Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Matematika - štátnicové otázky (sčítanie prirodzených čísel, vzájomné polohy geometrických útvarov v priestore)

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13835
Posledná úprava
04.08.2021
Zobrazené
2 426 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Metodika zavedenia sčítania prirodzených čísel na 1. stupni ZŠ je proces, ktorý je realizovaný v troch etapách :
1. vysvetlenie podstaty operácie na základe vhodného modelu, manipulácie s konkrétnymi predmetmi,
2. nácvik paměťového počítania a osvojenie si základných spojov počítania,
3. nácvik písemných algoritmov počítania.

Sčítanie prirodzených čísel sa zavádka v prvom ročníku, pričom sa využívajú dva typy modelov :
1. dynamický model sčítania - v tomto prípade je sčítanie odvodené od činnosti, ktorá vyjadřuje zmenu číselného stavu jako dôsledok nejakého deja. Prvé číslo sa pritom považuje za pasivného člena, druhé číslo za aktívneho člena matem.operácie. Platí teda, že druhé číslo pričítame k prvému.Sčítanie je vyjádřené pomocou slovies : priletel, prišiel, dokreslím, dostal, pridal, priplávali a pod.
Napr. : Na streche sedelo päť holubov, v tom k nim prileteli ďalšie dva. Koľko holubov sedelo na streche?
2. statický model sčítania - pri tomto spôsobe sčítania sa využívajú situácie, v ktorých je důležitý význam slova spolu. Toto slovo nahrádza dej z predchádzajúceho modelu.
Napr. : Na streche sedelo päť holubov, v tom k nim prileteli ďalšie dva. Koľko holubov sedelo spolu na streche?
V ďalšej etape procesu vytvárania predstavy o sčítaní prirodzených čísel, sú slovesá nahradené slovom ( spojkou) a. Pri matematizácií úlohy sa dostaneme k formulácií : päť holubov a dva holuby ( je sedem holubov).
...

Kľúčové slová:

sčítanie

číslo

sčítanie čísel

sčítanie prirodzených čísel

sčítanec

súčet

množina

komutatívny zákon

asociatívny zákon

poloha

geometria

priestor

geometrický útvar



Obsah:
  • SČÍTANIE PRIRODZENÝCH ČÍSEL
    Toretické východiská
    Didaktická interpretácia
    Sčítanie prirodzených čísel do 6.
    VZÁJOMNÉ POLOHY GEOMETRICKÝCH ÚTVAROV V PRIESTORE
    Teoretické východiská
    Vzájomné polohy dvoch priamok
    Axióma rovnobežnosti
    Kolmosť dvoch priamok
    Vzájomná poloha priamky a roviny
    Vzájomná poloha dvoch rovín
    Didaktická interpretácia

Zdroje:
  • Prednášky
  • Poznámky
  • Skriptá