Možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov
Diplomová práca78 s. / 5. roč. / docx
Cieľom diplomovej práce bolo zistiť možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov u detí a mládeže v Banskobystrickom kraji.Práca je rozdelená na sedem kapitol. Prvá kapitola je venovaná súčasnému stavu teoretického rozpracovania problematiky. Ďalšie kapitoly sa zaoberajú sociálnym pedagógom- jeho osobnosťou, kompetenciami a možnosťou uplatnenia v oblasti prevencie sociálnopatologických javov v praxi. Záverečné kapitoly sú venované empirickému výskumu. I...
|
|
0,3 |
8x |
|
Využitie psychomotorických hier u detí s poruchami učenia a správania
Diplomová práca91 s. / 5. roč. / pdf
Rodina a školská trieda sú základnými sociálnymi útvarmi dieťaťa. Sú miestami, kde trávi prevažnú časť svojho života a kde sa dostáva do rôznych, často závažných emocionálnych situácií a sociálnych vzťahov, ktoré sú zdrojom pozitívnych a negatívnych podnetov, ale aj celého radu osobných problémov a konfliktov. Dnešný svet je veľmi uponáhľaný, plný stresujúcich situácií, agresivity a negatívnych javov, čo má veľmi nepriaznivý dopad na prežívanie detí a fungovanie rodín. Pokrok v technickom rozvoj...
|
|
1,8 |
19x |
|
Sociálna práca - vypracované tézy na prijímacie skúšky na Bc.
Vypracované otázky41 s. / 1. roč. / doc
Vypracované tézy na prijímacie skúšky pre bakalárske štúdium odbor sociálna práca.
Pedagogika, sociológia, náuka o spoločnosti
1. Úlohy a základná charakteristika vedných odborov (pedagogika, psychológia, sociológia, filozofia, etika) a ich najvýznamnejší predstavitelia. (HUDECOVÁ)
2. Základné pedagogické pojmy - výchova, vzdelanie, vzdelávanie, vyučovanie, učenie, schopnosti, vedomosti, zručnosti.......(HUDECOVÁ)
3. Rodina a jej význam pre rozvoj osobnosti človeka (štruktúra rodiny, funkc...
|
|
0,4 |
57x |
|
Možnosti sociálnej práce s rizikovou mládežou
Bakalárska práca58 s. / 3. roč. / doc
Mládež predstavuje významnú časť našej populácie a zároveň aj jednu z najrizikovejších skupín, ktoré ohrozujú negatívne javy v spoločnosti
V dôsledku spoločensko-ekonomického vývoja a ťažkej, hektickej dobe, v ktorej žijeme dochádza k nárastu negatívnych spoločenských javov, od drobných problémov až po závažné sociálnopatologické javy. Hektický spôsob života, individualizmus, bezcitnosť sa najviac odráža na generácii mladých adolescentov, ktorí častokrát tlak prostredia nezvládajú a ak nenachád...
|
|
0,6 |
61x |
|
Alkoholizmus matky a vplyv na psycho-sociálny vývin dieťaťa
Seminárna práca17 s. / 3. roč. / doc
V súčasnosti môžeme charakterizovať alkohol ako najtolerovanejšiu drogu s vysokou frekvenciou výskytu. A samozrejme, jeho častý výskyt v rodinách je nespochybniteľný. Sotva sa nájde človek, ktorý by sa s týmto fenoménom nestretol vo svojom blízkom či vzdialenejšom okolí. Známe sú jeho negatívne účinky. Napriek tomu trend spotreby alkoholických nápojov neustále rastie a alkoholizácia spoločnosti stále pokračuje. Obavy o zdravý vývoj jedinca sú menšie ako nezáujem a ľahostajnosť. Alarmujúce je ma...
|
|
0,1 |
29x |
|
Exegéza Mk 1, 9-11 (Evanjelium podľa Marka)
Seminárna práca20 s. / 2. roč. / doc
1 Evanjelium podľa Marka V najstarších biblických rukopisoch je najkratší z Evanjelií, v zbierke štyroch Evanjelií je zaradený na druhé miesto, s nadpisom iba slovami „podľa Marka“. V neskorších rukopisoch znie nadpis: „ Evanjelium podľa Marka“. I tam však, kde je ten kratší nadpis, je to iba skratka, je si tam nutné doplniť slovíčko „evanjelium“. Ten nadpis je výrazom prvokresťanského presvedčenia, že je len jedno evanjelium, ale že to jediné evanjelium je rôzne vyslovené od rôznych hlásateľov....
|
|
0,1 |
1x |
|
Patologické hráčstvo - Sociálna patológia
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Zvýšená pozornosť, ktorú dnes venujeme drogám a liečbe drogovej závislosti, akoby zatieňovala reálnu prítomnosť a závažnosť dôsledkov takej formy závislosti, akou je gamblerstvo alebo patologické hráčstvo. Či už chceme alebo nie, musíme priznať, že v súčasnosti vzrastá nielen počet drogovo závislých jedincov, ale aj počet hazardných hráčov, gamblerov, pre ktorých sa hra stáva jediným zmyslom života.
Ako huby po daždi už aj u nás rastie počet kasín, herní a rozličných hracích a výherných automat...
|
|
0,1 |
59x |
|
Samovraždy (spoločenský problém, klasifikácia, príčiny, prostriedky a spôsoby spáchania, prevencia, sebapoškodzovanie)
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / doc
Samovražda je jedným zo spôsobov neprirodzenej smrti. Tento jav má interdisciplinárny charakter, je predmetom skúmania mnohých vied, napr. filozofie, medicíny, sociológie, axiológie, sociálnej patológie, psychológie a inýchSamovražda je latinsky označovaná termínom suicidum, ktorý je odvodený od slov sui - seba a ceadere - zabiť, čo znamená zabitie seba. Podľa P. Ondrejkoviča je samovražda „vlastné úmyselné sebausmrtenie.P. Kerecman chápe samovraždu ako zabitie samého seba, pričom zdôrazňuje, že...
|
|
0,1 |
34x |
|
Uplatňovanie výchovnej funkcie rodiny
Diplomová práca87 s. / 5. roč. / doc
Pre každého človeka na svete pojem rodina iste predstavuje domov, životnú istotu, najväčšiu hodnotu, dôležitú spomienku. Poskytuje nám nenahraditeľné a zároveň najdôležitejšie prostredie, bez ktorého by sme zostali osamelí, neúplní, neistí.Rodinu každý charakterizuje z iného (svojho) pohľadu. Ak by sme mali riešiť problematiku podstaty rodiny, musíme si položiť aj otázku, na akom základe sa rodina stavia. Láskou sa rodina utvára, rozvíja sa a udržuje. Myslím si, že je tu namieste povedať, aká by...
|
|
0,7 |
33x |
|
Emocionálne narušené deti a mládež
Seminárna práca30 s. / 2. roč. / doc
Rodina vo všeobecnosti predstavuje zdroj bezhraničnej lásky, bezpečia a podpory. Vzťah medzi rodičmi a dieťaťom je založený na silných citových väzbách, dieťa je k rodičom citovo pripútané. Rodičia by mali svoje dieťa zahŕňať láskou, poskytovať mu pocit istoty a bezpečia, no častokrát ich správanie dieťa skôr poškodzuje ako mu prospieva. Výsledkom takého správania môže byť práve emocionálna narušenosť dieťaťa.
Medzi emocionálne narušené deti a mládež možno zahrnúť deti, ktoré sú, resp. boli o...
|
|
0,1 |
26x |
|
Identification and Religious Orientation of the Roma in the Slovak Republic
Poznámky9 s. / 2. roč. / pdf
The estimated number of the Slovak Roma is 350,000 - 400,000 (8-9% of the entire population), and thus they constitute one of the largest Roma minorities in Europe. The estimated percentage of the Roma minority in the Slovak population (8-9%) has increased fourfold in the second half of the 20-th century.According to the official statistics, the number of Roma in the Slovak Republic is actually smaller due to the fact that a great deal of them did not register in the population census as Roma. O...
|
|
0,1 |
0x |
|
Štúdium misijnej a sociálnej práce v príprave krestanských pracovníkov
Prednášky14 s. / 2. roč. / pdf
Zdalo by sa, že odpověď na otázku, či má křesťan pomáhat' světu, aby bol lepším svetom, než v skutočnosti je, by malá byť jednoduchá a jednoznačná: pochopitel'ne, že křesťan má světu pomáhat' překonávat' všetko. čo je vo světe nedokonalé.Evanjelizácia a sociálna práca nikdy nemóžu byť postavené proti sebe.2 Zvestovanie a sociálna činnost' sú dva aspekty Kristovho poslania, ktoré přijali ako poverenie Kristovi učeníci. Rózne přístupy křesťanstva ku světu dělí Kišš následovně :1. Záporný postoj kř...
|
|
0,2 |
22x |
|
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce spolu súvisia, no štúdium literatúry o tom ma utvrdilo. Vzťahy sociálnej pedagogiky a sociálnej práce nie sú založené na protirečení, ale na vzájomnom dopĺňaní sa. Obe sa výrazne snažia o socializáciu jednotlivca alebo skupiny. Ich pevné puto upevňuje hlavne ich spoločný objekt - človek a humanistický prístup k nemu. Sociálna pedagogika je veda o výchove v sociálnej práci a výchova tvorí podstatnú časť aktivít v sociálnej práci. Jedna bez druhej samos...
|
|
0,1 |
41x |
|
Učenie ako prostriedok vzdelávania
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Učenie je súčasťou každého z nás. Sprevádza nás od narodenia. Najprv je to učenie základných životne dôležitých vecí, na ktoré sa s odstupom času berie čoraz väčší dôraz. Každý z nás má odlišný spôsob učenia, ale cieľ máme rovnaký. Chceme v živote niečo dokázať, niečo vedieť a k tomu nám pomáha učenie v škole, či mimo nej.
V seminárnej práci som rozobrala v prvej kapitole všeobecne čo je učenie, aké typy učenia poznáme a ako vplýva náš nervový systém na učenie.
Druhá kapitola zahŕňa určité for...
|
|
0,1 |
14x |
|
Saleziáni don Bosca (osobnosť Don Bosca, história saleziánskeho diela...)
SOČ23 s. / 1. roč. / doc
1. ÚvodNa križovatky dejín posiela Boh neobyčajných ľudí, ktorí sa uprostred ľudského chaosu ako apoštoli stávajú ukazovateľmi smeru.19. storočie medzi veľkými osobnosťami malo takéhoto apoštola v osobe svätého Jána Bosca.Francúzska revolúcia svojimi ligotavými prísľubmi spálila sny mnohých ľudí. Veľké prevratné myšlienky šíril po Európe vojnový génius Napoleon. Svet sa ocitol pred nekonečným radom revolučných premien. Do popredia vystúpila dovtedy neznáma sociálna otázka. Ovzdušie bolo veľmi ne...
|
|
0,2 |
1x |
|
Neohumanistické teórie vo výchove a vzdelávaní dospelých
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / docx
1 Yves bertrand a jeho teórie vzdelávania“Klasifikácia teórií vzdelávania je potrebná, lebo ich počet sťažuje ich pochopenie a voľbu smeru či prípadných zmien vo výchove“ (Bertrand, 1998). Bertrandova klasifikácia je postavená na štyroch póloch, ktoré tvoria póly reflexie výchovy:1. subjekt (žiak),2. obsah (predmety a disciplíny),3. spoločnosť (svet, okolie, univerzum),4. pedagogická interakcia medzi tromi pólmi (učiteľ, médiá, technológia komunikácie)Znázornením týchto pólov vo vzájomnej intera...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce spolu súvisia, no štúdium literatúry o tom ma utvrdilo. Vzťahy sociálnej pedagogiky a sociálnej práce nie sú založené na protirečení, ale na vzájomnom dopĺňaní sa. Obe sa výrazne snažia o socializáciu jednotlivca alebo skupiny. Ich pevné puto upevňuje hlavne ich spoločný objekt - človek a humanistický prístup k nemu. Sociálna pedagogika je veda o výchove v sociálnej práci a výchova tvorí podstatnú časť aktivít v sociálnej práci. Jedna bez druhej samos...
|
|
0,1 |
14x |
|
Tézy na štátnu skúšku z didaktiky dospelých
Štátnicové otázky39 s. / 1. roč. / doc
Pojem didaktika je odvodený od gréckeho „didaskó“ - učím, počujem a prvý krát ho použil Wolfgang Ratke. Neskôr sa didaktikou zaoberal Jan Amos Komenský, ktorý didaktiku chápal ako vedu o celkovej školskej výchove, do ktorej podľa neho okrem učenia sa a vyučovania rozumovej výchovy patrila aj výchova mravná, náboženská a telesná...
|
|
0,5 |
15x |
|
Mediácia a probácia - mimosúdne riešenie sporov
Seminárna práca11 s. / 5. roč. / docx
V súčasnosti medzi najčastejšie formy mimosúdneho riešenia sporov môžeme zaradiť mediáciu. Samotný pojem mediácia pochádza z latinského slova a znamená stred, stredný, neutrálny. Pod mediáciou sa rozumie mimosúdne riešenie medzi obvineným a poškodeným iné ako bežné pojednávanie a uloženie trestu odňatia slobody obvinenému, pričom ide o dobrovoľnú formu hľadania riešenia, prostredníctvom mediátora ako nestranného pozorovateľa, ktorej výsledkom je konsenzus na obidvoch stranách (obvineným aj poško...
|
|
0,1 |
43x |
|
Záverečné pisomné práce
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
2.1 Záverečná práca Záverečná práca je školské dielo vytvorené študentom na splnenie študijných povinností vyplývajúcich z jeho právneho vzťahu k univerzite. Jej autorom je študent univerzity, a je to jeho samostatná práca.2.2 Typy záverečných prác V zmysle zákona č. 131/2002 Z. z o vysokých školách je záverečnou prácou:a) bakalárska práca b) diplomová prácac) dizertačná prácad) rigorózna prácae) habilitačná práca3 OBSAHOVÉ ZAMERANIE 3.1 Bakalárska práca Píše sa pri štúdiu podľa študijného progr...
|
|
0,1 |
0x |
|
Psychológia rodiny - definície, typy, charakteristky, týranie, láska, rozvod...
Skriptá15 s. / 2. roč. / doc
Rodina je spoločenstvo detí a manželov, ktorí ich splodili, trvale s nimi žijú a riadne sa o nich starajú.Rodinu možno chápať aj ako spoločenstvo, ktoré tvoria trvale spolu žijúci partneri a ich deti, resp. osamelý rodič s dieťaťom, bez ohľadu na pokrvné príbuzenstvo, ako aj partneri bezdetní bez ohľadu na ich sexuálnu orientáciu.Psychologické definície rodiny (staršie, plošné, popisné):1. Schneewindt : - r. je intímny vzťahový systém, ktorý sa vyznačuje časovo-priestorovým ohraničením.2. Říčan:...
|
|
0,2 |
23x |
|
Andragogické pojmy - seminárna práca
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
2.1 Andragogika Vedecká disciplína, zaoberajúca sa všetkými procesmi a súvislosťami učenia a vzdelávania dospelých. 2.2 Celoživotné učenie Všetky účelné formalizované aj neformalizované činnosti súvisiace s učením, ktoré sa priebežne realizujú s cieľom dosiahnuť zdokonalenie znalostí, zručností a odborných predpokladov. 2.3 Celoživotné vzdelávanie Celoživotné vzdelávanie je koncepcia, ktorá predpokladá kultiváciu človeka prostredníctvom cieleného vzdelávania počas celého jeho života. Celoživotn...
|
|
0,1 |
19x |
|
Filozofické a sociálne východiská edukácie - poznámky
Poznámky15 s. / 1. roč. / docx
Spoločnosť a výchovaspoločnosť - v najširšom zmysle slova je označením pre každý súbor jedincov, v kt. existujú stabilné vzťahy a vzájomné službyspoločnosť - v užšom zmysle slova, najmä v sociológií - je spoločnosť označením pre súbor ľudských bytostí, v kt. vzťahy sú riadené inštitúciami, zaistené sankciami a každý člen spoločnosti pociťuje alebo mu dávajú pociťovať váhu kolektívneho momentuvýchova - riadené, zámerné, cieľavedomé, plánovité a komplexné pôsobenie na človeka plniť isté životné id...
|
|
0,1 |
4x |
|
Sporné uplatňovanie psychológie v reklame
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / zip
Zameranie na nepríjemné vplyvy reklamy. Zameranie sa na manipuláciu reklám. Ako na nás vplývajú reklamy ? sú dobré alebo nie ? Word práca na 4 strany + prezentáacia 10 strán.
SPOZNÁVATE TIETO OBRÁZKY Z REKLÁM?
PRAMENE REKLAMY:
V minulosti ľudia používali rôzne presvedčovacie metódy aby dosiahli svoj cieľ (aby uverili v ch bohov alebo predali tovar, často si vymýšľali rôzne klamstvá o zázračných účinkoch tovaru). A však nástupom vedeckej psychológie sa stalo možné aby ľudia používali určit...
|
|
3,6 |
13x |
|
Komunikácia a sociálne zručnosti ako prostriedok zlepšovania vzťahov medzi žiakmi
Diplomová práca72 s. / 5. roč. / doc
Cieľom práce je zistiť spôsoby komunikácie medzi deťmi - žiakmi staršieho školského veku študujúcich na mestských a dedinských školách v Banskobystrickom kraji.
Zároveň je úlohou preskúmať, aké prostriedky nepriamej komunikácie deti najčastejšie používajú, aký vzťah majú k masmediálnym komunikačným prostriedkom, aké nepriame komunikačné prostriedky využívajú v škole a doma a aký vplyv majú nepriame komunikačné prostriedky na vzťahy medzi žiakmi.
Ľudský svet je postavený na komunikácii. Bez zí...
|
|
0,4 |
4x |
|
Všeobecná pedagogika (poznámky zo všetkých prednášok)
Poznámky20 s. / 1. roč. / doc
Poznámky zo všetkých prednášok veľmi pekne a kvalitne spracované. Obsahuje: dejiny, školu, školský systém, rodina, funkcie rodiny, funkcie školy, výchova, vzdelávanie, pedagogické vedy...
I. VÝCHOVA AKO ZÁKLADNÁ KATEGÓRIA PEDAGOGIKY
VÝCHOVA
- sprevádza človeka od narodenia až po smrť, teda počas celého života
- sprevádza človeka nielen ako jednotlivca, ale aj ako druh (ľudstvo)
- výchova je špecifická činnosť človeka, ktorej cieľom je pripraviť človeka na život v spoločnosti
- výchova je...
|
|
0,3 |
31x |
|
Filozofické a sociálne východiská edukácie (poznámky) FISO
Poznámky21 s. / 1. roč. / docx
Kopletné poznámky z Fisa (Filozofické a sociálne východiská edukácie) ... presne ako diktovala na prednáškach...
Spoločnosť a výchova
- spoločnosť v najširšom zmysle slova je spoločnosť označením pre každý súbor jedincov, v ktorom existujú stabilné vzťahy a vzájomné služby. - v užšom zmysle slova v sociológii je spoločnosť onačením pre súbor ľudských bytostí, ktorých vzťahy sú riadené inštitúciami zaistené sankciami a každý člen spoločnosti pociťuje, alebo mu dávajú pociťovať váhu kolektívneho...
|
|
0,1 |
23x |
|
Chlapčenský hrdina v literatúre pre deti a mládež do roku 1945
Bakalárska práca45 s. / 3. roč. / docx
ÚVOD Literatúra pre deti a mládež sa považuje za rovnocennú súčasť národnej literatúry, na rozvoji ktorej sa podieľali a naďalej podieľajú mnohí významní spisovatelia (Poliak, 1983, s. 25). Ich zásluhou vzniklo nespočetné množstvo kníh, s ktorými sa nielen detský, ale pochopiteľne aj dospelý čitateľ stretáva počas celého svojho bytia. Našou snahou nie je zachytiť všetky diela autorov do roku 1945. Rozhodli sme sa výberovo len pre tie, ktoré zahŕňajú témy zo života detí v ľudskom spoločenstve s d...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pavol Kyrmezer - Komedie česká o bohatci a Lazarovi
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
V období humanizmu a renesancie vzniká renesančná dráma, pre ktorú sú príznačné divadelné hry. „Autori čerpali tematicky z biblie, ale biblickú tematiku, motívy a postavy v rozmanitej miere pretvárali, adaptovali a aktualizovali v duchu meštianskych predstáv o spoločnosti a svete.“ (Minárik, 1985, s. 314). Dramatickej tvorbe v renesančnom období sa venval aj Pavol Kyrmezer, ktorý je autorom divadelnej hry Komedie česká o bohatci a Lazarovi. Námet pre hru čerpal najčastejšie z biblie. Táto divade...
|
|
0,1 |
304x |
|
Človek v sociálno-historickom vývoji
Poznámky20 s. / 1. roč. / doc
1. ročník Bc, Dejepis alebo inak: Človek v sociálno-historickom vývoji - kompletné poznámky z prednášok + z kníh, ktoré boli v povinnom čítaní, netreba žiadne dodatočné poznámky.1)a) História (dejín) a filozofia dejín – význam štúdia minulosti- minulosť – čo sa stalo (širší rozsah); predhistorické obdobie (3 – 0,5 mil. r. história)- dejiny – časť minulosti, začínajú s človekom a jeho aktivitou, „pamäť ľudstva“- filozofia dejín – premýšľanie o dejinách a o zmysle dejín, hraničí medzi historickou ...
|
|
0,3 |
3x |
|
Šikanovanie ako výchovno pedagogický problém
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / doc
Problematika násilia v školskom prostredí je stále aktuálnou a na základe dostupným výskumných zistení má šikanovanie v našich školách stúpajúcu tendenciu, pričom príznaky šikanovania sa objavujú už u žiakov v materských školách. Šikanovanie nie je len pedagogický, psychologický a právny problém, ale je to aj problém verejnosti, ktorý je potrebné riešiť, preto je potrebné pristupovať k tomuto problému komplexne a zodpovedne.
|
|
0,1 |
27x |
|
Alfred Nobel a Nobelová cena
SOČ17 s. / 1. roč. / doc
1. ÚvodAlfred Nobel, dvoma vecami si podľa mňa zabezpečil nesmrteľnosť: úžasnými vynálezmi a Nobelovou cenou. Preto sa Vám pokúsim objasniť jeho život plný cestovania, spoznávania a objavov. Alfred Nobel je veľkou osobnosťou 19. storočia a vďaka jeho ľudskosti na neho nezabudnú ani ľudia 21. storočia. Stretávame sa s ním každý rok pri odovzdávaní Nobelových cien. No len čas ukáže, čo prežije dlhšie, či jeho vynálezy alebo ceny, ktoré pre niekoho znamenajú celoživotné úsilie a prácu. 2. Alfred N...
|
|
0,1 |
3x |
|
Misiológia so zameraním na rómske komunity
Skriptá59 s. / 3. roč. / pdf
Misiológia má dvojrozmernú úlohu, vztahuje sa súcasne na teológiu i na prax. Spájanie Ježiša z prvého storocia so súcasným životom vo všetkých regiónoch sveta a udržiavanie perspektívy jeho opätovného príchodu a ustanovenia Božieho královstva je výzvou misiológie.V prvých castiach sa text zaoberá teoretickými aspektmi misiológie. Teoretické princípy následne aplikuje na misiu v rámci rómskeho etnika na Slovensku. Pomocou rozboru misiologického kontextu rómskej kultúry vyvodzuje niektoré misiolog...
|
|
0,5 |
3x |
|
Teória, metódy a metodika sociálnej práce
Štátnicové otázky18 s. / 3. roč. / doc
Sociálna práca - je etablujúci vedný odbor (od r. 2003 patrí pod študijné spoloč.-vedné odbory
- soc. práca o praktickej činnosti, o vednom odbore, o nástroji sociálnej politiky, ako študijný odbor Vývoj sociálnej práce Poradenstvo v 4 etapách od Košča: 1. protoporadenstvo - forma interných, individuálnych zainteresovaností, jeden človek sa angažuje v živote toho druhého, prostredníctvom výmeny informácií, názorov, ktoré je možné vyriešiť v inej možnej situácii. Ešte to nie je poradenstvo ale l...
|
|
0,2 |
43x |
|
Konštruktivizmus - seminárna práca
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Témou mojej seminárnej práce bol konštruktivizmus, ako jeden z mnohých teórií výchovy. Konštruktivizmus patrí do kognitívnych psychologických teórií v ktorých sa hovorí predovšetkým o teóriách, podľa ktorých žiak svoje poznanie aktívne konštruuje.Pedagogický slovník (2008, s.105) definuje konštruktivizmus ako: „Široký prúd teórií vo vedách o správaní a sociálnych vedách, zdôrazňujúci ako aktívnu úlohu subjektu a význam jeho vnútorných predpokladov v pedagogických a psychologických procesoch, tak...
|
|
0,1 |
6x |
|
Základné etické pojmy (dobro, zlo, šťastie, ideál, sloboda, voľba, zodpovednosť...)
Referát8 s. / 5. roč. / doc
Každá veda si pre zachytenie svojich štruktúrnych častí vytvára pojmy, aby nimi pokryla celé oblasti svojho záujmu. Aj etika má sieť základných pojmov - svoj kategoriálny systém.Pojmy „dobra“ a „zla“ sú najzákladnejšie pojmy etiky. Keď hovoríme o kategóriách „dobra“ a „zla“ ako o etických, máme na mysli ich použitie v oblasti ľudskej orientácie v medziľudských vzťahoch alebo v mravnom styku človeka s vecným svetom, prípadne myslíme na ich použitie v regulácií ľudského vzájomného správania sa a v...
|
|
0,1 |
19x |
|
Sociálna práca - vypracované tézy na štátne skúšky - 1. časť (Sociálna politika)
Štátnicové otázky49 s. / 3. roč. / pdf
Vypracované tézy na záverečné štátne skúšky bakalárskeho stupňa sociálnej práce na Univerzite Mateja Bela v B. Bystrici - prvá časť - Sociálna politika.
1. SOCIÁLNA POLITIKA
POJEM A PREDMET SOCIÁLNEJ POLITIKYTOMEŠ: Sociálna politika je sústavné a cieľavedomé úsilie jednotlivých sociálnych subjektov o zmenu alebo o udržanie a fungovanie svojho prípadne iného sociálneho subjektu“POTUČEK: Rozdeľuje sociálnu politiku na dve časti vedný odbor a praktická činnosť. Praktická činnosť je praktické fo...
|
|
0,4 |
7x |
|
Úvod do misiológie
Prednášky8 s. / 1. roč. / pdf
I. PROLEGOMÉNA KU MISIOLÓGII• pojmy misiológie sú mladšie ako 200 rokov• misiológia sa stala samostatnou disciplínou na teologických fakultách až koncom 19. st.• Rúfus Anderson v USA na Teologickom seminári v Andoveri v roku 1866- V Európe: r. 1867 v Halle / A. Duff /• r. 1896 v Edinburgu / G. Warnack /
•
misijná veda tradicne pozostáva:z dejín misie- ako cast celosvetových cirkevných dejín / šírenie krestanstva /z ucenia misie- skúma: princípy misie a metódy misijnej práce
•
moderná...
|
|
0,1 |
1x |
|
História a vznik psychológie (Úvod do psychológie)
Študijný materiál9 s. / 1. roč. / docx
Vedecká psychológiaÚsilie orientovať sa v tom, čo nazývame duša, duševný život, psychika, myseľ a prežívanie, vedomie a nevedomie, osobnosť prevádza človeka cez tisíc rokov. PRVÉ ZASTAVENIE - Dôraz na dušuAntické Grécko - doslovný preklad slova psychológia znamená náuka o duši (grécke slovo psyché znamená duša)Duša bola chápaná ako:Platón (427-347 pnl) - považoval dušu za samostatnú podstatu človeka. Svojou dušou má človek vzťah k ideám, ako je krása, pravda, zbožnosť, láska. Tieto idey sú večné...
|
|
0,1 |
2x |
|
Edukačná psychológia - študijný materiál
Študijný materiál20 s. / 2. roč. / docx
1 História edukačnej psychológie dospelýchPsychologické disciplíny všeobecne delíme na Teoretické a Aplikované.EDUKAČNÁ PSYCHOLÓGIA - Aplikovaná vedná disciplínaZakladateľ psychológie - WUNDT - 1879 - laboratórium v LipskuZaoberá sa tým, ako výchovno-vzdelávací proces pôsobí na jednotlivca, ako formuje a deformuje jeho osobnosť v závislosti od priebehu VV procesu. Vzťah k iným vedám: ?HISTÓRIA pg psychológieAntická psychológiaØ Sokrates - Sokratova otázka - rozvoj logického myslenia - otázka/odp...
|
|
0,1 |
13x |
|