Popis:
		Marketingové makroprostredie - Odpoveď do prípadovej štúdie
• Demografické Ktoré demografické trendy predstavujú pre našu spoločnosť príležitosti a ktoré hrozbu?
• Ekonomické Aký vplyv na našu spoločnosť bude mať vývoj príjmov, cenovej hladiny, úspor a úverov?
• Prírodné Aká je prognóza nákladov a dostupnosti prírodných zdrojov a energie? Je spoločnosť ohľaduplná k životnému prostrediu?
• Technologické K akým technologickým zmenám dochádza? Aká je pozícia spoločnosti, pokiaľ sa jedná o technológie?
• Politické Ktoré platné a pripravované zákony ovplyvnia stratégiu spoločnosti?
• Kultúrne Aký je postoj verejnosti k podnikaniu a produktom spoločnosti? Aké zmeny v životnom štýle spotrebiteľov na to môžu mať dopad?
...
Postup tvorby SWOT analýzy
• Analyzujeme interné prostredie - silné a slabé stránky - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu 7S, analýzu hodnotového reťazca alebo finančnú analýzu podniku)
• Analyzujeme externé prostredie - príležitosti a hrozby - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu SLEPTE / PEST alebo Porterovu analýzu 5 síl)
• Ohodnotíme (obodujeme) jednotlivé parametre v rámci kvadrantov - pri silných stránkach a príležitostiach použijeme napr. stupnicu od 1 do 10, pri slabých stránkach a hrozbách stupnicu od -1 do -10
• Analýzu môžeme doplniť o ďalší rozmer a priradiť parametrom váhy - súčet váh v jednotlivých kvadrantoch musí byť rovný číslu 1. Váhy priraďujeme v rozmedzí od 0,00 do 1,00, napr. 0,65. Čím dôležitejší je parameter, tým vyšší koeficient.
...
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  marketing
		  		  marketingový mix
		  		  swot
		  		  swot analýza
		  		  informácia
		  		  dáta
		  		  strategické plánovanie
		  		  trh
		  		  produkt
		  		  cena
		  		  marketingový výskum
		  		  cenotvorba
		  		  marketingová komunikácia
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Cieľ predmetu
 Odporúčaná literatúra
 Aktuálne publikácie
 Literatúra k marketingu - postupnosť
 Predpoklady vzniku marketingu
 História marketingu
 Definície marketingu
 Kľúčové kategórie marketingu
 Klasifikácia marketingu
 Koncepcie marketingu
 Ciele marketingového systému
 Semestrálna práca a požiadavky
 Marketingový mix
 Kľúčové kategórie marketingu
 Klasifikácia marketingu
 Alternatívne koncepcie marketingu
 Ciele marketingového systému
 Trendy v rozvoji marketingového manažmentu
 Spoločenská kritika marketingu
 Marketingový proces
 Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku
 Strategické plánovanie
 Marketingové makroprostredie
 Marketingové mikroprostredie
 SWOT analýza
 Informácie a ich význam
 Dáta
 Marketingový informačný systém
 Získavanie informácií
 Dáta v marketingovom výskume
 Vlastnosti informačného systému
 ZADANIE PRE SPRACOVANIE DO SEMESTRÁLNEJ PRÁCE
 Veličiny trhu
 Alternatívy pokrytia trhu
 Segmentácia trhu
 Nákupné správanie spotrebiteľov
 Nákupné správanie organizácií
 Produkt, ako súčasť marketingového mixu
 Klasifikácia produktov
 Úrovne produktov
 Značka produktov
 Kvalita produktov
 Produktový rad
 Produktový mix
 Životný cyklus produktu
 Cena
 ...
Zdroje:
		    
		    		    - prednášky
- poznámky
- prezentácie