Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Poznámky - Marketing miesta, Marketingová komunikácia

«»
Prípona
.doc
Typ
skriptá
Stiahnuté
19 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
11738
Posledná úprava
21.12.2018
Zobrazené
1 694 x
Autor:
joice
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Distribučnej politike alebo politike miesta tak ako aj ostatným nástrojom marketingového mixu je nutné venovať v rámci marketingu osobitú pozornosť. Keďže produkt má schopnosť naplniť potrebu zákazníka, možno ho považovať za hlavný, základný v marketingovom mixe. Ak máme produkt, ale nemáme zákazníka (resp. presnejšie cieľovú skupinu zákazníkov), akákoľvek politika ďalších „P“ marketingového mixu má podstatne redukovaný význam a účinok. Niektorí by mohli oponovať tomuto tvrdeniu. Podstata tejto myšlienky vychádza z toho, že ak máme produkt, ktorý je schopný naplniť alebo uspokojiť potrebu (bez akéhokoľvek ďalšieho vynaloženého reklamného úsilia), automaticky to po istom čase ovplyvní klientelu podniku. Tento stav môže dospieť až do štádia, v ktorom sa produkt predáva sám, avšak v závislosti od postavenia produktu vzhľadom na konkurenčné výrobky a substitúty. Tento spôsob predaja má väčšinou krátku životnosť.
Najdôležitejšie pre podnik, teda hneď po vývoji, výrobe alebo všeobecnejšie po zabezpečení kompletnej produktovej politiky, je hľadanie, získavanie a udržiavanie klientely (akvizícia zákazníka) a distribúcia produktu zákazníkovi. Nezamieňajme si uvedené parametre napríklad s reklamnými aktivitami zameranými na marketingovú komunikáciu, čiže oslovenie, informovanie alebo ovplyvňovanie cieľovej skupiny. Práve vo fyzickom kontakte so zákazníkom máme unikátnu možnosť skúmať jeho potreby a učiť sa mu porozumieť, čo je v podstate nevyhnutnou podmienkou a podstatou uplatnenia marketingovej filozofie v praxi. Úlohou tejto kapitoly je popísať proces podnikovej politiky miesta a vymedziť hlavné parametre marketingových distribučných ciest.
Tak ako v klasickom marketingu výrobného podniku, i v podnikoch služieb miesto a distribučná cesta predstavujú dve základné oblasti rozhodovania. Významnou súčasťou vnímanej hodnoty a úžitku zo služby sú miesto a prostredie, v ktorom je služba poskytovaná. Vzhľadom na veľkú diverzitu služieb je náročné generalizovať či stanoviť všeobecne platné zásady výberu miesta pre poskytovanie služieb.

Kľúčové slová:

marketingová komunikácie

marketing miesta

marketingové stratégie

reklama

PR

sponzoring



Obsah:
  • 6 Marketing miesta
    6.1 Akvizičná a fyzická distribúcia
    6.2 Distribúcia produktov - distribučné kanály
    6.3 Trendy v distribučnom kanáli
    6.4 Priamy a nepriamy marketing
    6.5 Spôsoby prístupu k cieľovému trhu
    6.6 Veľkoobchod, maloobchod
    6.7 Politika miesta
    8 Marketingová komunikácia
    1.1 Komunikačný proces
    8.2 Prvky komunikačného mixu
    8.3 Imc - integrovaná marketingová komunikácia