Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Hmyz a motýle - vzdelávacia aktivita pre ŠKD (seminárna práca)

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
1,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48220
Posledná úprava
21.11.2022
Zobrazené
539 x
Autor:
aaaa
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Je známe, že človek je odjakživa súčasťou prírody. Už od útleho detstva sme aktívnymi bádateľmi a po kúskoch sa snažíme spoznať celý svet. Jedným z ideálnych miest na detské bádanie je nepochybne prírodne prostredie. Prináša nám mnoho príležitostí na preskúmanie a pochopenie okolitého sveta. Postupne si pestujeme vzťah s prírodou a spoznávame rôzne stromy, rastliny či zvieratá. Určite nás to nie jedenkrát pokúšalo nazrieť sa aj bližšie do trávy, kde sme objavili našich najmenších obyvateľov planéty Zem - hmyz a motýle. Od tohto momentu si určite nikto z nás nevie ani len predstaviť, aký by bol život nudný a ťažký bez týchto drobných stvorení. Okrem toho, že nás fascinujú a nádherné zdobia prírodné prostredie ich existencia nám predovšetkým nesmierne pomáha bez toho, aby sme si to uvedomovali. Každý jeden malý tvor je užitočný a zohráva v prírode obrovskú úlohu. Napríklad mravce sa podieľajú na transporte semien a prevzdušňujú pôdu, včely na jar navštevujú prvé kvitnúce kvety, opeľujú ich a následne motýle a iné druhy hmyzu môžu peľ prenášať na ďalšie kvety. Lienky či muchy útočia proti hmyzím škodcom a tak zabraňujú devastácií rastlín, ovocia či zeleniny.

V dnešnej dobe človek trávi veľa času vnútri a niektorí na pohľad strašidelne vyzerajúci hmyz vníma automaticky ako nebezpečného votrelca či už je to na balkóne, v kuchyni, v obývačke alebo v záhrade. Väčšinou sú to už väčšie deti alebo dospelý ľudia, ktorí nemali možnosť si naplno vyskúšať interakciu s hmyzom, príčinou čoho u nich vznikli rôzne strachy a fóbie. Hmyz môžu považovať za nebezpečný a to prevažne bez príčiny na základe reakcie iných ľudí. Menšie deti sú prirodzené zvedavé a niektorí rodičia či iní ľudia v okolí ich o túto skúsenosť krátia práve svojou nechuťou a prehnanými rekciami voči týmto drobným tvorom. Deti v procese rozvoja si tieto reakcie môžu v sebe hlboko zafixovať a hmyzu sa následne čo najviac vyhýbať. Práve prostredie materskej či základnej školy by mohlo zabrániť predsudkom a poskytnúť deťom bezpečné miesto pre oboznámenie sa s jednotlivými druhmi hmyzu a motýľov. Zvedavosť by nemala byť potláčaná, naopak podporovaná s tým, že dokážeme zodpovedať deťom na všetky základné otázky ohľadom tejto témy. Deti vieme rôzne motivovať a pomôcť prijať či oceniť prírodu takú, aká je. Podstatou je ukázať, že hmyz sú rovnakí obyvatelia planéty takisto, ako my ľudia. Preto sa v tejto seminárnej práci zameriam na rôzne aktivity či hry s témou - hmyz a motýle.
...

Kľúčové slová:

hmyz

motýľ

motýle

mucha

kobilka

larva

kukla

stavba tela hmyzu

školský klub detí

vzdelávacia aktivita

teória

školský klub

prírodoveda

pedagogika

predškolská pedagogika



Obsah:
  • ÚVOD -4-
    1 TEORETICKÝ ZÁKLAD - HMYZ A MOTÝLE -5-
    2 PRÍPRAVA NA VYUČOVANIE - VZDELÁVACIA AKTIVITA PRE ŠKD -10-
    2.1 PRACOVNÝ LIST -13-
    2.2 VÝUČBOVÝ TEXT -14-
    2.3 POPULÁRNO-NÁUČNÁ LITERATÚRA -15-
    ZÁVER -16-
    POUŽITÁ LITERATÚRA -17-
    ZDROJE OBRÁZKOV -17-

Zdroje: