Hodnotová orientácia detí a mládeže v nízkoprahovom programe pre deti a mládež
Diplomová práca97 s. / 5. roč. / pdf
Práca sa zaoberá vzťahmi rasových projekcií a hodnotovej orientácie prevažné rómskych detí
a mládeže z mestskej časti Bratislava - Vrakuňa, oblasti zvanej „Pentagon“, navštevujúcej
nízkoprahový program pre deti a mládež Mixklub. Pokúša sa nájsť odpoveď na otázku, akým
spôsobom vplýva vedomie „byť Rómom v Pentagone“ detí a mládeže v „Pentagone“ na ich
hodnotovú orientáciu a ktoré hodnoty sú procesom „byť Rómom v Pentagone“ produkované
a príjmané aj vzhľadom na sociálno-patologické prostredie...
|
|
0,7 |
4x |
|
Voľný čas a záujmová činnosť stredoškolskej mládeže
Ročníková práca31 s. / 3. roč. / doc
Výchova a vzdelávanie v školách a v školských zariadeniach chápeme ako výchovno-vzdelávací proces. Myslíme tým zastúpenie oboch strán procesu, výchovnej a vzdelávacej stránky. Výchova je spoločenský jav a preto aj ciele výchovy sú spoločenský podmienené. Závisia od charakteru spoločnosti, jej zriadenia, všeobecne prijímaných spoločenských noriem a hodnôt, ktoré sú obsahom morálky. Výchovné ciele vyjadrujú spoločensky potrebné a žiaduce ciele. Škola je dôležitou a živou súčasťou spoločenského org...
|
|
0,2 |
38x |
|
Interrupcia ako sociálny problém
Bakalárska práca44 s. / 3. roč. / docx
Témou balakárskej práce je interrupcia ako sociálny problém. Zaoberanie sa uvedenou témou je z hľadiska pochopenia vážnosti jej obsahu nevyhnutné. Pri probléme interrupcií sme sa snažili poskytnúť čo najhlbší pohľad podaním troch odborných teórií na túto tému aby bolo zrejmé, že interrupcie nie sú iba medicínskym pojmom, ale že sa bytostne dotýkajú každého jedného člena spoločnosti. Pri hlbšom skúmaní uvedenej problematiky narážame na odlišné hodnoty každej z troch podaných teórií, pričom násled...
|
|
0,1 |
0x |
|
Seminárna práca na tému Pedeutológia
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / doc
Vedú sa diskusie o tom, či je možné teóriu učiteľskej profesie považovať za samostatnú disciplínu. Nemožno však spochybniť rozsiahlu teoretickú základňu a výskumnú aktivitu, ktorá sa k profesii učiteľa viaže.
Teória učiteľskej profesie nemá doposiaľ ani svoje ustálené označenie. Termín pedeutológia pôvodne označoval predovšetkým normatívne požiadavky kladené na prácu učiteľa. Ani v zahraničí nemá teória učiteľskej profesie stabilné označenie - v anglickej terminológii sa používajú výrazy „teac...
|
|
0,1 |
5x |
|
Martin Luther a reformácia
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Reformácia je obnova či návrat k pôvodnej, údajne čistej biblickej podobe cirkevného života. Reformné snahy sprevádzajú celé kresťanské dejiny, ich cieľom je odstrániť deformácie v učení a v praxi cirkvi. Ľudia sú spasení pôsobením Božej milosti a nie svojou vlastnou aktivitou. Reformácia obnovila v eucharistii prijímanie chleba a vína i pre laikov, odstránila mníšstvo, celibát, zjednodušila liturgiu, vierouku na centrálne články.
Za týmto všetkým stojí i Martin Luther vlastne Martin Luder...
|
|
0,1 |
19x |
|
Hodnoty a hodnotová orientácia žiakov 5. - 7. ročníka špeciálnych základných škôl
Diplomová práca71 s. / 5. roč. / doc
Jedným z najvýznamnejších ukazovateľov osobnostnej vyspelosti človeka a jeho zameranosti, je jeho hodnotová orientácia. Problém hodnôt, ich význam a úlohy v živote človeka vystupuje v dnešnej dobe do popredia, kedy naša spoločnosť prechádza rozličnými náročnými zmenami. Aj keď menia podmienky a spôsob života, hodnotová orientácia by mala byť stála a nemenná. Našu mládež negatívne zasahujú problémy a negatívne javy spoločnosti. V súčastnosti je orientácia mladých ľudí častokrát zameraná na to ako...
|
|
0,7 |
2x |
|
DIEŤA - charakteristika dieťaťa v predškolskom a mladšom školskom veku, jeho vývin.
Projekt20 s. / 2. roč. / doc
LETMÝ POHĽAD DO HISTÓRIEKaždé dieťa svojou individualitou prispieva ku kráse a čaru detského sveta. Každé tvorí čiastočku v živom súsoší. Náhľady do histórie nám odkrývajú často nemilé skutočnosti o tom, že dieťa a obdobie detstva boli dlhodobo nepochopenou záležitosťou, podceňovanou a zaznávanou. Dokonca mnohí veľkí myslitelia nenachádzali preň pochopenie, zabúdajúc akoby na to, že aj oni sami boli kedysi deťmi. Objavovanie dieťaťa a detstva ako plnohodnotného obdobia sa prejavovalo až v 17. st...
|
|
0,2 |
19x |
|
Renesančná architektúra v Bratislave
Semestrálna práca8 s. / 2. roč. / rtf
Renesančná architektúra v BratislaveBratislava sa prvý raz sretla s renesanciou už za vlády kráľa Mateja Korvína. Hoci sem v tomto období prenikali - najmä na Academiu Istropolitanu - viac len vplyvy duchovné, treba predpokladať, že sa sem dostali aj renesančné umelecko-remeselné výrobky a renesančné iluminované rukopisy. Vzácnou ukážkou je iluminovaná odpustková listina z 2. polovice 15. storočia s výzdobou typickou pre renesančnú knižnú maľbu. V oblasti architektúry sa prvé renesančné prvky ob...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vplyv výchovy na osobnosť žiaka
Semestrálna práca15 s. / 3. roč. / doc
V závere práce chcem ešte raz zdôrazniť význam pôsobenia rodinnej výchovy na osobnosť žiaka. Rodina je základnou štrukturálnou jednotkou spoločnosti a významne ovplyvňuje všetky oblasti života jedinca. Preto je potrebné vrátiť jej ako primárnej inštitúcii výchovy jej vážnosť a úctu a podporovať jej sociálno-výchovný význam. Rodina je jedinou výchovnou inštitúciou v našej spoločnosti, ktorá je právne zodpovedná za výchovu detí, žiakov a súčasne sa od jej dospelých príslušníkov nevyžaduje ani najz...
|
|
0,1 |
40x |
|
Špeciálne školstvo v Belgicku - nemecky hovoriaca komunita
Semestrálna práca32 s. / 1. roč. / ppt
V období medzi 1820 a 1840 bolo v Belgicku pre nepočujúcich a nevidiacich založených viacero zariadení. V roku 1853 sa dovoláva Kongregácia milosrdných bratov po iniciatíve psychiatra J. Grisleina vyučovania pre duchovne (mentálne) zaostalých v živote. Prakticky od jej vzniku napreduje spôsob vyučovania, ktorý diferencuje žiakov s ľahším a ťažším mentálnym postihnutím. Na začiatku minulého storočia , t.j. v súvislosti so zavedením zákona o povinnej školskej dochádzke (v roku 1914) venuje človek ...
|
|
0,2 |
4x |
|
Kognitívny vývin podľa Jeana Piageta
Semestrálna práca7 s. / 1. roč. / doc
Biológ a psychológ narodený v švajčiarskom meste Neuchậtel, ktorý bol už od malička veľmi nadaný a dá sa povedať, že svoju kariéru vedeckého výskumu začal už vo svojich jedenástich rokoch. Študoval na Neuchậltské univerzite a aj na Univerzite v Zurichu. Neskôr sa presťahoval do Francúzka, kde učil na chlapčenskej škole, ktorú viedol Alfréd Binet, tvorca známeho binetovho testu inteligencie. Tu si Piaget pri opravovaní testov všimol, že malé deti robili opakovane chyby v niektorých otázkach. Piag...
|
|
0,1 |
34x |
|
Výchova detí s poruchami učenia a ich náprava v procese výchovy
Semestrálna práca37 s. / 3. roč. / doc
Poruchy učenia sú psychologické alebo neurologické obmedzenia hovorenej alebo písanej reči, kognitívneho a motorického správania sa. Obmedzenia medzi špecifickými schopnosťami a úspešnosťou alebo medzi nameranou schopnosťou a školským výkonom. Poruchy nie sú dôsledkom mentálnej retardácie, senzorických handicapov, telesných, emocionálnych porúch a nedostatočnej možnosti učiť sa. Sú takej povahy, že dieťa sa neučí pomocou vyučovacích metód a materiálov vhodných pre väčšinu ostatných detí, ale vyž...
|
|
3,6 |
6x |
|
Platónova teória ideálneho štátu
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / rtf
Pojem filozofia sa najčastejšie prekladá ako láska k múdrosti. Slovo pochádza z gréčtiny - filein - milovať a sofia - múdrosť. Sofos je ten, kto je zdatný vo svojom povolaní i v živote, predovšetkým ten kto je “múdry.” Pojem filozof ako milovník múdrosti začal používať Pytagoras a Herakleitos z Efezu, ale až Sokrates mu dal význam, ktorý pretrval dodnes. V Platónových dialógoch filozofia vystupuje ako láska k múdrosti, láska k pravde, dobru a kráse. Na počiatku tradície európskeho filozofického ...
|
|
0,1 |
41x |
|
Špeciálna pedagogika- štátnicové otázky
Štátnicové otázky74 s. / 1. roč. / docx
1. Pojem, predmet a cieľ špeciálnej pedagogikyZ lat. specialis = osobitný, gréc. paidagogiké tachné = umenie výchovyŠpeciálna pedagogika - vedná oblasť v sústave pedagogických vied. Zaoberá sa teóriou a praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických danosti, porúch učenia, správania. Zaraďuj...
|
|
0,1 |
65x |
|
Vypracované otázky - Sociálna politika
Vypracované otázky24 s. / 2. roč. / doc
Sociálny:- spoločenský- týkajúci s spoločnosti- vzťahujúci sa k životným podmienkam ľudí- týkajúci sa riešenia nepriaznivých životných situácii- týkajúci sa vzájomných vzťahov ľudí alebo spoločenských skupín- hygienický politika:- správa vecí verejných, umenie riadiť štát a jeho vzťahy k iným štátom- spôsob vzniku a uskutočňovania moci- spôsob dosahovania cieľov a riešenia problémov- predmet vedy: súhrn praktickej a teoretickej aktivity- úsilie o zmenu alebo chod systému- činnosť, ktorou je ovpl...
|
|
0,2 |
20x |
|
Základná charakteristika tvorivej osobnosti
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
TVORIVOSŤTvorivosť = kreativita je slovo odvodené od „creare“ znamená tvoriť, plodiť. J.GUILFORD (1950) ako prvý začal skúmať túto oblasť ľudského intelektu. Tvorivosť má veľa definícií. Napríklad podľa Sillamyho (2001) je to prirodzená vloha, ktorej rozvoj závisí na socio - kultúrnom prostredí a potrebuje priaznivé podmienky, aby sa mohla prejaviť. Je to schopnosť tvoriť, ktorá existuje v potencionálnom stave u každého jedinca a v každom veku. Podľa Zelinu a Zelinovej (1990, s.17) je tvorivosť ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Slovník sociálnej psychológie
Skriptá20 s. / 2. roč. / doc
Abúzus (addiction) - nadmerné užívanie, tiež zneužívanie psychotropných látok (alkohol, lieky, iné drogy). O abúzuse sa hovorí v prípadoch, ak sa látka užíva nadmerne (často alebo veľa, prípadne aj často, aj veľa). Adaptácia (adaptation) - vyjadrenie interakcie a prispôsobenie sa človeka prostrediu. Agresia (agression) je správanie, pri ktorom zámerne poškodzujeme iného človeka. Teoretickým východiskom podľa Freuda je „pud smrti“, ktorý spôsobuje, že človek má vrodenú tendenciu k deštrukcii. Ino...
|
|
0,2 |
13x |
|
Charakteristika humánnej ekológie a jej metódy
Esej8 s. / 1. roč. / doc
Čím by som mala začať túto prácu z humánnej ekológie ? Možno bude celkom vhodná myšlienka, ktorú vyslovil slávny G.B.Shaw a ktorá podľa mňa veľmi výstižne vystihuje ohrozenie všetkého živého na planéte Zem, pokiaľ sa človek seriózne nezamyslí nad tým akou je vlastne hrozbou nielen pre prírodu ako takú, ale aj sám pre seba. Naučili sme sa lietať v povetrí ako vtáci,potápať ako ryby. Zostáva len jediné. Naučiť sa žiť na Zemi ako „ľudia“.Humánna ekológia je jednou z ekologických disciplín, ktorá sa...
|
|
0,1 |
5x |
|
Výchova mimo vyučovania vo výchovno-vzdelávacom procese
Ročníková práca7 s. / 2. roč. / doc
Výchova je zložitý dynamický systém, ktorý predstavuje množinu premenlivých cieľov, prostriedkov, foriem, metód, princípov a obsahových zložiek. Všetky časti zložitého systému slúžia spoločnému cieľu a tým v súčasnej dobe u nás je: naučiť človeka žiť v demokratickej spoločnosti.
Snahou každej spoločnosti je vychovať vo svojom prostredí plnohodnotného človeka, ktorý dokáže po stránke vedomostnej i morálnej prebrať v svojej dospelosti spoluzodpovednosť za jej ďalšie napredovanie a rozvoj. Poslan...
|
|
0,1 |
10x |
|
Primárne vzdelávanie v zmysle konštruktivizmu
Semestrálna práca8 s. / 5. roč. / docx
Analýza vyučovacej hodinyV rámci praxe, ktorú som absolvovala kvôli získaniu poznatkov o koncepcii vyučovania v ročníkoch primárneho vzdelávania, ako aj podkladov pre seminárnu prácu ku kurzu Primárna pedagogika, som sa zúčastnila štyroch hodín hospitácie na primárnom stupni v Základnej škole s materskou školou v Mútnom.Účelom praxe bolo zistenie, či výučba na primárnom stupni základných škôl prebieha v duchu behaviorizmu, alebo sú pri edukácii žiakov využívané aj metódy konštruktivizmu.Pri mojo...
|
|
0,3 |
1x |
|
Deti o svojich právach - Slovensko 2009
Referát8 s. / 2. roč. / pdf
spracovaný výskum z roku 2009
1. Autori výskumu
Slovenský výbor pre UNICEF. Autori záverečnej správy:
Peter Guráň,. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva
Jarmila Filadelfiová, EsFem)
2. Motív vzniku výskumu
Bezprostredným podnetom pre výskum bolo jednak okrúhle výročie Dohovoru o
právach dieťaťa, keďže práve v roku 2009 (20. novembra) uplynulo dvadsať rokov
od prijatia tohto dokumentu na pôde OSN, a jednak kampaň Rady Európy za úplný
zákaz fyzických trestov detí....
|
|
0,3 |
0x |
|
Pravoslávna cirkev - seminárna práca
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:Pre túto prácu som si vybrala Pravoslávnu cirkev, preto že moja mama je tejto viery a po sobáši s otcom prestúpila na jeho vieru - rímsko katolícku.Priznám sa, že až doteraz som sa bližšie nezaoberala tým, čo je pre túto cirkev charakteristické. I keď sa mama svojej viery vzdala, čo sa týka tradícií počas sviatkov, u nás doma sa vlastne miešali.
|
|
0,1 |
10x |
|
Nové technológie a zmeny v komunikácii u sluchovo postihnutých žiakov
Diplomová práca151 s. / - roč. / doc
Nové informačné a komunikačné technológie zaujímajú rozhodujúce miesto v živote človeka. Aj preto sa dostávajú čoraz vo väčšej miere do našich škôl a pomaly ovplyvňujú všetky činnosti od riadenia vyučovacieho procesu učiteľom, samoštúdium a taktiež využívanie voľného času žiakmi. Mobilný telefón, počítač, internet, elektronická pošta (e-mail), chat, skryté a otvorené titulky v televízii a na videu si zaslúžia v súvislosti so sluchovo postihnutými väčšiu pozornosť aká sa im doteraz venovala. Vyšš...
|
|
1,9 |
0x |
|
Nástroj na integráciu sociálne vylúčených ľudí postihnutých autizmom
Diplomová práca120 s. / - roč. / doc
Životné podmienky sa stávajú pre niektorých jednotlivcov či skupiny ľudí zjavne znevýhodňujúce, lebo ich tvorili fyzicky, duševne a výkonovo silní pre fyzicky, duševne a výkonovo silných.“ (Repková, 1998). Faktom je, že do 90-tych rokov 20. storočia neexistovala na Slovensku žiadna adekvátna starostlivosť o osoby s autizmom. Prvé pokusy o pomoc týmto jednotlivcom sa datujú v roku 1993, kedy bola vypracovaná cielená starostlivosť so strany trojrezortnej spolupráce ministerstiev (Ministerstvo zdra...
|
|
2,1 |
71x |
|
Dejiny spisovnej slovenčiny
Referát22 s. / 2. roč. / doc
Ukážka:Definujte disciplínu dejiny spisovnej slovenčiny.- historická komplexná jazykovedná disciplína, ktorá skúma vývin spisovného jazyka z hľadiska jeho genézy, konštituovania, zmien v systéme, v kodifikácii, so zreteľom na vývin spoločnosti, jej sociálny a kultúrny život
|
|
0,2 |
18x |
|
Shakespear - Henry IV
Analýza14 s. / - roč. / doc
SourcesShakespeare's primary source for Henry IV, Part 1, as for most of his chronicle histories, was Raphael Holinshed's Chronicles; the publication of the second edition in 1587 provides a terminus ad quem for the play. Edward Hall's The Union of the Two Illustrious Families of Lancaster and York appears also to have been consulted, and scholars have also supposed Shakespeare familiar with Samuel Daniel's poem on the civil wars.Date and textThe play was entered into the Register of the Station...
|
|
0,1 |
0x |
|
Filozofické koncepcie - Fenomén existencie a podstaty vo filozofii existencializmu
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Filozofia existencie vznikla v Nemecku po 1.svetovej vojne (koncom dvadsiatych rokov), kedy pod vplyvom podstatných sociálnych premien spojených so vstupom kapitalistickej spoločnosti do obdobia imperializmu dochádza k prudkým zmenám v spoločenskom vedomí, k vzniku apokalyptických nálad a všeobecnej neistoty.Stúpenci tohto smeru sústreďujú pozornosť na individuálne otázky o zmysle života, viny a zodpovednosti, rozhodovania a voľby, vzťahu človeka k svojmu poslaniu a k smrti. Záujem o problematik...
|
|
0,1 |
3x |
|
Ecuador y Perú
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Všetko o obidvoch štátoch Ekvádor a Peru.
Introducción:La República del Ecuador y la República del Perú tienen muchas cosas corporativas.
Una de ella son las fronteras. Ecuador limita por el Norte con Colombia, al Sur y Oeste con Perú y al Oeste con el Océano Pacífico y Perú está limitado por el norte con Ecuador y Colombia, por el este con Brasil, por el sureste con Bolivia, por el sur con Chile, y por el oeste con el Océano Pacífico. La historia de ambos países es muy larga y extensa. Perú y...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vývinová psychológia (poznámky k prednáškam)
Poznámky3 s. / 1. roč. / pdf
Vymedzenie predmetu VP• usiluje o poznanie súvislostí a pravidiel vývinových zmien v jednotlivých oblastiach ľudskej psychiky a porozumenie jej mechanizmov. (Vágnerová, 2000)• skúma proces vývinu, utvárania ľudskej psychiky a formuluje všeobecne platné závery,• sleduje vývinové zmeny, ich príčiny, vonkajšie a vnútorné vplyvy a zákonitosti vývinu,• zaoberá sa popisom a charakteristikou zmien, ktoré sú typické pre konkrétne obdobia života,• skúma zmeny psychickej regulácie zážitkov a správania člo...
|
|
0,1 |
8x |
|
Harry Stack Sulivan
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / docx
Harry Stack Sulivan bol prvým rodeným Američanom, ktorý vytvoril veľkú teóriu osobnosti. Vytvoril školu, známu ako interpersonálna teória psychiatrie, ktorá osobnosť považovala za "relatívne trvalý vzorec opakujúcich sa interpersonálnych situácií, ktoré charakterizujú ľudský život".Nazeral na osobnosť ako na energetický systém, pri ktorom jednou z priorít je redukovanie tenzie vytváranej potrebami. Táto tenzia a správanie, ktoré ju má uvoľniť, sú prežívané troma kognitívnymi spôsobmi. resp. spôs...
|
|
0,1 |
1x |
|
Cvičenia zo španielskeho jazyka
Slohová práca3 s. / 1. roč. / doc
1. El año próximo pienso que estará allí una semana.El año próximo no pienso que esté allí una semana.2. No se ve que se encuentre tan enferma.Se ve que se encuentra tan enferma.3. Los chicos creen que el fotógrafo volverá al pueblo.Los chicos no creen que el fotógrafo vuelva al pueblo.4. Calculamos que la obra resultará muy cara.No calculamos que la obra resulte muy cara.5. No nos han dicho que se vayan a mudar de casa.Nos han dicho que se van a mudar de casa.6. Tú no notas que aquella máquina ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Právo na život vs interrupcia
Seminárna práca3 s. / 1. roč. / doc
„Mať na niečo právo znamená mať právo na niečo životne dôležité, čo nám určuje zákon, právny predpis. Právo je systém právnych noriem, teda pravidiel správania, ktorými sa riadi ľudské spolunažívanie a ktoré sú uznávané a ustanovené štátom. Tieto právne normy tvoria právny poriadok, právny systém štátu. Jeho dodržiavanie je záväzné pre všetkých občanov nášho štátu.“Autori učebnice občianskej výchovy M. Rejková a M. Takáčová za jedno z ľudských práv, dalo by sa povedať za základné ľudské právo po...
|
|
0,1 |
1x |
|
Význam rodinnej výchovy z hľadiska formovania osobnosti žiaka
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Rodina plní nezastupiteľnú úlohu pri výchove človeka. Vzhľadom na citové vzťahy prí-buzenstva dotvára všetky stránky osobnosti od narodenia až po smrť.
Rodinné podmienky, ktoré na dieťa pôsobia sa týkajú demografických, kultúrnych a ekonomických stránok, no najdôležitejšiu úlohu majú vzťahy rodičov a detí.
Poznanie rodinných vzťahov je dôležitou podmienkou pre správne výchovno-vzdelá¬va¬cie pôsobenie školy a dobrú spoluprácu detí a rodičov.
|
|
0,1 |
43x |
|
Postavenie učiteľa a vychovávateľa vo výchovno - vzdelávacom procese
Seminárna práca8 s. / - roč. / doc
Cieľom výchovy bolo vždy naučiť ľudí žiť v spoločnosti, v ktorej sa narodili. Výchovou sprostredkúvame schopnosti, zručnosti a postoje, ktoré jestvujú v danej spoločnosti a ktoré vychovávajúci považuje za dôležité. Na človeka môže pôsobiť prostredie, v kto-rom sa pohybuje. Hovoríme o výchovnom pôsobení školy, rodiny, priateľov, ulice ale-bo nejakej konkrétnej osoby, napríklad učiteľa. Za najväčší úspech výchovy možno považovať stav, keď sa vychovávaný stotožní s princípmi vychovávajúceho a nastú...
|
|
0,1 |
28x |
|
Staroba a starnutie
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Na svete žije oproti minulosti oveľa viac starých ľudí. Starnutie nie je choroba, ale fyziologický, zákonitý, nezvratný a postupný proces, teda prirodzené obdobie života. Každý jedinec starne inak. Môžeme rozoznať veľké individuálne rozdiely. Starnutie sa dostáva do centra pozornosti v posledných rokoch v živote človeka. Človek v tomto veku je neopakovateľná individualita. Toto obdobie je alebo môže byť súčastné spoločenský aj individuálny problém. Problematika starnutia je komplexná, ktorá má b...
|
|
0,1 |
85x |
|
Poznámky zo Všeobecnej didaktiky
Poznámky57 s. / - roč. / docx
Na 56 stranách nájdete poznámky k predmetu všeobecná didaktika.Pedagogika a štruktúra pedagogických disciplínPedagogika: - Vyčlenila sa z filozofie a filozofických úvah v novoveku – je chápaná ako pedagogická teória, ktorá zovšeobecňuje a vytvára nástroje) - Tým že zovšeobecňuje javy ju môžme nazvať aj ako vedeckú disciplínu. - Používa empirické metódy nato ,aby skúmala edukačnú realitu - Môžme ju chápať ako systematickú vedu vo výchove mládeže a dospelých – toto poňatie sme našli v Kome...
|
|
0,1 |
4x |
|
Gonzalo de Córdoba - El Gran Capitán
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Španielsky vojvodca Gonzalo Fernandez de Cordoba žil v období, ktoré mu umožnilo najlepšie prejaviť jeho skryté schopnosti: Taliansko v 15. storočí bo-lo bohatou krajinou a Španielsko sa len pomaly dostávalo z krízy a menilo na rozpínavú veľmoc, súperiacu o politický vplyv v Taliansku s Francúzskom. Doba bola ako stvorená pre ctižiadostivého španielskeho vojaka, ktorý sa chcel vyšvihnúť medzi armádnu elitu. Za svoje veľké úspechy vďačil predo-všetkým španielskej kráľovnej Izabele Kastílskej. Po ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Alexander Solženicyn - Jeden deň Ivana Denisoviča
Čitateľský denník3 s. / 1. roč. / doc
Literárny druh: epika Literárny žáner: próza Literárny útvar: novela Čas a priestor: gulag na Sibíri, Rusko, rok 1950 Kompozícia: novela nie je členená na kapitoly, je pevne rámcovaná zobudením (,,O piatej ráno, ako vždy, zaznel budíček...'') a uložením k spánku (,,Šuchov zaspával s celkom dobrými pocitmi.'') Dej: tvorí ho opis dňa Šuchova-Ivan Denisovič- jeho bežné činnosti, nie je tu veľa úvah- on je jednoduchý človek, robotník, sú tu aj rozhovory s ostatnými členmi tábora Štylizácia: jednodu...
|
|
0,1 |
14x |
|
Levoča a levočská Biela pani
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / doc
Levočské dejiny sú priam nabité množstvom zaujímavých a dôležitých udalostí. Mnohé z nich nie sú v doterajšej literatúre objasnené a tzv. „bielych miest“ je veľa. V nemalej miere to zapríčinila aj skutočnosť, že archív mesta nebol dlhé roky spracovaný a bol prístupný len v obmedzenej miere. Dejiny Levoče budili pozornosť odborníkov a širšej verejnosti už dávnejšie a záujem o ne trvá aj v súčasnosti. Pri písaní tejto práce som sa opierala hlavne o knihu Dejiny Levoče, ktorá je vlastne prvým pokus...
|
|
0,1 |
2x |
|
Tourettov syndróm
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Za tému mojej semestrálnej práce som si zvolila ochorenie Tourettov syndróm. Pred jej písaním som už síce mala predstavu, čo sa za týmto pojmom skrýva, ale keďže táto predstava nebola veľmi presná a daná problematika sa mi už na prvý pohľad zdala naozaj fascinujúca, rozhodla som sa, že sa o nej pokúsim zistiť viac informácií. Na nasledujúcich stranách sa teda budem zaoberať definíciou tohto syndrómu, jeho etiológiou, symptómami, charakteristikami, ktorými sa vyznačuje človek trpiaci týmto ochore...
|
|
0,1 |
16x |
|