Vypracované štátnicové otázky z predmetu Matematika
Štátnicové otázky82 s. / 3. roč. / docx
1.Didaktika matematiky, predmet didaktiky matematiky, vzťah didaktiky matematiky k všeobecnej didaktike, psychológii a logike.- Súvisí so všeobecnou pedagogikou, matematikou a s ostatnými didaktikami, berie do úvahy špecifické problémy matematiky. Chápeme ju v kontexte s ostatnými vednými odbormi, ktorých sa ona dotýka. - Didaktika matematiky úzko súvisí so všeobecnou didaktikou.- Plní špeciálne úlohy prípravy človeka na život- Nie je izolovanou disciplínou Cieľom výchovy matematiky na I. stupni...
|
|
0,7 |
16x |
|
Teória účtovníctva a jej vzťah k účtovnej praxi - aplikovaná matematika
Bakalárska práca37 s. / 3. roč. / pdf
Účtovníctvo podstúpilo v posledných rokoch veľké zmeny, ktoré spôsobili aj zmenu v definícii účtovníctva - od pravidelného porovnávania nákladov a výnosov, cez techniku zberu, triedenia, zhrnutia finančných informácií a interpretácie výsledkov až po poskytovanie informácií užitočných pre ekonomické rozhodnutia a zhodnotenie dopadu činnosti organizácie na ľudí. Podstatu teórie tvorí usporiadanie množstva údajov a vytváranie dôležitých vzťahov medzi týmito dátami.Účtovná teória môže byť definovaná...
|
|
0,2 |
27x |
|
Algoritmická matematika 1
Skriptá139 s. / 2. roč. / pdf
Název „algoritmus" porhází ze začátku devátého století / Arábie. V Letech 800 až 825 napsal arabský matematik Muhajnmad ibn Músá al Chwárizmi dve knihy, / niehž jedna se v la t inském prekladu j menovala ., Algorit.ini dicit", česky „Tak praví al Chwárizmi". Byla to kniha postupu pro počítaní s čísly. Algoritmu mažeme rozumét jako predpisu pro rešení „nejakého" pro- blému. J ako príklad lze uvést predpis pro konstrukci trojuholníka ze tfí daných prvku. Pokud rozebereme rešení lakové úlohy do dús...
|
|
1,1 |
17x |
|
Číselné obory - Matematika 1 - skriptá
Skriptá193 s. / 1. roč. / pdf
1.1 Reálne čísla a ich základné vlastnosti
Základné číselné množiny sú čitateµovi určite známe už zo strednej školy. Zavedieme preto len ich
označenie:
N- množina všetkých prirodzených čísel.
Prirodzené čísla sú čísla 1; 2; 3; : : : . Súčet a súčin prirodzených èísel je prirodzené číslo.
Z- množina všetkých celých èísel.
Celé čísla sú všetky čísla, ktoré môžeme vyjadriť ako rozdiel dvoch prirodzených čísel. Súčet, súčin
a rozdiel celých čísel je celé číslo.
Q- množina všetkých racionálny...
|
|
0,8 |
47x |
|
Skriptá z Matematiky 1
Skriptá274 s. / 1. roč. / pdf
V analytickej praxi sa objekty Často popisujú pomocou usporiadaných n-tíc, vektorov. Ak máme m n-tíc, potom ich môžeme usporiadať do tabuľky, ktorá má n riadkov a m štipcov. Takáto tabuľka už v koncentrovanejšej, prehľadnejšej podobe odráža nejaký objekt. Bolo by dobré, aby sa s takýmito objektmi dali vykonávať nejaké jednoduché "rozumné" operácie, ktorých výsledky by sa dali jednoducho interpretovať. Matematika sa začala zaoberať "tabulkami", ktoré neskôr dostali názov matice a už pri vzniku po...
|
|
9,7 |
78x |
|
Matematická analýza I
Skriptá148 s. / 1. roč. / pdf
Táto učebná pomôcka je určená pre študentov prvého ročníka bakalárskej formy štúdia
Fakulty elektrotechniky a informatiky ( FEI ) Technickej univerzity ( TU ) v Košiciach, môže
poslúžiť aj študentom iných fakúlt. Štúdium skrípt predpokladá zvládnutie základov stredoškolskej matematiky.
Vzhľadom na rozsah tejto učebnej pomôcky nie sú uvedené dôkazy viet, resp.
odvodenie niektorých vzorcov. Čitateľ má možnosť študovať uvedenú problematiku
podrobnejšie v citovanej literatúre. Preberaná problem...
|
|
6,0 |
18x |
|
Skriptá z predmetu Matematická logika
Skriptá71 s. / 2. roč. / pdf
Pre západnú civilizáciu, ktorá vznikla syntézou helénskeho a krest,anského ducha, je vlastná úcta k rozumu. Grécka tradícia kritického skúmania a presvedčenia o potrebe rozumného konania sa zachovala ako významný prúd náboženského myslenia v kresťanstve až dodnes. V Teologickej sume sv. Tomáša Akvinského nachádzame: “Musí sa povedať, že pod všemohúcnosť Božiu nespadá, čo obsahuje odporovanie.” Rok vydania 2007.
|
|
0,7 |
207x |
|
Komparácia školského systému na Slovensku a vo vybranej zahraničnej krajine
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Vo svojej seminárnej práci by som sa chcela zaoberať komparáciou školského systému na Slovensku a školského systému vo Fínsku. Mojou motiváciou pre spracovanie tejto seminárnej práce boli rôzne články a publikácie, ktoré som si mala možnosť prečítať o tomto školskom systéme. V periodikách je fínsky školský systém označený za jeden z najlepších v Európe na základe rebríčkov testovania pätnásťročných žiakov v Programe pre medzinárodne posudzovanie študentov (Programme for International Student Ass...
|
|
4,2 |
20x |
|
Využitie informačnej technológie vo výuke na základných školách - predmet matematika
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Vacsina ludí si myslí, ze ekonomicky vyspelejsie krajiny, ktoré zároven alokujú vacsie mnozstvo penazí na skolstvo, dosahujú lepsie výsledky vo výuke. Tento predpoklad je logický, ved vacsia dostupnost financých prostriedkov vedie k lepsiemu technickému vybaveniu skôl pre výuku. Ako je teda mozné, ze v testoch, ktoré sa pravidelne uskutocnujú na základných skolách, dosahujú ziaci post komunicstických krajín omnoho lepsie výsledky nez ziaci najbohatsích krajín? Ako je napríklad mozné ze Slovensko...
|
|
0,1 |
1x |
|
Základy systémových modelov, systémové modely v mechatronike, digitálna logika
Prednášky17 s. / 3. roč. / pdf
Mechatronický systém je integrácia kombinovanej sústavy (elektromechanickej, elektrohydraulickej, elektromagnetickej, technicko-biologickej...), elektroniky (mikroelektronických obvodov, obvodov výkonovej elektroniky a akčných členov), informačných a riadiacich technológii (senzory, software, umelá inteligencia, meranie, diagnostika, prístupy teórie systémov...)Mechatronický systém môžme definovať ako integráciu:- mechanických častí (mechanické zariadenia)- elektronických častí (mikroelektronika...
|
|
2,3 |
1x |
|
Pojem matice, základné operácie s maticami, determinant matice
Prednášky9 s. / 1. roč. / pdf
Cieľ:Oboznámenie sa s niektorými základnými pojmami a metódami lineárnej algebry (matice, determinanty), ktoré majú široké uplatnenie v technických a ekonomických aplikáciách.Pojem maticePojmy ako matica typu m × n, štvorcová matica, riadkový a stĺpcový vektor, nulová matica, diagonálna matica, jednotková, transponovaná a inverzná matica možno nájsť v [3].Základné operácie s maticamiRôzne operácie s maticami (rovnosť matíc, súčet matíc, násobenie matice číslom, súčin matíc) a pravidlá pre operác...
|
|
0,1 |
6x |
|
Matematika, fyzika, kinematika, tuhé teleso, tekutiny, energia (prednášky)
Prednášky33 s. / 1. roč. / zip
KINEMATIKA
Zaoberá sa popisom pohybu telies v priestore a čase, nezávisle na príčinách pohybu.
Pohyb - zmena polohy objektu vzhľadom k vzťažnej sústave
- najzákladnejšia vlastnosť matérie, všetko je v neustálom pohybe
Vedieť popísať pohyb a predpovedať polohy telies je nesmierne dôležité.
Popísať pohyb akéhokoľvek telesa v celej jeho zložitosti a prejavoch však nie je možné (pohyb translačný, rotačný, vibračný, pohyb jednotlivých častíc telesa)
v súlade so skúmanými časov...
|
|
1,4 |
7x |
|
Transmisný mechanizmus menovej politiky Dopyt po peniazoch na Slovensku
Diplomová práca80 s. / - roč. / pdf
Súčasťou transmisného mechanizmu menovej politiky sú okrem iného aj kanály, ktorými národné banky vplývajú na objem peňazí v ekonomike. Peňažná masa následne prostredníctvom ďalších kanálov ovplyvňuje dôležité makroekonomické ukazovatele. Alternatívny pohľad hovorí, že menové agregáty a subagregáty sú dôležitým informačným zdrojom informácií o peňažnom správaní ekonomických subjektov a ich reakciách na vonkajšie menové i nemenové impulzy. Správne identifikovanie vzájomných vzťahov medzi peňažným...
|
|
1,0 |
1x |
|
Matematika 1 - materiály ku skúške, vypracované otázky
Testy15 s. / 1. roč. / rar
1. Vysvetlite pojem funkcia, funkcia jednej reálnej premennej, definičný obor funkcie, hodnota funkcie v čísle x, argument funkcie.Funkcia je priradenie čísel /definičný obor priraďujeme/ číslam /obor hodnôt- vznikne/. Funkcia je zobrazenie množiny reálnych čísel A R /množina A je podmnožinou množiny reálnych čísel /Množina usporiadaných dvojíc [ x,y] RxR /karteziánsky súčin/ je funkciou vtedy, ak ku každému prvku x existuje najviac jeden prvok y R /z množiny R/Usporiadaná dvojica - dvojica ktor...
|
|
0,7 |
26x |
|
Časovo-tematický plán pre 3. ročník
Skriptá50 s. / 3. roč. / docx
Výchovno-vzdelávací cieľOboznámenie žiakov so školským poriadkom a so zásadami bezpečnosti a ochrany zdravia. Vedieť prirodzene intonovať pri čítaní. Prečítať všetky malé a veľké písmená písanej a tlačenej abecedy. Dokázať výrazne predniesť báseň. EV: Spolupráca, práca v kolektíve. Dodržiavanie zásad bezpečnosti, vedieť, o čom je školský poriadok a ako ho treba dodržiavať. VNP: Utváranie národného povedomia, hrdosti na svoju vlasť. Prehlbovať lásku k vlasti.Naučiť sa recitovať báseň Rodná zem na...
|
|
0,1 |
587x |
|
Vypracované štatnicové otázky na Finančný manažment
Štátnicové otázky108 s. / 5. roč. / zip
1. Krátkodobé financovanie podniku- charakteristika krátkodobého majetku podniku - zásoby, riadenie podnikových zásob, normovanie zásob, metóda ABC, modely zásob bez deficitu, modely zásob s deficitomVýrobné zásoby - zásoby surovín, N na pomocné materiály., nakupovaných polotovarov a iných komponentov určených na spracovanie, prepracovanie, kompletizáciu vo výrobnom procese podniku.Riadenie podnikových zásob» základná úloha riadenia zásob: je potrebné vyrovnávať časový nesúlad a nesúlad v množst...
|
|
2,8 |
13x |
|
Strojnícke tabuľky (4. prepracované a doplnené vydanie)
Skriptá235 s. / 2. roč. / pdf
Tabuľky bývajú pravidelným" doplnkom kníh. V odborných knihách sú základne poznatky o preberanej látke a možnosti jej použitia. V tabuľkách sú sústredené číselné údaje, obyčajne pre viaceré odborné knihy spoločne. Podobne je to aj v Strojníckych tabuľkách určených pre žiakov prie myselných škôl strojníckych. Tabuľky sú tu doplnkom učebníc hlavných predmetov týchto Škôl.Matematická časť obsahuje len najpotrebnejšie číselné údaje pre kon-štrukciu a výpočty, t. j. mocniny, odmocniny, plochy kruhu, ...
|
|
20,3 |
76x |
|
Numerická matematika - zadanie
Výpočet11 s. / 1. roč. / xls
Súbor obsahuje riešené príklady z numerickej matematiky v programe Excel.Sú to príklady na hľadanie koreňa jednej nelineárnej rovnice - metódou polovičného delenia intervalu (bisekcia) a Newtonovou metódou tzv. metódou dotyčníc, iteračné metódy riešenia sústav lineárnych rovníc - Jacobiho a Gauss-Seidelovou metódou, aproximácia funkcií pomocou Lagrangeovho interpolačného polynómu, metóda najmenších štvorcov, numerická derivácia, približný výpočet určitých integrálov lichobežníkovou metódou a iné...
|
|
0,2 |
155x |
|
Matematika - štátnicové otázky (sčítanie prirodzených čísel, vzájomné polohy geometrických útvarov v priestore)
Štátnicové otázky12 s. / 5. roč. / doc
Metodika zavedenia sčítania prirodzených čísel na 1. stupni ZŠ je proces, ktorý je realizovaný v troch etapách : 1. vysvetlenie podstaty operácie na základe vhodného modelu, manipulácie s konkrétnymi predmetmi,2. nácvik paměťového počítania a osvojenie si základných spojov počítania,3. nácvik písemných algoritmov počítania.Sčítanie prirodzených čísel sa zavádka v prvom ročníku, pričom sa využívajú dva typy modelov :1. dynamický model sčítania - v tomto prípade je sčítanie odvodené od činnosti, k...
|
|
0,7 |
10x |
|
Komplexné čísla, polynómy, algebrické rovnice
Prednášky10 s. / 1. roč. / pdf
Pri počítačovom riešení úloh o polynómoch a algebrických rovniciach via program Maxima budeme najčastejšie používať príkazy factor, solve a plot2d. Factor poskytne rozklad mnohočlena s reálnymi koeficientami na súčin polynómov 1. a 2. stupňa s reálnymi koeficientami; nedáva všetky korene explicitne. Preto je praktické doplniť použitie príkazu factor príkazom solve. Ten v output-riadku vypíše síce všetky (teda racionálne, iracionálne, aj komplexné) korene polynómu/algebraickej rovnice, no neposky...
|
|
0,2 |
10x |
|
Pravdepodobnosť a matematická štatistika
Skriptá49 s. / 2. roč. / pdf
Prečo pravdepodobnosť a štatistika?Náhodnosti a neurčitosti čelia elektroinžinieri a počítačoví odborníci stále viac. či už v každodennom živote alebo v technickom prostredí. Počnúc tradičnými komunikačnými kanálmi a kódovaním, cez vyhodnocovanie počítačov, sietí. protokolov a riadenie kvality, až po hľadanie zamestnania, chovanie partnera, investičné rozhodovanie, inžinier je denne konfrontovaný so systémami, ktoré sa správajú a vyvíjajú nie celkom predvídateľným spôsobom. Teória pravdepodobnos...
|
|
0,4 |
74x |
|
Matematika - vypracované otázky ( + príklady na skúšku)
Vypracované otázky15 s. / 1. roč. / docx
Matica výroby : (objednávky) - stĺpcová matica, ktorá udáva množstvá výrobkov, ktoré máme vyrobiť na základe objednávkyMatica spotreby : je stĺpcová matica, ktorá obsahuje množstvá polotovaarov, materiálu alebo suroví, ktoré potrebujeme na výrobu objednaného množstva produktov (výrobkov)Leontiefove (technologické) matice: Maticu D = (dij) stupňa n nazývame Leontiefovou (technologickou) maticou, ak pre jej prvky platí:1) dij Є <0, 1>n2) Σ dij ≤ 1 pre každé j = 1, 2, n ( súčet prvkov v každo...
|
|
0,1 |
16x |
|
Komplexné čísla, polynómy, algebrické rovnice
Študijný materiál10 s. / 1. roč. / doc
KOMPLEXNÉ ČÍSLA, POLYNÓMY, ALGEBRICKÉ ROVNICE
Doporučený materiál na štúdium teórie a riešenie úloh:
1. Ivan, J.: Matematika 1. [1]; kapitola 15, časti 15.1 - 15.4 (str. 562-572, a tiež str. 614
(úlohy 1-18)).
2. Eliaš, J. - Horváth, J. - Kajan, J.: Zbierka úloh z vyššej matematiky 2. [2];
kapitola 2, časť 2.8.
3. Halabrín, M. a kol.: Matematika I. [3]; kapitola 3 (str. 45-61, 246-248). Pozn.: V tejto
publikácii (a tiež v [5] i [6]) je podrobne vysvetlená Hornerova schéma. 4. Buša,...
|
|
0,7 |
28x |
|
Matematika 1 prednášky (teória a príklady)
Prednášky40 s. / 1. roč. / zip
Prednasky od RNDr. Semana...
I. LINEÁRNA ALGEBRA
1.2. Matice – základné pojmy
1.3. Operácie s maticami
1.4. Hodnosť matice
II. DIFERENCIÁLNY POČET FUNKCIE JEDNEJ PREMENNEJ
2.1. Pojem reálnej funkcie jednej reálnej premennej
2.2. Operácie s funkciami
2.3. Zložená funkcia, prostá a inverzná funkcia
2.4. Elementárne funkcie
2.5. Limita a spojitosť funkcie
2.6. Pojem derivácie funkcie v bode a na množine
2.7. Derivácie základných elementárnych funkcií a základné derivačné vzorce
2.7. De...
|
|
0,6 |
35x |
|
Matematika - logika a teória množín, funkcie, limity, derivácie, neurčitý integrál
Poznámky10 s. / 1. roč. / pdf
Príprava na skúšky prehľadne na 10 stranách.Výroky:Na základe tabulky dokažte tautologie.Rozhodni, zda jde o výrokovou formu nebo výrok.Množiny:Prostrednictvím výrokových forem charakterizuj prvky patrící do množin.Pro A = {1, 2, 3}, B = {3, 4, 5}, C = {1, 3, 5} urci výctem prvku množiny a) - b) z predchozího bodu.Výctem prvku popr. intervalem charakterizuj množinyKartézský soucin a binární relace:Pro množiny z príkladu B2 urci výctem prvku.Rozhodnete, zda pro množinu K existují množiny L,M tak,...
|
|
0,2 |
17x |
|
Goniometrické funkcie a ich použitie v trigonometrii a v matematických úlohách
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / docx
Goniometrické funkcie a ich použitie v trigonometrii a v matematických úlohách.
Goniometria.
Veľkosť uhlov v oblúkovej a stupňovej miere.V goniometrii sa uhly merajú spravidla v oblúkovej miere (jednotka radián, značka rad) a v stupňovej miere (jednotka stupeň, značka °).
Ak je daná jednotková kružnica k so stredom vo vrchole uhla AVB, má uhol AVB v oblúkovej miere veľkosť 1 radián (1 rad) práve vtedy, keď sa dĺžka kružnicového oblúka AB, ktorý je prienikom uhla AVB s jednotkovou kružnicou k,...
|
|
1,8 |
9x |
|
Matematika - teória vo forme ťaháka
Poznámky31 s. / 1. roč. / doc
Pojem funkcie:Definícia1: Nech A je prázdna množina. Zobrazenie f množiny A do množiny R nazývame reálnou funkciou. Reálna funkcia je teda zobrazenie: f:A»R, ktoré každému prvku x € A priradí jediné reálne číslo y=f(x).Definícia2: Reálnu funkciu f:A»R, AcR nazývame reálnou funkciou jednej reálnej premennej.Ak f:A»R je funkcia, tak množinu A budeme nazývať obor definície/abo definič.obor/ funkcie f a označovať znakom D(f) a množinu f(A)={y€R;y=f(x),x€A} nazývať obor hodnôt funkcie f a označovať H...
|
|
0,2 |
129x |
|
Matematika 1 - Elementárny kalkulus
Skriptá96 s. / 1. roč. / pdf
Tieto poznámky obsahujú podklady k prednáške Matematika 1 na špecializácii Aplikovaná informatika: jedná sa o 12 dvojhodinových prednášok doplnených dvojhodinovými cvičeniami (ich členenie nie je definitivne). Poznámky obsahujú nasledujúce témy: 1. Reálne čísla 2. Elementárne funkcie 3. Limita číselnej postupnosti, číselné rady 4. Limita funkcie,spojitost’ a derivácia 5. Využitie derivácií: L’Hospitalovo pravidlo, priebeh funkcie, Taylorov rozvoj funkcie 6. Integrovanie a jeho aplikácie: Neurčit...
|
|
0,4 |
2x |
|
Zhrnutie z prednášok - Finančná a poisťovacia matematika
Prednášky12 s. / 2. roč. / pdf
PoisteniePoisťovníctvo je jednou z kľúčových oblastí hospodárstva každého štátu a má predovšetkým tieto funkcie:- z idividuálneho pohľadu : ochranu občana či iného subjektu ;- z globálneho pohľadu: bezporuchový chod ekonomiky štátu, účastník na kapitálovom trhu.Má dve stránky: etickú - princíp solidarity ostatných poistených s postihnutým a zárobkovú - je to prosperujúce odvetvie podnikania (čo platí v posledných rokoch predovšetkým o životných poisťovniach, zisky majetkových klesajú).Poistné ri...
|
|
0,6 |
8x |
|
Aplikovaná matematická analýza
Skriptá373 s. / - roč. / rar
Číselnou množinou nazývame takú množinu, ktorej všetky prvky sú čísla. Majme číselnú množinu X. Nech M je také číslo z X, že pre všetky x € X platí x < A/. Číslo M nazývame maximum množiny X a označujeme ho max X. Nech m je také číslo z množiny X, že pre všetky x € X platí m < x. Číslo m nazývame minimum množiny X a označujeme ho minX. Každá konečná číselná množina má maximum a minimum. Číselná množina X sa nazýva zhora ohraničená, ak existuje také číslo B. že pre každé číslo x € X platí x...
|
|
1,4 |
90x |
|
Aktuárska matematika - skriptá
Skriptá184 s. / - roč. / pdf
V krajinách Európskej únie, ale aj v ostatných krajinách s vyspelou trhovou ekonomikou, zohráva poistný trh nezastupiteľnú úlohu. Stabilizuje ekonomickú situáciu podnikateľských subjektov a životnú úroveň jednotlivcov v prípade, že nastanú mimoriadne udalosti náhodného charakteru. Poistenie je stabilnou zložkou tvorby hrubého domáceho produktu. Vo vyspelých ekonomikách je využité ako aktívny prvok sociálnej politiky štátu. Životné poisťovne sa aj na Slovensku od roku 2005 dočkali dlho očakávanýc...
|
|
5,7 |
5x |
|
Algebra a diskrétna matematika
Prednášky62 s. / 1. roč. / pdf
Význam dôkazu v matematike V matematike, podobne ako aj v informatike, vystupujú do popredia dve otázky: (1) Za akých podmienok je matematický argument korektný a (2) aké metódy môžu byť použité pri konštrukcii matematických argumentov. Veta (teorém, výrok, skutočnosť, fakt, alebo výsledok) je výrok o ktorom môže byť ukázané, že je pravdivý. Dôkaz vety - je postupnosť argumentov, ktoré sú odvodené buď z množiny jednoduchých argumentov - postulátov, nazývaných axiómy, alebo z predchádzajúcich arg...
|
|
0,4 |
6x |
|
Matematika A - teória (Funkcia jednej reálnej premennej, Postupnosti, Limity funkcie...)
Študijný materiál6 s. / 1. roč. / doc
I. Funkcia jednej reálnej premennej1. Nech A je neprázdna množina. Zobrazenie f množiny A do množiny R nazývame reálnou funkciou. Reálna funkcia je teda zobrazenie f: AR, ktoré každému prvku xA priradí jediné reálne číslo y=f(x).2. Reálnu funkciu f: A»R, AR nazývame reálnou funkciou jednej reálnej premennej.3. Ak f: A»R je funkcia, tak množina A sa nazýva definičný obor funkcie f a označuje sa znakom D(f) a množina f(A)=yR y=f(x), xA sa nazýva obor hodnôt funkcie f a označuje sa H(f).4. Z definí...
|
|
0,1 |
61x |
|
Matematika pre stredné školy
Skriptá193 s. / 1. roč. / pdf
Číselné obory1.1 Reálne čísla a ich základné vlastnostiZákladné číselné množiny sú čitateľovi určite známe už zo strednej školy. Zavedieme preto len ich označenie:N- množina všetkých prirodzených čísel.Prirodzené čísla sú čísla 1, 2, 3, . . . . Súčet a súčin prirodzených čísel je prirodzené číslo.Z- množina všetkých celých čísel.Celé čísla sú všetky čísla, ktoré môžeme vyjadriť ako rozdiel dvoch prirodzených čísel. Súčet, súčin a rozdiel celých čísel je celé číslo.Q- množina všetkých racionálnyc...
|
|
1,1 |
29x |
|
Matematika II - integrály, diferenciálne rovnice, diferenciálna geometria
Skriptá184 s. / 1. roč. / pdf
Neurčitý integrál 1.1 Základné pojmy a vzťahy Funkcia F je primitívnou funkciou k funkcii f v intervale (a, b) práve vtedy, ak pre každé x ∈ (a, b)
platí: F
0
(x) = f(x). Z definície vidíme, že pojem primitívnej funkcie je opačný k pojmu derivácie. Tento fakt využívame
pri hľadaní primitívnych funkcií k základným funkciám.
|
|
0,8 |
137x |
|
Špeciálno - pedagogické orientačné vyšetrenie špecifických vývinových porúch učenia pre I. stupeň ZŠ
Prednášky24 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:ÚvodCieľom moderne poňatej diagnostiky je zachytenie celkového profilu dieťaťa vrátane jeho silných a slabých stránok. Na základe stanovenej diagnózy potom volíme optimálne postupy, stimulačné programy, nápravné metódy. Cieľom predkladaného špeciálno -pedagogického orientačného vyšetrenia špecifických vývinových porúch učenia je zachytiť problematické oblasti dieťaťa na I. stupni základných škôl.
|
|
0,2 |
56x |
|
Matematika 1 - riešené a neriešené príklady
Skriptá93 s. / 1. roč. / pdf
1 Definičný obor funkcie Pri hľadaní definičného oboru funkcie je potrebné najčastejšie vziať do úvahy, že: • menovateľ zlomku sa nesmie rovnať nule, • výraz pod párnou odmocninou musí byť nezáporný, • logaritmická funkcia je definovaná len pre kladný argument, • ak a >1, potom log x ≥ 0 práve vtedy, ak , a x ≥ 1 • ak 0 < a <1, potom loga x ≥ 0 práve vtedy, ak 0 < x ≤ 1, • funkcie y = arcsin x a y = arccos x sú definované pre −1 ≤ x ≤ 1.
|
|
3,0 |
179x |
|
Finančná a poisťovacia matematika - súhrn vo forme prezentácie
Prednášky50 s. / 2. roč. / pdf
Úrok je čiastka, ktorú dlžník zaplatí za zapožičanie peňazí.Pre veriteľa, ktorý na určitúdobu peniaze poskytol, je to odmena• za dočasnú stratu možnosti nakladať stýmito finančnými prostriedkami
•
za podstúpenie rizika, či budú peniaze vrátené v dojednanej dobe a výške
•
ako náhrada za pokles ich reálnej hodnoty vzhľadom na infláciu.Úroková miera/tiež sadzba/je určená ako % z hodnoty zapožičiavaného kapitálu za dané časové obdobie. Doba splatnosti (tiež úroková doba, doba existencie zmluvn...
|
|
0,6 |
17x |
|
Matematika, funkcie, rovnice - ťahák
Ťahák12 s. / 1. roč. / zip
Priebeh fun:Monotón. Nech fun.f je spoj na int a má derif. f´ma (a,b).Nech f´x >0 /<0/ pre všetky x(a,b),potom je fun.f rast/kles/na int./a,b/.Lok.extr.:Nech fun.f je defin.na okolí O(x0) bodu 0.Hovor.,že fun.f nadob.v bode x0 lok.max/min/,ak exis.také okoli O(x0),O1(x0)
|
|
0,1 |
5x |
|
Numerické metódy (učebné texty)
Študijný materiál9 s. / 2. roč. / pdf
1 ÚvodSočasný vývoj výpočetni techniky podněcuje rozšíŕení možností aplikace matematiky v jiných disciplínách jako jsou ekonomie, chemie, či, biologie. Důležitou úlohu zde mají numerické výpočty.Numerická matematika sa zabývá metodami, které umožňují, nalezení, alespoň přibližného řešení, dané úlohy. Využíva přitom konečnou posloupnost základních aritmetických operací. Mnohé matematické úlohy se nedají pomocí aritmetických úkonů přesně vyřešit, např. výpočet primitivní funkce či derivace. V tomt...
|
|
0,1 |
4x |
|