Študijný materiál ku skúške z predmetu Sociálna pedagogika
Študijný materiál17 s. / 2. roč. / pdf
Čo je to pedagogika?Čo je to vlastne pedagogika? = Pedagogika, ako hovorí Prucha, je vedou, ktorá sa zaoberá výchovou (edukáciou) a vzdelávaním. Má svoje pravidlá, normy, systém. Praktická pedagogika sa potom osvojuje, napr. v učiteľskom prostredí a pod. Niektorí autori hovoria, že : edukácia = výchova + vzdelávanie.Názov pedagogika vznikol:- z latinského slova : paedagogus - vychovávateľ,- v gréckej terminológii sa toto slovo : paidagógos - prekladá ako otrok, doslova otrok vo vychovávaní iných...
|
|
0,4 |
17x |
|
Kvantitatívne a kvalitatívne metódy v sociálnej pedagogike
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa zameriame na metodológiu sociálnej pedagogiky, konkrétnejšie na kvantitatívny a kvalitatívny výskum.
Výskum podľa Schmidta (s. 8) nie je zbieranie poznatkov, ale je to vlastne to, kde výskumník hľadá odpovede na nové problémy alebo nové odpovede na staré problémy. Usiluje sa odhaliť a dokázať pravdu bez ohľadu na niekoho alebo niečo, keď potvrdzuje a kriticky analyzuje pramene a celý svoj výskumný postup, svoje pokusy zámerne opakuje, aby si postup overil. Pozoruje v...
|
|
0,1 |
25x |
|
Sociálna pedagogika, sociológia a sociológia výchovy
Študijný materiál50 s. / 2. roč. / doc
2. SKUPINOVÁ SOCIÁLNA PRÁCA
Historicky sa skupinová sociálna práca vyvíjala odlišne a oddelene od individuálnej a odlišovala sa od nej jednak svojim zameraním, jednak využívaním sociálnej a psychologickej skupinovej dynamiky.
- skupinová práca mala častejšie obsah rekreačný, pedagogický a kultúrno-sociálny
- Rekreačné skupinové vyžitie v spojitosti so sociálnou prácou má dvojitý účinok: Jednak ponúka konštruktívne využitie voľného času, napr. pre adolescentov, ktorý by sa inak venoval...
|
|
0,4 |
11x |
|
Sociálna práca - vypracované tézy na prijímacie skúšky na Bc.
Vypracované otázky41 s. / 1. roč. / doc
Vypracované tézy na prijímacie skúšky pre bakalárske štúdium odbor sociálna práca.
Pedagogika, sociológia, náuka o spoločnosti
1. Úlohy a základná charakteristika vedných odborov (pedagogika, psychológia, sociológia, filozofia, etika) a ich najvýznamnejší predstavitelia. (HUDECOVÁ)
2. Základné pedagogické pojmy - výchova, vzdelanie, vzdelávanie, vyučovanie, učenie, schopnosti, vedomosti, zručnosti.......(HUDECOVÁ)
3. Rodina a jej význam pre rozvoj osobnosti človeka (štruktúra rodiny, funkc...
|
|
0,4 |
57x |
|
Štátnicové otázky - Metódy aplikovanej sociálnej práce
Štátnicové otázky40 s. / 5. roč. / docx
1. Vývoj metód sociálnej práce. Najvýznamnejšie míľniky a osobnosti vývoja metód sociálnej práce s dôrazom na metódy sociálnej práce so skupinou a komunitou.19. stor. Octavia Hillová - britská reformátorka. Snažila sa o zlepšovanie bytových podmienok chudobných ľudí a robotníkov, ktoré sa rozhodla aj prakticky riešiť stavbou a prestavbou robotníckych domov. Odstránenie chudoby závisí podľa nej od rozvoja komunity. Práca s komunitou umožní mnohým ľuďom viesť život bez nutnosti individuálnej pomoc...
|
|
0,2 |
221x |
|
Možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov
Diplomová práca78 s. / 5. roč. / docx
Cieľom diplomovej práce bolo zistiť možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov u detí a mládeže v Banskobystrickom kraji.Práca je rozdelená na sedem kapitol. Prvá kapitola je venovaná súčasnému stavu teoretického rozpracovania problematiky. Ďalšie kapitoly sa zaoberajú sociálnym pedagógom- jeho osobnosťou, kompetenciami a možnosťou uplatnenia v oblasti prevencie sociálnopatologických javov v praxi. Záverečné kapitoly sú venované empirickému výskumu. I...
|
|
0,3 |
8x |
|
Štátnicové otázky - Poradenstvo v sociálnej práci
Štátnicové otázky20 s. / 5. roč. / docx
1. Poradenstvo všeobecne, jeho základné vymedzenie, poradenstvo vo vybraných poradenských systémoch.Možno povedať, že základy poradenstva ako súčasť života človeka siahajú k samotnému počiatku ľudstva. V historickej genéze možno identifikovať niekoľko úrovní poradenskej činnosti, ktorá sa vyvíjala od počiatočného bežného radenia v interpersonálnej komunikácii, ktorá prebieha ako výmena informácií, skúseností a názorov, až po samostatnú špecializovanú a profesionálnu činnosť v konkrétnych inštitú...
|
|
0,2 |
50x |
|
Štátnicové otázky - Teória Sociálnej práce
Štátnicové otázky26 s. / 5. roč. / docx
1. Teória sociálnej práce. Vymedzenie relevantných pojmov: teória - sociálna práca - teória sociálnej práce. Vzťah medzi teóriou, metódami a praxou sociálnej práce.Výraz teória etymologicky pochádza z gréckeho theória a označuje to, na čo niekto pozerá, teda pohľad, výjav. Sloveso theóreó vyjadrovalo pozeranie na niečo, skúmanie. Platón využíval toto sloveso na vyjadrenie hĺbavého premýšľania či špekulácie. V súčasnosti vnímame teóriu skôr ako vedeckú konštrukciu alebo vedecký model.Sociálna prá...
|
|
0,2 |
174x |
|
Filozofické a sociálne východiská edukácie
Poznámky18 s. / 1. roč. / docx
Poznámky - skriptá z predmetu Filozofické a sociálne východiská v edukácii na univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici.
SPOLOČNOSŤ A VÝCHOVA
SPOLOČENSKÉ VÝCHODISKÁ VÝCHOVY
Spoločnosť
- v najširšom zmysle slova je označením pre každý súbor jedincov, v kt. existujú stabilné vzťahy a vzájomné služby
- v užšom zmysle slova – najmä v sociológii – označenie pre súbor ľudských bytostí, ktorých vzťahy sú riadené inštitúciami, zaistené sankciami a každý člen spoločnosti pociťuje alebo mu dáv...
|
|
0,1 |
41x |
|
Sociálna pedagogika - prednášky
Prednášky38 s. / 1. roč. / doc
Vo všeobecnosti sa pod pojmom pedagogika rozumie všetko, čo súvisí s výchovou, vzdelávaním a vyučovaním v škole, ale aj v celej spoločnosti.
Hlavné tématické okruhy:
- Pedagogika (pojem, vývoj, predmet, pramene)
- Základné pojmy pedagogiky (výchova, vzdelávanie, vyučovanie, edukácia, učenie, schopnosti,...)
- Utváranie osobnosti (osobnosť žiaka, učiteľa)
- Sociálna pedagogika jej pojatie a charakteristika (úvod do soc.ped., úlohy, funkcie)
- Základné pojmy súvisiace s výchovou a soc. ped. ...
|
|
0,4 |
314x |
|
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce spolu súvisia, no štúdium literatúry o tom ma utvrdilo. Vzťahy sociálnej pedagogiky a sociálnej práce nie sú založené na protirečení, ale na vzájomnom dopĺňaní sa. Obe sa výrazne snažia o socializáciu jednotlivca alebo skupiny. Ich pevné puto upevňuje hlavne ich spoločný objekt - človek a humanistický prístup k nemu. Sociálna pedagogika je veda o výchove v sociálnej práci a výchova tvorí podstatnú časť aktivít v sociálnej práci. Jedna bez druhej samos...
|
|
0,1 |
42x |
|
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce spolu súvisia, no štúdium literatúry o tom ma utvrdilo. Vzťahy sociálnej pedagogiky a sociálnej práce nie sú založené na protirečení, ale na vzájomnom dopĺňaní sa. Obe sa výrazne snažia o socializáciu jednotlivca alebo skupiny. Ich pevné puto upevňuje hlavne ich spoločný objekt - človek a humanistický prístup k nemu. Sociálna pedagogika je veda o výchove v sociálnej práci a výchova tvorí podstatnú časť aktivít v sociálnej práci. Jedna bez druhej samos...
|
|
0,1 |
14x |
|
Sociálna pedagogika - powerpoint prednášky
Prednášky208 s. / 2. roč. / ppt
Výchova-pojem,podstata
Najfrekventovanejší pojem
Nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti
Podstatné znaky-aktivita,tvorivosť
Život a výchova sú dynamické procesy,navzájom sa podmieňujú
Podmienenosť a úloha výchovy v živote človeka a v spoločnosti...
|
|
0,3 |
5x |
|
Východiská školskej integrácie žiakov s poruchami učenia
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Cieľom príspevku je rozdiskutovať niekoľko kľúčových myšlienok vzťahujúcich sa na integráciu výnimočných žiakov do škôl bežného typu. Školská integrácia na Slovensku prekonala viacero zmien. Autori zdôrazňujú nevyhnutnosť profesionálnych postojov učiteľov k žiakom so špeciálnymi edukačnými potrebami. Prezentované sú i ďalšie podmienky a aspekty školskej integrácie. Hlavná pozornosť je sústredená na komplexnosť v príprave bežných škôl na integratívne vyučovanie.
|
|
0,1 |
6x |
|
Základy pedagogiky (Základné pojmy pedagogiky, Utváranie osobnosti, Úvod do štúdia soc. pedagogiky...)
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
Pojem pedagogiky: -ant.Gr.(paidagógos- otrok, - dieťa svojho pána sprevádzal na cvičenie a do školy.)latinč.( paedagogus - nielen otrok sprievodca, ale učiteľ, vychovávateľ.)Čo pedagogika vyjadruje? P-ide o vzdelanie a výchovu detí. Veda o výchove detí a mládeže, je to formovanie osobností. Na základe rozvoja vied a techniky dochádza k prehľbeniu výchovy. Vznikol a v súčasnosti sa rozvíja nový pedagogický odbor - andragogika -pedagogika dospelých. Predmet pedagogiky:vychádza z chápania pedagogik...
|
|
0,3 |
28x |
|
Základy pedagogiky - prezentácia od prof. PhDr. Jaroslava Oberuča, CSc.
Prezentácia57 s. / 1. roč. / ppt
Pedagogika sa najčastejšie a najjednoduhšie definuje ako veda o výchove, ktorá skúma výchovno-vzdelávací proces.Jej cieľom je objavovať všeobecne platné zákonitosti, poučky a pravidlá, ktoré odrážajú vzťahy a súvislosti v konkrétnej výchovnej praxi.Subjektívne zákonitosti- zjednodušene ich môžeme formulovať tak, že ide o prirodzenú tendenciu zdokonaľovania každého organizmu, ktorá je daná nielen človeku, ale aj subhumánnym živočíchom.Objektívne zákonistosti- sú dané tým, že v každej sociálnej sk...
|
|
0,1 |
15x |
|
Základné pojmy v sociálnej pedagogike
Prednášky19 s. / 1. roč. / doc
SOCIÁLNA PEDAGOGIKA • Učebné osnovy tohto predmetu sú zostavené tak, že v obsahu Soc. Ped. sú zaradené aj otázky Soc. Práce, komunikácie, etiky a vybraných situácií. • Soc. Ped. a Soc. Práca sú si veľmi blízke vedy. • Pre Soc. Ped. - sú dôležité problémy detí, mládeže v rodinnom a školskom prostredí, ich disfunkčné procesy, preventívne zámery a opatrenia. • Pre Soc. Pr. - problémy rizikových skupín populácie zdravotne a soc. znevýhodnených, nezamestnaných, starších, etnicky odlišných osôb
|
|
0,3 |
3x |
|
Filozofické a sociálne východiská edukácie (poznámky) FISO
Poznámky21 s. / 1. roč. / docx
Kopletné poznámky z Fisa (Filozofické a sociálne východiská edukácie) ... presne ako diktovala na prednáškach...
Spoločnosť a výchova
- spoločnosť v najširšom zmysle slova je spoločnosť označením pre každý súbor jedincov, v ktorom existujú stabilné vzťahy a vzájomné služby. - v užšom zmysle slova v sociológii je spoločnosť onačením pre súbor ľudských bytostí, ktorých vzťahy sú riadené inštitúciami zaistené sankciami a každý člen spoločnosti pociťuje, alebo mu dávajú pociťovať váhu kolektívneho...
|
|
0,1 |
23x |
|
Sociálna práca a sociálne zabezpečenie, Bc., VŠZaSP sv. Alžbety
Štátnicové otázky113 s. / 3. roč. / doc
Vypracované štátnicové otázky Bc. - (Sociálna práca a právo sociálneho zabezpečenia) VŠZaSP sv. Alžbety, 20111. Dejinné sociálne a filozofické východiská sociálnej práce. Vplyv kresťanstva na humanizáciu v sociálnej sfére. Komplexnosť a celostnosť sociálnej práce.
Významné faktory, ktoré ovplyvňujú potrebu a vývoj soc.práce na Slovensku je:
• proces globalizácie
• súčasný sociálny vývoj Slovenskej republiky.
Globalizácia- je postupné prepájanie blízkych aj vzdialených regiónov, štátov a...
|
|
0,8 |
124x |
|
Pedagogická komunikácia - semestrálna práca z predmetu Základy pedagogiky
Semestrálna práca7 s. / 1. roč. / docx
Úvod Komunikácia a komunikačné schopnosti patria k najdôležitejším ľudským schopnostiam, slúžia k vytváraniu, udržovaniu a pestovaniu medziľudských vzťahov. Komunikácia je jedným zo základných predpokladov socializácie človeka. Zo všetkých schopností a zručností medzi najdôležitejšie a najužitočnejšie v ľudskej spoločnosti patria komunikačné schopnosti, výmena názorov, odovzdávanie informácií. Komunikácia je teda neodmysliteľnou súčasťou života človeka, sprevádza ho v jeho osobnom, spoločenskom ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Sociálna pedagogika - poznámky z prednášok
Prednášky36 s. / 2. roč. / docx
História SOPE (poľská, nemecká, slovenská)SOPE: je vedná disciplína, kt. patrí do sústavy vied o výchove.GRÉCKO: Platón - podľa neho môže výchova ako jedna z foriem štátneho donucovania zaistiť bezproblémové formovanie štátu. Tu však chýba myšlienka ľudského súcitenia s tými, kt. sa ocitnú v núdzi.Aristoteles - diferencovaná príprava ľudí na život musí prebiehať so zreteľom k platnej ústave.Seneca - úvahy o tom, že štát nemôže zákonmi a spôsobom vlády zlepšiť morálku a že je potrebné podať pomoc...
|
|
0,1 |
4x |
|
Sociálna pedagogika (prednáška p. Vereša)
Prednášky20 s. / 1. roč. / doc
Výchova-pojem, podstata • Najfrekventovanejší pojem • Nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti • Podstatné znaky-aktivita, tvorivosť • Život a výchova sú dynamické procesy, navzájom sa podmieňujú • Podmienenosť a úloha výchovy v živote človeka a v spoločnosti Výchova • Je definovaná ako proces zámerného cieľavedomého pôsobenia na osobnosť človeka s cieľom dosiahnuť pozitívne zmeny v jeho vývoji. Podstata výchovy • Základom je aby sa ďalším generáciám sprostredkovali vedomosti, schopnosti, zručnost...
|
|
0,2 |
3x |
|
Špeciálna pedagogika vypracované otázky
Vypracované otázky25 s. / 2. roč. / doc
1. Kto je zakladateľ špeciálnej pedagogiky?
Miloš Sovák - lekár, otorynolaringológ, logopéd, defektológ
2. Kto sa u nás zaoberal vymedzením pojmu špeciálna pedagogika?
Viliam Gaňo - priekopník surdopedagog. a logopédie a zakladateľ defektológie v SR
3. Špeciálna pedagogika sa delí na:
- psychopédia, - logopédia, - etopédia, -tyflopédia, -somatopédia, - surdopédia PODROBNEJŠIE otazka 44
4. Čo je špeciálna pedagogika?
Vedný odbor v sústave pedagogických vied, ktorý skúma podstatu a zákonit...
|
|
0,1 |
63x |
|
Základy pedagogiky (otázky ku skúške)
Vypracované otázky41 s. / 1. roč. / doc
Komplet vypracované otázky na skúšku Základy pedagogiky u dr. Žbirkovej.
1. Pedagogika – Veda o výchove a vzdelávaní (Edukácii):
1. Ako charakterizujeme pedagogiku?Pedagogika – je vedný odbor, ktorý zahrňuje teóriu i výskum v oblasti výchovy a vzdelávania. Zároveň samotné chápanie a následnej vymedzenie pojmu pedagogika je späté s kultúrnymi vývojovými tradíciami rôznych jazykových oblastí.
V širšom slova zmysle – pedagogika ako veda o výchove,
V užšom slova zmysle – ako veda o výchove a v...
|
|
0,2 |
53x |
|
Sociálno-právna ochrana detí (teoretická časť)
Referát8 s. / 1. roč. / doc
ÚvodPráca sociálneho pracovníka sa zameriava na veľa okruhov ľudí. Sú to napríklad starí ľudia, ľudia postihnutí mentálne alebo fyzicky, deviantné osoby, či osoby závislé a v neposlednom rade sú to deti a mládež. Deti sú našou budúcnosťou a je v našom záujme snažiť sa, aby vyrástli vo vhodnom prostredí. Každé dieťa potrebuje cítiť, že ho niekto miluje, ochraňuje a zahrnie ho všetkým, čo potrebuje. Bohužiaľ, nie každému dieťaťu je to dopriate. Najzákladnejším prostredím pre dieťa je jeho rodina....
|
|
0,1 |
19x |
|
Výber výskumnej vzorky vo výskume
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Názov mojej seminárnej práce napovie snáď viac ako dosť, o čom sa bude na nasledujúcich stranách hovoriť, no predsa uvediem niekoľko slov na úvod.
Ak sa rozhodneme, že ideme robiť výskum, začnú sa na povrch predierať rôzne problémy týkajúce sa celej práce okolo nášho výskumu. Jedným takýmto dôležitým "problémom" je výber výskumnej vzorky. Pre aký výber sa teda rozhodnúť? Náhodný či zámerný? Alebo radšej stratifikovaný?
Žartujem. Ale aspoň vidíte, že to nie je len tak - ísť robiť výskum. Cie...
|
|
0,1 |
13x |
|
Prednášky - Sociálna pedagogika
Prednášky23 s. / 1. roč. / doc
Výchova-pojem,podstata • Najfrekventovanejší pojem• Nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti• Podstatné znaky-aktivita,tvorivosť• Život a výchova sú dynamické procesy,navzájom sa podmieňujú• Podmienenosť a úloha výchovy v živote človeka a v spoločnostiVýchova• Je definovaná ako proces zámerného cieľavedomého pôsobenia na osobnosť človeka s cieľom dosiahnuť pozitívne zmeny v jeho vývoji.Podstata výchovy• Základom je aby sa ďalším generáciám sprostredkovali vedomosti,schopnosti,zručnosti a postoje, k...
|
|
0,2 |
81x |
|
Vzťah sociálnej práce a sociálnej pedagogiky
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce spolu súvisia, no štúdium literatúry o tom ma utvrdilo. Vzťahy sociálnej pedagogiky a sociálnej práce nie sú založené na protirečení, ale na vzájomnom dopĺňaní sa. Obe sa výrazne snažia o socializáciu jednotlivca alebo skupiny. Ich pevné puto upevňuje hlavne ich spoločný objekt - človek a humanistický prístup k nemu. Sociálna pedagogika je veda o výchove v sociálnej práci a výchova tvorí podstatnú časť aktivít v sociálnej práci. Jedna bez druhej samos...
|
|
0,1 |
13x |
|
Sociálna a pedagogická komunikácia
Študijný materiál19 s. / 2. roč. / pdf
Ukážka:Človek je tvor spoločenský. Nežije sám, ale po celý život je v styku s inými ľuďmi, s ktorými je spojený sieťou spoločenských záujmov, potrieb a vzťahov a pri styku človeka s človekom zákonite dochádza ku komunikácii.
|
|
0,2 |
290x |
|
Sociálna pedagogika, výchova, výchovné prostredie
Študijný materiál8 s. / 2. roč. / doc
Sociálna Pedagogika:
Nemecko v 19stor. prvýkrát termín SP použil Adolf Wielhelm Diesterweg. Neskôr termín použil Paul Natrop.
Definujú SP ako „vyššiu pedagogiku, ktorej úlohou je hľadať podstatu ľudského bytia a preto do nej zahŕňa aj filozofiu, etiku, sociológiu a sociálnu politiku, ktorá rešpektuje celonárodnú výchovu.“
Vývoj sociálno – pedagogickým smerom:
SP:
praktický smer – Pestalozzi, Owen,
1. orientácia na riešenie praktických sociálno – výchovných problémov a pomoc ľudom v ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Sociálna pedagogika - ťahák (Humanistický štýl výchovy, Metódy činnosti SPe...)
Ťahák6 s. / 1. roč. / doc
Humanistický štýl výchovy - rodičia by sa mali na rodičovstvo pripraviť, pristupovať k nemu zodpovedne. Od narodenia pripisovať dieťaťu vysokú hodnotu a venovať mu čo najvic svojho času, lásky, pozornosti,úcty.v rodine mať jasné pravidlá čo dieťa smie a čo nie. Je vhodné utvoriť si ciele výchovy pritom akceptovať detské potreby, priania, osobnosť i schopnosti.výchovné situácie riešiť pozorným počúvaním, trpezlivo, rozhovorom, analýzou a s nadhľadom. Ako odmenu používať pochvalu, akceptáciu, vyja...
|
|
0,1 |
16x |
|
Prednášky zo Sociálnej pedagogiky
Prednášky14 s. / 2. roč. / doc
Filozoficko – historické korene starostlivosti- prvý krát - 19.storočie , Nemecko – Adolf Wilhelm Diesterwerg ( 1790-1866) - neskôr – Paul Natrop ( 185č – 1924 ) Definícia SP ako : vyššiu pedagogiku, ktorou úlohou je hľadať podstatu, zmysel bytia, je tu zahrnutá filozofia, etika, sociológia, soc.politika, ktorá rešpektuje celonárodnú výchovu Vývoj soc. - ped. smerom : - soc.ped. - praktický- Pestalozzi, Owen, Tešedik - teoretický - filozofický- Natrop, Spencer - experimentálny - Play, Bergman...
|
|
0,1 |
4x |
|
Sociálna pedagogika - poznámky
Poznámky11 s. / 1. roč. / doc
1.) Výchova a vývoj Výchova je proces zámerného cieľavedomého pôsobenia na osobnosť človeka s cieľom dosiahnuť pozitívne zmeny. Výchova je nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti, najfrekventovanejší pojem. Podstatné znaky: aktivita, tvorivosť. Život a výchova sú procesy dynamické, vzájomne sa ovplyvňujú a podmieňujú.Podstata výchovy - odovzdanie vedomostí, schopností a zručností ďalším generáciám. Z hľadiska vývoja spoločnosti sa podstata výchovy prejavuje ako striedanie generácií.Vývoj spoločnos...
|
|
0,2 |
26x |
|
Sociálna pedagogika - Prezentácia z predmetu Základy pedagogiky
Prednášky191 s. / 1. roč. / ppt
Výchova-pojem,podstata • Najfrekventovanejší pojem
•
Nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti
•
Podstatné znaky-aktivita,tvorivosť
•
Život a výchova sú dynamické procesy,navzájom sa podmieňujú
•
Podmienenosť a úloha výchovy v živote človeka a v spoločnostiVýchova
•
Je definovaná ako proces zámerného cieľavedomého pôsobenia na osobnosť človeka s cieľom dosiahnuť pozitívne zmeny v jeho vývoji.Podstata výchovy
•
Základom je aby sa ďalším generáciám sprostredkovali vedomosti,schopnost...
|
|
0,3 |
4x |
|
Záškoláctvo - negatívny vývinový trend
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Keď som sa začala prechádzať labyrintom rozsiahlej témy mojej seminárnej práce - záškoláctvom, zistila som mnoho zaujímavých faktov a informácií, ktoré by sme mohli prakticky využiť v našej budúcej profesii. Preto som sa zamerala nielen na teoretické poznatky, ale aj na vyvrátenie mylných názorov, ktoré sa tradujú vo vzťahu k tomuto "modernému" a, bohužiaľ, stále sa zväčšujúcemu problému.
Okrem knižnej literatúry a odborných časopisov som našla veľkú oporu aj na mnohých internetových stránkac...
|
|
0,1 |
25x |
|
Kazuistická práca - problémy dieťaťa pri čítaní
Ročníková práca4 s. / 2. roč. / docx
Nora je žiačkou prvého ročníku. Dieťa malo OŠD. Pochádza z úplnej rodiny, obaja rodičia sú VŠ vzdelaní. Dieťa malo oneskorený vývin reči. Slovnú zásobu malo a má dobrú. Občas sa stane, že si nevie spomenúť na niektoré známe slovo alebo označenie. V reči sa objavujú dysgramatizmy. Dieťa vykazovalo v MŠ ťažkosti v grafomotorike a sluchovej pamäti - problémy s učením sa básničiek. Okrem toho je slabou stránkou dieťaťa P /Ľ orientácia a priestorová predstavivosť. Dieťa má v 1. ročníku problémy s čít...
|
|
0,1 |
38x |
|
Sociálna pedagogika - príprava na skúšku
Študijný materiál4 s. / 2. roč. / doc
Príprava na skúšku z predmetu Sociálna pedagogika1. Vymedzenie soc. pedagogiky - pojem, predmet, vývoj, úlohy, smery, predstavitelia, diela vzťah k iným vedám- Pojem: - Pedagogika: - spol. disciplína (veda, teória) o výchove a vzdelávaní, skúma výchovný proces so všetkými jeho činiteľmi, zložkami, metódami a podmienkami - Soc. pedagogika: - pedagogicko-sociálna vedná disciplína, kt. skúma vplyv soc. prostredia na vých. proces jedinca a celej ľudskej spoločnosti- Predmet: - soc. aspekty výchovy...
|
|
0,1 |
23x |
|
Vzťah pedagogiky a sociálnej práce (pedagóg, sociálny pracovník)
Esej4 s. / 1. roč. / doc
Aký je vlastne vzťah medzi týmito dvomi príbuznými vedami? Predtým ako začneme čokoľvek porovnávať musíme si ozrejmiť a poskladať akúsi skladačku z našich poznatkov, ktoré máme o daných predmetoch nášho záujmu. V tomto prípade, čo ja viem o pedagogike a sociálnej práce. Keďže som študovala na Pedagogickej a sociálnej akadémie, odbor sociálno-výchovný pracovník, nejaké tie vedomosti sa na mňa za štyri roky nalepili. Pedagogika je vlastne vedný odbor, ktorý skúma výchovu a vzdelávanie človeka. Zao...
|
|
0,1 |
6x |
|
Základy všeobecnej pedagogiky a špeciálnej pedagogiky a ich komparácie a vzájomný vzťah
Prednášky3 s. / 1. roč. / doc
Základy všeobecnej pedagogiky a špeciálnej pedagogiky a ich komparácie a vzájomný vzťahVšeob. pedagogika - je vedná discipl., ktorá sa zaoberá výchovou a vzdelávaním - teda edukáciou ľudí - detí, mládeže a dospelých. Centrom aplikácie poznatkov, teda výchovno - vzdelávacieho procesu sú príslušné školy. Ťažiskom VP je materská a základná školaSystém škôl: (z pohľadu systému školských zariadení máme):Materské školy - od 3 -6 rokov života, potom musí každé dieťa v zmysle zákona nastúpiť na povinnú ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Problémové správanie žiačky základnej školy
Seminárna práca2 s. / 2. roč. / docx
Janka je druhou dcérou šesťčlennej rodiny. Od malička bola živá, neposedná. Keď mala šesť rokov, navštívila s matkou pedagogicko - psychologickú poradňu pre posúdenie školskej zrelosti, pričom dieťaťu bol navrhnutý odklad povinnej školskej dochádzky o jeden rok. Keď mala Janka 14 rokov, mala už okrem staršieho brata aj dvoch mladších súrodencov. Povedali jej, že ak neprestane s alkoholom a so staršími kamarátmi, nebude sa riadne pripravovať do školy a bude sa chodiť miesto školy túlať, dajú ju d...
|
|
0,1 |
2x |
|