Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Marketing - (Teoretické základy marketingu, Marketing a spoločnosť, Marketingové prostredie...)

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
0,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7901
Posledná úprava
15.06.2021
Zobrazené
3 540 x
Autor:
kikulka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 Obsah a podstata marketingu

Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.

Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov:
1.) potreby - ľudská potreba je stav pocižovaného nedostatku
2.) želania - ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb
3.) dopyt
4.) produkt - človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov
5.) výmena a transakcia - výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu
6.) hodnota, náklad a spokojnosť - hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť
7.) trh - je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu;
8.) podnik - je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie

Marketing možno tiež považovať za trojstupňovú kategóriu:
1. základný stupeň
Marketing sa považuje za podnikateľskú filozofiu, resp. predstavu o svete, ktorá spočíva v systematickom presadzovaní aspektu spotrebiteľa s cieľom lepšie reagovať na jeho potreby.
Poznáme výrobnú a marketingovú filozofiu. Rozdiely medzi nimi:
...

Kľúčové slová:

marketing

marketingový mix

marketingové prostredie

podnik

konkurencia

spotrebiteľ

marketingová komunikácia

nákup

trh

segmentácia trhu

marketingové plánovanie

trhová pozícia

produkt

cena



Obsah:
  • Teoretické základy marketingu
    1.1 Obsah a podstata marketingu
    1.2 Spoločné a rozdielne črty marketingu a obchodu
    1.3 Základné princípy marketingu
    1.4 Marketingový mix a jeho nástroje
    1.5 Marketing produktu a obchodný maketing výrobcu
    1.6 Etika v oblasti výmeny
    1.7 Marketing a kvalita
    1.8 Prístupy podniku k spotrebiteľom:
    1.9 Nové techniky a tendencie v marketingu
    1.10 Špecifiká amerického a európskeho prístupu k marketingu
    1.11 Medzinárodné aspekty marketingu
    ...
    Služby
    14.1 Pojem a podstata služieb
    14.2 Charakteristické vlastnosti služieb
    14.3 Klasifikácia služieb
    14.4 Marketingový mix služieb
    Perspektívy marketingu
    15.1 Význam marketingu
    15.2 Nákupné správanie zákazníka
    15.3 Riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM)
    15.4 Riadenie dodávateľského reťazca (SCM)
    15.5 Zákaznícky servis
    15.6 Marketing a informačné technológie (IT)

Zdroje:
  • Skriptá
  • Prednášky
  • Poznámky