Porovnanie využívania nástrojov marketingovej komunikácie u vybraných expresných prepravcov na Slovensku
Diplomová práca91 s. / 5. roč. / doc
V diplomovej práci analyzujeme a porovnávame, ako využívajú nástroje marketingovej komunikácie vybraní expresní prepravcovia na Slovensku. Na základe získaných informácií formulujeme závery a odporúčania v oblasti komunikačného mixu pre spoločnosť DHL a ostatné expresné spoločnosti.
Diplomová práca sa člení na päť kapitol. Cieľom prvej je analyzovať trh vybraných expresných prepravcov na Slovensku. Druhá kapitola je teoretická, venujeme sa nástrojom marketingovej komunikácie. V tretej na zákla...
|
|
1,0 |
73x |
|
Reklama ako informačné médium (Marketingová komunikácia a reklama, Média a informácie, Etika v reklame)
Semestrálna práca40 s. / 3. roč. / doc
Bolo by zaujímavé vedieť, aké asociácie sa ľuďom spájajú so slovom reklama, na čo v súvislosti s týmto slovom myslia jej tvorcovia, na čo jej zadávatelia a na čo spotrebitelia. Dôležité pre nás všetkých je vedieť, čo a za akých podmienok môžeme od reklamy čakať. Po zmene systému hospodárstva z plánovaného na trhové, po otvorení sa trhu veľkej konkurencii už nestačí len vyrábať efektívne a kvalitne. Je potrebné nájsť si pre svoje výrobky ten správny spôsob propagácie. Rozvinutý marketing sa stal ...
|
|
0,2 |
11x |
|
Analýza reklamy v konkrétnom podniku
Seminárna práca19 s. / 3. roč. / docx
Reklama má svoje prvopočiatky zakorenené už v dávnej histórií – pred viac ako 3000 rokmi p. n. l., kedy sa vtedajší obyvatelia rôznymi nápismi potrebovali inšpirovať a zviditeľňovať svoje obchody. Masové rozširovanie reklamy sa začalo v 17. storočí, kedy sa slovo ,,reklama“ začalo objavovať v slovníkoch a postupne všeobecne vysvetľovalo spôsoby podobné jej dnešnému chápaniu – ako forma platenej prezentácie produktov alebo služieb, za ktorou stojí konkrétny zadávateľ. Reklamu často využívajú aj b...
|
|
0,3 |
13x |
|
Teasingové kampane na Slovensku
Semestrálna práca30 s. / 4. roč. / docx
Základom úspechu predaja každého produktu pri jeho realizácií na trhu je komunikácia so zákazníkom, to znamená poskytovanie informácií o produkte, o podmienkach jeho predaja, ale tiež o prijímaní informácií a potrebách a prianiach tohto zákazníka a presvedčovanie zákazníka o nákupe produktu. (Vaňák, 2007, s .68)Ak sa podnik rozhodne pre stratégiu umiestnenia výrobku, začína rada aktivít pre uspokojenie a ovplyvnenie potrieb a prianí zákazníkov. Pri týchto aktivitách, ktoré sa premietajú do marke...
|
|
3,8 |
2x |
|
Marketing služieb - Internet banking (mBank)
Semestrálna práca15 s. / 4. roč. / docx
Opis služieb v marketingu, konkretne sa jedna o poskytovanie sluzieb internet bankingu
Primárnym prevádzkovým a predajným kanálom mBank je však naďalej internet a telefón, pomocou ktorých môžu mať klienti neprežitý prehlaď o svojich financiách. mBank je transparentná a otvorená banka, ktorá chce poznať názory a požiadavky ľudí. Preto na svojich webových stránkach používa moderné komunikačné nástroje – mFórum a mBlog. Budúci aj súčasní klienti tu môžu pohodlne a aktívne diskutovať medzi sebou, ...
|
|
1,6 |
54x |
|
Seminárna práca - Marketingová komunikácia
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
ÚVOD V dnešnej dobe môžeme zaznamenať nový pohľad na komunikáciu ako na prostriedok interaktívneho dialógu medzi firmou a jej zákazníkmi. Firmy si musia položiť nielen otázku: „Ako nájdeme svojich zákazníkov?“, ale tiež otázku: „Ako nájdu zákazníci nás?“ Vďaka technologickému pokroku môžu dnes ľudia spolu komunikovať nielen prostredníctvom tradičných médií (novín, rozhlasu, telefónu a televízie), ale tiež nových médií (počítačov, faxov, mobilných telefónov a pagerov). V dôsledku poklesu nákladov...
|
|
0,1 |
150x |
|
Analýza reklamní kampane
Diplomová práca89 s. / 5. roč. / doc
Reklama je už po storočia často využívaným prostriedkom v konkurenčnom boji. Počas svojej dlhej existencie prešla mnohými zmenami, avšak jej filozofia ostáva rovnaká: upútať pozornosť jedinca k produktom, ich producentom alebo myšlienkam. Podniky veľmi rýchle pochopili, že k tomu, aby boli úspešní a dosiahli zisk, musia byť schopní nielen vyrobiť kvalitný výrobok či ponúkať žiadanú službu, ale musia dokázať svoje výrobky a služby odpovedajúcim spôsobom prezentovať verejnosti a vyvolať tak v pote...
|
|
0,9 |
51x |
|
Marketingová komunikačná stratégia - imidž mesta Bardejov
Seminárna práca7 s. / 5. roč. / doc
Cieľom seminárnej práce je na základe sociologického prieskumu zistiť rozdiel v chápaní vlastného imidžu mesta verejnosťou. Informácie o vlastnom imidži mesta Bardejov som čerpala zo strategického plánu mesta a pri výbere nástroja komunikácie som vychádzala z teoretických marketingových poznatkov.1. VLASTNÝ IMIDŽ MESTA BARDEJOV1.1 Strategický plán rozvoja mestaBardejov má v rámci strategického rozvoja mesta vypracovaný od roku 2004 strategický plán, ktorý bol schválený ako "Program hospodárskeho...
|
|
0,2 |
25x |
|
Etika marketingu
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / docx
1 Etika
1.1 Čo je etika?
„Etika je tak náročný predmet, že by sme ho najradšej obišli. Ekonómovia však začínajú znova objavovať (Adam Smith si to uvedomoval už pred dvesto rokmi), že krivky ponuky a dopytu, základné stavebné kamene ekonomickej analýzy, závisia na presvedčeniach a záväzkoch, ktoré sú vo svojej podstate morálnej povahy.“ (HEYNE, 1996, s. 8).
1.2 Etika marketingu
1.2.1 Podnikateľská etika
Je definovaná vzťahom etiky a podnikania. Zaoberá sa štúdiom morálnosti a nemorálnosti,...
|
|
0,3 |
37x |
|
Marketingová komunikácia
Záverečná práca20 s. / 1. roč. / doc
Marketingová komunikácia je dôležitou súčasťou marketingu, ktorý vznikol začiatkom dvadsiateho storočia s nutnosťou riešiť problémy, ktoré nedocenila klasická ekonomická situácia a ktoré boli spojené s odbytom vyrábaného tovaru. V dnešnej dobe je marketingová komunikácia a vo všeobecnosti marketing súčasťou nášho každodenného života a môžeme ju vidieť všade okolo nás. Stretávame sa s ňou v práci, v obchode, doma, či v televízii. Nakoľko je v niektorých prípadoch trh presýtený reklamou a inými ...
|
|
0,2 |
43x |
|
Marketing a marketingová komunikácia
Skriptá183 s. / 2. roč. / pdf
Predložená učebná pomôcka je určená pre predmet Marketing v študijnom programe bakalářského studia Manažment. Pri jej tvorbe som vychádzal z dostupnej zahraničnej i domácej literatúry s cieľom, aby študent získal poznatky, potrebné pre pochopenie základných princípov marketingu a aby dokázal aplikovať marketingové prístupy v praktickej činnosti v podnikateľskej sfére i v neziskových organizáciách.
|
|
0,9 |
28x |
|
Výrobkové stratégie - skriptá
Skriptá113 s. / 5. roč. / rar
Inovačný proces musí byť neoddeliteľnou súčasťou podnikateľskej stratégie firmy zameranej na udržanie konkurencieschopnosti v rýchle sa meniacich podmienkach jej vonkajšieho prostredia. Tieto zmeny si vyžadujú i zmeny vo vnútornom prostredí firmy hlavne v spôsoboch, akými je usmerňované úsilie jej zamestnancov na dosiahnutie strategických podnikateľských cieľov.
Vývoj nového výrobku je však vo väčšine výrobných organizácií pomerne nevyváženým procesom, pričom prevládajú technické činnosti, ...
|
|
0,2 |
15x |
|
Marketing (Úlohy marketingového manažéra, Analýza marketingového prostredia, Analýza odvetvia a konkurencie...)
Prednášky37 s. / 2. roč. / doc
Analýza potrieb a trendov v makroprostredíÚspešné firmy sú si vedomé, že marketingové prostredie prestavuje nekončiaci reťazec príležitostí a hrozieb. Úlohou marketingových pracovníkov je tieto príležitosti a hrozby včas identifikovať. Mnoho informácií o nových príležitostiach možno získať identifikovaním trendov, t.j. charakteristických smerov alebo postupností vývoja udalostí, ktoré sa vyznačujú dlhodobou tendenciou. Pozornosť treba venovať i megatrendom, ktoré sú reprezentované veľkými sociál...
|
|
0,5 |
2x |
|
Marketingový komunikačný mix pre podporu čerpania štrukturálnych fondov EÚ
Diplomová práca94 s. / 5. roč. / pdf
Cieľom diplomovej práce „Marketingový komunikačný mix pre podporu čerpania
štrukturálnych fondov EÚ“ je analýza informačných a komunikačných nástrojov pre
prípravu a implementáciu projektov v rámci vybraných opatrení operačného programu
Vzdelávanie (OPV), prostredníctvom kvalitatívneho výskumu. Teoretická časť práce je
venovaná problematike čerpania štrukturálnych fondov, ako aj teoretickým
východiskám marketingovej komunikácie. Taktiež popisuje štrukturálne fondy a ich
marketing so zamera...
|
|
1,2 |
2x |
|
Poznámky - Marketing miesta, Marketingová komunikácia
Skriptá45 s. / 1. roč. / doc
Distribučnej politike alebo politike miesta tak ako aj ostatným nástrojom marketingového mixu je nutné venovať v rámci marketingu osobitú pozornosť. Keďže produkt má schopnosť naplniť potrebu zákazníka, možno ho považovať za hlavný, základný v marketingovom mixe. Ak máme produkt, ale nemáme zákazníka (resp. presnejšie cieľovú skupinu zákazníkov), akákoľvek politika ďalších „P“ marketingového mixu má podstatne redukovaný význam a účinok. Niektorí by mohli oponovať tomuto tvrdeniu. Podstata tejto ...
|
|
0,4 |
18x |
|
Vypracované otázky z predmetu Marketingová komunikácia
Štátnicové otázky34 s. / 3. roč. / doc
1. PODSTATA A VÝZNAM MARKETINGUMarketing- spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú- súbor opatrení na dodanie výrobku spotrebiteľovi v správnej forme za správnu cenu, v správnom čase na správnom mieste- začiatky má v USA na začiatku 20. storočia, v Európe sa začal využívať po II. svetovej vojne, na Slovensku po roku 1989 - vznikom trhovej ekonomiky sa vytvorili podmienky pre uplatňovanie...
|
|
0,3 |
8x |
|
Vypracované otázky z predmetu Marketingová komunikácia
Vypracované otázky38 s. / 2. roč. / doc
Marketing- spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú- súbor opatrení na dodanie výrobku spotrebiteľovi v správnej forme za správnu cenu, v správnom čase na správnom mieste- začiatky má v USA na začiatku 20. storočia, v Európe sa začal využívať po II. svetovej vojne, na Slovensku po roku 1989 - vznikom trhovej ekonomiky sa vytvorili podmienky pre uplatňovanie M, lebo vznikli rozsiahle trhy...
|
|
0,3 |
21x |
|
Projekt MLYNY - marketingová komunikácia
Projekt15 s. / 1. roč. / docx
1.Vek respondentovZ celkového počtu opýtaných tvorili najväčšiu skupinu mladí ľudia vo veku 15-25 rokov, ktorých bolo 301 (43%). Druhou najpočetnejšou skupinou boli respondenti vo veku 26-40 rokov, ktorých bolo 29% (202). Ďalší v poradí boli respondenti vo veku 41-59 rokov, ktorí tvorili 21% z celkového počtu opýtaných. Najmenej početnou skupinou boli respondenti nad 60 rokov, ktorých bolo 49, čo predstavuje len 7% zo všetkých opýtaných.
|
|
0,4 |
2x |
|
Agentúra SARIO - podnikanie v EÚ
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / doc
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu bola zriadená na dobu neurčitú dňa 1. októbra 2001 rozhodnutím č. 94/2001 ministra hospodárstva Slovenskej republiky zo dňa 28. septembra 2001, na základe zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 303/1995 Z.z. o rozpočtových pravidlách v znení neskorších predpisov a podľa výnosu Ministerstva financií Slovenskej republiky č.41/59/1996 z 27. februára 1996, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 3...
|
|
0,1 |
8x |
|
Osobitosti marketingovej komunikácie v rámci farmácie
Semestrálna práca11 s. / 2. roč. / doc
Ukážka:Marketingová komunikáciaMarketingová komunikácia je kontrolovaný, integrovaný program komunikačných metód a prostriedkov určený na prezentovanie firmy a jej výkonov existujúcim a potenciálnym zákazníkom. Prostredníctvom neho firma ovplyvňuje nákupné správanie spotrebiteľov v záujme realizácie tovaru na trhu. Základ komunikácie s trhom tvoria štyri metódy: reklama, podpora predaja, osobný predaj a public relations
|
|
0,1 |
6x |
|
Suprasegmentálny systém v procese komunikácie
Seminárna práca14 s. / - roč. / doc
Osobnosť jednotlivca neformuje len vonkajší vzhľad či gestá, ale aj jeho rečový a hovorený prejav. Práve ten má neodmysliteľnú úlohu pri rozpoznávaní osoby, osobnosti, ale aj momentálneho stavu človeka. Nenadarmo preto vnikol prekrásny ľudový frazeologizmus - „Vtáka poznáš po perí a človeka po reči“. Už v starovekom grécku vznikla tvz. kalokagatia, podľa ktorej by nemal byť dokonalý len fyzický vzhľad, ale aj rečový prejav. Z tohto dôvodu začali grécki filozofi vyučovať rétoriku. Aj napriek tomu...
|
|
0,2 |
0x |
|
Kniha z marketingu v elektronickej podobe
Skriptá171 s. / 1. roč. / zip
Literatúra z oblasti marketingu je už aj u nás veľmi bohatá. Väčšina autorov sa však zaoberá takými témami, ktoré ich z rôznych dôvodov najviac zaujímajú. V dôsledku toho môže vzniknúť nesprávny názor na relatívny význam jednotlivých tematík. Marketing totiž môžeme posudzovať z rozličných hľadísk. Niektoré hľadisko preferuje marketingové plánovanie, iné zase marketingový výskum či organizačný model, alebo jednotlivé marketingové nástroje.Ako už samotný názov Základy marketingu, ale i určenie toh...
|
|
4,1 |
10x |
|
Marketingová stratégia (otázky na skúšku)
Vypracované otázky23 s. / 4. roč. / doc
Na vývojové fázy strategického riadenia existujú viaceré názory, ktoré sú zhodné v tom, že prezentujú postupný prechod od jednoduchších prístupov k zložitejším, od mechanických riešení k tvorivým, od reagovania predovšetkým na interné problémy taktiež na externé a na zosúladenie takýchto predpokladov.•Finančne orientované plánovanie - začalo sa presadzovať v 50-tych rokoch a 60-tych rokoch 20. storočia. Dôraz sa kládol na krátkodobé riadenie, preferuje funkčné prístupy k riadeniu a typickými nás...
|
|
0,2 |
4x |
|
Nástroje marketingového komunikačného mixu
Seminárna práca26 s. / 3. roč. / ppt
Marketingová komunikácia (komunikačný mix) je súčasťou marketingového mixu. Prostredníctvom optimálnej kombinácie jednotlivých zložiek komunikačného mixu sa firma snaží dosiahnuť svoje marketingové i celkové firemné ciele. Doc. Jedlička marketingovú komunikáciu definuje ako „špecifický súbor medziľudských a medzipodnikových väzieb, ktorých snahou je využívať osobné a podnikové poznatky v súčinnosti so spoločenskými či trhovými informáciami a uspokojovanie spoločenských ako aj individuálnych po...
|
|
0,7 |
19x |
|
Študijný materiál - Úvod do marketingu
Skriptá40 s. / 1. roč. / doc
1. Úvod do marketingu
Marketing chápeme ako orientáciu firiem na trh, na jeho potreby a požiadavky. Firma sa pritom prispôsobuje požiadavkám trhu, uspokojuje ich, a tým dosahuje vlastné strategické ciele (rast zisku, konkurencieschopnosti, výnosnosti vlastného kapitálu a pod.)
Marketing vznikol v USA v roku 1910. odtiaľ sa rýchlo rozšíril, predovšetkým po 2.svetovej vojen do priemyselne vyspelých krajín západnej Európy, Japonska, ale aj do niektorých rozvojových krajín.
Marketing je manažérs...
|
|
0,3 |
1x |
|
Zážitok a emócia pri tvorbe reklamnej kampane
Seminárna práca6 s. / 5. roč. / doc
Zážitkové formy reklamy - dvojitý efektZadávateľ od agentúry často očakáva kampaň, ktorá produkt nielen spropaguje, ale vytvorí aj pozitívne citové väzby. Tým očakáva vytvorenie a podporenie vzťahu nielen k produktu, ale aj k firme samotnej. Ide o propagovanie formou akéhosi zážitku, príjemnej skúsenosti, ktoré sú následne zdrojom emócie.Zážitkové - emotívne formy reklamy vyžadujú od agentúry dôsledné uvažovanie o správaní cieľovej skupiny. Kvalita emócie totiž stojí na subjektívnom stave človek...
|
|
0,1 |
14x |
|
Plánovanie cestovného ruchu na úrovni samosprávy
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / doc
Pri plánovaní cestovného ruchu na úrovni samosprávy je nutné stanoviť vízie, ktorých cieľom je vytvorenie dobre dostupnej a kvalitne riadenej celoročnej cieľovej (konečnej) destinácie cestovného ruchu národného a medzinárodného významu, ktorú môžeme charakterizovať: - rôznorodosťou celoročnej ponuky foriem a produktov cestovného ruchu, zameraných najmä na relaxáciu, rekreáciu, kúpeľníctvo ( v prípade, že v danej obci sa nachádza zdroj), poznávanie, aktívne trávenie voľného času, vidiecky, incent...
|
|
0,6 |
4x |
|
Marketingový plán - Rozšírenie a modernizácia výroby a zvýšenie konkurencieschopnosti
Ekonomický plán13 s. / 5. roč. / doc
Tento marketingový plán bol spracovaný pre spoločnosť Ing. Tomáš Hodúr - COM - KLIMA podnikajúcu v oblasti výroby klimatizačných zariadení, vzduchotechnických potrubí a doplnkového sortimentu pre vzduchotechniku za účelom plánovania marketingových aktivít vo fáze rastu spoločnosti. Existujúci odberatelia svojim neustále rastúcim dopytom vytvárajú tlak na zvyšovanie produkcie spoločnosti. Navyše firma vníma viaceré potenciálne odbytové príležitosti na trhu. Tento marketingový plán definuje aktivi...
|
|
0,2 |
2x |
|
Public relations - referát
Referát9 s. / 1. roč. / doc
Vzťahy s verejnosťou možno vysvetliť ako presvedčovanie zamerané na zmenu postojov a správania verejnosti. Už vládcovia v Mezopotámii, Asýrii, Perzii a Egypte využívali presviedčanie ľudu vo svoj prospech. V bližšej histórii nastal prevrat v roku 1809, keď britské ministerstvo financií prijalo tlačového hovorcu v zahraničnej politike. V roku 1912 vytvoril minister financií Lloyd George skupinu, ktorá na území celej krajiny vysvetľovala robotníkom systém nového poistenia. Za faktický deň vzniku P...
|
|
0,1 |
27x |
|
Prednášky z Marketingovej komunikácie
Prednášky85 s. / 3. roč. / ppt
História reklamných médií a nosičov
Slogany, vývesné štíty.
Obchodné značky v stredoveku.
Kníhtlač v 15. storočí, inzercia. Prvé noviny v Európe Niewe Tijdinghen – r. 1605 v Anteverpách. Prvé noviny na Slovensku Pressburger Zeitung – r. 1764.
Začiatok 20. storočia – na reklamu sa využíva všetko dostupné – obchodné účtenky, poštové pečiatky, známky, fasády domov, stĺpy.
Nové médium: fotografia. V priebehu I. svetovej vojny fotografia ako samostatný druh komunikácie a umeleckého prejavu.
...
|
|
0,3 |
3x |
|
Vypracované otázky na predmet Marketingová komunikácia
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Slovo marketing je anglického pôvodu a jeho základom je slovo market - trh a koncovka ¬- ing čo vyjadruje dej(činnosť). Ak ho chceme volne preložiť môžeme povedať, že ide o podnikateľský prístup, ktorého podstata spočíva v dôslednej orientácii na trh. Ďalej sa chápe ako systém podnikateľskej činnosti, ako komplexná ekonomická činnosť v oblasti trhu. Základom marketingu je orientácia na zákazníka. Uspokojenie, rozpoznanie alebo rozvinutie jeho potrieb. Podľa toho ako sa firma priblíži ku zákazník...
|
|
0,2 |
6x |
|
Prednášky - predmet Marketing
Prednášky43 s. / 1. roč. / doc
1. prednáška - Teoretické základy marketingu. Marketing a spoločnosť- marketing vznikol v USA (prevažovala ponuka nad dopytom)- u nás sa začal využívať v roku 1990- aplikovaný vedný odbor, patrí do oblasti vied o riadení- široký rozsah činností, ktoré sú zamerané na vytváranie výmenVýmena - forma ľudskej činnosti pomocou ktorej možno požadovaný produkt získať za protihodnotu (je základom marketingu)- aby sa výmena mohla uskutočniť, treba splniť:1. výmeny sa musia zúčastniť najmenej 2 partneri (k...
|
|
0,3 |
3x |
|
Marketingová štúdia - penzión
Projekt- s. / 1. roč. / doc
Ukážka:Poslanie, vízia a predmet činnosti spoločnosti Penzión Zornička:Poslanie firmy:Poslaním našej firmy je čo najefektívnejšie využívanie všetkých vedomostí, skúseností a zručností nášho pracovného potenciálu, ktorým ponúkame predovšetkým zahraničnému klientovi komplexné služby v oblasti nadštandardného ubytovania, kvalitným reštauračných služieb a plného doplnkového servisu. Garantujeme našu maximálnu flexibilitu z pohľadu stále sa meniacich potrieb a požiadaviek našich „náročnejších“ zákazn...
|
|
0,1 |
28x |
|
Marketingová komunikácia - kyslíková voda O2 Efekt
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
Dnes už nie je pre nikoho tajomstvom, že voda s vysokým obsahom kyslíka je veľmi prospešná pre ľudský organizmus a že kyslík zlepšuje kondíciu celého tela. Vedecké výskumy preukazujú, že užívanie vody so zvýšeným obsahom kyslíka zvyšuje obsah kyslíku v krvi a teda zlepšenie tráviacich procesov a zníženie srdcovej frekvencie. Pri pravidelnom užívaní okysličenej vody sa takmer okamžite dostaví zlepšenie zdravotného stavu, spôsobené efektívnejším zásobovaním buniek a tkanív kyslíkom. Technológia vý...
|
|
3,0 |
6x |
|
Úvod do marketingu (key 2 B - spoločnosť marketingovej komunikácie)
Prezentácia28 s. / 1. roč. / ppt
Marketing - princíp SK trh Podnikateľ:- produkty- výhody- trhová pozícia- distribúcia- ceny Prostredie :- legislatíva- štatistika- príležitosti- financie- dodávatelia Zákazník:- potreby- požiadavky- kúpyschopnosť- peniaze ...
|
|
2,3 |
4x |
|
Marketing (15 prednášok)
Prednášky80 s. / 3. roč. / rtf
Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov: 1.) potreby - ľudská potreba je stav pocižovaného nedostatku 2.) želania - ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb 3.) dopyt 4.) produkt - človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov 5.) výmena a transakcia - výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu 6.) hodnota, náklad a spokojnosť - hodnota produktu znamená schopnosť produk...
|
|
2,0 |
2x |
|
Marketingova komunikácia - Propagácia, Reklama, Podpora predaja, Osobný predaj, Public relations, Direct marketing, Internet
Skriptá16 s. / 3. roč. / pdf
V marketingovom prístupe nejde iba o to, produkt vyrobiť, ale ho aj náležite predstaviť zákazníkom. Celý marketing je založený na komunikácii, najmä na komunikácii so zákazníkom. Predstavuje nepretržitú komunikáciu so zákazníkom. Preto aj pojem marketingová komunikácia zahrnuje v širokom zmysle slova vlastne všetky marketingové činnosti: vytvorenie produktu a jeho použitie, jeho distribúciu, cenu i propagáciu.Marketingová komunikácia je potom v tomto chápaní systematickým využívaním princípov, p...
|
|
0,2 |
6x |
|
Základy marketingového managementu - Marketing služieb
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / doc
Marketingový mixPrvky marketingového mixu sú:- Produkt - kombinácia tovarov a služieb, ktoré podnik ponúka cieľovému trhu- Cena - znamená sumu, za ktorú môže zákazník získať výrobok alebo službu- Distribúcia - aktivity, ktoré zabezpečujú dodanie produktu až ku koncovým užívateľom- Marketingová komunikácia - aktivity, ktoré sprostredkovávajú informácie o produkte a presviedčajú cieľových spotrebiteľov o výhodnosti jeho kúpyMarketingový mix služiebMarketingový mix služieb vychádza z tradičného mar...
|
|
0,1 |
23x |
|
Prednášky na Marketing
Prednášky44 s. / 1. roč. / doc
1. prednáška - Teoretické základy marketingu. Marketing a spoločnosť- marketing vznikol v USA (prevažovala ponuka nad dopytom)- u nás sa začal využívať v roku 1990- aplikovaný vedný odbor, patrí do oblasti vied o riadení- široký rozsah činností, ktoré sú zamerané na vytváranie výmenVýmena - forma ľudskej činnosti pomocou ktorej možno požadovaný produkt získať za protihodnotu (je základom marketingu)- aby sa výmena mohla uskutočniť, treba splniť:1. výmeny sa musia zúčastniť najmenej 2 partneri (k...
|
|
0,4 |
13x |
|
Marketing - súbor prednášok
Prednášky50 s. / 1. roč. / rar
Marketing sa chape ako spolocensky a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny ziskavaju prostrednictvom vytvarania a vymeny produktov a hodnot to, co potrebuju a chcu. Ako manazerska disciplina: 1. definuje to, co by bolo vhodne vykonat 2. kontroluje priebeh cinnosti Marketingovy pristup vyjadruje co vsetko sa musi zacat prostrednictvom informacie. Etapy: 1. ziskanie informacii, ich analyza a diagnostika 2. planovanie, organizacia, definicia cielov a strategii 3. vypracovanie marketingove...
|
|
0,1 |
20x |
|