Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Skriptá z predmetu Podniková ekonomika

«»
Prípona
.doc
Typ
skriptá
Stiahnuté
78 x
Veľkosť
1,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8371
Posledná úprava
23.02.2018
Zobrazené
13 872 x
Autor:
yavesova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vysokoškolská učebnica Podniková ekonomika, ktorú práve čítate, je určená študentom bakalárskeho štúdia Dubnického technologického inštitútu so sídlom v Dubnici nad Váhom. Obsahuje základné informácie pre pochopenie podstaty, významu a funkcie ekonomiky (hospodárstva) podnikov a ich manažmentu. Obsah učebnice nadväzuje na predmet Podnikanie a je východiskový pre ďalšie prehlbujúce predmety z tejto oblasti, ktoré budú na tento predmet nadväzovať vo vyšších ročníkoch. Nejedná sa tu o vyčerpávajúci pohľad na ekonomické a manažérske problémy podniku, ale len o určitý výber dôležitých informácií.

Kľúčové slová:

podniková ekonomika

Lorko

obstarávanie

členenie podnikov

tvorba cien

manažment podniku



Obsah:
  • 1. ÚVOD DO PODNIKOVEJ EKONOMIKY 3
    2. PRÍČINY A DÔSLEDKY EKONOMICKÝCH JAVOV 5
    3. CHARAKTERISTIKA PODNIKU 10
    3.1 Znaky a ciele podniku 12
    3.2 Produkčné faktory 16
    3.3 Životný cyklus podniku 21
    3.4 Okolie podniku 26
    3.5 Obstarávanie 29
    3.6 Produkčné procesy 39
    3.6.1 Výroba 41
    3.6.1.1 Štandardizácia vo výrobe 47
    3.6.1.2 Manažment výroby 55
    3.6.1.2.1 Hierarchia manažmentu výroby 58
    3.6.1.2.2 Plánovanie výroby 71
    3.6.1.2.3 Organizácia výroby 74
    3.6.2 Služby 77
    3.7 Odbyt 79
    3.8 Nové smery v produkčných systémoch 89
    3.8.1 Material Requirement Planning (MRP) 89
    3.8.2 Optimized Production Technology (OPT) 90
    3.8.3 Just-In-Time (JIT) 92
    3.8.4 Kanban 95
    3.8.5 Lean Management (LM) 96
    4. ČLENENIE PODNIKOV 98
    4.1 Odvetvia a veľkosti podnikov 98
    4.2 Právne formy podnikov 101
    4.2.1 Verejné podniky 102
    4.2.2 Súkromné podniky 103
    4.2.2.1 Podnik jednotlivca 104
    4.2.2.2 Osobné spoločnosti 105
    4.2.2.3 Kapitálové spoločnosti 107
    4.3 Osobitné formy podnikov a združenia 111
    5. TVORBA CIEN PRODUKTOV 117
    5.1 Náklady podniku 117
    5.2 Metódy tvorby cien 121
    6. FINANCIE PODNIKU 126
    6.1 Finančné zdroje a výdavky 135
    6.2 Zmluvy a poistenie 143
    6.3 Účtovná evidencia a finančná analýza 150
    6.4 Dane a poplatky 154
    7. MANAŽMENT PODNIKU 160
    7.1 Komunikácia 162 1115
    7.2 Analýza 164
    7.3 Rozhodovanie 167
    7.4 Plánovanie 183
    7.5 Organizovanie 185
    7.6 Vedenie ľudí 192
    7.7 Kontrolovanie 201
    8. MANAŽÉR - EKONÓM PODNIKU 202
    9. ZÁVER 205
    POUŽITÁ LITERATÚRA 207

Zdroje:
  • ALEXY, J. - SIVÁK, R.: Podniková ekonomika. Bratislava: IRIS, 2005.
  • ANSOFF, H. I.: New Corporate Strategy. New York: John Wiley, 1989.
  • ARGYRIS, C.: On Organizational Learning. Cambridge: Blackwell, 1993.
  • BELBIN, M.: Team Roles At Work. Oxford: Butterworth Heinemann, 1993.
  • BENNIS, W.: An Invented Life: Reflections on Leadership an Change. Mass: Addison-Wesley Reading, 1997.
  • BERKOWITZ, K.,HARTLEY, R.: Marketing. New York: McGraw-Hill, 1997.
  • BUSSE VON COLBE-LASSMANN, G.: Betriebswirtschaftstheorie, Band 1. Grundlagen, Produktions und Kostentheorie. Berlin: Springer Verlag, 1988.
  • BURNS, J. M.: Leadership. New York: Harper and Row,1978.
  • BYARS, L. L., RUE, L.W.: Human Resourrce management. New York: McGraw-Hill Co., 1997.
  • CAMPBELL, A.,LUCHS, K. S.: Strategic Synergy. Oxford: Butterworth Heinemann, 1992.
  • CARNEGIE, D.: How to Win Friends and Influence People. New York: Simon and Schuster, 1937.
  • CAMPY, J.: Reengineering the manager. Finacial Times 14. january 1994.
  • CSIKÓSOVÁ, A.: Priemyselný marketing. Košice: AMS, 2005.
  • CRAVENS, D. W.: Strategic Marketing. New York: McGraw-Hill Co., 1997.
  • DEMING, W. E.: Quality, Productivity and Competitive Position. Cambridge: MIT Centre for Advanced Engineering Study, 1982.
  • DRUCKER, P. F.: Managing for the Future. Oxford: Butterworth Heinemann, 1993.
  • DRUCKER, P. F.: Managing in Times of Great Change. Oxford: Butterworth Heinemann, 1995.
  • DZUROVÁ, M.: Eurounion spol. s r.o. Bratislava, 1999.
  • ETNER, F.: Mikroekonómia. Bratislava: Elita, 1993.
  • FETISOVOVÁ, E. - VLASCHYNSKÝ, K. - SIROTKA, V.: Financie malých a stredných podnikov. Bratislava: Iura Edition. 2004.
  • FREEMAN-BEL, G., BALKWILL, J.: Management in engineering: principles and practice. Prentice Hall Europe, 1996.
  • FRY, F.L.: Entrepreneurship. A Planning Approach. St. Paul.: West Publisching Company, 1993. Früh, Christiane: Qualitätswahrnehmung von