Špeciálny pedagóg v primárnej prevencii drogových závislostí v okrese Liptovský Mikuláš
Bakalárska práca61 s. / 4. roč. / pdf
1.1 Definovanie základných pojmov
V tejto časti nám pôjde predovšetkým o zhrnutie špecifických pojmov, ktoré sa
v našej práci budú vyskytovať. Tieto pojmy budú definované z rôznych zdrojov,
pričom nie je našou úlohou vyjadrovať komentár k rôznym definíciám, ale nájsť také,
ktoré sú pre prácu v oblasti prevencie drogových závislostí najvýstižnejšie.
Droga - „je akákoľvek látka, upravená surovina nerastného, rastlinného, alebo
živočíšneho pôvodu, ...
|
|
0,4 |
3x |
|
Možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov
Diplomová práca78 s. / 5. roč. / docx
Cieľom diplomovej práce bolo zistiť možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov u detí a mládeže v Banskobystrickom kraji.Práca je rozdelená na sedem kapitol. Prvá kapitola je venovaná súčasnému stavu teoretického rozpracovania problematiky. Ďalšie kapitoly sa zaoberajú sociálnym pedagógom- jeho osobnosťou, kompetenciami a možnosťou uplatnenia v oblasti prevencie sociálnopatologických javov v praxi. Záverečné kapitoly sú venované empirickému výskumu. I...
|
|
0,3 |
8x |
|
Hodnotová orientácia detí a mládeže v nízkoprahovom programe pre deti a mládež
Diplomová práca97 s. / 5. roč. / pdf
Práca sa zaoberá vzťahmi rasových projekcií a hodnotovej orientácie prevažné rómskych detí
a mládeže z mestskej časti Bratislava - Vrakuňa, oblasti zvanej „Pentagon“, navštevujúcej
nízkoprahový program pre deti a mládež Mixklub. Pokúša sa nájsť odpoveď na otázku, akým
spôsobom vplýva vedomie „byť Rómom v Pentagone“ detí a mládeže v „Pentagone“ na ich
hodnotovú orientáciu a ktoré hodnoty sú procesom „byť Rómom v Pentagone“ produkované
a príjmané aj vzhľadom na sociálno-patologické prostredie...
|
|
0,7 |
4x |
|
Voľný čas a záujmová činnosť stredoškolskej mládeže
Ročníková práca31 s. / 3. roč. / doc
Výchova a vzdelávanie v školách a v školských zariadeniach chápeme ako výchovno-vzdelávací proces. Myslíme tým zastúpenie oboch strán procesu, výchovnej a vzdelávacej stránky. Výchova je spoločenský jav a preto aj ciele výchovy sú spoločenský podmienené. Závisia od charakteru spoločnosti, jej zriadenia, všeobecne prijímaných spoločenských noriem a hodnôt, ktoré sú obsahom morálky. Výchovné ciele vyjadrujú spoločensky potrebné a žiaduce ciele. Škola je dôležitou a živou súčasťou spoločenského org...
|
|
0,2 |
38x |
|
Sociálna komunikácia (pre majstrov a vychovávateľov) - doc. Dr. Ján Brindza, CSc.
Skriptá59 s. / 3. roč. / pdf
Medziľudská komunikácia, vzájomná interakcia, dorozumievanie alebo oznamovanie niečoho niekomu patrí medzi základné ľudské aktivity. Porozumenie medzi ľuďmi sa deje prostredníctvom komunikácie. A. D. Mead uvádza dva typy komunikácie. Prvým typom je komunikácia v pravom zmysle slova. Jej obsahom je púhe oznámenie jednej bytosti druhej, postoj k nejakej zložke prostredia, ktoré je významné pre obidve bytosti. Táto prostá forma komunikácie sa vyskytuje aj u nižších živočíchov. V ľudskej spoločnosti...
|
|
0,5 |
213x |
|
Komunikácia a sociálne zručnosti, ako prostriedok zlepšovania vzťahov so študentmi
Seminárna práca25 s. / 2. roč. / docx
Komunikačné cykly, nástroje a prostriedky sú najefektívnejšie pomôcky na vytváranie a formovanie modernej spoločnosti. Sociálne zručnosti, ako tie najsilnejšie predpoklady spolu s etikou, dokážu vytvárať prostredie, kde dokážeme realizovať náš sociálny, či vedomostný postup dopredu.
„Doba rýchleho pokroku“ ako ju nazývame je predmetom, nielen rýchlosti vývoja, ale aj hľadania prostriedkov, ako čo najlepšie a najrýchlejšie dokážeme interpretovať svoje myšlienky a podať ich tak, aby aj tá druhá ...
|
|
0,1 |
32x |
|
Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy
Bakalárska práca36 s. / 3. roč. / doc
Autor Michal Hasaj v práci na tému Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy, píše o školských problémoch adolescentov pri prestupe zo základnej školy na strednú školu.
Úlohou prieskumu je zistiť, čo spôsobuje najväčšie problémy žiakom na novej škole, kto im pomáha tieto problémy riešiť a či sa vôbec rodičia zaujímajú o to, čo ich ratolesti v novej škole trápi. Ďalej sme zisťovali, či sa respondenti adaptovali v novom prostredí.
Autor použil dotazníkovú metódu v dvoch zmiešan...
|
|
0,9 |
10x |
|
Kvantitatívne a kvalitatívne metódy v sociálnej pedagogike
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa zameriame na metodológiu sociálnej pedagogiky, konkrétnejšie na kvantitatívny a kvalitatívny výskum.
Výskum podľa Schmidta (s. 8) nie je zbieranie poznatkov, ale je to vlastne to, kde výskumník hľadá odpovede na nové problémy alebo nové odpovede na staré problémy. Usiluje sa odhaliť a dokázať pravdu bez ohľadu na niekoho alebo niečo, keď potvrdzuje a kriticky analyzuje pramene a celý svoj výskumný postup, svoje pokusy zámerne opakuje, aby si postup overil. Pozoruje v...
|
|
0,1 |
19x |
|
Integrating reading and speaking skills in the English as a EFL
Semestrálna práca33 s. / 1. roč. / docx
„To work we learn by working, to write by writing, to speak by speaking.“ (J. A. Komenský)„The practice have to be built up on good the theory.“ (Leonardo da Vinci)Integrating reading and speaking skills in teaching is important for development of productive mind of pupils and students, that is why teachers concern with psychology of children and young teenagers.Psychology is science about soul (Aristoteles), consciousness (Wundt), mind (Titchener), behaviour (Watson) and about unconsciousness (...
|
|
0,1 |
2x |
|
Rozvoj technickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní.
Diplomová práca64 s. / 5. roč. / docx
Práca je zameraná na technickú gramotnosť v primárnom vzdelávaní, jej súčasťou je kvantitatívny výskum zameraný na zisťovanie spokojnosti učiteľov pracovného vyučovania so súčasným stavom.ÚVODPredkladaná diplomová práca má názov Rozvoj technickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. Aktuálnosť témy technickej gramotnosti narastá úmerne s nárastom nových technológií a vývojom techniky. Príklady zo zahraničia ukazujú, že práve technika a kritický postoj človeka k nej (s ohľadom na prírodu a spoločn...
|
|
1,5 |
1x |
|
Duálne vzdelávanie v podmienkach stredných odborných škôl
Bakalárska práca32 s. / 3. roč. / doc
Duálne vzdelávanie ako nový systém odborného vzdelávania a prípravy na výkon povolania je zakotvený v Zákone č. 61/2015 Z. z. o odbornom vzdelávaní a príprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Podporený je aj národným projektom Rozvoj stredného odborného vzdelávania pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Štátnym inštitútom odborného vzdelávania. Cieľom práce je vykonať analýzu podmienok duálneho vzdelávania v odbornej príprave na stredných odborn...
|
|
1,4 |
5x |
|
Študijný materiál ku skúške z predmetu Sociálna pedagogika
Študijný materiál17 s. / 2. roč. / pdf
Čo je to pedagogika?Čo je to vlastne pedagogika? = Pedagogika, ako hovorí Prucha, je vedou, ktorá sa zaoberá výchovou (edukáciou) a vzdelávaním. Má svoje pravidlá, normy, systém. Praktická pedagogika sa potom osvojuje, napr. v učiteľskom prostredí a pod. Niektorí autori hovoria, že : edukácia = výchova + vzdelávanie.Názov pedagogika vznikol:- z latinského slova : paedagogus - vychovávateľ,- v gréckej terminológii sa toto slovo : paidagógos - prekladá ako otrok, doslova otrok vo vychovávaní iných...
|
|
0,4 |
11x |
|
Využitie psychomotorických hier u detí s poruchami učenia a správania
Diplomová práca91 s. / 5. roč. / pdf
Rodina a školská trieda sú základnými sociálnymi útvarmi dieťaťa. Sú miestami, kde trávi prevažnú časť svojho života a kde sa dostáva do rôznych, často závažných emocionálnych situácií a sociálnych vzťahov, ktoré sú zdrojom pozitívnych a negatívnych podnetov, ale aj celého radu osobných problémov a konfliktov. Dnešný svet je veľmi uponáhľaný, plný stresujúcich situácií, agresivity a negatívnych javov, čo má veľmi nepriaznivý dopad na prežívanie detí a fungovanie rodín. Pokrok v technickom rozvoj...
|
|
1,8 |
12x |
|
Škola rozvíjania emocionálnej inteligencie žiakov
Seminárna práca17 s. / 4. roč. / doc
Stále viac sa potvrdzuje, že v dnešnom extrémne zložitom svete a v súčastných zložitých sociálnych podmienkach a medziľudských vzťahoch už jedinci nevystačia iba s dobre osvojeným množstvom informácií, poznatkov a vedomostí o svete a s tým, ako možno tieto poznatky využiť pri riešení praktických problémov každodenného života, ale potrebujú sa dozvedieť viac o tom, kto sú, akí sú, ako ich vníma okolie, ako fungujú vo svojom sociálnom prostredí, ako zvyčajne riešia problémy, aké majú potreby a žel...
|
|
0,2 |
19x |
|
Preventívne opatrenia agresivity u detí a mládeže
Diplomová práca74 s. / 5. roč. / doc
Úvod Minulý rok zaevidovali príslušníci polície v Nitrianskom kraji 380 trestných činov spáchaných mladistvými a 294 deťmi. Zarážajúca je však ich brutalita, o čom svedčí aj upálenie bezdomovca v Nových Zámkoch, to majú na svedomí dvaja šestnásťroční chlapci, či dopichanie pracovníčky zberných surovín v Nitre, z tohto trestného činu obvinili sedemnásťročného a o tri roky staršieho chlapca.Agresívne správanie sa je charakteristické pre všetky deti medzi prvým a tretím rokom ich života. Jedná sa o...
|
|
0,9 |
24x |
|
Seminárna práca na tému "Alternatívne školstvo"
Semestrálna práca28 s. / 2. roč. / doc
Alternatívne školské systémy vznikli ako alternatíva k systému tradičnému, ktorému sa vytýkali nedostatky na mnohých úrovniach a rôznej intenzity. Cieľom našej seminárnej práce je obsiahnuť podstatu alternatívneho školstva. V prvej časti sa budeme venovať všeobecnej charakteristike alternatívneho školstva (jeho vzniku, vývoju, princípom, vlastnostiam). V druhej časti sa pokúsime načrtnúť prístupy k členeniu alternatívnych škôl. Tretia časť bude pozostávať z charakteristiky najznámejších alternat...
|
|
0,3 |
47x |
|
Záujmové vzdelávanie a občianske vzdelávanie
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / docx
V rámci výučby predmetu základy andragogiky som vypracovala tému záujmové a občianske vzdelávanie. V tejto seminárnej práci venujem pozornosť predmetu, obsahu, metódu záujmového vzdelávania a jeho rozdelenia. Ďalej vysvetľujem aj význam pojmu občianske vzdelávanie. O týchto vzdelávacích systémoch treba vedieť, že v rokoch 1991 - 1994 sa bol realizovaný jeden projekt na Slovensku, ktorý sa nazývame PHARE: Stratégia programy vzdelávania dospelých. Jeho výsledkom bola zákon pri členení oblasti ďalš...
|
|
0,3 |
0x |
|
Predškolská pedagogika - podklady ku skúške
Vypracované otázky33 s. / 1. roč. / doc
1. Predškolská pedagogika ako veda o výchove a vzdelávaní. terminologický aparát predškolskej pedagogiky. predškolská pedagogika v kontexte pedagogických vied.
PREDŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA = vedná disciplína o výchove detí v období pred
začiatkom školskej dochádzky, od narodenia po šiesty, respektíve siedmy rok života. Skúma podstatu, zákonitosti a osobitosti inštitucionálnej predškolskej výchovy i výchovy detí v rodinnom prostredí
PREDMET PREDŠKOLSKEJ PEDAGOGIKY
- otázky súvisiace s vývinom a ...
|
|
0,2 |
197x |
|
Patologické hráčstvo - Sociálna patológia
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Zvýšená pozornosť, ktorú dnes venujeme drogám a liečbe drogovej závislosti, akoby zatieňovala reálnu prítomnosť a závažnosť dôsledkov takej formy závislosti, akou je gamblerstvo alebo patologické hráčstvo. Či už chceme alebo nie, musíme priznať, že v súčasnosti vzrastá nielen počet drogovo závislých jedincov, ale aj počet hazardných hráčov, gamblerov, pre ktorých sa hra stáva jediným zmyslom života.
Ako huby po daždi už aj u nás rastie počet kasín, herní a rozličných hracích a výherných automat...
|
|
0,1 |
53x |
|
Vypracované otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky33 s. / 3. roč. / odt
1. Pedagogika ako veda o výchove: jej vznik a vývoj, predmet a členenie. (Vznik a vývoj pedagogiky. Čo je pedagogika? Pedagogika ako veda). Paidagogos (pais - dieťa, agein - viesť) » Samotná veda o výchove sa rodí s ostatnými vedeckými disciplínami, najmä s filozofiou, čo dokumentujú aj celé dejiny pedagogiky (výchovných teórií). » Všeobecne môžeme povedať, že pedagogika ako veda vychádzala z idealistických alebo materialistických koncepcií.
»
Klasici antickej filozofie Sokrates, Platón, Ari...
|
|
0,1 |
5x |
|
Rómovia a multikultúrna výchova na Slovensku
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Základnou myšlienkou multikultúrnej výchovy je poukázanie na jedinečnosť, svojráznosť a právo na miesto svojej i každej inej medzi ostatnými kultúrami. Deti (ľudia) sa učia vďaka odlišnosti viacej uvedomovať vlastné, spoznávať a rešpektovať iné hodnoty. So zaostrením na rómsku populáciu, to podľa mňa znamená vyzdvihnúť inakosť druhých kultúr, poukázať na ich bohatstvo a upozorniť na spolužitie kultúr v dejinách i dnes, konkrétne v našej krajine. Za veľmi doležitú úlohu multikultúrnej výchovy a v...
|
|
0,2 |
35x |
|
Komunikácia s jedincom s viacnásobným postihnutím
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Každý človek bez ohľadu na to, či je zdravý alebo zdravotne postihnutí má právo na vzdelávanie. Aby sa mohol vzdelávať a zaradiť sa do života, musí vedieť komunikovať s okolím. Viacnásobne postihnutí je skupina osôb, ktoré vykazujú súčasne príznaky viacerých postihnutí (napr. hluchoslepí, mentálne + zrakovo, reč...). Cielená pozornosť sa tomuto problému venuje až v posledných desaťročiach či rokoch. Je dôležité, aby sme sa snažili ľuďom s viacnásobným postihnutím pomáhať a na to je potrebná komu...
|
|
0,1 |
24x |
|
Komparatívna pedagogika a andragogika
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Vzdelanie je proces a výsledok osvojovania si systematických poznatkov, vedomostí a návykov. Predovšetkým v školách je spojený s výchovou sa zreteľom na charakter danej kultúry. Kvalita vzdelania nie je daná množstvom poznatkov, ale ich ucelenosťou a hĺbkou.Rôznorodosť európskych školských systémov vyplýva z rôznych tradícií a rôznej jazykovej kultúry. Torsten Husén (1993, s.33) uvádza, že „v pozadí súčasných premien európskeho školského vzdelania sú ako špecifické problémy spojené s európskou i...
|
|
0,1 |
29x |
|
Výchovné problémy súčasnej rodiny
Bakalárska práca47 s. / 5. roč. / pdf
V dnešnej dobe je veľmi dôležité, aby rodina bola funkčná a rodič bol pre dieťa pozitívnym vzorom. Význam rodiny spočíva nielen v tom, že sa dieťa do nej narodí a dedí genetickú výbavu, ale aj v tom, že rodičia svojím vplyvom určujú jeho životnú dráhu, formujú osobný vývin a sú pre neho vzorom správania.
V súčasnosti sa vo viacerých rodinách častejšie vyskytujú problémy, ktoré súvisia s výchovou detí, čoho dôsledkom je rozpad rodín, pričom najviac trpia najmä deti.
Na základe toho bolo cieľom...
|
|
0,3 |
52x |
|
Pedagogika mentálne postihnutých
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Typické znaky a klinické prejavy mentálne postihnutých1. Odlišnosti v myslení - typickým znakom jedincov s mentálnym postihnutým je obmedzená potreba zvedavosti a preferencie podnetového stereotypu. Takíto jedinci bývajú zvyčajne pasívnejší a viac závislí na sprostredkovávaní informácii inými ľuďmi. Orientácia v známom prostredí je pre nich omnoho náročnejšia, pretože horšie rozlišujú významné a nevýznamné znaky jednotlivých objektov a situácii a horšie chápu ich vzájomné vzťahy...2. Odlišnosti ...
|
|
0,1 |
28x |
|
Přednášky - Technológia vzdelávania
Prednášky14 s. / 1. roč. / doc
Technológia - gr. techné (remeselnícka zručnosť), logos (učenie)Technológia vo vzdelávaní - 50te roky (USA, VB), aplikácia skúseností z technológie výroby na pedagogický procesTechnologický proces: výchova, výučba, vzdelávaniePracovník: učiteľ, pedagóg, vychovávateľProstriedky: učeb. pomôcky, didaktická technikaPôsobenie: vychovávanie, vyučovaniePracovné „predmety“: študenti, žiaciCiele: vychovať, naučiťProdukty: vzdelaní občania» Technológia vzdelávania - vedná disciplína zaoberajúca sa výchovo...
|
|
0,2 |
67x |
|
Klasifikácia ako výsledok procesu hodnotenia
Poznámky23 s. / 1. roč. / doc
Hodnotenie je silným stimulujúcim prostriedkom a má veľký výchovný význam, pokiaľ je však správne a spravodlivé. Termín ohodnotenia sa často stotožňuje s termínom klasifikácia a známka. Ohodnotenie je širší pojem ako klasifikácia, je výrazom emocionálneho vzťahu, hodnotiaceho posudku a oznámkovania. Známka je meradlom vedomostí žiakov, nemá byť ani odmenou, ani nástrojom trestu.
V našej seminárnej práci chceme vysvetliť základné princípy hodnotenia a klasifikácie v edukačnom procese, poukázať ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Seminárna práca z predmetu Pedagogika voľného času
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
V dejinách ľudskej spoločnosti existovalo a dodnes existuje veľa názorov na problematiku voľného času. Ucelenejšie poňatie tohto problému sa zrejme zjavuje prvý raz v prácach gréckych filozofov, ktorí nazvali voľný čas scholé. Tento termín prekladá slovník ako: voľný čas, prestávka, odpočinok, nedostatok práce, vyplnenie voľných chvíľ prácou, rozhovormi, štúdiom a podobne. Voľný čas detí a mládeže a jeho naplňovanie pozitívnymi aktivitami hrá významnú úlohu pri utváraní osobnosti mladého človeka...
|
|
0,1 |
158x |
|
Alkoholizmus ako sociálny jav
Bakalárska práca80 s. / 3. roč. / doc
Alkohol je pravdepodobne najstaršia známa droga. Je tu s nami celé tisícročia, sprevádza nás celý život. Nezaobíde sa bez neho žiadna významná udalosť - od narodenia až po smrť. Všetci, alebo skoro všetci pijeme. Alkohol je nápoj, pochutina, potravina, ale aj droga so všetkými vlastnosťami drogy: zlepší náladu, odstráni úzkosť, strach, pomôže zabudnúť na zlé, zbližuje ľudí, ale vytvára aj telesnú a duševnú závislosť, poškodzuje zdravie, vzťahy, prináša utrpenie závislému i jeho okoliu. Alkohol j...
|
|
0,4 |
35x |
|
Sociálna patológia - poznámky z prednášok
Prednášky26 s. / 2. roč. / docx
Ukončenie: vytvoriť preventívny program Literatúra: Ondrejkovič a kol. - Sociálna patológia Határ a kol. - Základy soc. pedagogiky pre pomáhajúce profesie Turček - Psychopatologické a sociálnopatologické prejavy u detí a mládeže E. Komárik - Pedagogicka emocionálne a sociálne narušených1. prednáška: Soc. patológia, soc. deviácie a soc. anómia- Všeobecne nežiaduce javyPatológia - náuka o chorobáchSociálna patológia - odvetvová sociologická disciplína, kt. skúma negatívne javy vyskytujúce sa v spo...
|
|
0,1 |
1x |
|
Štúdium misijnej a sociálnej práce v príprave krestanských pracovníkov
Prednášky14 s. / 2. roč. / pdf
Zdalo by sa, že odpověď na otázku, či má křesťan pomáhat' světu, aby bol lepším svetom, než v skutočnosti je, by malá byť jednoduchá a jednoznačná: pochopitel'ne, že křesťan má světu pomáhat' překonávat' všetko. čo je vo světe nedokonalé.Evanjelizácia a sociálna práca nikdy nemóžu byť postavené proti sebe.2 Zvestovanie a sociálna činnost' sú dva aspekty Kristovho poslania, ktoré přijali ako poverenie Kristovi učeníci. Rózne přístupy křesťanstva ku světu dělí Kišš následovně :1. Záporný postoj kř...
|
|
0,2 |
21x |
|
Vývin narácie v detskej reči
Diplomová práca121 s. / 5. roč. / doc
Hlavnou témou práce je vývin narácie v detskej reči. Práca je psycholingvistickou analýzou komunikátov 4 – 4,5-ročných, 7-ročných a 11-ročných detí. Je rozdelená do štyroch kapitol. Prvá kapitola porovnáva názory na výklad rozprávacieho slohového postupu v slovenskej a českej lingvistike. Druhá kapitola podáva obraz o súčasnom stave výskumu narácie detí na Slovensku i v zahraničí a poukazuje na nadväznosť práce na poznatky o vývine kategórie relačnosť v ranej ontogenéze detskej reči. Tretia kapi...
|
|
4,1 |
8x |
|
Starnutie- semestrálna práca
Semestrálna práca46 s. / 1. roč. / doc
Téma venovaná starým ľuďom je v súčasnosti čoraz viac prezentovaná a publikovaná. Starý človek sa dostáva opäť do pozornosti sociológov, filozofov, lekárov, teológov. Každý sa snaží veľmi detailne popísať starého človeka a vôbec starnutie ako súčasť kvalitatívnej premeny v našom živote. Podľa výskumov v oblasti sociológie, populácia v Európe a vo svete všeobecne zažíva rozpaky v prístupe ku starým ľuďom. Na jednej strane sú prijímaní ako nositelia múdrosti, skúseností, na druhej strane sú odsúva...
|
|
0,3 |
0x |
|
Metodika záujmovej činnosti
Prednášky29 s. / 3. roč. / ppt
Pojem ,,Voľný čas“
- Voľný čas môžeme chápať ako opak doby potrebnej pre prácu a povinnosti. Ide o čas určený pre reprodukciu síl. Činnosť si vyberáme dobrovoľne tak, aby nám priniesla radosť a pocit uspokojenia.
- Pojem ,,voľný čas“ spravidla zastrešuje odpočinok, rekreáciu, zábavu, záujmové vzdelávanie, záujmové činnosti, dobrovoľnícke činnosti, ale aj časové straty s tým spojené.
-Všeobecne môžeme povedať, že voľný čas je priestor, ktorý nám zostáva po splnení všetkých povinností.
...
|
|
0,2 |
20x |
|
Učenie ako prostriedok vzdelávania
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Učenie je súčasťou každého z nás. Sprevádza nás od narodenia. Najprv je to učenie základných životne dôležitých vecí, na ktoré sa s odstupom času berie čoraz väčší dôraz. Každý z nás má odlišný spôsob učenia, ale cieľ máme rovnaký. Chceme v živote niečo dokázať, niečo vedieť a k tomu nám pomáha učenie v škole, či mimo nej.
V seminárnej práci som rozobrala v prvej kapitole všeobecne čo je učenie, aké typy učenia poznáme a ako vplýva náš nervový systém na učenie.
Druhá kapitola zahŕňa určité for...
|
|
0,1 |
9x |
|
Seminárna práca na tému Pedeutológia
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / doc
Vedú sa diskusie o tom, či je možné teóriu učiteľskej profesie považovať za samostatnú disciplínu. Nemožno však spochybniť rozsiahlu teoretickú základňu a výskumnú aktivitu, ktorá sa k profesii učiteľa viaže.
Teória učiteľskej profesie nemá doposiaľ ani svoje ustálené označenie. Termín pedeutológia pôvodne označoval predovšetkým normatívne požiadavky kladené na prácu učiteľa. Ani v zahraničí nemá teória učiteľskej profesie stabilné označenie - v anglickej terminológii sa používajú výrazy „teac...
|
|
0,1 |
5x |
|
Poruchy učenia a správania sa
Seminárna práca59 s. / 2. roč. / doc
V tejto práci sa budeme zaoberať závažnými problémami učenia, s ktorými sa stretávame najmä u detí pri nástupe do školy. Dovolili sme si bližšie rozobrať špecifické poruchy učenia, ktorými sú dyslexia a dysgrafia. Okrem týchto dvoch bližšie spracovaných sa často stretávame aj s inými poruchami učenia ako sú napríklad dyskalkúlia, dyspinxia, dysmúzia...
Je veľmi dôležité včasne podchytiť a diagnostikovať tieto poruchy, pretože môžu mať za následok celkový psychický vývin dieťaťa. Avša...
|
|
0,3 |
40x |
|
Žilinské reálne gymnázium
Semestrálna práca27 s. / 1. roč. / doc
V Žiline, v meste z ktorého pochádzam sú tri gymnáziá. Dve štátne a jedno cirkevné. V minulosti existovalo iba jedno. Jeho história je pomerne obsiahla a zaujímavá. Názov školy nebol vždy rovnaký. Gymnázium sa vyvíjalo v súlade s vývojom doby. Aj jeho históriu písali ľudia, ktorí v meste žili, pracovali a študovali.Gymnázium ako stredná škola je dôležitým článkom nášho školského systému. Je to všeobecnovzdelávacia škola, ktorá poskytuje študentom široké spektrum poznatkov z rôznych oblastí príro...
|
|
0,2 |
3x |
|
Metódy a prostriedky výchovného pôsobenia
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Človek prichádza na svet ako najnemohúcnejší zo všetkých tvorov, avšak s najpotencionálnejšími predpokladmi pre svoj ďalší vývin a rozvoj svojej osobnosti. Od svojho narodenia je vystavený nepretržitému pôsobeniu rozmanitých formatívnych vplyvov užšieho i širšieho životného prostredia. Výchovné pôsobenie má v každom období života človeka iný charakter, inú štruktúru, inú funkciu.Človek po svojom narodení prichádza do rodinného prostredia. Rodina je prvým a po celý život najdôležitejším prostredí...
|
|
0,1 |
24x |
|
Specifické poruchy chování a pozornosti. Jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Alan Train KONSPEKT
Semestrálna práca17 s. / 1. roč. / docx
Učíme se porozumět dítěti s ADHD
1. Formujeme chování dítěte
V první kapitole autor nás autor uvádí do problému s výchovou a spoluprácí s dítětem s ADHD, snaží se povzbudit rodiče, učitele a také psychology, či jiné odborné pracovníky, aby se nebáli s dětmi s touto poruchou pracovat, i když je to mnohdy velmi těžké. K prvotnímu popisu problému a úplné představy o něm použil autor příběh chlapce, kterého ve své knize pojmenoval Simon, a jeho matky Liz. Popisuje každodenní problémy s dítětem trp...
|
|
0,1 |
3x |
|