Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované štátnicové otázky Špeciálna pedagogika - Pedagogika mentálne postihnutých

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48012
Posledná úprava
03.08.2023
Zobrazené
1 288 x
Autor:
mgr-petruska.horvath
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. PMP ako disciplína ŠP a súvzťažné vedy

ŠP je systémom vedeckých poznatkov o špecped. javoch a procesoch, a ich interakciách.
PMP ako súčasť ŠP je systémom vedeckých poznatkov o MP, o osobách s MP, o ich špeciálnych (edukačných) potrebách, o ich výchovnej rehabilitácii a jej zákonitostiach.
Predmet ŠP: edukácia postihnutých, narušených a ohrozených.
Predmet PMP: edukácia MP
PMP sa ako vedný odbor zaraďuje do sústavy špeciálnopedagogických vied. ŠP je pre PMP základným východiskovým odborom. Sústava špeciálnopedagogických vied patrí do sústavy pedagogických vied. Táto patrí do sústavy vied o človeku.

VYMEDZENIE ZÁKLADNÝCH POJMOV:
MR = najširšie označenie ľudí s poruchami intelektu. Je to stav zastaveného, neúplneho vývinu, vývinová porucha integrácie.
MP = viaceré kritériá - najčastejšie: hľ. etiologické, symptomatolog., závažnosť - stupeň MP, schopnosť učenia, vzdelávania. Najširší, najvšeobecnejší strešný pojem. Označuje všetkých jedincov s IQ pod 85 aj MR a hraničné pásmo. Spoločensky akceptovateľnejší pojem.
Napr.:
1. - 10r. dieťa je na úrovni 2r.
2. - podpriemerný intelekt - IQ pod 70
3. - IQ 71-85 - hraničné pásmo.
Pojem MR sa používa v medicíne a psychológii.
MP: mental defect, mentální postížení,
MR: mental retardation, mentální retardace

Hlavné znaky (Bajo):
...

Kľúčové slová:

pedagogika

mentálne postinhutý

postihuntý

pedagogika mentálne postihnutých

IQ

edukácia

špeciálna pedagogika

retardácia

demencia

vyučovanie

ADHD



Obsah:
  • 1. PMP ako disciplína ŠP a súvzťažné vedy
    2. Teoretické základy pedagogiky mentálne postihnutých. Odborná terminológia. Vedecký jazyk
    3. Systém PMP
    4. Metodológia PMP
    5. História PMP a starostlivosti o MP
    6. MP, MR --- vymedzenie pojmov, definovanie, charakteristika
    7. Klasifikácia MP podľa druhov, klinických foriem, typov a stupňov postihnutia
    8. Oligofrénia, demencia a sociálne podmienená MR
    9. Typy MP a formy MP
    10. Stupne MR: ľahká MR, SMR, ťažká a hlboká MR
    ...
    41. ADHD syndróm a pedagogika MP
    42.Edukácia detí s ĽMD/ADHD
    43. Deti so špeciálnymi poruchami učenia v školách- podstata porúch a možnosti ich nápravy
    44. Rómski žiaci v školách a ich edukácia (zaraďovanie, dochádzka, prospech, správanie)
    45.Autistické deti v špeciálnych školách a zariadeniach a možnosti pozitívneho ovplyvňovania
    46. Profesijná príprava a pracovné uplatnenie mentálne postihnutých
    47.Socializácia mentálne postihnutých
    48.Pedeutológia v pedagogike MP
    49.Komparatívna pedagogika MP
    50. Štátne a školské vzdelávacie programy. Podporné poradenské služby

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky
  • skriptá
  • odborná literatúra