Popis:
		ÚVOD
 V dnešnej dobe môžeme zaznamenať nový pohľad na komunikáciu ako na prostriedok interaktívneho dialógu medzi firmou a jej zákazníkmi. Firmy si musia položiť nielen otázku: „Ako nájdeme svojich zákazníkov?“, ale tiež otázku: „Ako nájdu zákazníci nás?“ Vďaka technologickému pokroku môžu dnes ľudia spolu komunikovať nielen prostredníctvom tradičných médií (novín, rozhlasu, telefónu a televízie), ale tiež nových médií (počítačov, faxov, mobilných telefónov a pagerov). V dôsledku poklesu nákladov na komunikáciu sú firmy nútené presúvať sa od prostriedkov masovej komunikácie k takým prostriedkom, ktoré umožňujú dvojstranný dialóg.
 
 Komunikácia firmy však presahuje rámec konkrétnych komunikačných prostriedkov. Štylizácia produktu a jeho cena, tvar a farba obalu, oblečenie a správanie personálu, každý kontakt so značkou vyvolá nejaký dojem, ktorý môže zlepšiť alebo zhoršiť vzťah zákazníka k firme. „Nielen komunikačný, ale celý marketingový mix musí byť zladený tak, aby firma dosiahla predpokladané strategické postavenie.“ (Kotler, 2001, s.541)
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  verbálna komunikácia
		  		  neverbálna komunikácia
		  		  písomná komunikácia
		  		  prvky komunikačného mixu
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod -3-
 I. Podstata a proces marketingovej komunikácie -4-
 1.1 Význam komunikácie -4-
 1.2 Druhy komunikácie -4-
 II. Komunikačný mix -6-
 2.1 Tvorba komunikačného mixu -7-
 2.2 Podstata jednotlivých komunikačných nástrojov -7-
 2.3 Komunikačná stratégia -9-
 III. Medzinárodná komunikačná politika -10-
 Záver -12-
 Zoznam použitej literatúry -13-
Zdroje:
		    
		    		    - Čimo,J. - Mariaš,M.:Riadenie marketingových aktivít.Bratislava.GeoPARNAS.2005.273s.
- Kotler,P. - Armstrong,G.:Marketing.Praha:GRADA.2004.856s.
- Kotler,P.: Marketing management. Praha:GRADA.2001.719s.