Vymedzenie pojmu stratégia. Strategický manažment ako proces. Model strategického manažmentu.
Seminárna práca21 s. / 4. roč. / pdf
Je všeobecným faktom, že svet postupne rastie a populácia sa zvyšuje zo dňa na deň. Každý, aj nový, jedinec má určité svoje potreby, ktoré má právo uspokojiť. So zvyšovaním populácie tak narastá aj počet podnikateľov, či už výrobcov alebo poskytovateľov služieb, ktorí ponúkajú svoje produkty nám ľuďom, aby sme si uspokojili naše potreby. A čo so sebou prináša nárast počtu podnikateľov? Samozrejme je to konkurencia. Tá je v súčasnosti najväčšou hybnou silou v podnikaní, pretože každý podnikateľ c...
|
|
0,7 |
36x |
|
Strategické plánovanie - jeho aplikácia v spoločnosti Slovenské elektrárne
Semestrálna práca15 s. / 5. roč. / doc
Úvod:
Cesta k úspechu nebýva často jednoduchá, a zväčša je viac kľukatá ako rovná. O to krajšie je, ak sa obzrieme do minulosti a zistíme, že strategické plány majú svoje miesto v spoločnosti a často dokážu ukázať spoločnosti jej jasný smer. Korene strategického myslenia siahajú až do staroveku a to vo vojenstve, politike či diplomacií. Náročne vonkajšie vplyvy vytvorili potrebu rýchleho a účinného ohlasu, a tak strategické zručnosti začali prenikať aj do podnikateľskej sféry, až sa stali jeho ...
|
|
0,2 |
32x |
|
Analýza konkurencie SLSP a. s. v regióne Zvolen - Banská Bystrica
Diplomová práca70 s. / 5. roč. / doc
Diplomová práca je zameraná na analýzu produktov konkurenčných bánk Slovenskej sporiteľne. Cieľom diplomovej práce je určiť výhody a nevýhody produktov poskytovaných Slovenskou sporiteľňou v porovnaní s produktmi v konkurenčných bankách. V práci boli vybraté niektoré skupiny produktov a tie boli analyzované a porovnávané navzájom.
V práci sú zahrnuté aj návrhy opatrení na zlepšenie poskytnutých služieb a zavedenie nových produktov.
Údaje potrebné pre určenie výhod a nevýhod vybratých produktov...
|
|
0,6 |
8x |
|
Organizačné a riadiace rámce vytvárania kvality v organizácii
Semestrálna práca21 s. / 4. roč. / docx
Kvalita produkcie a procesov firmy sa stáva strategickým faktorom prežitia firmy na trhu a má značný podiel na vytváraní kvality života. Zabezpečovanie a zlepšovanie kvality výrobkov a služieb by malo byť prirodzenou súčasťou života firmy a povinnosťou každého jej jednotlivca. Spôsob chápania kvality, jej zabezpečovanie a zlepšovanie vo všetkých činnostiach firmy je popísané na základe odbornej literatúra noriem . Z hľadiska organizačnej štruktúry musia byť splnené podmienky rozdelenia práv a je...
|
|
0,5 |
11x |
|
Strategické plánovanie jeho aplikácia v spoločnosti ZSSK CARGO
Semestrálna práca17 s. / 5. roč. / doc
Intuícia a improvizácia pre efektívny rozvoj malej či veľkej spoločnosti už v súčasnom dynamickom prostredí nestačí. Rapídny rozvoj celosvetových trhov, rýchly rozvoj nových technológií a prudký nárast počtu nových foriem distribúcie produktov a služieb. Taktiež hrá dôležitú rolu stála zmena potrieb, želaní a preferencií zákazníkov.
Tvrdé konkurenčné prostredie donútilo organizácie lepšie sa orientovať a byť schopné spolupracovať s inými firmami, a to aj s takými, ktoré môžu byť v niektorých s...
|
|
0,3 |
18x |
|
Manažment (definície manažmentu, definícia manažéra...)
Referát6 s. / 2. roč. / docx
Manažment Definície manažmentu 1. Manažment je umenie riadiť podnikovú činnosť prostredníctvom ľudí. 2. Podľa Druckera manažment je funkciou, disciplínou, návodom, ktorý treba zvládnuť, manažeri sú profesionáli, ktorí túto disciplínu ovládajú, realizujú, vykonávajú funkcie a z nich vyplývajúce povinnosti.3. Podľa Koontza a Weihricha manažment charakterizujú ako proces vytvárania a udržiavania určitého prostredia, v ktorom jednotlivci pracujú v skupinách a účinne dosahujú určené ciele. 4. Podľa D...
|
|
0,1 |
1x |
|
Strategické plánovanie
Seminárna práca18 s. / 3. roč. / zip
Táto práca je o stratégii stredne veľkého podniku, ktorý sa zaoberá poskytovaním fyzickej ochrany majetku a osôb. Touto prácou chcem navrhnúť uberanie sa firmy, posúdiť či je lepšie zaoberať sa poskytovaním aj iných služieb v rámci zákona o SBS, či prenikať na nové trhy alebo hľadať nových odberateľov so súčasnou kvalitou a obsahom služieb. Navrhnutý strategický plán má určiť ako najlepšie predať služby na stanovenom trhu a obstáť v boji s konkurenciou.
Práca je zameraná nielen na vypracovani...
|
|
0,1 |
23x |
|
Strategické plánovanie a prognózovanie
Semestrálna práca29 s. / 1. roč. / doc
Cieľom tejto seminárnej práce je objasniť obsah a význam strategického plánova-nia a prognózovania ako časti manažmentu. Jej hlavnou črtou je snaha o doplnenie učebnej osnovy a poskytnutie širšieho pohľadu na problematiku prognózovania a plá-novania. V neposlednom rade sa snaží ponúkať dostatok praktických príkladov a prognóz vyslovených renomovanými odborníkmi.
|
|
0,2 |
40x |
|
Marketing - prednášky 2022/2023, (prof. Ing. Vanda Lieskovská, PhD. Katedra obchodného podnikania)
Prednášky552 s. / 1. roč. / pdf
Marketingové makroprostredie - Odpoveď do prípadovej štúdie• Demografické Ktoré demografické trendy predstavujú pre našu spoločnosť príležitosti a ktoré hrozbu?• Ekonomické Aký vplyv na našu spoločnosť bude mať vývoj príjmov, cenovej hladiny, úspor a úverov?• Prírodné Aká je prognóza nákladov a dostupnosti prírodných zdrojov a energie? Je spoločnosť ohľaduplná k životnému prostrediu?• Technologické K akým technologickým zmenám dochádza? Aká je pozícia spoločnosti, pokiaľ sa jedná o technológie?•...
|
|
18,4 |
2x |
|
Marketingové stratégie - marketingové strategické plánovanie
Prezentácia44 s. / 3. roč. / ppt
Proces tvorby marketingovej stratégie
Dobrá analýza - jasné ciele - dobrá stratégia Charakteristické črty strategických procesov - rozhodnutí (čas, zdroje, rozhodovanie, význam, informácie, vplyv, neistota...) - vychádzajú z analýza SWOT i prognóz - MATADOR OMSK, GM Saturn...Proces tvorby - aké kroky je vhodné (odporúčané) urobiť, aby sme na základe konkurenčných výhod vytvorili dobrú stratégiu (aby sa dala zrealizovať a vyhodnotiť = plán), eliminuje riziko.Čo je marketingová stratégia?Úvaha ...
|
|
0,7 |
35x |
|
Marketingový plán nového projektu stavebnej firmy - Marketing plan of the construction company
Diplomová práca99 s. / 6. roč. / pdf
Každý podnik pôsobiaci v komplexe trhového prostredia, sa v súčasnosti viac či menej stretáva s intenzívnym rastom domácej alebo zahraničnej konkurencie. Pri presadzovaní sa podniku na trhu a presviedčaní mienky kupujúcich, budovaní imidžu medzi verejnosťou, hrá dôležitý význam využitie marketingových nástrojov. Marketingové plánovanie by malo byť neoddeliteľnou zložkou rozvoja akéhokoľvek podniku, ktorý chce prosperovať v trhovej ekonomike a dostať sa do povedomia zákazníkov. Marketingový plán ...
|
|
1,3 |
8x |
|
Vypracované otázky z predmetu Prognostika a plánovanie
Vypracované otázky25 s. / 3. roč. / doc
1.Čo je plán a štruktúra plánovania?Plán má prioritu zo všetkých funkcií riadenia. Plán je základom pre aktivitu manažérov, ktorí sa angažujú pre jeho plnenie. Plán je aj pre kontrolu. Obsahuje vytýčené ciele a zodpovedajúce úlohy, cesty, zdroje, prostriedky vedúce k cieľu.Štruktúra plánovania: 1.podnikateľský zámer, prognóza vývoja či predstava o podnikaní 2.informačné procesy ( info o minulosti, súčasnosti, budúcnosti plán.javu a to v širších súvislostiach- vývoj trhu, dopyt a ponuka, technoló...
|
|
0,2 |
15x |
|
Regionálny manažment a marketing
Skriptá78 s. / 2. roč. / doc
Učebný text Regionálny manažment a marketing je určený ako základná študijná literatúra na rovnomenný predmet, ktorý sa povinne vyučuje na inžinierskom štúdiu Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Štruktúra a obsah vychádzajú z moderných a overených poznatkov vedy a praxe regionálneho manažmentu a marketingu. Učebný text je takisto určený všetkým, ktorí sa dostávajú do tesného kontaktu s problematikou regionálneho rozvoja. Pojmy regionálny manažment a marketing nadobúda...
|
|
0,5 |
11x |
|
Marketing - 40 vypracovaných otázok
Vypracované otázky18 s. / 1. roč. / doc
2. Charakterizujte základné pojmy marketingu (trh, výmena, transakcie a napísať čo to je).Medzi základné pojmy patria:Potreby:- stav nedostatku alebo pocit neuspokojenia- nie sú stále, vyvíjajú sa a dajú sa formovať- ak nie je potreba uspokojená človek : 1. hľadá objekt, kt. by ju uspokojil, 2. potrebu redukujeŽelania- reprezentujú formu ľudských potrieb, kt. podoba sa odvíja od kultúry a individuálnej osobnosti- odzrkadľuje predstavy o existujúcich produktoch a službách- podmienené vonkajším pr...
|
|
0,2 |
84x |
|
Úvod do strategického plánovania
Seminárna práca70 s. / 5. roč. / doc
A. Plánovanie ako základná funkcia manažmentu Plánovanie je od samotných začiatkov vzniku teórie manažmentu zaraďované medzi nákladné funkcie manažmentu. Ak medzi základné úlohy manažmentu patrí zabezpečiť úspešné pôsobenie organizácie v meniacom sa prostredí, tak predvídanie budúcnosti a príprava na budúcnosť nutne patrí medzi východiskové a najdôležitejšie funkcie manažérov organizácií.
Plánovanie medzi základné funkcie manažmentu zaradil už Henry Fayol a i v súčasnosti väčšina autorov zaraď...
|
|
0,7 |
6x |
|
Strategické plánovanie - aplikácia v súčasnej praxi
Semestrálna práca8 s. / 4. roč. / doc
Plánovanie a podstata plánovania
Plánovanie je proces vytyčovania a stanovenia cieľov podniku. Zároveň sa v rámci tohto procesu stanovujú prostriedky, určujú sa cesty, spôsoby a postupy na dosiahnutie týchto cieľov.Podstata plánovania spočíva v myšlienke na budúcnosť v tom, že sa počíta s budúcnosťou, ďalej v kontrole budúcnosti, ktorá spočíva v pracovaní na budúcnosti, v tom, že budúcnosť je pod kontrolou. Jedná sa o rozhodovanie, o voľbu procesu tvorby budúcnosti, zároveň sa rozhoduje o strat...
|
|
0,1 |
79x |
|
Úvod do strategického manažmentu, vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov
Vypracované otázky34 s. / 2. roč. / doc
1. Úvod do strategického manažmentu.Vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov.
» strategické riadenie vzniklo ako produkt hľadania nových metód riadenia podniku v neprestajne sa komplikujúcich podmienkach podnikateľského prostredia Príčiny vzniku strategického riadenia a) zrýchľujúca sa dynamika zmien b) prudký nárast rizika investovania c) zvyšovanie kapitálovej náročnosti d) vznik strategických prekvapení e) intenzívna domáca i globálna konkurencia f) enormný nárast náročnosti záka...
|
|
1,7 |
24x |
|
Strategické plánovanie - obec Tekovské Lužany - vybudovanie komunitného centra
Semestrálna práca13 s. / 5. roč. / docx
Čoraz častejšie sa z rómskej populácie stáva etnická minorita izolovaná a vytláčaná na okraj spoločnosti. Výnimkou nie je ani obec Tekovské Lužany, v ktorej z celkového počtu 2 955 obyvateľov žije 45% Rómov, vyznačujúcich sa vysokou mierou nezamestnanosti, nízkou vzdelanostnou úrovňou, ako aj zlými hygienickými návykmi. Predmetom predkladaného projektu je vybudovanie komunitného centra a prostredníctvom jeho činností pomáhať v oblasti sociálnych služieb a nachádzať riešenia pre jednotlivcov a ro...
|
|
0,1 |
3x |
|
Prezentácia na Strategické plánovanie
Prezentácia39 s. / 3. roč. / ppt
„Hlavným zámerom veľkých spoločností nemá byť len ich rast, ale musia sa transformovať, tzn. zbavovať sa pohodlných návykov „z dobrých časov“, pretvárať sa, aby boli podnikavejšie, vynaliezavejšie a úspornejšie, a tiež musia pre svoj zámer získať ľudí.“ Podstata strategického plánovania• Metodologický nástroj, pomocou ktorého banka definuje spôsob tvorby a udržania takej konkurenčnej výhody, ktorá má spravidla zabezpečiť budúce úspešné pôsobenie na danom trhu. Význam plánovania• Pomáha koordinov...
|
|
0,8 |
5x |
|
Postavenie a význam marketingu v rozvoji firmy
Poznámky9 s. / 2. roč. / doc
Ako predmet aplikácie poznatkov a teoretických znalostí z predmetu Marketing sme si pre našu smestrálnu, seminárnu prácu vybrali slovenskú strojársku firmu sídliacu v meste Piešťany- EKOM, spol s.r.o.V jednotlivých bodoch stručne charakterizujeme firmu:Firma EKOM, spol. s. r. o. vznikla na dlhoročných tradíciách výroby zdravotníckej techniky v regióne Piešťan v roku 1992 ako súkromná spoločnosť s ručením obmedzeným so základným imaním 1.100.000. Zakladateľmi spoločnosti je šesť slovenských fyzic...
|
|
0,1 |
7x |
|
Marketing - prednášky, konzultácie
Prednášky47 s. / 1. roč. / doc
Zjednodušene je M veda alebo podnikateľská filozofia. O jeho dôležitosti v dnešnej dobe svedčí aj to, že sa vyučuje sa nielen na ekonomických, ale aj na mnohých iných typoch škôl. Podľa Bauera ho možno chápať v užšom, širšom a rozvinutom zmysle: • v užšom predstavuje takú podnikateľskú činnosť, ktorá v záujme uspokojovania potrieb a želaní zákazníkov skúma trh za účelom poznania potrieb, vytvára trhom požadované výrobky a služby, oboznámi s nimi spotrebiteľov, určí ceny, zorganizuje predaj produ...
|
|
0,7 |
1x |
|
Strategické plánovanie v bankách
Prezentácia38 s. / 3. roč. / ppt
Strategické plánovanie v bankách• Základná filozofia strategického riadenia bánk
•
Vychádza zo štandardných princípov a metód
•
Pružný systém vyvíjajúci sa smerom k vyššej efektivite banky v prospech vlastníkov, jej manažérov aj zamestnancovEkonomické prostredie v sektore bankových služieb (v SR)Makrotrendy
•
Zvyšujúca sa variabilita a nestálosť makroekonomického prostredia (pohyblivé kurzy, premenlivosť a nestabilita úrokových sadzieb, rast devalvačných tlakov, zrýchlenie konjunkturáln...
|
|
0,3 |
9x |
|
Bankovníctvo - Banková stratégia
Skriptá62 s. / 3. roč. / ppt
Skriptá k skúške z predmetu: Banková stratégia
Banková stratégia - základné pojmy, kľúčové body
Banková stratégia - otázky na diskusiu, podstata, vymedzenie,
Makro a mikrotrendy ovplyvňujúce trh bankových služieb
Strategické riadenie - trendy svetového hospodárstva
Strategická a obchodná politika komerčnej banky
Firemná kultúra
Stratégia komerčnej banky, strategický manažment bánk
Strategické riadenie, rozhodovanie a plánovanie v bankách
Startegické plánovanie v banke - základné ot...
|
|
0,6 |
14x |
|
Systém a činnosť orgánov štátnej správy a územnej samosprávy
Vypracované otázky6 s. / 2. roč. / doc
Systém a činn. orgánov ŠS a úz. sms
1. Char. priestor
P.je dynam. systém kvantit. a kvalit. charakterizov. premennými a ich vzťahmi medzi sebou, kt. aj pri permanentnej uvedomelej a cieľaved. činnosti sa nevyuž. rovnomerne.
2. Char. VS
VS je rozhodovacia činnosť vykonáv. na to zmocnenými a určenými orgánmi na základe zákona, v rozsahu prikázanej pôsobnosti a právomoci a v zameraní na zabezpečenie správy vecí verejných.
3. Na akej úrovni pôs. ŠS a miestna ŠS
ŠS - ústredná, miestna
MŠS ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Uplatňovanie základných koncepcií marketingového manažmentu v praxi firmy
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Zriadila som si živnostenský list na vykonávanie ohlasovacej živnosti Maloobchodná a Veľkoobchodná činnosť v rozsahu voľných živností. Začala som podnikať v stavebníctve, so špecializáciou na realizáciu interiérových sadrokartonových stavebných prác. Zamerala som svoju činnosť na vykonávanie zákaziek od veľkých stavebných firiem a obchodných reťazcov. Vzhľadom na spôsob a výsledky mojej práce som sa stala známou a vyhľadávanom firmou...
|
|
0,1 |
155x |
|
Marketingová štúdia - penzión
Projekt- s. / 1. roč. / doc
Ukážka:Poslanie, vízia a predmet činnosti spoločnosti Penzión Zornička:Poslanie firmy:Poslaním našej firmy je čo najefektívnejšie využívanie všetkých vedomostí, skúseností a zručností nášho pracovného potenciálu, ktorým ponúkame predovšetkým zahraničnému klientovi komplexné služby v oblasti nadštandardného ubytovania, kvalitným reštauračných služieb a plného doplnkového servisu. Garantujeme našu maximálnu flexibilitu z pohľadu stále sa meniacich potrieb a požiadaviek našich „náročnejších“ zákazn...
|
|
0,1 |
28x |
|
Ľudské zdroje - pojem, zabezpečovanie, plánovanie, zeefktívňovanie, hodnota, ciele strategického riadenia ľudských zdrojov...
Referát9 s. / 1. roč. / docx
Práca je popri kapitáli a pôde jedným z výrobných faktorov spoločnosti. Bez použitia práce nie je možné vyrobiť žiaden statok resp. službu. Práca sa však viaže na ľudský faktor, t. j. na človeka, ktorý ju vykonáva. Ak hovoríme o práci, nemôžeme našu diskusiu obmedziť na pojem práce v jej abstraktnej podobe. Práca nie je homogénna, ak ju vykonávajú rôzni ľudia, líši sa kvalitou a produktivitou. Schopnosť ľudí na výkon určitej práce je podmienená ich vrodenými fyzickými a psychickými schopnosťami ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vidiecky cestovný ruch
Vypracované otázky20 s. / 5. roč. / doc
Sociológia - vymedzuje vidiek na základe: - odlišného spôsobu života, -odlišných sociálnych väzieb na dedine a v meste - aktivít obyvateľstva, (kde na vidieku väčšina aktívneho obyvateľstva pracuje pôdohospodárstve alebo odchádza za prácou) Geografia - chápe vidiek ako územie, ktoré je tvorené počtom katastrov označených ako dediny Dediny - predstavujú územie s typickou rurálnou štruktúrou a vidiecky priestor je tvorený zastavaným územím a kultúrnou krajinou v okolí dediny V politických dokumen...
|
|
0,3 |
42x |
|
Všetky prezentácie na Manažment
Študijný materiál105 s. / 2. roč. / zip
1. prezentácia: Podstata a systémy manažmentu
Manažment:
Profesia (manažéri)
Činnosť - riadenie
Systém riadenia – prvky a väzby
Proces – časová dimenzia
Umenie / VEDA ?
Riadenie:
cieľové usmerňovanie
objektu riadenia
Definície manažmentu
The art of getting things done through people (Mary Parker Follett)Proces plánovania, organizovania, vedenia a kontroly úsilia členov organizácie na dosiahnutie jej cieľov pri čo najlepšom využití zdrojov
Systém princípov, metód, techník a...
|
|
0,1 |
3x |
|
Strategický marketing (spracované kapitoly z knihy Lesáková, D. a kol.: Strategický marketingový manažment)
Poznámky7 s. / 2. roč. / doc
STRATÉGIA: nástroj, kt. podnik využíva na dosiahnutie svojich cieľov- vymedzujú sa dlhodobé ciele podniku, volia sa postupy na ich naplnenie a alokujú sa zdroje na ich dosiahnutie- aktívne reagovať na zmeny v prostredí, ovplyvňovať ich a nie pasívne vyčkávať a reagovať na vplyvy prostrediazákladné znaky: externá orientácia na trh (citlivosť na želania zákaz), aktívne smerovanie sg (ovplyv udalosti v prostredí), kvalitný info systém, kontinuálna analýza a rozhodovanie, hodnotenie viacerých altern...
|
|
0,1 |
3x |
|
Plánovacie systémy používané v Japonsku
Referát5 s. / 2. roč. / doc
Japonské plánovacie systémy musíme primárne chápať ako mikroekonomické plánovacie systémy. Makroekonomické plánovacie systémy sú až druhotnou aplikačnou sférou so špeciálnymi funkciami rozvoja ekonomiky ako celku. Plánovanie do systému riadenia ja tak vnášaná predovšetkým zvnútra, t. j. samotnými firmami, nie až vplyvom centra.Predmetom mikroekonomických plánov je predovšetkým štruktúra výroby a investícii, miera rastu, technická a trhová politika, ktorá je v určitých prípustných hraniciach, jem...
|
|
0,1 |
2x |
|
Informatika A - základné definície
Prednášky15 s. / 1. roč. / doc
ZÁKLADNÉ DEFINÍCIEINFORMATIKA
je vedecká a inžinierska disciplína, ktorá sa zaoberá všetkými aspektmi spracovania, tvorby, analýzy a fungovania systémov; spracovania informácií, ich uplatnenia a pôsobenia v rozličných oblastiach ľudskej činnosti, využívajúc pri tom moderné prostriedky informačnej a komunikačnej techniky → INFORMATIZATION + AUTOMATIZATION = INFORMATIKA DÁTA (ÚDAJE)- Sú tvorené číselnými, abecednými alebo kombináciou abecedno-číselných znakov.- Majú vopred určený vnútorný zmysel,...
|
|
0,4 |
3x |
|
Strategické plánovanie - štúdia z marketingu
Analýza6 s. / 2. roč. / doc
Strategické plánovanie
V mojej firme Nový štýl sa marketingové oddelenie snaží o tržne orientované strategické plánovanie. Ide o proces pri ktorom sa snažíme dosiahnuť zhody medzi cieľmi, zručnosťami a zdrojmi našej činnosti pri stále sa meniacich tržných príležitostiach. Našim cieľom je vytvárať a pretvárať podnikateľské aktivity a produkty firmy tak, aby ich kombinácia zabezpečovala čo možno najvyššie zisky a rast pre našu firmu.
Jedna zo základných podmienok pre našu úspešnosť, je mať ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Význam riadenia ľudských zdrojov pre organizáciu
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Zamestnanci predstavujú zdroj efektívnej činnosti a prosperity podniku. Odvíja sa od toho, ako sú zamestnanci na svoju úlohu pripravení, aké sú ich podmienky na jej naplnenie. Ak hovoríme o ľudskom zdroji, rozumieme cely ľudský potencionál - čiže tvoria nielen štruktúru zamestnancov, ale aj vzdelanosť a kultúra, medziľudské vzťahy, schopnosť spolupráce. Riadenie ľudských zdrojov sa najčastejšie definuje ako činnosť, ktorej pozornosť sa sústreďuje na zamestnancov - ľudské zdroje a ktorá sa spolu ...
|
|
0,1 |
29x |
|
Prednášky na Podnikové plánovanie
Prednášky5 s. / 2. roč. / doc
Plánovanie1. všeobecné myšlienkové zaoberania sa budúcnosťou2. alternatívne možnosti postupu v budúcnosti3. výber jednej z možnostíHistória plánovania je spojená s rôznymi koncepciami makroekonomického plánovania a jeho prepojením s podnikovým plánovaním, sú známe 2 základné systémy:1. Direktívno-administratívny systém - je charakteristický centrálnym plánovaním, je známy pre krajiny ZSSR2. Indikatívne plánovanie - ide o výmenu informácií medzi vládou a súkromnými podnikmi pričom vláda sa snaží ...
|
|
0,2 |
2x |
|
Úvod do strategického marketingu a jeho základné kategórie
Prednášky41 s. / - roč. / doc
Stratégia a marketingová stratégiaStratégia» pojem pochádza zo starovekého Grécka a súvisel s vojnami → umenie veliteľa viesť boj» v terminológii obchodníkov a výrobcov znamená schopnosť rozhodovať na základe vysokej odbornosti a profesionality» stratégia je riadenie určitej činnosti pre dosiahnutie základných cieľov, obecný postup, umenie koncepčne dosahovať stanovené ciele» taktika je tu chápaná ako „v danej situácii voľba čiastkových, priestorovo a časovo obmedzených postupov“» vo všeobecnom ...
|
|
0,8 |
3x |
|
Vybrané kapitoly z firemného plánovania (Podnikové plánovanie)
Skriptá286 s. / 3. roč. / pdf
Skenované skriptá na predmet Podnikové plánovanie
|
|
42,2 |
33x |
|
Ťahák na Podnikové plánovanie
Ťahák4 s. / 2. roč. / doc
1. historia,koncepcia-H.FAYO-1922(Haward Bussines Revier)-článok o dlhodobom plánovaní , 60- 70.roky min. str-plánovanie ako fenomén rozvoja riadenia podnikov-strategické plánovanie , 1974-LINNEMAN,KENNEL-definovali 10 základných etáp plánovania. História plánovania je spojená i s rôznymi koncepciami makroekonomického plánovania a jeho prepojením s plánovaním podnikovým.Známe sú 2 systémy plánovania:Direktívno - administratívny systém - tento systém predstavoval centrálne plánovanie,kde úlohy je...
|
|
0,1 |
26x |
|
Prednášky - Firemné plánovanie
Prednášky25 s. / - roč. / doc
FIREMNÉ PLÁNOVANIE (1. prednáška)
- slovo plánovať pochádza z latinského „Planta“ = náčrt budovy
- plánovať znamená načrtnúť schému, projektovať
- protikladom plánovania je improvizácia, pracovať bez plánu, náhodne
Obsahové významy plánovania:
• orientácia na budúcnosť,
• alternatívne možnosti výberu ciest v záujme dosiahnutia zmeny,
• výber jednej z alternatív.
PLÁNOVANIE – činnosť, ktorá je vždy spojená s rozvojom, zmenou stavu, zmenou štruktúry alebo zdrojov za účelom dosiahnuť ciele ...
|
|
0,4 |
4x |
|
Bankový manažment a marketing
Skriptá250 s. / - roč. / docx
Skriptá Bankový manažment a marketing sú určené poslucháčom 4. Ročníka denného a diaľkového štúdia Národohospodárskej fakulty EU, špecializácie Peňažníctvo. Obsahovo skriptá nadväzujú na predmety Bankovníctvo, Bankové služby a operácie a Účtovníctvo v bankovníctve. Vzhľadom na fakt, že predmet Bankový manažment a marketing predchádza predmetu Podnikanie komerčných bánk a Riziko a neistota vo financiách, sú niektoré otázky, týkajúce sa manažmentu zisku a rizika v týchto skriptách preberané len ok...
|
|
0,3 |
13x |
|