ( D. Chopra ) Kto neprežil starobu, nevie aká je. ( Ľudová múdrosť )To, že som na úvod svojej práce použila tieto citáty nie je náhodné. Chcela som tým poukázať, že nad otázkami staroby a stárnutia sa ľudia zamýšľali už od nepamäti. Písali o nej básnici a spisovatelia, zamýšľali sa filozófi. Za veľmi výstižn...
|
|
0,4 |
26x |
|
Sociálna politika - Úvod do sociálnej politiky, Historický vývoj sociálnej politiky, Vybrané oblasti sociálnej politiky na Slovensku (interný študijný material)
Študijný materiál84 s. / 2. roč. / doc
1.1 Základná terminológia sociálnej politiky, úlohy sociálnej politikyVymedzenie pojmu sociálna politika Slovo sociálny je latinského pôvodu. Používa sa - spoločenský, týkajúci sa spoločnosti, týkajúci sa vrstiev hospodársky slabých, závislých, vykorisťovaných ale tiež vo významoch vzťahujúcich sa k spoločnosti, týkajúci sa zlepšovania spoločenských pomerov, týkajúci sa hmotného zabezpečenia jedinca v spoločnosti.Politika je gréckeho pôvodu. Vo všeobecnosti znamená správu verejných vecí, umenie ...
|
|
0,7 |
193x |
|
Úlohy sociálneho pracovníka pri organizovaní osvojenia
Diplomová práca84 s. / 5. roč. / pdf
Vy, milý čitateľ, čítate už hotovú diplomovú prácu. Ja ju v tejto chvíli len začínam tvoriť. Obaja sme na začiatku, každý ale trochu inak. Úplný začiatok tejto práce však nie je v týchto riadkoch. Pre túto tému som sa rozhodol pred dvoma rokmi, v utorkové večery v laviciach katedry sociálnej práce, na ktoré som sa vždy tešil. Tešil som sa na uponáhľaného mladého muža, s ktorým sme rozprávali o potrebe rodiny pre opustené deti. Spôsob a naliehavosť, s ktorou hovoril o vtedy náhradnej výchove, hĺb...
|
|
0,7 |
41x |
|
Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy
Bakalárska práca36 s. / 3. roč. / doc
Autor Michal Hasaj v práci na tému Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy, píše o školských problémoch adolescentov pri prestupe zo základnej školy na strednú školu.
Úlohou prieskumu je zistiť, čo spôsobuje najväčšie problémy žiakom na novej škole, kto im pomáha tieto problémy riešiť a či sa vôbec rodičia zaujímajú o to, čo ich ratolesti v novej škole trápi. Ďalej sme zisťovali, či sa respondenti adaptovali v novom prostredí.
Autor použil dotazníkovú metódu v dvoch zmiešan...
|
|
0,9 |
10x |
|
Problémy rodiny v súčasnosti a jej postavenie v spoločnosti
Bakalárska práca54 s. / 3. roč. / doc
Rodina je zdrojom základného bohatstva spoločnosti. Podieľa sa významným spôsobom na tvorbe ľudského potenciálu, ktorý je najvzácnejším bohatstvom každej krajiny. Práca je zameraná na poukázanie problémov, s ktorými sa rodiny v súčasnosti stretávajú. Na množstvo prekážok spojených s možnosťou zvýšenia pôrodnosti, zdravej výchovy a v neposlednom rade i zabezpečenia zdravého vývoja budúcich generácii. Jej cieľom nie je len poukazovať, ale taktiež aj hľadať východiská, ktoré sú prospešné pre rodinu...
|
|
0,3 |
43x |
|
Klasifikácia technických odborov vo vzťahu k sústave študijných a učebných odborov
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / docx
V seminárnej práci sa venujem téme klasifikácia technických odborov vo vzťahu k sústave študijných a učebných odborov. V prvej časti som na začiatok popísal aktuálnu sústavu škôl na Slovenskej republike, kde som popísal a aj graficky znázornil systém školského vzdelávania od materskej školy.V druhej časti som sa venoval popísaniu platnej legislatívy, ktorá upravuje školský systém na území slovenskej republiky, zákony, vyhlášky nariadenia vlády SR, body ústavy SR ktoré ho upravujú. Ďalej som sa z...
|
|
0,2 |
6x |
|
Canisterapia v sociálnej práci (psom asistovaná terapia)
Diplomová práca60 s. / 6. roč. / docx
Správny výber zvierat pre danú terapiu je základným bodom výkonu, pretože môže závisieť od jeho úspechu alebo zlyhania. Pes je ideálnym zvieraťom, pretože je viac závislý od človeka a ľahko sa učí a viacej poslúcha podľa špecifických potrieb. Vzhľadom na premenné, ako sú potreby priestoru, potreby hygieny a prístupnosť, sme sa rozhodli vybrať psa ako živočíšny druh zapojeného do terapie. Z tohto dôvodu sme si vybrali canisterapiu ako tému našej diplomovej práce. Terapia podporovaná zvieratami (A...
|
|
0,1 |
5x |
|
Voľný čas a záujmová činnosť stredoškolskej mládeže
Ročníková práca31 s. / 3. roč. / doc
Výchova a vzdelávanie v školách a v školských zariadeniach chápeme ako výchovno-vzdelávací proces. Myslíme tým zastúpenie oboch strán procesu, výchovnej a vzdelávacej stránky. Výchova je spoločenský jav a preto aj ciele výchovy sú spoločenský podmienené. Závisia od charakteru spoločnosti, jej zriadenia, všeobecne prijímaných spoločenských noriem a hodnôt, ktoré sú obsahom morálky. Výchovné ciele vyjadrujú spoločensky potrebné a žiaduce ciele. Škola je dôležitou a živou súčasťou spoločenského org...
|
|
0,2 |
39x |
|
Prostitúcia a iné sexuálne deviácie (história, príčiny, druhy, riešenie, prevencia...)
Prezentácia16 s. / 2. roč. / ppt
Prostitúcia- „najstaršie remeslo“- vo všetkých kultúrach- najstarší sociálno-patologický jav- prepojená s drogovou tematikou- téma mnohých literárnych, divadelných a iných diel...Definícia- z lat. pro-stituere zložené z pro a statuere - vystaviť dopredu, ukázať, odhaliť - označuje pohlavný styk alebo iné sexuálne úkony vykonávané za finančnú alebo naturálnu odmenu...Pojmy- prostitútka - žena vykonávajúca prostitúciu - prostitút - muž vykonávajúci p. - prostituent - klient, ktorý platí za sexuáln...
|
|
0,1 |
7x |
|
Rétorika ako komunikačná zručnosť, ako súčasť profesionálnych kompetencií a profesionálneho imidžu.
Prednášky46 s. / 2. roč. / doc
1.Rétorika ako komunikačná zručnosť, ako súčasť profesionálnych kompetencií a profesionálneho imidžu. Neexistujú absolútne meradlá na hodnotenie kariéry. Úspech alebo zlyhanie sa vzťahujú predovšetkým na sebarealizáciu v hierarchii potrieb. Jednotlivec si hodnotí vlastné kariérne ciele, ktoré sú pre neho významné a uspokojujúce. Úplné pochopenie individuálnej kariéry si vyžaduje skúmanie subjektívneho i objektívneho aspektu. Subjektívne hľadisko predstavujú hodnoty, postoje, osobnosť, motivácia....
|
|
0,6 |
31x |
|
Paradigma v psychológii (deskriptívny prístup, Thomas Samuel Kuhn)
Diplomová práca100 s. / 5. roč. / doc
Koncept paradigmy všeobecnePojem paradigma prvýkrát použil Thomas Samuel Kuhn vo svojej najznámejšej knihe Štruktúra vedeckých revolúcii (1962). V trinástich kapitolách pojednáva najskôr o tzv. normálnej vede, neskôr o procese vzniku vedeckých teórii, a nakoniec o tzv. vedeckých revolúciach. Vo svojej práci spochybňuje obraz vedy, ktorá sa vyvíja tým, že hromadí poznatky a kladie dôraz na absolútne pravdy, v prospech vedy, ktorá skúma fakty relatívne ku kontextu, v ktorom sa jej objavy odohrávaj...
|
|
0,8 |
4x |
|
Štruktúra osobnosti a iracionalita v myslení vo vzťahu so senzitivitou voči nespravodlivosti
ŠVOČ30 s. / 4. roč. / pdf
Vo všeobecnosti sa myslenie považuje za najvyšší stupen poznávacích procesov. Pre plnenie
funkcie prostriedku postihovania objektívnej reality sa pri nom predpokladá istá schopnost primerane
a neskreslene ju odrážat, spracúvat a interpretovat.Je však objektívna realita vnímaná vždy aj objektívne? Nie tak samozrejme, pretože myslenie je
proces subjektívny. Je to v podstate vnútorný dialóg. Už Sokrates opísal myslenie ako „diskurz, ktorý
mysel vedie sama so sebou“ a podobne aj Watson na základ...
|
|
0,2 |
53x |
|
Domáce násilie páchane na ženách - metódy sociálneho výskumu
Semestrálna práca37 s. / 1. roč. / docx
Jedna sa o semestrálnu prácu na predmet Metodologia ametody soc.vyskumu, za pracu som dostal A-cko, praca je cela robena z knih, ziadny internet, jedna sa o kvalitnu pracu pri ktorej som stravil min 35 hodin svojho casu.
V tejto práci sme hlavnú pozornosť venovali problematike týkajúcej sa domácemu násiliu páchanom na ženách. Snažili sme sa zistiť v akej miere sú oslovené ženy obeťami domáceho násilia, či má vplyv na páchanie domáceho násilia závislosť od alkoholu, alebo iných drog. Taktiež nás...
|
|
0,2 |
81x |
|
Rozvoj technickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní.
Diplomová práca64 s. / 5. roč. / docx
Práca je zameraná na technickú gramotnosť v primárnom vzdelávaní, jej súčasťou je kvantitatívny výskum zameraný na zisťovanie spokojnosti učiteľov pracovného vyučovania so súčasným stavom.ÚVODPredkladaná diplomová práca má názov Rozvoj technickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. Aktuálnosť témy technickej gramotnosti narastá úmerne s nárastom nových technológií a vývojom techniky. Príklady zo zahraničia ukazujú, že práve technika a kritický postoj človeka k nej (s ohľadom na prírodu a spoločn...
|
|
1,5 |
3x |
|
Sociálna práca - Analýza voľnočasových aktivít adolescentov v málo podnetnom prostredí
Seminárna práca27 s. / 5. roč. / docx
1 Základné charakteristiky adolescentov žijúcich v málo podnetnom prostredíV období adolescencie dochádza k rôznym vývojovým zmenám, a to od telesných, emocionálnych, hormonálnych až po kognitívne. Ide o veľmi významné obdobie v živote mladého človeka, v ktorom má naňho veľký vplyv rodina a prostredie, v ktorom vyrastá. 1.1 Historický vývoj vnímania adolescentov žijúcich v málo podnetnom prostredí1.2 Definovanie pojmuAdolescenciou je nazývaná druhá fáza obdobia dospievania. Trvá od 15 do 20 roko...
|
|
0,1 |
14x |
|
Metódy sociálnej práce - vypracované štátnicové otázky
Štátnicové otázky84 s. / 4. roč. / doc
1. Vznik a vývoj metód sociálnej práce. Osobnosti, míľniky a najvýznamnejšie obdobia vývoja metód sociálnej práce (USA a európsky kontext).Sociálna práca je stará ako ľudstvo samé. Ide tu o morálnu potrebu človeka pomáhať osobám, odkázaným na pomoc iných. Organizovanej činnosti sociálnej práce predchádzala činnosť charitatívnych a kresťanských spoločenstiev. Išlo o činnosť dobrovoľných zbierok ošatenia a pomoc povojnovým sirotám. Môžeme spomenúť napríklad mliečne akcie - vykupovali mlieko a dáva...
|
|
1,0 |
149x |
|
Prevencia sociálno-patologických javov na stredných školách
Diplomová práca80 s. / 5. roč. / doc
Prelomové spoločenské
obdobia a obzvlášť revolučné udalosti prinášajú so sebou popri pozitívnych
zmenách aj nežiadúce dôsledky pre občanov i celú spoločnosť. Po
transformačných procesoch v Slovenskej republike po roku 1989
a v dôsledku spoločensko-ekonomického vývoja dochádza k nárastu
negatívnych spoločenských javov, od drobných problémov v správaní až po
závažné sociálno-patologické javy. Spektrum sociálno-patologických javo...
|
|
1,1 |
50x |
|
Česko-Slovenské vzťahy po šestnástich rokoch od rozdelenia ČSFR
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / doc
Po prvý krát vo svojej semestrálnej práci zo sociológie budem písať o Česko-Slovenských vzťahoch po šestnástich rokoch od rozdelenia týchto dvoch republík. Nie z pohľadu odborníka alebo komentátora, ale z pohľadu bežného študenta a ob-čana. O tejto téme je popísaných mnoho názorov a postrehov v diskusných fórach, blogoch, v printových médiách a dokonca aj v knihách. Dôvodom prečo ma táto té-ma oslovila je že sám pochádzam zo zmiešaného manželstva. Môj otec je Čech a mama Slovenka. Rodinu mam...
|
|
0,7 |
5x |
|
Nezamestnanosť a jej riešenie voči absolventom škôl v regióne Liptovský Mikuláš
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / doc
Nezamestnanosť patrí k fenoménom, ktorému je v modernej ekonómii venovaná zvýšená pozornosť a v súčasnej dobe predstavuje podstatný existenčný problém nielen v našej krajine, ale ide o celosvetový problém, ktorý narastá stále do väčších rozmerov. Nezamestnanosť má svoje negatívne dôsledky na človeka, rodinu i spoločnosť. Zvyšuje sa pravdepodobnosť chudoby, nezamestnaný je často vytlačený na okraj spoločnosti.
Nezamestnanosť je závažným sociálnym a ľudským problémom, ktorý postihuje ľudí bez ohľ...
|
|
2,4 |
36x |
|
Štátnicové otázky - Metódy aplikovanej sociálnej práce
Štátnicové otázky40 s. / 5. roč. / docx
1. Vývoj metód sociálnej práce. Najvýznamnejšie míľniky a osobnosti vývoja metód sociálnej práce s dôrazom na metódy sociálnej práce so skupinou a komunitou.19. stor. Octavia Hillová - britská reformátorka. Snažila sa o zlepšovanie bytových podmienok chudobných ľudí a robotníkov, ktoré sa rozhodla aj prakticky riešiť stavbou a prestavbou robotníckych domov. Odstránenie chudoby závisí podľa nej od rozvoja komunity. Práca s komunitou umožní mnohým ľuďom viesť život bez nutnosti individuálnej pomoc...
|
|
0,2 |
220x |
|
Liberalizmus verzus komunitarizmus v politickej filozofii
Diplomová práca70 s. / 5. roč. / doc
Myšlienka na spravodlivosť je stará ako ľudstvo samo. Je jednou z najdôležitejších požiadaviek každého jednotlivca. Požiadavka na spravodlivosť znamená požiadavku na spravodlivé pravidlá života a spravodlivý spoločenský poriadok. Od počiatku sa ľudia zaoberali postavením človeka v štáte, aj postavením a úlohami štátu samotného voči jeho obyvateľom.Predstava absolútnej nadvlády štátneho aparátu a absolutistických panovníkov bola zavrhnutá v 17. storočí, keď sa zrodili liberálne idey, idey o slobo...
|
|
0,4 |
7x |
|
Hodnotová orientácia detí a mládeže v nízkoprahovom programe pre deti a mládež
Diplomová práca97 s. / 5. roč. / pdf
Práca sa zaoberá vzťahmi rasových projekcií a hodnotovej orientácie prevažné rómskych detí
a mládeže z mestskej časti Bratislava - Vrakuňa, oblasti zvanej „Pentagon“, navštevujúcej
nízkoprahový program pre deti a mládež Mixklub. Pokúša sa nájsť odpoveď na otázku, akým
spôsobom vplýva vedomie „byť Rómom v Pentagone“ detí a mládeže v „Pentagone“ na ich
hodnotovú orientáciu a ktoré hodnoty sú procesom „byť Rómom v Pentagone“ produkované
a príjmané aj vzhľadom na sociálno-patologické prostredie...
|
|
0,7 |
4x |
|
Právna komparatistika (porovnávacia právna veda) - Veľké právne systémy
Skriptá148 s. / 1. roč. / rtf
Druhé vydanie učebných textov z predmetu Právna komparatistika vychádza po niekoľkoročných skúsenostiach s výučbou tohoto predmetu, ktorý bol ako nový zaradený do učebného programu Právnickej fakulty UPJŠ v Košiciach v roku 1999. Napriek pomerne krátkemu obdobiu medzi dvoma vydaniami tejto učebnej pomôcky možno zaznamenať rozsiahle zmeny v jednotlivých právnych systémoch súčasného sveta. To bol jeden z dôvodov, ktorý nabádal vykonať určité zmeny v predkladanom texte. Samozrejme nemá zmysel úsili...
|
|
0,6 |
3x |
|
Eutanázia (Sociálna práca) - Pojem eutanázia, Rozdiel medzi samovraždou a eutanáziou, Argumenty pre a proti...
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
„Ak si už niekedy videl umierať človeka, pomysli si, že aj ty pôjdeš tou istou cestou.“ (Tomáš Kempelský,1995). Život každého človeka sa začína narodením a končí smrťou. Hoci každý z nás ho má rozdielny, plný náhod, prekvapení a sklamaní, jedno je isté, každý raz zomrie. Nikto však nepozná ani miesto, čas, ba ani spôsob. Keď sa vysloví slovo smrť, väčšina si predstaví aj bolesť a utrpenie, ktoré prináša. Aby sme sa zbavili bolesti a neľudského utrpenia, hľadáme spôsob ako mať smrť rýchlo za sebo...
|
|
0,3 |
29x |
|
Možnosti intervencie sociálneho pracovníka v práci s dieťaťom so syndrómom CAN
Bakalárska práca43 s. / 3. roč. / docx
Hlavnou témou bakalárskej práce sú možnosti intervencie sociálneho pracovníka v práci s dieťaťom so syndrómom CAN. Práca má teoretický charakter. Dieťa pre svoj zdravý vývoj potrebuje bezpečné, stabilné a milujúce prostredie. Práca podáva základné informácie o rodine z hľadiska plnenia funkcií, o probléme syndrómu CAN, jeho rôznych formách a zdôrazňuje význam jeho prevencie. Charakterizuje inštitúcie a zariadenia, ktoré poskytujú pomoc a sociálne služby deťom so syndrómom CAN. Základným cieľom...
|
|
0,1 |
63x |
|
Informatická výchova v primárnom vzdelávaní 1 (profesorka Karasová)
Prednášky44 s. / 1. roč. / docx
1. ZÁKLADNÉ POJMY SÚVISIACE S IKTDôležité pojmy: hardvér, softvér, periférne zariadenia/externéPočítačOsobný počítač (ang. Personal computer, skrátene PC) je počítačom určeným pre osobné použitie, pre použitie jednotlivcom. Osobný počítač je štandardizovaný a integrovaný mikropočítačový komplex, ktorý vychádza zo štandardov vytvorených IBM a Apple. Tento názov vznikol v čase, keď boli počítače väčšinou veľké (sálové, strediskové a pod.) a ich čas sa zdieľal medzi viacerých používateľov (strojový...
|
|
2,7 |
2x |
|
Kulty a sekty - charakteristika, nábor, manipulácia...
Seminárna práca25 s. / 1. roč. / doc
Približne za posledných sto rokov, ale najmä od šesťdesiatych rokov dvadsiateho storočia neuveriteľne vzrástol počet nových náboženstiev, siekt či vierovyznaní. Ich vstúpenci pochádzajú z rozličných sociálnych vrstiev a vekových skupín, no najčastejšie majú okolo dvadsať rokov. Sú medzi nami jehovisti, stúpenci hnutia Hare Krišna v oranžových habitoch a s vyholenými hlavami či dokonca satanisti a tiež členovia ďalších siekt.
Mnohí ľudia, predovšetkým mladí, mentálne postihnutí, osamelí či ovdo...
|
|
0,1 |
14x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky169 s. / 3. roč. / docx
1. Všeobecná didaktika a teoretické základy vyučovacieho procesu v primárnom vzdelávaní. Ciele vyučovacieho procesu, jeho spoločenské, gnozeologické, psychologické a logické základy a fázy. Modernizácia vyučovania na primárnom stupni edukácie.Predmet didaktiky - didaktika pochádza z gréckeho slova didasko - učím , vyučujem. Predmetom sú otázky obsahu a rozsahu vzdelávania, zásady, metódy a formy vyučovania, interakcia medzi učiteľom a žiakom. Vplyv na rozvoj didaktického myslenia mal Jan Amos Ko...
|
|
1,0 |
31x |
|
Sociálna politika I. (základné pojmy, sociálne správanie, prvotná akumulácia kapitálu...)
Skriptá85 s. / 2. roč. / doc
Sociálne problémy a sociálne riziká môžu postihnúť každého. Nezamestnanosť, choroba a určite väčšinu ľudí aj staroba. Úlohou sociálnej politiky je pomáhať ľuďom v takýchto situáciách, alebo im dokonca predchádzať, teda nie len plátať medzery v príjmoch obyvateľstva, ale aj pozitívne ovplyvňovať vývoj v spoločnosti, napr. cieľavedomou podporou rodín ovplyvňovať demografický vývoj. Sociálna politika patrí preto k tým častiam politiky, ktorú ľudia obzvlášť pozorne sledujú.Definícií sociálnej politi...
|
|
0,6 |
51x |
|
Človek s postihnutím z pohľadu sociálneho pracovníka
Diplomová práca74 s. / 5. roč. / pdf
Cieľom pokrokového snaženia je starostlivosť o človeka. Naša demokratická spoločnosť kladie veľký dôraz na všestrannú starostlivosť aj o zdravotne postihnutých jedincov, v rámci ktorej existujú vedľa seba zložky: zdravotnícka, sociálna, pedagogicko-psychologická.Cieľom starostlivosti je nielen vytvoriť zdravotne postihnutému podmienky pre objektívne začlenenie sa do pracovného kolektívu, ale aj umožniť mu získať pocit životného naplnenia, šťastia. V systéme sociálnej starostlivosti o zdravotne p...
|
|
0,7 |
40x |
|
Osobnosť vedúceho zamestnanca a jeho vplyv na pracovnú klímu školy
Záverečná práca35 s. / 1. roč. / odt
Pokrok ľudstva kladie stále vyššie nároky na výchovno - vzdelávaciu sústavu. V súvislosti s rastúcimi nárokmi na vzdelanie vzrastá aj pozornosť venovaná predškolskej výchove detí. Je známe, že podchytenie záujmu detí o poznávanie a tvorivú činnosť už v predškolskom veku sa veľmi priaznivo prejaví po ich príchode do základnej školy. Pokrok v napredovaní týchto detí je jednoznačne vyšší.Aj v nás sa ako dôsledok uvedomenia si významu tejto výchovy rozvinula diskusia o účelnosti povinnej predškolske...
|
|
0,1 |
5x |
|
Vybrané aspekty práce asistenta učiteľa v špeciálnom školstve
Ročníková práca32 s. / 1. roč. / doc
Otázka, ako vnímať zdravotné postihnutie a jeho nositeľa, zamestnáva väčšinovú populáciu už celé stáročia. Odpovede na ňu sa v priebehu dejín, prirodzene, menili. V súčasnosti sa už nediskutuje o tom, či sú i zdravotne postihnutí ľudskými bytosťami, ktoré si zaslúžia žiť plnohodnotný život. Nejedna polemika sa však vedie o tom, kto a ako by im mal takýto život zabezpečiť. Na prvý pohľad je totiž zjavné, že bez naplnenia mnohých - často výsostne individuálnych - špeciálnych potrieb každého zdravo...
|
|
0,2 |
18x |
|
Kvantitatívne a kvalitatívne metódy v sociálnej pedagogike
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa zameriame na metodológiu sociálnej pedagogiky, konkrétnejšie na kvantitatívny a kvalitatívny výskum.
Výskum podľa Schmidta (s. 8) nie je zbieranie poznatkov, ale je to vlastne to, kde výskumník hľadá odpovede na nové problémy alebo nové odpovede na staré problémy. Usiluje sa odhaliť a dokázať pravdu bez ohľadu na niekoho alebo niečo, keď potvrdzuje a kriticky analyzuje pramene a celý svoj výskumný postup, svoje pokusy zámerne opakuje, aby si postup overil. Pozoruje v...
|
|
0,1 |
25x |
|
Aká je spolupráca rodiny mentálne retardovaného dieťaťa a školy
Seminárna práca16 s. / 5. roč. / pdf
Mentálna retardácia je vrodené alebo v prvých rokoch života získané zaostávanie vo
vývoji osobnosti s najväčším postihnutím v oblasti intelektu. Charakter poruchy je globálny,
to znamená, že sú postihnuté viac alebo menej všetky psychické funkcie.
J.Kafka a kol.,1993 Slovo „retardácia“ znamená zdržanie, oneskorenie, spomalenie, čo je atribútom vývinovej
poruchy pri mentálnej retardácii. Vo všeobecnosti sa mentálna retardácia chápe ako narušenie
ontogenetického vývinu v oblasti intelektovýc...
|
|
0,1 |
34x |
|
Základné práva človeka (Vybrané kapitoly teológie)
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Základné ľudské práva vyplývajú zo základnej hodnoty každej ľudskej bytosti - z ľudskej dôstojnosti. Táto hodnota prináleží každému - nielen tomu, kto si ju uvedomuje, alebo kto si ju vydobyje. Je daná skutočnosťou, že sme ľudia. Základné práva a slobody sa zaručujú na území Slovenskej republiky všetkým bez ohľadu na pohlavie, rasu, farbu pleti, jazyk, vieru a náboženstvo, politické, či iné zmýšľanie, národný alebo sociálny pôvod, príslušnosť k národnosti alebo etnickej skupine, majetok, rod ale...
|
|
0,2 |
53x |
|
Krízové javy zastupiteľského princípu vládnutia v demokracii
Diplomová práca66 s. / 5. roč. / doc
Moderná zastupiteľská demokracia vznikla ako výsledok rozšírenia demokratických práv a slobôd na všetky vrstvy obyvateľstva a deľby štátnej moci. Jej uplatnenie bolo spojené s negáciou priamej demokracie a ako spôsob vlády sa uplatnila takmer vo všetkých súčasných štátoch. Základy zastupiteľstva boli položené už v stredoveku a jeho prvky môžeme nájsť už v antike. Ako povedal David Held, zastupiteľská demokracia zvíťazila ako kľúčová inštitucionálna podpora autority a slobody uznaním politickej r...
|
|
0,4 |
151x |
|
Funkcie sociálnej politiky a ich uplatnenie v Slovenskej republike
Semestrálna práca26 s. / 3. roč. / doc
V našej práci sme sa snažili podať jasne a čo možno najprehľadnejšie vymedzenia a pohľady pojmov spadajúcich do sféry sociálnej politiky ako aj vysvetliť samotný pojem sociálna politika. Okolnosti vzniku danej práce súvisia so zjavnou potrebou vypracovania ročníkovej práce, no v podstatnejšej miere nám išlo o hlbšie, prenikavejšie a obšírnejšie nahliadnutie do jednej z časti sociálnej politiky. Táto práca obsahuje teoretickú časť, ktorá je zložená z troch kapitol. Tie sa členia na jednotlivé pod...
|
|
0,2 |
27x |
|
Národnostná diskriminácia (diskriminácia Rómov v spojení s prácou, zamestnaním)
Semestrálna práca43 s. / 5. roč. / doc
Pozícia na trhu práce je spolu so zamestnaneckým statusom a dosiahnutým vzdelaním jedným z najdôležitejších faktorov, prostredníctvom ktorého sa jednotlivec začleňuje do sociálnej štruktúry. Marginalizácia na trhu práce je často primárnym zdrojom chudoby a znamená v konečnom dôsledku vylúčenie zo životného štandardu a životných šancí obvyklých v spoločnosti. Odborná literatúra v najširšom chápaní považuje za diskrimináciu také konanie alebo opomenutie, pri ktorom sa uplatňujú rôzne pravidlá v ro...
|
|
0,5 |
7x |
|
Špeciálny pedagóg v primárnej prevencii drogových závislostí v okrese Liptovský Mikuláš
Bakalárska práca61 s. / 4. roč. / pdf
1.1 Definovanie základných pojmov
V tejto časti nám pôjde predovšetkým o zhrnutie špecifických pojmov, ktoré sa
v našej práci budú vyskytovať. Tieto pojmy budú definované z rôznych zdrojov,
pričom nie je našou úlohou vyjadrovať komentár k rôznym definíciám, ale nájsť také,
ktoré sú pre prácu v oblasti prevencie drogových závislostí najvýstižnejšie.
Droga - „je akákoľvek látka, upravená surovina nerastného, rastlinného, alebo
živočíšneho pôvodu, ...
|
|
0,4 |
3x |
|