Aká je spolupráca rodiny mentálne retardovaného dieťaťa a školy
Seminárna práca16 s. / 5. roč. / pdf
Mentálna retardácia je vrodené alebo v prvých rokoch života získané zaostávanie vo
vývoji osobnosti s najväčším postihnutím v oblasti intelektu. Charakter poruchy je globálny,
to znamená, že sú postihnuté viac alebo menej všetky psychické funkcie.
J.Kafka a kol.,1993 Slovo „retardácia“ znamená zdržanie, oneskorenie, spomalenie, čo je atribútom vývinovej
poruchy pri mentálnej retardácii. Vo všeobecnosti sa mentálna retardácia chápe ako narušenie
ontogenetického vývinu v oblasti intelektovýc...
|
|
0,1 |
34x |
|
Hospodárenie základných škôl zriadených mestom Banská Bystrica
Bakalárska práca51 s. / 3. roč. / zip
Bakalárska práca prezentuje výsledky analýzy hospodárenia vybraných základných škôl na území mesta Banská Bystrica. Zaoberá sa problematikou financovania regionálneho školstva na území samosprávy. Hlavným cieľom bakalárskej práce je na základe teoretického a legislatívneho vymedzenia hospodárenia rozpočtových organizácií zhodnotiť hospodárenie Základných škôl zriadených mestom Banská Bystrica prostredníctvom vybraných ukazovateľov. Zdroje informácií tvoria poznatky z teórie, z odbornej tlače, zá...
|
|
3,9 |
3x |
|
Prijímanie, adaptácia a rozmiestňovanie pracovníkov
Semestrálna práca30 s. / 3. roč. / doc
Prijímanie pracovníkov predstavuje množstvo procesov, ktoré nasledujú potom, čo vybraný uchádzač o zamestnanie je informovaný o tom, že bol vybraný a akceptuje ponuku zamestnania v organizácii, a končí behom dňa nástupu pracovníka do zamestnania. Prijímanie pracovníkom môžeme chápať dvojakým spôsobom a to v užšom a širšom zmysle. Ak hovoríme o prijímaní pracovníkov v užšom zmysle, hovoríme o procesoch súvisiacich s počiatočnou fázou pracovného pomeru pracovníka prichádzajúceho do organizácie. Š...
|
|
0,2 |
20x |
|
Duálne vzdelávanie v podmienkach stredných odborných škôl
Bakalárska práca32 s. / 3. roč. / doc
Duálne vzdelávanie ako nový systém odborného vzdelávania a prípravy na výkon povolania je zakotvený v Zákone č. 61/2015 Z. z. o odbornom vzdelávaní a príprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Podporený je aj národným projektom Rozvoj stredného odborného vzdelávania pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a Štátnym inštitútom odborného vzdelávania. Cieľom práce je vykonať analýzu podmienok duálneho vzdelávania v odbornej príprave na stredných odborn...
|
|
1,4 |
10x |
|
Medzinárodné porovnanie vzdelania vybraných krajín
Záverečná práca43 s. / 5. roč. / doc
Globalizácia ekonomiky, zmeny na trhu práce, rozvoj technológií a nástup informačnej spoločnosti podporujú dôležitý význam vzdelávania, učenia sa a samozrejme výchovy. Perspektíva rozvoja každej krajiny je vo vzdelávaní spoločnosti, a to nielen poskytnutím základného vzdelania, absolvovaním základnej školy, ale súčasne podporou vzdelávania počas celého života. Je dôležité, aby každá krajina vytvárala také podmienky pre svojich občanov, ktoré by im to umožnili. Slovensko ako člen Európskej únie s...
|
|
0,8 |
1x |
|
Analýza Ústredného inštitútu vzdelávania a psychológie Bratislava
Semestrálna práca35 s. / 2. roč. / doc
Téma mojej seminárnej práce je analýza Ústredného inštitútu vzdelávania a psychológie Bratislava, ktorý zabezpečuje vzdelávanie a overovanie odbornej a psychologickej spôsobilosti na výkon práce v železničnej prevádzke. V nasledujúcich kapitolách som sa snažila prakticky aplikovať získané vedomosti z teórie strategického marketingu a pozrieť sa ako sa tieto premietajú do konkrétnych činností mnou vybranej firmy.Prvé kapitoly sa zaoberajú definovaním hierarchických stratégií a situačnou analýzou ...
|
|
0,5 |
0x |
|
Požiadavky na schopnosti manažérov orientované na budúcnosť
Diplomová práca68 s. / 5. roč. / doc
Cieľom diplomovej práce je analyzovať vzdelávacie potreby v podniku na základe identifikovania aktuálneho stavu manažérskych kompetencií s porovnaním požiadaviek znalostí, schopností, postojov a zručností efektívneho manažera v súvislosti s moderným manažmentom v stále meniacom sa prostredí. Práca sa skladá z teoretickej a výskumnej časti. V teoretickej časti sa zaoberáme stanovením si štandárd požiadaviek na manažéra vychádzajúcich z trendov moderného manažmentu, významom manažérskeho vzdelávan...
|
|
0,4 |
14x |
|
Voľný čas a záujmová činnosť stredoškolskej mládeže
Ročníková práca31 s. / 3. roč. / doc
Výchova a vzdelávanie v školách a v školských zariadeniach chápeme ako výchovno-vzdelávací proces. Myslíme tým zastúpenie oboch strán procesu, výchovnej a vzdelávacej stránky. Výchova je spoločenský jav a preto aj ciele výchovy sú spoločenský podmienené. Závisia od charakteru spoločnosti, jej zriadenia, všeobecne prijímaných spoločenských noriem a hodnôt, ktoré sú obsahom morálky. Výchovné ciele vyjadrujú spoločensky potrebné a žiaduce ciele. Škola je dôležitou a živou súčasťou spoločenského org...
|
|
0,2 |
39x |
|
Inovačná politika SR na roky 2008 až 2010 (Materiál na rokovanie vlády Slovenskej republiky)
Iné45 s. / 2. roč. / doc
Hlavným cieľom Inovačnej politiky SR na roky 2008 až 2010 (ďalej len „Inovačná politika“) je rozpracovanie jednotlivých opatrení Inovačnej stratégie SR na roky 2007 až 2013 na konkrétne opatrenia a úlohy. Plnením stanovených úloh budú vytvorené priaznivé podmienky pre tvorbu a implementáciu podporných mechanizmov pre vznik a rozvoj regionálnych inovačných štruktúr, inovatívnych podnikov, partnerstva a spolupráce podnikov a univerzít v oblasti výskumu, vývoja a inovácií. Zároveň bude zabezpečená ...
|
|
0,5 |
7x |
|
Staroba a voľný čas (Starnutie, Voľný čas, Inštitucionálna starostlivosť o starých ľudí)
Bakalárska práca33 s. / 3. roč. / doc
Starnutie ako celok je začarovaný kruh. Keď človek očakáva, že po dosiahnutí určitého veku sa z neho stane nepotrebná izolovaná bytosť, sám si vytvára podmienky, aby toto očakávanie naplnil. ( D. Chopra ) Kto neprežil starobu, nevie aká je. ( Ľudová múdrosť )To, že som na úvod svojej práce použila tieto citáty nie je náhodné. Chcela som tým poukázať, že nad otázkami staroby a stárnutia sa ľudia zamýšľali už od nepamäti. Písali o nej básnici a spisovatelia, zamýšľali sa filozófi. Za veľmi výstižn...
|
|
0,4 |
26x |
|
Informačné a komunikačné technológie ako nástroj moderného vzdelávania
Prezentácia34 s. / 2. roč. / ppt
IKT a internet otvorili úplne novú cestu vzdelania pre rôzne inštitúcie, nielen edukačné a akademické, ale aj biznisové, ktoré sa nachádzajú na rôznych miestach, štátoch a kontinentich.Učiaci môžu pracovať a vzdelávať sa bez prekážok vo virtuálnej spoločnosti, na virtuálnej univerzite. Uplatnenie IKT v školskom systéme smeruje k tomu, že študentovi sú prínosom:- spoločnosťou s výrazne vyššou kvalitou života,- v poskytovaní účinnejších a transparentnejších informácií z jednotlivých vedných odboro...
|
|
0,6 |
55x |
|
História vzdelávania - manažment celoživotného vzdelávania
Semestrálna práca33 s. / 3. roč. / doc
Úlohou našej práce- história vzdelávania- je objasniť vývoj zákonitostí pri vzdelávaní a to od prvých zmienkach a dôkazoch o vzdelávaní- prvopospolnej spoločnosti až po sofistikované metódy devätnásteho a dvadsiateho storočia.
Analýzou výsledkov mnohých diel mysliteľov či pedagógov zaoberajúcimi sa výchovou a vzdelávaním prinášame ucelený obraz o vývoji foriem, metód vzdelávania v histórií ľudstva samotného.
Ako je určite známe, vzdelávanie nie vždy bolo dostupné pre všetky skupiny obyvateľs...
|
|
0,6 |
20x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky169 s. / 3. roč. / docx
1. Všeobecná didaktika a teoretické základy vyučovacieho procesu v primárnom vzdelávaní. Ciele vyučovacieho procesu, jeho spoločenské, gnozeologické, psychologické a logické základy a fázy. Modernizácia vyučovania na primárnom stupni edukácie.Predmet didaktiky - didaktika pochádza z gréckeho slova didasko - učím , vyučujem. Predmetom sú otázky obsahu a rozsahu vzdelávania, zásady, metódy a formy vyučovania, interakcia medzi učiteľom a žiakom. Vplyv na rozvoj didaktického myslenia mal Jan Amos Ko...
|
|
1,0 |
26x |
|
Osobnosť vedúceho zamestnanca a jeho vplyv na pracovnú klímu školy
Záverečná práca35 s. / 1. roč. / odt
Pokrok ľudstva kladie stále vyššie nároky na výchovno - vzdelávaciu sústavu. V súvislosti s rastúcimi nárokmi na vzdelanie vzrastá aj pozornosť venovaná predškolskej výchove detí. Je známe, že podchytenie záujmu detí o poznávanie a tvorivú činnosť už v predškolskom veku sa veľmi priaznivo prejaví po ich príchode do základnej školy. Pokrok v napredovaní týchto detí je jednoznačne vyšší.Aj v nás sa ako dôsledok uvedomenia si významu tejto výchovy rozvinula diskusia o účelnosti povinnej predškolske...
|
|
0,1 |
5x |
|
Rozvoj osobnosti - premyslený nástroj organizácie
Seminárna práca15 s. / 5. roč. / doc
Cieľom našej práce je stručne a výstižne zhrnúť základné informácie o rozvoji osobnosti a vzdelávaní zamestnancov v organizáciách, priblížiť základné informácie o učiacej sa organizácii a poukázať na dôležitosť motivovania zamestnancov. Cieľom je taktiež tieto základné informácie systematicky usporiadať a získať tak prehľad o danej problematike. Naša práca pozostáva zo štyroch kapitol, pričom v prvej kapitole sa stručne venujeme charakteristike základných pojmov ako zamestnanec a personálna prác...
|
|
0,1 |
6x |
|
Záujmové vzdelávanie a občianske vzdelávanie
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / docx
V rámci výučby predmetu základy andragogiky som vypracovala tému záujmové a občianske vzdelávanie. V tejto seminárnej práci venujem pozornosť predmetu, obsahu, metódu záujmového vzdelávania a jeho rozdelenia. Ďalej vysvetľujem aj význam pojmu občianske vzdelávanie. O týchto vzdelávacích systémoch treba vedieť, že v rokoch 1991 - 1994 sa bol realizovaný jeden projekt na Slovensku, ktorý sa nazývame PHARE: Stratégia programy vzdelávania dospelých. Jeho výsledkom bola zákon pri členení oblasti ďalš...
|
|
0,3 |
0x |
|
Školský systém vzdelávania na Slovensku
Seminárna práca26 s. / 1. roč. / doc
Školský systém participuje na vytváraní životných príležitostí mladým ľuďom tým, že im umožňuje prístup k vyššiemu alebo nižšiemu vzdelávaniu prostredníctvom neho k vyšším alebo nižším pracovným pozíciám, k prestíži, ale i k určitej moci spojenej s funkciou v zamestnaní.Úlohou školy a školského systému je zabezpečovať harmóniu medzi vzdelaním, sociálno-ekonomickým rozvojom krajiny a individuálnymi potrebami účastníkov vzdelávania. Inými slovami vyjadrené, prispôsobovať štruktúru školského systém...
|
|
0,2 |
16x |
|
Výučba založená na zážitkovom učení (Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania)
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Učenie nie je len o tom niečo sa ,,nabifľovať,, bez toho, aby sme to pochopili a taktiež nie o tom učiť sa z donútenia len preto, že to niekto iný od nás požaduje. Učenie by malo byť pre samotných žiakov záľubou, radosťou a potešením z toho, že sa niečo nové dozvedia a naučia. V hlavnej miere by sa mali žiaci na učení podieľať a nebyť len pasívnymi pozorovateľmi. Pretože len tak získajú z učenia zážitok, ktorý si uchovajú vo svojej pamäti a srdci aj niekoľko rokov, ba možno aj po celý život. Tot...
|
|
0,1 |
0x |
|
Rómovia a multikultúrna výchova na Slovensku
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Základnou myšlienkou multikultúrnej výchovy je poukázanie na jedinečnosť, svojráznosť a právo na miesto svojej i každej inej medzi ostatnými kultúrami. Deti (ľudia) sa učia vďaka odlišnosti viacej uvedomovať vlastné, spoznávať a rešpektovať iné hodnoty. So zaostrením na rómsku populáciu, to podľa mňa znamená vyzdvihnúť inakosť druhých kultúr, poukázať na ich bohatstvo a upozorniť na spolužitie kultúr v dejinách i dnes, konkrétne v našej krajine. Za veľmi doležitú úlohu multikultúrnej výchovy a v...
|
|
0,2 |
36x |
|
Komunikácia s jedincom s viacnásobným postihnutím
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Každý človek bez ohľadu na to, či je zdravý alebo zdravotne postihnutí má právo na vzdelávanie. Aby sa mohol vzdelávať a zaradiť sa do života, musí vedieť komunikovať s okolím. Viacnásobne postihnutí je skupina osôb, ktoré vykazujú súčasne príznaky viacerých postihnutí (napr. hluchoslepí, mentálne + zrakovo, reč...). Cielená pozornosť sa tomuto problému venuje až v posledných desaťročiach či rokoch. Je dôležité, aby sme sa snažili ľuďom s viacnásobným postihnutím pomáhať a na to je potrebná komu...
|
|
0,1 |
32x |
|
Hodnotenie podnikového vzdelávania
Seminárna práca22 s. / 2. roč. / doc
Podniky si potrebu zamestnancov s vysokou úrovňou pracovnej spôsobilosti riešia nielen systematickým vyhľadávaním schopných, odborne a psychicky pripravených uchádzačov o prácu z vonkajších zdrojov, ale aj vzdelávaním a rozvojom vlastných zamestnancov v súlade so svojimi strategickými záujmami a potrebami.Vzdelávanie zamestnancov predstavuje permanentný proces, v ktorom nastáva prispôsobenie a zmena pracovného správania, úrovne vedomostí, zručností a motivácie zamestnancov podniku. Výsledkom je ...
|
|
0,3 |
34x |
|
Komparatívna pedagogika a andragogika
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Vzdelanie je proces a výsledok osvojovania si systematických poznatkov, vedomostí a návykov. Predovšetkým v školách je spojený s výchovou sa zreteľom na charakter danej kultúry. Kvalita vzdelania nie je daná množstvom poznatkov, ale ich ucelenosťou a hĺbkou.Rôznorodosť európskych školských systémov vyplýva z rôznych tradícií a rôznej jazykovej kultúry. Torsten Husén (1993, s.33) uvádza, že „v pozadí súčasných premien európskeho školského vzdelania sú ako špecifické problémy spojené s európskou i...
|
|
0,1 |
31x |
|
Firmu robia úspešnou úspešní ľudia
Seminárna práca17 s. / 5. roč. / doc
Cieľom seminárnej práce je charakterizovať manažment, jeho úlohy, vedenie ľudí, motiváciu, komunikáciu a vzdelávanie zamestnancov, ktoré tvoria subsystém riadiaceho procesu. Zaoberám sa podsatou vedenia a základnými funkcie riadenia ako je plánovanie, organizovanie, personalistika, vedenie a kontrola.Práca je rozčlenená na tri kapitoly, v ktorých postupne rozoberám pojmy spojené s jej obsahom. V prvej kapitole charakterizujem manažment a tri skupiny úloh, ktoré vyplývajú zo základných manažérsky...
|
|
0,1 |
25x |
|
Popíšte súčasnú úroveň kľúčových kompetencií a zručností zamestnancov štátnej a verejnej služby a navrhnite opatrenia na zlepšenie systému vzdelávania zamestnancov.
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Väčšine z nás, sa pod pojmom verejná správa vybaví sieť úradov, organizácií, či rôznych iných inštitúcií, ktoré zabezpečujú správu verejných vecí. Poslaním verejnej správy je plniť funkcie štátu, keďže ide o uskutočňovanie štátnej moci inými ako súkromnými osobami, taktiež vystupuje aj ako celok inštitúcií, ktoré spravujú majetok verejného vlastníctva. Základným pilierom plynulého fungovania verejnej správy je dobre zabezpečená personálna oblasť. Každá organizácia musí mať kvalifikovanú pracovnú...
|
|
0,1 |
11x |
|
Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov
Seminárna práca20 s. / 3. roč. / doc
Cieľom našej práce bolo priblížiť problematiku týkajúcu sa vzdelania zamestnancov a následne aj rozvoj zamestnancov.
Keďže kvalita a vzdelanostná úroveň podmieňuje úspech každej organizácie, zamestnanci by mali byť preto vedení k tomu, aby sa ďalej vzdelávali a rozvíjali. Vzdelávanie musí byť nepretržité a prepojené na pracovnú činnosť, vykonávanú v súlade s podnikateľským zámerom organizácie. V práci sme opísali celý proces vzdelávania aj čo tomuto procesu predchádza. Zadefinovali sme päť prís...
|
|
0,1 |
58x |
|
Nové trendy v dištančnom a celoživotnom vzdelávaní
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / doc
Kľúčové kompetencie dávajú návod na otázku: Čo učiť. Doterajšie spôsoby založené na odovzdávaní kvanta informácií študentom sa ukazujú ako neperspektívne a to hlavne preto, že zastarajú rýchlejšie ako sa vôbec ku študentom dostanú. Ak by sa tento spôsob uplatňoval aj v celoživotnom vzdelávaní, pripomínal by rybára, ktorý namiesto toho aby chytal ryby, celý lov iba upchával diery na svojej lodi, ktoré by vznikali rýchlejšie ako ich on stihne upchávať. Toto celé by viedlo nakoniec k tomu, že sa lo...
|
|
0,1 |
1x |
|
Přednášky - Technológia vzdelávania
Prednášky14 s. / 1. roč. / doc
Technológia - gr. techné (remeselnícka zručnosť), logos (učenie)Technológia vo vzdelávaní - 50te roky (USA, VB), aplikácia skúseností z technológie výroby na pedagogický procesTechnologický proces: výchova, výučba, vzdelávaniePracovník: učiteľ, pedagóg, vychovávateľProstriedky: učeb. pomôcky, didaktická technikaPôsobenie: vychovávanie, vyučovaniePracovné „predmety“: študenti, žiaciCiele: vychovať, naučiťProdukty: vzdelaní občania» Technológia vzdelávania - vedná disciplína zaoberajúca sa výchovo...
|
|
0,2 |
69x |
|
Sociálna pedagogika - prednášky
Prednášky38 s. / 1. roč. / doc
Vo všeobecnosti sa pod pojmom pedagogika rozumie všetko, čo súvisí s výchovou, vzdelávaním a vyučovaním v škole, ale aj v celej spoločnosti.
Hlavné tématické okruhy:
- Pedagogika (pojem, vývoj, predmet, pramene)
- Základné pojmy pedagogiky (výchova, vzdelávanie, vyučovanie, edukácia, učenie, schopnosti,...)
- Utváranie osobnosti (osobnosť žiaka, učiteľa)
- Sociálna pedagogika jej pojatie a charakteristika (úvod do soc.ped., úlohy, funkcie)
- Základné pojmy súvisiace s výchovou a soc. ped. ...
|
|
0,4 |
313x |
|
Učenie ako prostriedok vzdelávania
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Učenie je súčasťou každého z nás. Sprevádza nás od narodenia. Najprv je to učenie základných životne dôležitých vecí, na ktoré sa s odstupom času berie čoraz väčší dôraz. Každý z nás má odlišný spôsob učenia, ale cieľ máme rovnaký. Chceme v živote niečo dokázať, niečo vedieť a k tomu nám pomáha učenie v škole, či mimo nej.
V seminárnej práci som rozobrala v prvej kapitole všeobecne čo je učenie, aké typy učenia poznáme a ako vplýva náš nervový systém na učenie.
Druhá kapitola zahŕňa určité for...
|
|
0,1 |
13x |
|
Dejiny školstva, pedagogiky, výchovy a vzdelávania
Vypracované otázky64 s. / 1. roč. / docx
1. Dejiny pedagogiky - ich postavenie v sústave pedagogických disciplín, predmet, rozdelenie, funkcie, pramene, metódy výskumu. Význam štúdia dejín školstva a pedagogiky.Predmet dejín školstva a pedagogiky. Úlohou dejín školstva a pedagogiky je skúmať vznik a vývoj výchovno-vzdelávacích, a najmä školských inštitúcií a názorov na výchovu a vzdelávanie, objavovať zákonitosti vývoja výchovy a to v rozličných historických etapách vývoja spoločnosti a u rozličných geografických a národných celkov. De...
|
|
0,1 |
7x |
|
Metódy a prostriedky výchovného pôsobenia
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Človek prichádza na svet ako najnemohúcnejší zo všetkých tvorov, avšak s najpotencionálnejšími predpokladmi pre svoj ďalší vývin a rozvoj svojej osobnosti. Od svojho narodenia je vystavený nepretržitému pôsobeniu rozmanitých formatívnych vplyvov užšieho i širšieho životného prostredia. Výchovné pôsobenie má v každom období života človeka iný charakter, inú štruktúru, inú funkciu.Človek po svojom narodení prichádza do rodinného prostredia. Rodina je prvým a po celý život najdôležitejším prostredí...
|
|
0,1 |
27x |
|
Seminárna práca na tému Celoživotné vzdelávanie
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / doc
Čo je CŽV, legislatíva upravujúca CŽV v podmienkach SR, Komunitárny program EÚ - program CŽV
Bohatstvo národa závisí od každého jednotlivca. Od kvality pracovnej sily. Bohatstvom národa sú pracovití, múdri, šikovní a dobrí, veľkodušní a tolerantní ľudia.
Takých ľudí si treba vychovať. Kvalitnú pracovnú silu vychová len kvalitná škola. Iba takto sa zabezpečí konkurencieschopnosť krajiny v súčasnej dobe globalizácie sveta. Budúcnosť každého národa teda závisí od kvality vzdelávania.
Kaž...
|
|
0,1 |
29x |
|
Demografia Rómov na Slovensku
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Pôvod a rozšírenie Rómov do Európy Rómovia pochádzajú najpravdepodobnejšie z Indie. Túto hypotézu potvrdzuje aj fakt, že ich jazyk má korene v sanskrte (jeden z najstarších jazykov severnej Indie). Odtiaľ potom odchádzali (pravdepodobne za potravou) počas prvých storočí nášho letopočtu. V 5. storočí sa začali usadzovať v Perzií a Sýrií. Od 14. storočia sa s nimi stretávame v juhovýchodnej Európe - na území dnešného Grécka, Maďarska, Rumunska a Srbska a od 15. storočia sa rozšírili aj do západnej...
|
|
0,3 |
46x |
|
Pružné vzdelávacie systémy
Seminárna práca40 s. / 3. roč. / doc
Pri snahe o charakteristiku pojmu „pružného vzdelávania“ zistíme, že len ťažko nájdeme stručnú a pritom dostatočne výstižnú definíciu, ktorá by v kompaktnej forme postihovala všetky možné aspekty tohto pojmu. Úplne všeobecne však možno povedať, že pri pružnom vzdelávaní ide o snahu o pružnú reakciu univerzít na meniace sa prostredie, v ktorom vzdelávanie prebieha. To je charakteristické zvyšujúcou sa pestrosťou skladby študujúcich a z nej prameniacou šírkou ich záujmov a očakávaní. Pestrú množin...
|
|
0,4 |
2x |
|
Pedagogika 19. storočia (Pestalozzi, Herbart, Fröbel, Tolstoj, Ušinskij)
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
ÚVODOtázky výchovy patria v živote človeka k výsostne dôležitým otázkam jednotlivca i spoločnosti. Skúmaniu výchovy sa venujú vedy o výchove. Objasňujú výchovu zo svojho špecifického uhla pohľadu, analyzujú rôzne aspekty tohto zložitého fenoménu, ktorý je zásadne dôležitý pre rozvoj osobnosti človeka, život s ľuďmi a so sebou samým.Pedagogika sa tradične definuje ako veda o výchove - edukácii, konkrétnejšie veda o výchove a vzdelaní. Medzi vedami o výchove má pedagogika osobitné miesto svojím ko...
|
|
0,1 |
9x |
|
Neohumanistické teórie vo výchove a vzdelávaní dospelých
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / docx
1 Yves bertrand a jeho teórie vzdelávania“Klasifikácia teórií vzdelávania je potrebná, lebo ich počet sťažuje ich pochopenie a voľbu smeru či prípadných zmien vo výchove“ (Bertrand, 1998). Bertrandova klasifikácia je postavená na štyroch póloch, ktoré tvoria póly reflexie výchovy:1. subjekt (žiak),2. obsah (predmety a disciplíny),3. spoločnosť (svet, okolie, univerzum),4. pedagogická interakcia medzi tromi pólmi (učiteľ, médiá, technológia komunikácie)Znázornením týchto pólov vo vzájomnej intera...
|
|
0,1 |
1x |
|
Systém vysokého školstva vo svete a na Slovensku
Seminárna práca17 s. / 3. roč. / doc
Vzdelanie nie je čistým verejným statkom. Hraničné náklady na vzdelávanie ďalšieho dieťaťa nie sú ani zďaleka nulové. Hraničné a priemerné náklady sú približne rovnaké. A nevyskytujú sa tu ani žiadne problémy s platením za využívanie tejto služby.
Tí, čo sa snažia ospravedlniť verejné vzdelanie z pozície zlyhania trhu sa sústreďujú na význam externalít. Napríklad sa často tvrdí, že mať vzdelaných občanov je spojené s dôležitými externalitami. Spoločnosť, kde každý vie čítať a písať, môže fun...
|
|
0,1 |
11x |
|
Vzdelávanie zamestnancov (definícia, povolanie vs. zamestnanie, vzdelanie vs. kvalifikácia)
Referát4 s. / 2. roč. / docx
Úvod do vzdelávania zamestnancovo Nový zamestnanec stojí firmu na začiatku nemalé peniaze. o Adaptačný proces v zamestnaní trvá rôzne, záleží to najmä od náročnosti pracovnej pozície. o Po komplexnej orientácii a správnom rozmiestnení daného zamestnanca nemusí daný zamestnanec ešte uspokojivo pracovať. o Títo zamestnanci sa musia dostať do rovnováhy odbornou praxou. o Táto odborná prax môže zamestnancov pomôcť nielen v súčasnom jeho zamestnaní, ale aj v budúcej zamestnaneckej kariére. o Dlhodobý...
|
|
0,1 |
0x |
|
Personálna práca a jej špecifiká v malej organizácii
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
Čo je to personálna práca?Najmodernejšie poňatie personálnej práce býva označované termínom Riadenie ľudských zdrojov. Kladie dôraz na strategický aspekt personálnej práce, to je venuje zvýšenú pozornosť perspektíve, formuluje dlhodobé, všeobecné a komplexne pojaté ciele personálnej práce previazané s ostatnými podnikovými cieľmi. Hľadá a navrhuje cesty smerujúce k ich dosiahnutiu. Zaujíma sa o vonkajšie podmienky formovania a fungovania podnikovej pracovnej sily. Stále väčšia časť konkrétnej pe...
|
|
0,1 |
7x |
|
Seminárna práca z Informatiky - Dištančné vzdelávanie
Prezentácia24 s. / 2. roč. / ppt
Prečo som si vybral tému?Výber témy ovplyvnila túžba po poznatkoch o dištančnom vzdelávaní. Keďže internet a vzdelávanie hýbe svetom, chcel som sa aspoň takouto formou dozvedieť niečo viac o novom systéme vzdelávania, o novej forme komunikácii v školskom systéme.Z histórie:» Začiatky dištančného vzdelávania siahajú až do 19 storočia. » Na Slovensku sme zatiaľ v tomto smere ešte len na začiatku. Vďaka programu PHARE bolo už v máji 1996 pri STU v Bratislave zriadené Národné stredisko pre dištančné...
|
|
0,5 |
11x |
|