Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Marketingový mix a jeho časti - podnik Zlatý klas, s.r.o (pekáreň)

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
45 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14354
Posledná úprava
14.08.2023
Zobrazené
1 650 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Čo je produkt a úrovne produktu podľa Kotlera

Podľa Kotlera má vlastný produkt tri úrovne. Jadro produktu - to je jeho centrum, jeho úžitok, či užitočnosť, prečo vlastne zákazník ten produkt kupuje, čo mu výrobok prináša. Toto sa musí pri vývoji výrobku definovať jako prvé. Druhou úrovňou produktu je súbor niekoľkých základných, reálnych znakov výrobku: úroveň kvality, balenie, značka, vyhotovenie a štýl. Sú to skutočné, niekedy často hmatateľné parametre výrobku. Treťou úrovňou je rozšírenie produktu o dodatočné služby spojené s výrobkom, ako je inštalácia, podmienky platenia, spôsob dodania výrobku či ďalšie dodatočné služby. Môžeme zhrnúť, že produkt je viac ako iba hmotný predmet. Výrobok má svoje poslanie, svoje hmatateľné charakteristiky, a má svoje ďalšie, rozširujúce parametre. Toto všetko spolu tvorí produkt.

Rozhodovanie o vlastnostiach, značkách, obaloch a etiketách

Vývoj produktu v sebe zahŕňa rozhodovanie o vlastnostiach, značkách, obaloch a etiketách budúceho produktu. Návrhár, či výrobca, musí najprv vyriešiť otázku kvality výrobku, jeho design, a varianty vyhotovenia. Toto sú vlastnosti produktu.

Rozhodovanie o značke znamená rozhodnúť sa, či sa na výrobok vôbec značka použije. Autor z vlastnej skúsenosti ani nepozná taký výrobok, čo by značku nemal...Je treba spomenúť, že značka na výrobku nemusí byť nutne tá od výrobcu, ale môže ísť o značku sprostredkovateľa a v takomto prípade hovoríme o sponzorstve značky (napríklad výrobky, ktoré sa predávajú pod značkou Tesco).

Koncepcia balenia a obalu je tiež strategická. Obalom komunikujeme so zákazníkom a niečo mu tým naznačujeme. Výrobca musí vyriešiť, či chce, aby napríklad bol obal v prvom rade ekologický, pretože v takom prípade bude drahší. Na druhej strane sa takýto obal dá lepšie využiť pre reklamu a PR (public relations), že ako výrobcovi záleží na ochrane životného prostredia. Bude taktiež dopredu jasné, že výrobok s takýmto obalom bude priťahovať pozornosť „zelených“ zákazníkov. Ale obal musí plniť svoju základnú funkciu, musí výrobok chrániť a taktiež musí ladiť napríklad s reklamou a vôbec s ďalšími stratégiami výrobcu.
...

Kľúčové slová:

marketing

marketingový mix

prodkut

cena

cenová stratégia

značka

cenotvorba

zákazník

marketingová komunikácia

distribučné kanály

fyzická distribúcia

komunikačný mix

propagácia

reklama



Obsah:
  • 1 Úvod 2
    2 Marketingový mix všeobecne a produkt ako nástroj market. mixu 3
    2.1 Marketingový mix - teoretická časť 3
    2.1.1 Čo je produkt a úrovne produktu podľa Kotlera 3
    2.1.2 Rozhodovanie o vlastnostiach, značkách, obaloch a etiketách 3
    2.1.3 Produktová stratégia a produktový rad 4
    2.1.4 Produktový mix - sortiment produkcie 4
    2.2 Marketingový mix - aplikácia teoretických poznatkov na firmu 5
    2.2.1 Produkt v pekárni Zlatý klas 5
    2.2.2 Rozhodovanie o značkách, etiketách a obaloch pre výrobky Zlatý klas 5
    2.2.3 Produktový rad a produktový mix našej pekárne 6
    3 Cena a cenová stratégia v marketingu 6
    3.1 Cena a cenová stratégia - teoretická časť 6
    3.1.1 Faktory určovania cien 6
    3.1.2 Stratégie tvorby cien 7
    3.1.3 Stratégie cenových úprav 8
    3.2 Cena a cenové stratégie - aplikácia teoretických poznatkov na firmu 8
    3.2.1 Aké faktory ovplyvňujú ceny výrobkou pekárne Zlatý klas 8
    3.2.2 Stratégia tvorby cien v Zlatom klase 9
    3.2.3 Cenové úpravy vo firme Zlatý klas 9
    4 Distribučné kanály a fyzická distribúcia 10
    4.1 Distribúcia - teoretická časť 10
    4.1.1 Bližšia charakteristika odbytových kanálov , konflikty, VMS a HMS 11
    4.1.2 Manažment odbytových kanálov 11
    4.1.3 Fyzická distribúcia 12
    4.2 Distribučné kanále a fyzická distribúcia - aplikácia teoretických poznatkov na firmu 12
    4.2.1 Odbytové kanály pre firmu Zlatý klas 12
    4.2.2 Ako si firma poradí s fyzickou distribúciou? 13
    5 Marketingová komunikácia a market. komunikačný mix 13
    5.1 Marketingový komunikačný systém vo firme - teoretická časť 13
    5.1.1 Akými prostriedkami komunikovať so zákazníkom? 13
    5.1.2 Tvorba efektívnej marketingovej komunikácie 14
    5.1.3 Rozpočet na promotion a tvorba výsledného komunikačného mixu 14
    5.2 Komunikačný mix - aplikácia teoretických poznatkov na firmu 15
    5.2.1 Promotion mix firmy Zlatý klas 15
    5.2.2 Tvorba rozpočtu na promotion vo firme Zlatý klas 16
    6 Záver 17

Zdroje:
  • prednášky
  • semináre/cvičenia
  • prezentácie
  • vzorový príklad
  • skriptá
  • propagačný materiál
  • odborná literatúra
  • internet