Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy
Bakalárska práca36 s. / 3. roč. / doc
Autor Michal Hasaj v práci na tému Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy, píše o školských problémoch adolescentov pri prestupe zo základnej školy na strednú školu.
Úlohou prieskumu je zistiť, čo spôsobuje najväčšie problémy žiakom na novej škole, kto im pomáha tieto problémy riešiť a či sa vôbec rodičia zaujímajú o to, čo ich ratolesti v novej škole trápi. Ďalej sme zisťovali, či sa respondenti adaptovali v novom prostredí.
Autor použil dotazníkovú metódu v dvoch zmiešan...
|
|
0,9 |
7x |
|
Možnosti intervencie sociálneho pracovníka v práci s dieťaťom so syndrómom CAN
Bakalárska práca43 s. / 3. roč. / docx
Hlavnou témou bakalárskej práce sú možnosti intervencie sociálneho pracovníka v práci s dieťaťom so syndrómom CAN. Práca má teoretický charakter. Dieťa pre svoj zdravý vývoj potrebuje bezpečné, stabilné a milujúce prostredie. Práca podáva základné informácie o rodine z hľadiska plnenia funkcií, o probléme syndrómu CAN, jeho rôznych formách a zdôrazňuje význam jeho prevencie. Charakterizuje inštitúcie a zariadenia, ktoré poskytujú pomoc a sociálne služby deťom so syndrómom CAN. Základným cieľom...
|
|
0,1 |
58x |
|
Sociálna politika v Slovenskej Republike - Rodinná politika
Seminárna práca20 s. / 2. roč. / doc
Už od počiatku svojho bytia mal človek potrebu niekam patriť. Preto vyváral tlupy, rodové spoločenstvá, menšie či väčšie komunity. Určoval si pravidlá, podľa ktorých sa riadil život v skupine ako celku.
Každé spoločenstvo nebolo len jedným nedeliteľným celkom, malo aj svoje menšie podskupiny, ktoré nielen prijímali, ale aj pretvárali všeobecne platné pravidlá.
Celok ako taký dnes predstavuje spoločnosť, v ktorej žijeme a jednou jeho podskupinou je práve rodina. Kvalita života spoločnosti výraz...
|
|
0,2 |
29x |
|
Facilitácia podporných sietí rodinného systému
Bakalárska práca40 s. / 3. roč. / doc
Témou bakalárskej práce je facilitácia podporných sietí rodinného systému. Rodina je základ existencie každého jedného jedinca. V rodine človek funguje po celý svoj život. Práca je teoretická a pozostáva z troch kapitol. Na začiatku práce je bližšie objasnený pojem rodina, jej znaky , typy , funkcie , faktory a zmeny v chápaní rodiny ktoré nám prinieslo kresťanstvo z dávnej histórie. V druhej kapitole ktorá je najrozsiahlejšia sa zaoberáme rodinným systémom , subsystémami, podpornými sieťami, vš...
|
|
0,3 |
0x |
|
Komunikácia medzi rodičmi a adolescentmi
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Spoločnosť i rodina sa rýchlo vyvíja. Výrazne sa zvyšujú očakávania všetkých, ktorí rodinu tvoria a to z hľadiska citového, vzťahového a z hľadiska sebarealizácie. Takmer každý človek túži žiť v šťastnej a fungujúcej rodine. Dôležitým prostriedkom ako utvárať kvalitné vzájomné vzťahy v rodine, je komunikácia. Ide hlavne o komunikáciu medzi jednotlivými členmi rodiny navzájom. Ale byť vo vzťahu s druhým človekom znamená, že skôr alebo neskôr dôjde ku konfrontácii. Existujú rozpory vo vnímaní, v n...
|
|
0,2 |
31x |
|
Rodina a rozvod ako jedna z možných alternatív riešenia manželskej krízy, mediácia
Seminárna práca22 s. / 2. roč. / doc
V práci som písala o rodine, o tom, ako vplýva na deti rozvod, ako deťom trpiacim rozvodom svojich rodičov pomôcť a o mediácii ako možnom spôsobe riešenia manželských problémovSúčasná rodina čelí mnohým problémom, ktorým dokáže úspešne odolávať len vtedy, ak stojí na zdravých, pevných vzťahoch. Cieľom mojej práce je poukázať na rodinu, ako základnú bunku spoločnosti, na jej funkcie a problémy, z ktorých niekedy vzniká veľmi bolestivý a na deti, i na manželov nepriaznivo vplývajúci rozvod, dať ná...
|
|
0,2 |
27x |
|
Deti ako tiché obete rozvodovosti v kontexte sociologických teórii a výskumov
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / docx
Rodina je prvým sociálnym prostredím, do ktorého sa dieťa narodí. Je „spojovacím mostíkom“ medzi jednotlivcom a spoločnosťou. Vplyv rodiny na dieťa je taký veľký, že z hľadiska jeho správneho vývoja ju nemožno úplne nahradiť žiadnou inštitucionálnou výchovou.Rozvod je považovaný za určité základné spoločenské sanačné opatrenie, ktoré ma zamedziť nesúladu medzi manželmi. Rozpad rodiny predstavuje jedno z najťažších období a to nielen pre priamych účastníkov rozvodu, t.j. pre rodičov ale aj pre de...
|
|
0,1 |
1x |
|
Uplatňovanie výchovnej funkcie rodiny
Diplomová práca87 s. / 5. roč. / doc
Pre každého človeka na svete pojem rodina iste predstavuje domov, životnú istotu, najväčšiu hodnotu, dôležitú spomienku. Poskytuje nám nenahraditeľné a zároveň najdôležitejšie prostredie, bez ktorého by sme zostali osamelí, neúplní, neistí.Rodinu každý charakterizuje z iného (svojho) pohľadu. Ak by sme mali riešiť problematiku podstaty rodiny, musíme si položiť aj otázku, na akom základe sa rodina stavia. Láskou sa rodina utvára, rozvíja sa a udržuje. Myslím si, že je tu namieste povedať, aká by...
|
|
0,7 |
33x |
|
Rodina a jej význam pre vývin dieťaťa
Bakalárska práca54 s. / 3. roč. / doc
Hlavnou témou bakalárskej práce je rodina a jej význam pre vývin dieťaťa.
Práca hodnotí jednotlivé aspekty rodiny – úlohy a funkcie rodiny, štruktúru a typy rodín, charakteristiky súčasnej rodiny a zmeny, ktoré sa v rodine ako systéme udiali v posledných rokoch, výchovu a výchovné štýly rodičov používané v rodine, význam rodiny v živote dieťaťa a výskumné pohľady na rodinu v tejto oblasti. V druhej kapitole je opísaná dysfunkčná rodina, jej vznik a ekonomické statusy rodiny, kde patria aj chudo...
|
|
0,3 |
51x |
|
Výchovné problémy súčasnej rodiny
Bakalárska práca47 s. / 5. roč. / pdf
V dnešnej dobe je veľmi dôležité, aby rodina bola funkčná a rodič bol pre dieťa pozitívnym vzorom. Význam rodiny spočíva nielen v tom, že sa dieťa do nej narodí a dedí genetickú výbavu, ale aj v tom, že rodičia svojím vplyvom určujú jeho životnú dráhu, formujú osobný vývin a sú pre neho vzorom správania.
V súčasnosti sa vo viacerých rodinách častejšie vyskytujú problémy, ktoré súvisia s výchovou detí, čoho dôsledkom je rozpad rodín, pričom najviac trpia najmä deti.
Na základe toho bolo cieľom...
|
|
0,3 |
49x |
|
Záchranná sociálna sieť, sociálne zabezpečenie
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
ÚVOD
Záchranná sociálna sieť je koncipovaná ako aktivizačný a pružný systém sociálnych opatrení, ktorý musí nutne reagovať na zmeny, ku ktorým dochádza v reálnom živote. Môže byť aplikovaná na domácnosť, rodinu ale hlavne jednotlivca. Záchranná sociálna sieť pokrýva sociálne situácie, ktorých rozsah je rôzny. Tradične sa siete zameriavajú na podporu chudobných. Záchranné siete majú humánny charakter a prispievajú k naplňovaniu myšlienky sociálnej spravodlivosti cestou celospoločenskej ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Sociálna pedagogika - prednášky
Prednášky38 s. / 1. roč. / doc
Vo všeobecnosti sa pod pojmom pedagogika rozumie všetko, čo súvisí s výchovou, vzdelávaním a vyučovaním v škole, ale aj v celej spoločnosti.
Hlavné tématické okruhy:
- Pedagogika (pojem, vývoj, predmet, pramene)
- Základné pojmy pedagogiky (výchova, vzdelávanie, vyučovanie, edukácia, učenie, schopnosti,...)
- Utváranie osobnosti (osobnosť žiaka, učiteľa)
- Sociálna pedagogika jej pojatie a charakteristika (úvod do soc.ped., úlohy, funkcie)
- Základné pojmy súvisiace s výchovou a soc. ped. ...
|
|
0,4 |
304x |
|
Škola a rodina ako sociálne inštitúcie
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / docx
Dôležitým medzníkom v živote človeka je založenie rodiny. Väčšina ľudí sa pre tento krok rozhodne v mladom veku. V poslednom čase však na Slovensku podobne ako v západoeurópskych a severských krajinách dochádza k trendu odkladania uzavretia manželstva a založenia rodiny a celkovému znižovaniu pôrodnosti. Mladých ľudí k tomu vedú rôzne dôvody. Fenomén spolupráce rodiny a školy si postupne získal a naďalej získava čoraz viac záujmu. No i tak je ešte stále, na čo najpresnejšie poznanie a pochopenie...
|
|
0,1 |
4x |
|
Rodina a jej vplyv na jednotlivca a spoločnosť
Semestrálna práca14 s. / 2. roč. / doc
Ukážka:ÚvodRodina je základom našej spoločnosti. Najmodernejšie psychologické výskumy potvrdzujú, že práve rodina je prvým a jedinečným miestom, kde sa dieťa učí láske, úcte a rešpektu. Človek sa nestane rodičom tým, že dá živelne a nevedomky vznik novému životu. Rodičovstvo je aj proces rastu srdca, ako nepotlačiteľného impulzu dávať lásku a skrze toto dávanie zažívať radosť. Antoine de Saint-Exupéry povedal: „Pravá láska sa nikdy nerozdá. Čím viac dávaš, tím viac ti zostáva.“
|
|
0,1 |
17x |
|
Ekonomika domácností
Skriptá107 s. / 2. roč. / doc
PREDHOVOR
Učebné texty „Ekonomika domácnosti“ sú určené jako povinná literatúra voliteľného predmetu Ekonomika domácnosti pre študentov Fakulty ekonomiky a nanažmentu jako aj pre ostatné fakulty Slovenskej poľnohospodárskej univerzity. Širokému spektru fakúlt ,odborov a špecializácií ktorých študentom je pomôcka určená, je prispôsobený obsah a rozsah jednotlivých kapitol. Nakoľko štúdium predmetu nie je podmienené absolvovaním iných ekonomických predmetov, môžu študenti, pokiaľ nie je pevn...
|
|
0,9 |
27x |
|
Filozofické a sociálne východiská edukácie - poznámky
Poznámky15 s. / 1. roč. / docx
Spoločnosť a výchovaspoločnosť - v najširšom zmysle slova je označením pre každý súbor jedincov, v kt. existujú stabilné vzťahy a vzájomné službyspoločnosť - v užšom zmysle slova, najmä v sociológií - je spoločnosť označením pre súbor ľudských bytostí, v kt. vzťahy sú riadené inštitúciami, zaistené sankciami a každý člen spoločnosti pociťuje alebo mu dávajú pociťovať váhu kolektívneho momentuvýchova - riadené, zámerné, cieľavedomé, plánovité a komplexné pôsobenie na človeka plniť isté životné id...
|
|
0,1 |
2x |
|
Domov, rodina a výchova
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / docx
Takmer každý človek túži po šťastnom manželstve, po zdravých deťoch s milovaným partnerom a harmonickom rodinnom kruhu. Nie každý si uvedomuje, že to závisí najmä od neho samého. Každý manželský partner, manžel i manželka sa vyvíjal a vyrastal v inom spoločenskom prostredí, každý je biologicky iný, neopakovateľný. V manželstve sa majú partneri jeden druhému prispôsobiť, tak aby to vnútorne obidvoch uspokojovalo, aby sa obidvaja cítili spokojní a šťastní. Aká je osobnosť každého z nich, to závisí...
|
|
0,1 |
5x |
|
Kriminalita mládeže (kriminálne faktory, rodina, škola a jej vplyv, vplyv masmédií)
Seminárna práca10 s. / 5. roč. / docx
1. ÚvodZmeny politického systému na Slovensku prebiehajúce po roku 1990 sprevádza mnoho pozitívnych, ale aj negatívnych javov. Za negatívne možno jednoznačne považovať nárast kriminality, toxikománie, prostitúciu a iné sociálno-patologické javy. Predstavujú nebezpečenstvo, ktoré vážne ohrozuje jedinca, sociálnu skupinu, rodinu, ale aj celú spoločnosť. Zvlášť závažným problémom je kriminalita mládeže. Znepokojujúci je fakt, že sa znižuje veková hranica mladistvých páchateľov. Mládež je špecifická...
|
|
0,1 |
15x |
|
Zdravotné postihnutie a rodina postihnutej osoby
Semestrálna práca14 s. / 2. roč. / doc
V seminárnej praci vymedzujem konkrétne príčiny a poruchy, kvôli ktorým sú deti označované ako integrované. Zdravotné postihnutie v sebe zahŕňa veľké množstvo porúch, ktoré sú charakterizovateľné a možno ich rôzne kategorizovať. Ďalej sa zaoberám úlohou, ktorú zohráva rodina pri vzdelávaní dieťaťa s postihnutím, pomenujem problémy vzťahového trojuholníka vzdelávacia inštitúcia - rodina - klient s postihnutím. V procese vzdelávania je lepšie pracovať s celou rodinou, pretože sa tak zvyšuje pote...
|
|
0,1 |
12x |
|
Náhradná rodinná starostlivosť
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Mnohí z Vás pravdepodobne mali to šťastie, že vyrastali v rodine, obklopení láskou rodičov, medzi svojimi súrodencami a príbuznými. To, čo je pre niekoho samozrejmosťou, môže byť pre iného nedosiahnuteľným snom. Snom detí, ktoré v živote poznali už veľa, okrem naozajstnej lásky. Snom opustených detí.Existuje však možnosť ako opusteným deťom vrátiť pocit, že majú rodinu. Je ňou náhradná starostlivosť, kde výchovu opustených detí preberajú „náhradní rodičia“.Náhradná starostlivosť predstavuje význ...
|
|
0,1 |
173x |
|
Špecifiká edukácie emocionálne traumatizovaných detí
Bakalárska práca41 s. / 3. roč. / pdf
Každý má nárok na zmysluplný a plnohodnotný život v okruhu milujúcej rodiny. Bohužiaľ nie každému je to dopriate. Rodina zohráva v našich životoch dôležitú úlohu, ktorá nás ovplyvňuje po celý náš život. Výchova emocionálne a sociálne narušených osôb je špecifický smer pedagogického pôsobenia a starostlivosti o osobu so špeciálnymi výchovnými potrebami v oblasti korekcie vrodených, vývinových alebo získaných porúch správania alebo prežívania. Základom výchovnej práce s týmito skupinami osôb je pe...
|
|
0,5 |
1x |
|
Rodinné právo (rozobraté zákony a vysvetlenie jednotlivých častí)
Študijný materiál44 s. / 2. roč. / doc
Pojem a predmet rodinného práva. Postavenie rodinného práva v systéme právaRodinné právo je súhrn právnych noriem upravujúcich osobné vzťahy a s nimi súvisiace niektoré vzťahy majetkovej povahy medzi manželmi, medzi rodičmi a deťmi, ako aj vzťahy ich napodobňujúce alebo nahradzujúce.Predmetom rodinného práva sú tri základné druhy rodinnoprávnych vzťahov:- vzťahy medzi manželmi: vznikajú ma základe slobodného a dobrovoľného prehlásenia muža a ženy, že spolu uzatvárajú manželstvo...
|
|
0,4 |
10x |
|
Sociálna práca - metódy aplikovanej sociálnej práce
Štátnicové otázky133 s. / 5. roč. / zip
Projekt obsahuje až 2 verzie vypracovania tých istých otázok - v podstate podobné - môžete si vybrať. Jedna verzia 38 strán a druhá 95 strán.
1. Najvýznamnejšie obdobia a míľniky vývoja metód sociálnej práce
(s dôrazom na metódy sociálnej práce so skupinou a komunitou). Klasifikácia metód.
VZNIK A VÝVOJ METÓD sociálnej práce (SP) podľa Christina de Robertis a Johanesa Shillinga :
1-(1900 - 1920) Formovanie metód v období prechodu od voluntaristickej k profesionálnej sociálnej práci,
v...
|
|
0,4 |
34x |
|
Všeobecná pedagogika (poznámky zo všetkých prednášok)
Poznámky20 s. / 1. roč. / doc
Poznámky zo všetkých prednášok veľmi pekne a kvalitne spracované. Obsahuje: dejiny, školu, školský systém, rodina, funkcie rodiny, funkcie školy, výchova, vzdelávanie, pedagogické vedy...
I. VÝCHOVA AKO ZÁKLADNÁ KATEGÓRIA PEDAGOGIKY
VÝCHOVA
- sprevádza človeka od narodenia až po smrť, teda počas celého života
- sprevádza človeka nielen ako jednotlivca, ale aj ako druh (ľudstvo)
- výchova je špecifická činnosť človeka, ktorej cieľom je pripraviť človeka na život v spoločnosti
- výchova je...
|
|
0,3 |
23x |
|
Rodina a syndróm CAN
Semestrálna práca21 s. / 2. roč. / doc
.Ukážka:Cieľom v tejto nasledujúcej práci bude poukázať na sociálne problémy rodiny. Zameriam sa v nej hlavne na poskytnutie uceleného pohľadu na rodinu ako takú, na jej klímu a funkcie. Taktiež rozoberiem problém týkajúci sa týraného a zanedbávaného dieťaťa, nakoľko pre storočie v ktorom momentálne teraz všetci žijeme je typický zvýšený nárast násilia najmä na deťoch. Toto storočie sa taktiež vyznačuje zvýšenou citlivosťou voči násiliam v akejkoľvek podobe
|
|
0,1 |
48x |
|
Domáce násilie
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Domáce násilie
Pod pojmom násilie si predstavujeme najmä fyzické násilie, no je to však každá forma ubližovania, prejavu nadvlády, vyhrážania a zneužívania moci jednou stranou. Je to akékoľvek konanie, ktoré ohrozuje život, osobnú slobodu alebo vážne poškodzuje vývoj obete.
Definícia domáceho násilia
Rodina sa považuje za najtypickejší príklad primárnej skupiny spájajúcim sa s bezpečím a istotou, ale rodina je aj teritórium, kde dochádza k násiliu. Predmetom pozornosti sa stalo najmä: zneuž...
|
|
0,1 |
96x |
|
Vzťah vývoja spoločnosti a výchovy
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa budem zaoberať témami ako sú: Vzťah vývoja spoločnosti a výchovy; Aký význam má aktivita jedinca pre jeho rozvoj; Rodina ako výchovný činiteľ. Pojem rodina si vysvetlíme bližšie, budeme sa zaoberať výchovným pôsobením jednotlivých členov rodiny, typmi rodín a druhmi výchovných štýlov, ktoré sa môžu v rodine uplatniť. V závere si vysvetlíme niektoré pedagogické pojmy.
|
|
0,1 |
8x |
|
Seminárna práca na tému Rodina
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / doc
Rozhodla som sa spracovať tému o rodine, pretože v dnešnej dobe pri čítaní novín a časopisov sa nie jeden človek pozastaví čo sa to v našich rodinách deje. Rodina je prirodzenou sociálnou skupinou, základnou bunkou spoločnosti. Otázkami rodiny a ich riešením sa v súčasnosti zaoberajú rôzne vedné disciplíny. Napríklad sociológia, ktorá sa zaoberá rodinou z hľadiska sociálnej štruktúry, generačných vzťahov, rozvodov, psychológia, ktorá napomáha riešiť rôzne psychologické problémy a navrhuje spôsob...
|
|
0,1 |
57x |
|
Vplyv neúplnej rodiny na život a potreby dieťaťa
Bakalárska práca41 s. / 3. roč. / doc
ÚVOD Rodina má v súčasnosti rôzne podoby. Tradičná podoba matka - otec - deti je dnes jednou z desiatok variácií foriem rodinného spolužitia, ktoré sa v posledných desaťročiach začali rozširovať. Na počiatku tretieho tisícročia sa stretávame čoraz intenzívnejšie s výrazným spochybňovaním dlho platného modelu párového manželstva. Rodina sa v celej západnej civilizácii značne vzdialila ustálenému modelu, platnému v Európe najmenej tisícročie, od doby, kedy sa s kresťanstvom rozšírila prísna monoga...
|
|
0,2 |
4x |
|
Vplyv výchovy na osobnosť žiaka
Semestrálna práca15 s. / 3. roč. / doc
V závere práce chcem ešte raz zdôrazniť význam pôsobenia rodinnej výchovy na osobnosť žiaka. Rodina je základnou štrukturálnou jednotkou spoločnosti a významne ovplyvňuje všetky oblasti života jedinca. Preto je potrebné vrátiť jej ako primárnej inštitúcii výchovy jej vážnosť a úctu a podporovať jej sociálno-výchovný význam. Rodina je jedinou výchovnou inštitúciou v našej spoločnosti, ktorá je právne zodpovedná za výchovu detí, žiakov a súčasne sa od jej dospelých príslušníkov nevyžaduje ani najz...
|
|
0,1 |
40x |
|
Dieťa a rodina
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:Prioritné postavenie rodiny v procese výchovy detí je nepopierateľné. V rodine sa kladú základy výchovy dieťaťa, na ktoré potom nadväzuje pôsobenie ďalších výchovných činiteľov. Rodina svojim dlhodobým ovplyvňovaním svojich príslušníkov je jedným z najvýznamnejších činiteľov formovania človeka. Hoci vplyv rodiny na jedinca s jeho rastúcim vekom klesá, jej pôsobenie pretrváva po celý život. Tak ako jedinec ani rodina nemôže existovať mimo spoločnosti. Veľkou úlohou je poukázať na význam r...
|
|
0,1 |
26x |
|
Výchova k rodičovstvu a manželstvu
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Výchova k manželstvu a rodičovstvu je v súčasnosti aktuálny problém, ktorému by sa mala venovať rodina aj škola. Školská legislatíva našej krajiny neprikladá v našich učebných osnovách výchove k manželstvu a rodičovstvu veľký ba dokonca žiadny význam. S riešením okrajových otázok tejto problematiky sa stretávame na hodinách etiky, náuky o spoločnosti, náboženstva a biológie na základnej a strednej škole len v malom rozsahu. Prírodné vedy našich žiakov učia iba o biologickej stránke rozmnožovania...
|
|
0,1 |
12x |
|
Sexuálne násilie na deťoch
Seminárna práca11 s. / 3. roč. / doc
Keď označujeme javy sexuálneho zneužívania detí, komerčného sexu alebo incestu za aktuálne problémy našej doby, neznamená to, že ide o situáciu pre ľudskú kultúru nová. V rôznych formách sa objavovala v minulých dobách často. Tu sa pokúsim o stručný prehľad histórie sexuálneho chovania. Incest- Kultúry na celom svete obvykle považujú muža a ženy za dva doplňujúce sa princípy, na nich je postavený celý vesmír. V ranných vyspelých kultúrach bol incest nielen dovolený, ale vo vyšších vrstvách sa s...
|
|
0,2 |
25x |
|
Kriminalita mládeže
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Kriminalita (z lat. kriminalis - zločinný, crimes - zločin) je hromadným spoločenským javom. Hodnotenie činov ako trestných závisí od spoločnosti a jej ekonomicko-politickej štruktúry . Kriminalita sa v priebehu doby neustále mení. Rozlišuje sa kriminalita zjavná, ktorá je štátom registrovaná a kriminalita skrytá- latentná, o ktorej polícia, prokuratúra a súdy z rôznych dôvodov nevedia. Na rozsah latencie kriminality má vplyv hlavne dôvera občanov v policajné orgány, obava z pomsty páchateľov, r...
|
|
0,1 |
66x |
|
Zákon o rodine č. 36/2005 Z.z.
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
V článku 41 Ústavy SR je vymedzený rámec ústavnej ochrany manželstva, rodiny a rodičovstva. Zákon o rodine patrí medzi jeden z rozhodujúcich zákonov, ktorým sa článok 41 vykonáva. Zákon o rodine č. 94/1963 Zb., ktorý platil a bol účinný do 31.3.2005, bol na svoju dobu moderný a progresívny. Na základe medzirezortného rokovania, najmä v súvislosti s legislatívnou prípravou právnych predpisov v gescii Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, vznikla potreba pripraviť návrh zákona o rodine....
|
|
0,1 |
5x |
|
Právna spôsobilosť prirodzených osôb
Študijný materiál12 s. / 1. roč. / docx
Vypracovanie vybranej kapitoly z učebnice ,,Rímske právo" pre 1.ročník Bakalárskeho štúdia PraF UK.
,,Všetko právo je dané pre ľudí.“ (Hermogenianus)
- Každý človek môže sám osebe vystupovať ako podmet v medziľudských vzťahoch, ktoré právny poriadok upravuje, avšak v Rímskom práve to nie celkom platilo;
- Právny poriadok určuje, kto môže byť účastníkom práv a povinností, tzn. byť subjektom právnych vzťahov;
- Osoba v právnom zmysle = bytosť(človek/umelý útvar), ktorá je spôsobilá byť nos...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky ku skúške z Pedagogiky
Vypracované otázky69 s. / 3. roč. / doc
1. POZORNOSŤ - všeobecná charakteristika, druhy, vlastnosti, význam a uplatnenie v pedagogickej praxi.Pozornosť je psychický stav bdelosti, v ktorom sa vedomie zameriava na niektoré predmety, javy alebo deje, zatiaľ čo iné prehliada.Pozornosť je psychický stav človeka, ktorý sa prejavuje v zameranosti a sústredenosti vedomia.Druhy pozornosti:• neúmyselná (mimovoľná) - vyvolávajú ju bezprostredné podnety alebo javy, je to mimovoľný produkt záujmu. Nie je závislá od vedomého úmyslu človeka. Vlastn...
|
|
0,4 |
1x |
|
Sociológia rodiny
Študijný materiál10 s. / 1. roč. / doc
Študijný materiál z predmetu : Sociológia rodiny, pre I. ročník Bc. štúdia sociálnej práce.
1.) Rodina • Rodina – sociálna skupina zložená z dvoch alebo viacerých osôb žijúcich spolu v jednej domácnosti, ktoré sú
spojené manželskými, pokrvnými alebo adoptívnymi zväzkami.
• Základná sociálna skupina ( primárna, prirodzená ), sociálna inštitúcia.
• Sociológovia vysvetľujú pojem rodina dvomi základnými pohľadmi a to:
funkcionalistickým a konfliktualistickým pohľa...
|
|
0,2 |
41x |
|
Život profesionálnych rodičov
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / docx
Profesionálna náhradná výchova v rodine bola u nás prvý krát právne zakotvená v roku 1993 v zákone č. 279/93 Z. z. o školských zariadeniach. Detské domovy v tom čase patrili pod rezort školstva. Zámerom zákonodarcu bolo vytvoriť taký typ náhradnej rodinnej výchovy, v ktorom by sa spájali výhody rodinného prostredia s dostupnosťou odbornej pomoci pri výchove. Profesionálna náhradná výchova bola určená pre tie deti, ktoré si nebolo možné osvojiť a nepodarilo sa im nájsť ani pestúnsku rodinu. To zn...
|
|
0,1 |
0x |
|
Rodina a výchova
Semestrálna práca13 s. / 2. roč. / doc
Prebúdzame sa a máme veľa starosti o nastávajúci deň. V hlave sa nám spletá celá reťaz povinnosti. Čas neúnavne diktuje tempo konania: pripraviť raňajky, upratať, porozprávať sa, skontrolovať, pripomenúť, načas prísť do práce - tisíc drobností, konfliktov a očakávaní. V tomto kaleidoskope prác a závislostí sa nachádza naše dieťa. Na nasledujúcich stránkach tejto seminárnej práce rozoberiem vplyv pedagogiky na výchovu detí v rodinnom prostredí ako aj funkcie rodiny a jednotlivé výchovné metódy.Z ...
|
|
0,1 |
30x |
|