Ekonomika a manažment podniku - vypracované otázky na bákalárske štátnice
Štátnicové otázky186 s. / 3. roč. / doc
1. Trh a trhový mechanizmus. Trh v menovej ekonomike. Dopyt a krivka dopytu, zákon klesajúceho dopytu. Ponuka a krivka ponuky, zákon rastúcej ponuky. Trhová rovnováha, rovnovážna cena. Trhový mechanizmus a jeho fungovanie, trhové subjekty, trhová konkurencia. Nedokonalosti trhu a zásahy štátu do trhového mechanizmu. Úloha a funkcie vlády a trhu v novej ekonomike.Trh v novej ekonomikeModerná ekonomika sa zakladá na rozvinutej deľbe práce. Výrobcovia produkujú tovary pre iných výrobcov, či spotreb...
|
|
3,3 |
6x |
|
Súčasný stav a vývoj metód strategického manažmentu
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / doc
Trhová ekonomika a globalizácia trhu má za následok stále silnejšiu konkurenciu. Podniky sa musia snažiť o to, aby ich konkurencia nevytlačila z daného trhu. V súčasnosti si veľa slovenských podnikov uvedomuje, že ak chcú na trhu uspieť, musia prejsť mnohými zmenami. Tieto zmeny sa však nedajú realizovať v krátkom časovom horizonte, ale nastokrát predstavujú dlhšie časové obdobia. Podniky preto radšej vychádzajú už zo zaužívaných možností a postupov, ktoré majú k dispozícií a nevyužívajú efektív...
|
|
0,4 |
9x |
|
Tvorba marketingovej stratégie v slovenských liečebných kúpeľoch, a.s. Piešťany
Bakalárska práca60 s. / 3. roč. / doc
Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať jednotlivé marketingové stratégie Kúpeľov Piešťany a navrhnúť možnosti ich zlepšenia. Práca je rozdelená na tri kapitoly. Obsahuje 3 obrázky, 8 tabuliek a 4 prílohy. Prvá kapitola je venovaná pojmu stratégia, charakteristike marketingovej stratégie, jednotlivým typom marketingových stratégií podnikov služieb, špecifickým znakom služieb a marketingovému mixu služieb. V ďalšej časti je charakterizovaný súčasný stav Kúpeľov Piešťany, čo zahŕňa postavenie kúp...
|
|
1,0 |
62x |
|
Dedičstvo Tomáša Bati (Baťa - systém riadenia podniku)
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Moja seminárna práca obsahuje to najpodstatnejšie, čo sa týka poznatkov o Tomášovi Baťovi, jeho podniku a systémoch riadenia, jeho myšlienkach. Mojím cieľom bolo poukázať na to, že myšlienky Tomáša Bati nie sú také zastarané, síce sa zmenili technické prostriedky, ale nezmenila sa ľudská podstata, ani psychologicky a ani sociologický prístup k podnikaniu.„Prvou podmienkou prospievaná nášho závodu je, aby ste sa nedomnievali, že náš závod je len Váš, len pre Vás. Závod náš nebol k tomu účelu vybu...
|
|
0,2 |
7x |
|
Seminárna práca na tému Ekonomika podniku
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / doc
V tejto práci sa venujem téme „Ekonomika podniku“. V úvode približujem pojem ekonomiky ako predmetu a stanovujem jej členenie, tak aby bola téma zretelnejšia. Následne je podrobne ročlenenáproblematika podniku po ekonomickej stránke so zreteľom na jeho samostatnosť,životný cyk-lus, činnosť, charakteristiku, podnikové ciele, členenie, financovanie a riadenie, majetku, rov-nováhu v podmienkach konkurencie. Zaoberám sa taktiež analýzou nákladov podniku v širšom poňatí. V závere uvádzam vlastný názo...
|
|
0,1 |
8x |
|
Projekt penziónu - manažérska ekonomika
Projekt25 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:1. Čo je to marketingový manažmentMarketingový manažment je procesom racionálneho riadenia marketingových aktivít zohľadňujúcich potreby organizácie, ale aj potreby zákazníkov. Zmyslom marketingového manažmentu je racionálnosť v zmysle časovo najvhodnejšieho, kvalitného a cenovo prijateľného vyhovenia potrebám zákazníkov a racionálnosť v zmysle hospodárneho vynakladania kapitálu organizácie a jeho maximálne zhodnotenie pri úspešnom uspokojovaní potrieb a požiadaviek zákazníkov. Táto otázk...
|
|
0,2 |
15x |
|
SOČ - Založenie kooperatívneho podniku
SOČ58 s. / 1. roč. / pdf
Práca „Založenie kooperatívneho podniku“ mala za cieľ stať sa jednou z prvých publikácii na Slovensku týkajúca sa kooperativizmu. Propagovať a reálne vytvoriť kolektívne vlastnenú spoločnosť v podmienkach trhového mechanizmu je veľmi ťažké, no nie nemožné. Definícia ľudských potrieb, ich analýza a členenie bolo základným kameňom pri realizácii myšlienky napísania tejto práce. Ich následné spojenie s marxistickou politickou ekonómiou vytvorilo syntézu najdôležitejších predpokladov a metodológie p...
|
|
21,1 |
1x |
|
Skriptá z predmetu Podniková ekonomika
Skriptá210 s. / 2. roč. / doc
Vysokoškolská učebnica Podniková ekonomika, ktorú práve čítate, je určená študentom bakalárskeho štúdia Dubnického technologického inštitútu so sídlom v Dubnici nad Váhom. Obsahuje základné informácie pre pochopenie podstaty, významu a funkcie ekonomiky (hospodárstva) podnikov a ich manažmentu. Obsah učebnice nadväzuje na predmet Podnikanie a je východiskový pre ďalšie prehlbujúce predmety z tejto oblasti, ktoré budú na tento predmet nadväzovať vo vyšších ročníkoch. Nejedná sa tu o vyčerpávajúci...
|
|
1,4 |
71x |
|
Analýza podniku - Leven, a.s.
Projekt13 s. / 3. roč. / doc
Vznik a história spoločnosti Akciová spoločnosť bola založená zakladateľskou listinou 5.11.2002, prešla v roku 2004 viacerými zmenami. Najpodstatnejšou bola zmena akcionárskej štruktúry a zmena vlastníckych vzťahov k zariadeniam. Spoločnosť Levitex, a.s., ako jediný akcionár spoločnosti odpredal všetky akcie novým akcionárom.Stav po 30.6. 2004 - podľa vyjadrenia štatutárneho zástupcu Podľa ústneho vyjadrenia štatutárneho zástupcu bola zmenená štruktúra vlastníkov spoločnosti Leven, a.s., nasled...
|
|
0,3 |
13x |
|
Písomnosti v odberateľsko-dodávateľských vzťahoch, doklady, účtovanie
Ročníková práca13 s. / 1. roč. / doc
Prečo som si vybrala práve tému písomnosti v odberateľsko-dodávateľských vzťahoch, doklady, účtovanie?
Hlavným dôvodom bolo, že práve dodávateľsko-odberateľské vzťahy sú v každej firme živou zložkou, ktorá vo svojej podstate zahŕňa jedinečnú činnosť, súvisiacu so zabezpečovaním vstupov a distribúciou vytvorených výstupov.
Dodávateľsko-odberateľské vzťahy tvoria v súčasnosti neoddeliteľnú súčasť efektívne fungujúceho trhu a majú čoraz väčší význam pre zdravý životný cyklus firiem a ich existen...
|
|
0,1 |
199x |
|
Založenie a vznik podniku
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / doc
Založenie a vznik podniku patrí medzi
najzákladnejšie formy v podnikaní. Túto tému som si vybral, lebo ma
zaujíma, ako sa jednotlivé podniky zakladajú. Na tejto téme sa mi veľmi páči,
že každý podnik sa zakladá inak a každý podnik musí dodržiavať určité
pravidlá. V tejto práci som využil veľa informácií, podľa ktorých vybraný podnik vzniká a podľa ktorých
sa zakladá. Taktiež som tu využila významy niektorých dokumentov, ktoré by sme mali pri podnikaní poznať.
|
|
0,1 |
25x |
|
Ekonomika podniku (EkP) cvičenia - komplet poznámky a príklady
Poznámky53 s. / 1. roč. / zip
Učivo EKP precvičené počas cvičení (poznámky) + skúškové otázky pre dennú formu štúdia & príklady, kt. dáva Ing. Juraj Kolenčík na zápočet - riešené.Cvičenia z predmetu Ekonomika podniku v elektronickej podobe (docx, ppt) pre odbor Ekonomika a manažmet podniku - letný semester.
1 CVIKO
1. Pojem, podstata, pozícia a vzťahy podniku v trhovej ekonomike
Cvičenie: Informácie o spôsobe vedenia cvičení, podmienkach bodového ohodnotenia, povinnej a odporúčanej literatúra. Opakovanie potrebných ...
|
|
3,7 |
13x |
|
Ekonomika a manažment podniku - prednášky
Prednášky14 s. / 2. roč. / doc
Podnikanie - určitá sústavná činnosť, ktorú vykonáva podnikateľ samostatne, vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť, za účelom dosiahnutia zisku. Podnikanie má 4 základné znaky: - podnikanie je sústavná činnosť - tj. Činnosť sa musí neustále opakovať, ak ide o jednorazovú činnosť, nejde o podnikanie- samostatnosť podnikateľa - podnikateľ nie je vo vzťahu závislosti tým osobám, ktorým výrobky alebo služby predáva, alebo k spotrebiteľom - vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť - sám podnikat...
|
|
0,1 |
3x |
|
Podnikové hospodárstvo (prednášky 1. ročnik letný semester)
Prednášky70 s. / 1. roč. / rar
1. prednáška: Mikroekonómia a podnikové hospodárstvo, PodnikMikroekonómia – veda, skúmajúca rozhodovanie a správanie sa jednotlivých trhových subjektov v podmienkach neobmedzených požiadaviek a obmedzených zdrojovMikroekonómia sa zaoberá riešením nasledovných otázok:• Ako sa správa spotrebiteľ a čo ovplyvňuje jeho správanie? ( aké náklady, množstvo)• Ako sa správa firma a čo ovplyvňuje jej rozhodovanie?• Ako sa vytvára vzťah medzi S a D?• Ako vplýva konkurenčné prostredie na správanie trhovýc...
|
|
0,4 |
5x |
|
Ekonomika podniku (vypracované otázky z prednášok)
Vypracované otázky46 s. / 4. roč. / doc
1. Efektívnosť nákladov, výpočet ich relatívnych a absolútnych zmien
Efektívnosť nákladov
Optimálna veľkosť produkcie sa dosahuje:
• Cesta extenzívneho rozvoja výroby spojená s nízkou intenzitou a prispôsobenými nízkymi nákladmi na technológiu a stavby.
• Cesta intenzity výroby, využívajúca predovšetkým efekt vysokého produkčného využitia intenzifiakačných (totožný variabilnému) a neintezifikačných nákladov (totožný so stálymi, resp. fixnými).
Voľba ekonomickej stratégie pri riešení optimál...
|
|
1,0 |
53x |
|
Manažment a ekonomika lesných zdrojov a podnikov - Finančné a ekonomické analýzy
Analýza22 s. / 3. roč. / doc
Každý ekonom by mal ovládať základy finančno-ekonomickej analýzy podniku, aby vedel posúdiť, v akom stave sa firma nachádza, aké faktory ovplyvňujú jej finančnú situáciu a akým smerom sa bude vyvíjať. Tieto znalosti využije aj pri posúdení, či spĺňa jeho projekt požadované kritériá napr. na získanie bankového úveru alebo financií zo štrukturálnych fondov. Finančno-ekonomická analýza predstavuje materiál, ktorý rekapituluje a hodnotí výsledky podniku za určité - analyzované obdobie. Identifikuje ...
|
|
0,7 |
19x |
|
Štátnicové otázky z Ekonomiky a manažmentu výroby
Štátnicové otázky27 s. / 3. roč. / docx
1. Charakteristika základných ekonomických kategórií
Výkony, ktoré prešli určitým procesom s cieľom vyhovieť predstavám spotrebiteľa. Ak sú tieto výkony určené pre výmenu na trhu, stávajú sa tovarom. Výrobky sú hmotným majetkom, ktoré sa po výrobe v priebehu rozdielne dlhej doby používajú alebo spotrebujú. Výrobky majú tu vlastnosť, že ich môžeme určitú dobu skladovať. Služby sú nehmotný majetok, pri ktorých sa výroba a spotreba časovo kryjú. Službu nemôžeme skladovať. K výrobe akéhokoľvek ma...
|
|
1,0 |
4x |
|
Vypracované otázky na predmet Podniková ekonomika
Štátnicové otázky218 s. / 5. roč. / doc
1. Analytická hodnota a využitie účtovnej závierky pri analýze podnikuAnalytická hodnota - štruktúra a obsah fea podnikuFinančno-ekonomická analýza je materiál, ktorý rekapituluje a hodnotí výsledky podniku za analyzované obdobie, identifikuje a kvantifikuje okolnosti (činitele), ktoré ich determinovali, doterajší vývoj a dosiahnuté výsledky prolonguje do budúcnosti a to všetko zhŕňa do návrhu opatrení, ktorých realizácia má zabezpečiť dosiahnutie podnikových cieľov.Výslednosť a praktickú využit...
|
|
2,5 |
19x |
|
Ekonomika podniku (okolie, štruktúra, dynamika a fázy podniku)
Prednášky14 s. / 1. roč. / doc
Atribúty trhovej ekonomiky Ekonómia je náuka o ekonomike. Podnikanie je ľudská aktivita orientovaná na dosiahnutie rovnovážneho stavu v ekonomike, t.j. stavu, keď sú ekonomické zdroje vynaložené racionálne a optimálne k danému ekonomickému prostrediu. Podnikanie by sa malo orientovať na určité nedostatky v ekonomickom prostredí. Predpoklady podnikania: - objektívne - subjektívne - právne
|
|
1,9 |
3x |
|
Prednášky z predmetu Ekonomika a riadenie podniku
Prednášky30 s. / 1. roč. / zip
ERP - 1. NákladyNáklady - ekonomická kategóriaVlastné náklady - náklady, ktoré sa vzťahujú na určitý výkon, činnosť, útvar podnikuVýkony - v hodnotovom vyjadrení množstvo výrobkov a služieb, ktoré podnik vyprodukuje za určité obdobieVýnosy - objem hodnôt (výrobkov, služieb) realizovaný podnikom za určité obdobie- Ich obsahom sú tržby z predaja výrobkov, ostatné výnosy (patenty, licencie), finančné výnosy (úroky), mimoriadne výnosy (dotácie, predaj majetku)- Peňažné čiastky, ktoré si podnik získa...
|
|
0,2 |
2x |
|
Ekonomika podniku - prednášky a cvičenia
Prednášky50 s. / 4. roč. / zip
Podnikanie
- v zmysle Obchodného zákonníka chápeme podnikanie ako: sústavnú činnosť
vykonávanú podnikateľom samostatne vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť
a za účelom dosiahnutia zisku.
- podnikanie je využívanie ekonomických príležitostí, na ktoré musíme mať vytvorené
objektívne predpoklady
- základným predpokladom je vytvorenie konkurenčného prostredia prostredníctvom
legislatívneho rámca- Obchodný zákonník, Zákon o konkurze a reštrukturalizácii, Zákon o živnostenskom
podnikaní, ...
|
|
0,6 |
57x |
|
Ekonomika a riadenie podniku (prednášky, grafy)
Prednášky42 s. / 1. roč. / doc
Všetky subjekty spoločnosti sú z ekonomického hľadiska (z hľadiska tvorby a spotreby) – vo vzájomnej závislosti (ceny, platby, konkurenčné vzťahy)
Ekonomiku tvoria subjekty + vzťahy medzi mini + osobné a prírodné bohatstvo, ekonomicke
Cieľom ekonomiky je uspokojovanie potrieb spoločnosti aj jednotlivých jedincov so zabezpečením rovnováhy medzi zdrojmi a cieľmi (robíme len to, čo máme)
Spôsob ako ekonomika dosiahne tento cieľ závisí od typu ekonomiky ovplyvneného spoločenským zariadením.
Ty...
|
|
0,6 |
5x |
|
Ekonomika a riadenie podniku - skúška 22 otázok
Vypracované otázky36 s. / 1. roč. / docx
1. Charakteristika podniku, podnikania, podnikateľa, klasifikácia a typy podnikovPODNIK - v trhovej ekonomike je základným subjektom podnikania, ktorý má svoje typické znaky a vlastnosti, existencia podniku je časovo ohraničená životným cyklom podniku,Obchodný zákonník: „Podnikom sa pre účely zákona rozumie súbor hmotných, ako aj osobných a nehmotných zložiek podnikania. Tvoria ho:• veci, /osobné zložky/• majetkové práva,• nehmotné práva (obchodné meno, povesť, postavenie na trhu, know-how a pod...
|
|
1,4 |
6x |
|
Ekonomika podniku - produkčné faktory podniku
Vypracované otázky47 s. / 1. roč. / doc
Sústavu základných produkčných faktorov (výrobných činiteľov) tvoria: 1. Práca 2. Pôda (prírodné zdroje) 3. Kapitál 1. PRÁCA (P) PRÁCA PRÁCA - PREDSTAVUJE CIEĽOVO MODELOVANÝ VÝDAJ ENERGIE - patrí medzi primárne výrobné činitele - je tvorená schopnosťou človeka cieľavedome využívať svoj energetický potenciál vznikajúci v procese látkovej výmeny v jeho organizme, predstavuje cieľovo modelovaný výdaj energie. - pojem „práca“ treba odlišovať od pojmu „pracovná sila“ - práca predstavuje fungovanie pr...
|
|
0,5 |
22x |
|
Organizačná štruktúra štátneho podniku Letové prevádzkové služby SR - organizovanie a organizačné štruktúry
Semestrálna práca16 s. / 2. roč. / doc
Semestrálna práca je zameraná na analýzu súčasnej organizačnej štruktúry štátneho podniku Letové prevádzkové služby Slovenskej republiky. Jej súčasťou je aj pohľad na organizačnú štruktúru pôvodného štátneho podniku Riadenie letovej prevádzky Slovenskej republiky a návrh novej organizačnej štruktúry s prihliadnutím na možnosti zvýšenia efektívnosti v podniku. Práca sa čiastočne dotýka problematiky reinžinieringu podnikových procesov.
|
|
0,1 |
10x |
|
Ekonomika a riadenie podniku - výpisky z prednášok
Prednášky28 s. / 1. roč. / doc
1. podstata a postavenie podniku v trhovej ekonomike- podnikanie v trhovej ekonomike- okolie podniku- podnik a jeho ciele- životný cyklus podniku2. druhy podnikania a. hľadiská členenia a typy podnikov - veľké podniky - podpora malého a stredného podnikania b. právne formy podnikov c. založenie podnikov3. výrobné faktory a. členenie výrobných faktorov - národohospodárske - podnikové b. investičný majetok podniku - pojem a klasifikácia podniku - oceňovanie - opotrebovanie - odpisovanie - daňové -...
|
|
0,2 |
14x |
|
Prednášky z predmetu Podnikové hospodárstvo
Študijný materiál55 s. / 1. roč. / docx
PODSTATA A POSTAVENIE PODNIKUZákladné pojmy:- podnikanie- podnikateľ- podnik- riziko podnikania Podnikanie je sústavná činnosť vykonávaná podnikateľom vo vlastnom mene na vlastnú zodpovednosť, za účelom dosiahnutia zisku. Je vymedzené obchodným zákonníkom. Najdôležitejším znakom je samostatné konanie hospodárskych subjektov, iniciatívnosť, ekonomická a právna erudovanosť, tvorivý prístup k riešeniu praktických problémov, schopnosť improvizácie a používanie netradičných riešení, ochota preberať a...
|
|
0,6 |
4x |
|
Vypracované skúškové otázky - Podniková ekonomika
Prednášky24 s. / 3. roč. / doc
1. Podstata a postavenie podniku v trhovej ekonomike- podniková ekonomika existuje niekoľko storočí - obsahom týchto prednášok bude iba podniková ekonomika, ktorá je platná v trhovej ekonomike.V trhovej ekonomike sú výsledkom podnikateľskej aktivity výrobky a služby.V podnikovej ekonomike a podnikaní sa začala pozornosť venovať až koncom 19. a začiatkom 20. storočiaAutori :Schumert, KnightSchumert- podnikateľa chápal ako niekoho, kto svojou inovačnou činnosťou uvádza trhovú ekonomiku do pohybu- ...
|
|
0,2 |
2x |
|
Prednášky z Ekonomiky podniku (5 prednášok)
Prednášky33 s. / 1. roč. / zip
Ekonomika podniku- Prednáška č. 1
Základné pojmy ekonomiky podniku
Prostredie podniku- každý podnik existuje v konkrétnej:
• časovej realite
• priestorovej realite,
ktorá vo vzťahu k podniku predstavuje jeho prostredie.
Prostredie podniku môže byť:
• externé → Okolie podniku
• interné
Ekonómia ako veda
• angl. ekonóm Smith
• 2 pol. 18 st.
• skúma činnosti, ktoré sú spojené s výrobou rozdeľovaním, výmenou a spotrebou statkov a služieb
Ekonómia sa delí na mikroekonómiu a m...
|
|
0,3 |
4x |
|
Poznámky ku predmetu Ekonomika podniku
Poznámky55 s. / 1. roč. / docx
Podnikavosť a podnikaniePodnikavosť je schopnosť, umenie a motivácia vyhľadať, vytvárať a využívať príležitosti, ktoré sa nachádzajú v podnikateľskom prostredí z dôvodu zabezpečenia ziskovosti podnikateľského subjektu.Typy podnikavostiObjektívna podnikavosť• vonkajšia- schopnosť objaviť a efektívne využiť príležitosti, ktoré podnikateľskému subjektu vznikajú aktívnych vzťahov s jednotlivými subjektmi podnikateľského prostredia (zákazníci, konkurenti, obchodní partneri).• vnútorná- aktívne, inici...
|
|
0,3 |
5x |
|
Vypracované otázky - Ekonomika podniku
Vypracované otázky39 s. / 1. roč. / docx
1. PODNIK V TRHOVEJ EKONOMIKEPodstata podnikania - definícia, znakyPodstata podnikania-samostatné rozhodovanie o odbore podnikania, právnej forme, o umiestnení podniku, jeho organizácii, o miere použitia cudzieho kapitálu, o spôsobe rozdelenia hospodárskeho výsledku.Znaky1.sústavné a samostatné konanie podnikateľských subjektov,2.smelosť a vynaliezavosť, iniciatívnosť v riešení neštandardných úloh a dosahovanie jednotlivých cieľov podnikania,3.schopnosť rozhodovať v podmienkach neistoty,4. prebe...
|
|
0,1 |
7x |
|
Semestrálny projekt z predmetu Ekonomika podniku - IT-Consultancy
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / doc
1 Charakteristika podnikateľského zámeru1.1 Údaje o firmeNázov spoločnosti: IT-Consultancy, s. r. o.Sídlo spoločnosti: Bystrický rad 53, 960 01 Zvolen Právna forma: Spoločnosť s ručením obmedzenýmPredmet činnosti: Hardvérové a softvérové poradenstvo Technická podpora Odvetvie: Služby SK NACE klasifikácia: Táto sekcia zahŕňa hárdvérové poradenstvo - poradenstvo vSekcia J informácie oblasti informačných systémov týkajúcich sa technickéhoa komunikácia vybavenia. Softvérové poradenstvo a dodávka sof...
|
|
1,0 |
2x |
|
Ekonomika podniku - Ekonomické zákony
Prednášky34 s. / 1. roč. / doc
Ekonomické zákony- vyjadrujú podstatné vnútorné súvislosti ekonomických procesov a javov, ktoré sa s určitou pravdepodobnosťou a dôslednosťou opakujú.
Základné problémy organizácie ekonomiky by sa dali ľahko riešiť, ak by spoločnosť mala k dispozícii neobmedzené množstvo výrobných zdrojov. Tieto zdroje sú však obmedzené, a tým utvárajú hranice výrobných možností spoločnosti. Spoločnosť sa musí rozhodnúť, ako zdroje, ktoré má k dispozícii, využije na výrobu ekonomických statkov. To znamená, musí...
|
|
1,1 |
146x |
|
Ekonomika podniku - súhrn z prednášok
Prednášky39 s. / 1. roč. / doc
EKONOMIKA A RIADENIE PODNIKU Všetky subjekty spoločnosti sú z ekonomického hľadiska (z hľadiska tvorby a spotreby) - vo vzájomnej závislosti (ceny, platby, konkurenčné vzťahy) Ekonomiku tvoria ju subjekty + vzťahy medzi mini + osobné a prírodné bohatstvo.Cieľom ekonomiky je uspokojovanie potrieb spoločnosti aj jednotlivých jedincov so zabezpečením rovnováhy medzi zdrojmi a cieľmi (robíme len to, čo máme)Spôsob ako ekonomika dosiahne tento cieľ závisí od typu ekonomiky ovplyvneného spoločenským z...
|
|
0,8 |
2x |
|
Podnikateľský plán - talianská reštaurácia Corso ristorante
Ekonomický plán13 s. / 2. roč. / doc
1. Charakteristika podnikateľského zámeru
Po zohľadnení situácie na trhu v meste Lučenec sme sa rozhodli začať našu podnikateľskú činnosť v oblasti reštauračných služieb a to konkrétne v otvorení talianskej reštaurácie. Tento typ reštaurácie sme zvolili preto, lebo v našom meste nemá zatiaľ žiadnu konkurenciu. Našim záujmom je vytvoriť príjemné prostredie pri chutnom jedle, získať stálu klientelu a dosiahnuť dobré meno a úroveň medzi ostatnými reštauráciami.
Ako typ právnej formy sme sa ro...
|
|
0,3 |
152x |
|
Ekonomika podniku - Podnikateľský plán - výroba akustických gitár
Ekonomický plán12 s. / 2. roč. / pdf
Všetko čo je treba k tvorbe projektu/podnikateľského plánu na predmet Ekonomika podniku.1. Charakteristika podnikateľského zámeruSpoločnosť VERDA, v. o. s. so sídlom vo Zvolene sa bude zameriavať na výrobu akustických gitár. Spoločnosť sa bude orientovať na výrobu cenovo dostupných výrobkov s vysokou kvalitou. Svoju obchodnú činnosť bude uskutočňovať v regióne mesta Zvolen a v blízkej budúcnosti sa bude snažiť preniknúť aj do iných častí na domácom a zahraničnom trhu.Našim cieľom bude neustále r...
|
|
0,6 |
9x |
|
Ekonomika podniku - Podnikateľský plán
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
1. Charakteritika podnikateľského zámeru1.1 Spoločenská zmluvaNižšie uvedení spoločníci sa dohodli na spoločnom vykonávaní podnikateľskej činnosti a na tento účel zakladajú spoločnosť s ručením obmedzeným (s. r. o. ).Zakladajúci spoločníci:1. XXX (A) Vysosná 33, 974 01 Banská Bystrica2. ZZZZ (B) Nad plážou 21, 974 01 Banská BystricaVýška vkladov:1. XXX (A) 10 000 €2. ZZZ (B) 10 000 €Obchodné meno spoločnosti EkoSolar, s.r.o.Sídlo spoločnosti: Námestie slobody 203/3, 974 01 Banská BystricaPredmet...
|
|
0,6 |
4x |
|
Ekonomika podniku + výpočty
Prednášky50 s. / 4. roč. / doc
Súbor obsahuje poznámky z prednášok ekonomiky podniku (vyučujúci prof. Neumannová). + výpočty.
Podnikanie
- v zmysle Obchodného zákonníka chápeme podnikanie ako: sústavnú činnosť vykonávanú podnikateľom samostatne vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť a za účelom dosiahnutia zisku.
- podnikanie je využívanie ekonomických príležitostí, na ktoré musíme mať vytvorené objektívne predpoklady
- základným predpokladom je vytvorenie konkurenčného prostredia prostredníctvom legislatívneho rámca
...
|
|
0,7 |
78x |
|
1. blok - Ekonomika a Manažment
Štátnicové otázky21 s. / 5. roč. / doc
Riziko podnikania a jeho podstata:Riziko podnikania sa v ekonomickej teórii rozumie z rôznych pozícií a nevyjadruje vždy len stratu, neúspech alebo nebezpečenstvo. Ak zadefinujeme konkrétne podnikateľské riziko ako súčasť rizika podnikania predstavuje toto riziko nebezpečie straty ale aj predpoklad úspechu podnikateľskej aktivity. Riziko môžeme teda zadefinovať z týchto pozícií:1) Je to určitý stav neinformovanosti subjektu podnikania o objekte podnikania ktoré vychádza z teórie matematickej a š...
|
|
0,3 |
9x |
|
Prednáška na tému Ekonomika podniku
Prednášky18 s. / 2. roč. / doc
Cieľ prednášky: - definovať ekonomiku podniku- zdroje spoločnosti a ich využitie- organizácia spoločnosti a jej ekonomického subsystému- podnik ako ekonomický subjekt- ciele podniku- výrobná funkcia podniku1.1. Definícia ekonomiky podnikuP.A.Samuelson definuje ekonómiu takto: „Ekonómia je veda o tom, ako spoločnosť využíva vzácne zdroje na výrobu úžitkových tovarov a ako ich rozdeľuje medzi rozličné skupiny ľudí.“ Odvodené slovo je ekonomika - pod ktorou rozumieme hospodárne správanie sa podniku...
|
|
0,3 |
3x |
|