Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Marketing - 40 vypracovaných otázok

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
79 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14151
Posledná úprava
14.07.2022
Zobrazené
2 036 x
Autor:
kyanid696
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
2. Charakterizujte základné pojmy marketingu (trh, výmena, transakcie a napísať čo to je).
Medzi základné pojmy patria:
Potreby:
- stav nedostatku alebo pocit neuspokojenia
- nie sú stále, vyvíjajú sa a dajú sa formovať
- ak nie je potreba uspokojená človek : 1. hľadá objekt, kt. by ju uspokojil, 2. potrebu redukuje
Želania- reprezentujú formu ľudských potrieb, kt. podoba sa odvíja od kultúry a individuálnej osobnosti
- odzrkadľuje predstavy o existujúcich produktoch a službách
- podmienené vonkajším prostredím (stimulmi)
Dopyt
- konkrétny prejav potrieb, korigovaný kúpyschopnosťou (množstvom peňažných prostriedkov)
- meria sa pomocou základných otázok : Kto? Koľko? Kde? Aké sú spotrebné zvyky a použitia produktu? Aké sú postoje a motivácie? Aké sú prekážky spotreby?
Produkt
- všetko, čo môže byť na trhu ponúkané na získanie používanie alebo spotrebu a má schopnosť uspokojiť potrebu
- výrobky, služby, osoby, miesta, organizácie, aktivity a myšlienky
Výmena
- forma ľudskej činnosti, prostredníctvom ktorej možno požadovaný produkt získať za protihodnotu.
- je procesom tvorby hodnoty (výmennej hodnoty)
Transakcia
- výmenná hodnota medzi dvoma stranami
- je jednotkou, hodnotou merania výmeny
- určená časom a miestom
...

Kľúčové slová:

marketing

ekonomika

trh

transakcia

plánovanie

strategické plánovanie

marketingový plán

produkt

spotrebiteľ

zákazník

distribúcia

distribučný kanál

obchod

služba cena



Obsah:
  • 1. Marketing jeho úloha a postavenie v ekonomike.
    2. Charakterizujte základné pojmy marketingu (trh, výmena, transakcie a napísať čo to je).
    3. Vymenujte a charakterizujte základné filozofie marketingu.
    4. Charakterizujte marketingové strategické plánovanie.
    5. Vymenujte a charakterizujte základné časti ročného marketingového plánu (8 častí)
    6. Charakterizujte faktory makroprostredia.
    7. Charakterizujte faktory mikroprostredia
    8. Charakterizujte Marketingový informačný systém MIS a jeho štruktúru.
    9. Vymenujte (charakterizujte) časti marketingového výskumu a jeho nástroje.
    10. Vymenujte a charakterizujte kritériá segmentácie na trhu so spotrebným tovarom.
    11. Uveďte príklady na sociálno-demografické a geografické kritériá segmentácie.
    12. Požiadavky efektívnej segmentácie a ich charakteristiky.
    13. Stratégie výberu cieľového trhu a ich charakteristiky.
    14. Kritériá segmentácie trhu produktov pre spracovateľské účely.
    15. Vymenujte a charakterizujte faktory, ktoré ovplyvňujú nákupné správanie spotrebiteľov.
    16. Vysvetlite model spotrebiteľského správania.
    17. Charakterizujte základné typy zákazníkov. Charakterizujte trhy a ich zákazníkov.
    18. Charakterizujte segmentáciu trhu a jej kritériá.
    19. Ako členíme trh organizácií a uveďte charakteristiku jednotlivých trhov.
    20. Charakterizujte distribúciu, distribučný kanál a ako ich členíme.
    21. Definuj produkt, charakterizuj tri úrovne produktu a znázornite ich.
    22. Čo je to životný cyklus produktu, vymenuj a charakterizuj jednotlivé etapy životného
    23. Vymenuj a charakterizuj etapy efektívnej komunikácie.
    24. Vymenuj a charakterizuj zložky komunikačného mixu
    25. Definuj maloobchod a veľkoobchod a charakterizuj základné etapy rozhodovania
    26. Typy a charakteristika rozpočtu na komunikáciu
    27. Aké faktory ovplyvňujú stanovenie ceny produktov a podrobne ich uveďte
    28. Vymenujte a charakterizujte spôsoby stanovenia ceny
    29. Vymenuj a charakterizuj cenové zľavy a vymenuj vlastnosti ceny
    30. Vymenuj a charakterizuj ciele cenovej politiky
    31. Čo je to vertikálny marketingový distribučný systém a charakterizuj hlavné typy vertikálnych marketingových systémov
    32. Čo je to public relations a aké sú jeho základné charakteristiky
    33. Vymenuj a charakterizuj základné rozhodnutia o jednotlivých produktoch
    34. Čo je to produktový mix, uveď a vysvetli jeho základné charakteristiky
    35. Porovnaj stratégie push a pull a graficky ich znázorni
    36. Faktory ovplyvňujúce tvorbu komunikačného mixu a ich charakteristiky
    37. Čo je to podpora predaja a vymenuj jej nástroje
    38. Charakterizuj službu a jej znaky
    39. Aké služby ponúka nezisková organizácia a aké sú špecifiká jej marketingového mixu
    40. Marketingový mix služieb, charakteristika zákazníka a poskytovateľa služby v procese výmeny

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky
  • skriptá
  • iná odborná literatúra