Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Úvod do strategického manažmentu, vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
24 x
Veľkosť
1,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
11924
Posledná úprava
14.07.2019
Zobrazené
1 316 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod do strategického manažmentu.Vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov.

» strategické riadenie vzniklo ako produkt hľadania nových metód riadenia podniku v neprestajne sa komplikujúcich podmienkach podnikateľského prostredia

Príčiny vzniku strategického riadenia
a) zrýchľujúca sa dynamika zmien
b) prudký nárast rizika investovania
c) zvyšovanie kapitálovej náročnosti
d) vznik strategických prekvapení
e) intenzívna domáca i globálna konkurencia
f) enormný nárast náročnosti zákazníkov na kvalitu výrobkov a služieb
g) nevypočítateľnosť správania konkurentov

Kľúčové slová:

diagram zraniteľnosti

hodnotenie konkurenčnej sily

informatizácia

intelektualizácia

ekologizácia

plánovanie

strategický manažment

joint ventures

Jack Welch



Obsah:
  • 1. Úvod do strategického manažmentu. Vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov.
    2. Objasnite súčasné tendencie: globalizácia, búrlivý rozvoj informatizácie, intelektualizácia, ekologizácia a iné
    3. Poukázanie na potrebu strategického riadenia v podnikoch
    4. Historický vývoj strategického manažmentu
    5. Štyri etapy vývoja plánovania v riadiacich činnostiach
    6. Význam dlhodobého plánovania
    7. Vedecká základňa strategického manažmentu
    8. Princípy a čiastkové modely strategického manažmentu
    9. Základný model strategického manažmentu
    10. Štyri etapy procesu práce so stratégiou
    11. Formulovanie stratégie
    12. Podniková (korporatívna) stratégia
    13. Podnikateľská stratégia
    14. Funkčná stratégia konkretizuje riadenie funkčných aktivít
    15. Aké strategické varianty v rámci jednotlivých úrovní kombinovať?
    16. Stabilizačné stratégie (selektívne investovanie, inovácia, racionalizácia, stratégia zvratu - turnaround)
    17. Ústupové stratégie
    18. Implementácia stratégie, transformácia stratégie do podnikového organizmu
    19. Hodnotenie a kontrola, identifikácia negatívnych vplyvov faktorov
    20. Šesť pravidiel Jacka Welcha v strategickej oblasti
    21. Analýza externého (vonkajšieho) prostredia podniku
    22. Analýza makro prostredia, analýza odvetvového prostredia
    23. Analýza odvetvového prostredia
    24. Porterov model piatich konkurenčných síl
    25. Skúmanie pozície kľúčových konkurentov metódou mapovania strategických skupín v odvetví
    26. Mapa strategických skupín
    27. Hodnotenie atraktívnosti odvetvia
    28. Analýza interného (vnútorného) prostredia podniku
    29. Silné stránky podniku
    30.Miera intenzity silných stránok, kľúčová zraniteľnosť
    31.Metódy internej analýzy
    32. Analýza zraniteľnosti - identifikovanie slabých stránok podniku
    33. Postup analýzy
    34. Hodnotový reťazec - konkurenčnú výhodu nie je možné identifikovať pri pohľade na podnik ako celok
    35. Nákladový reťazec - zobrazuje nárast nákladov od nákupu materiálu až po inkaso tržieb od konečného spotrebiteľa
    36. Nákladová nevýhoda: nachádza sa v dodávateľskej časti reťazca, v odberateľskej časti reťazca, vo vnútri podniku
    37. Hodnotenie konkurenčnej sily
    38. Postup hodnotenia konkurenčnej sily
    39. Analýza SWOT /+40ot./ - nástroj pre rýchle spracovanie prehľadu o strategickej pozícii podniku
    40. S - STRENGHT /sila/, W - WEAKNESS /slabosť/, O - OPPORTUNITY /príležitosť/, T - THREAT /hrozba/
    41. Zásady spracovania SWOT analýzy
    42. Analýza konkurencie
    43. Balanced Scorecard - nástroj implementácie stratégie, implementácia a adaptácia stratégie. Procesy uplatňovania stratégie.
    44. Kontrolovanie a hodnotenie stratégie. Spätná väzba procesu práce so stratégiou.
    45. Informačný systém pre strategický manažment. Strategické riadenie zmien.