Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vymedzenie pojmu stratégia. Strategický manažment ako proces. Model strategického manažmentu.

«»
Prípona
.pdf
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
34 x
Veľkosť
0,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41625
Posledná úprava
24.02.2013
Zobrazené
2 972 x
Autor:
student901
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Je všeobecným faktom, že svet postupne rastie a populácia sa zvyšuje zo dňa na deň. Každý, aj nový, jedinec má určité svoje potreby, ktoré má právo uspokojiť. So zvyšovaním populácie tak narastá aj počet podnikateľov, či už výrobcov alebo poskytovateľov služieb, ktorí ponúkajú svoje produkty nám ľuďom, aby sme si uspokojili naše potreby. A čo so sebou prináša nárast počtu podnikateľov? Samozrejme je to konkurencia. Tá je v súčasnosti najväčšou hybnou silou v podnikaní, pretože každý podnikateľ chce dosahovať zisk. V súčasnom konkurenčnom prostredí, keď sa podnikatelia predbiehajú, kto ponúkne zákazníkovi lepší a kvalitnejší produkt za najlepšiu cenu, nemôže žiadny podnikateľ sedieť so založenými rukami a čakať, že zákazník príde práve k nemu. Musí preto vyvíjať veľké úsilie, aby si zákazníka získal na svoju stranu a poskytol mu také služby, aby sa k nemu vrátil. Veď čo je lepšie pre podnikateľa, ako keď sa zákazník vráti a prinesie zo sebou ďalších zákazníkov? Na to je potrebné každý krok podnikateľskej aktivity poctivo naplánovať, rozhodnúť sa čo a kedy mu ponúknem. Nemôže sa zaoberať len súčasnosťou, pretože zákazník je tvor nevyspytateľný a jeho potreby sa neustále menia. Podnikateľ musí zákazníka poznať, a akoby mu plánovať jeho ďalší vývoj potrieb. A to nie len v kratšom časovom horizonte, ale najmä v dlhodobom. Je preto vhodné, ak má určitú stratégiu.

To je dôvod, prečo sa v tejto práci budem zaoberať stratégiami. Cieľom práce je priblížiť problematiku z oblasti strategického manažmentu. V prvej kapitole rozoberiem pojmy ako stratégia a strategický manažment, vznik, rozvoj a súčasné postavenie strategického manažmentu. Druhá kapitola je venovaná procesu strategického manažmentu a jeho činnostiam, ako aj základnému grafickému modelu strategického manažmentu. Posledná tretia kapitola opisuje typy stratégov a aké hlavné činnosti vykonávajú v rámci strategického manažmentu.

Kľúčové slová:

stratégia

strategický manažment

taktika

proces a model strategického manažmentu

racionálne plánovanie

logický inkrementalizmus



Obsah:
  • ZOZNAM ILUSTRÁCIÍ A TABULIEK 4
    ÚVOD 5
    1 STRATÉGIA A STRATEGICKÝ MANAŽMENT 6
    1.1 Vývojové etapy strategického manažmentu 7
    1.2 Fázy vývoja strategického manažmentu podľa Gluecka, Kaufmana a Wallecka 8
    1.3 Aktuálna situácia v oblasti rozvoja strategického manažmentu 10
    1.3.1 Racionálne plánovanie 11
    1.3.2 Logický inkrementalizmus 11
    1.3.3 Riadené spoznávanie 12
    1.3.4 Spontánna stratégia 12
    1.4 Nové poňatie stratégie a strategického manažmentu 12
    2 STRATEGICKÝ MANAŽMENT AKO PROCES, MODEL STRATEGICKÉHO MANAŽMENTU 14
    3 PREDSTAVITELIA - VYKONÁVATELIA - STRATEGICKÉHO MANAŽMENTU 17
    ZÁVER 29
    ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV

Zdroje:
  • ANTOŠOVÁ, M. Strategický manažment. Košice : Technická univerzita v Košiciach, 2007. 80 s.
  • JAROŠOVÁ, G. Generáli v kravatách. Niektorí manažéri sa vojenskými stratégiami nechávajú inšpirovať, iní ich považujú za prežitok. [online].
  • JEDLIČKA, M. Marketingový strategický manažment. Trnava : Magna, 2003. 364 s. ISBN 80-85722-10-0
  • MÍKA, V. T. Základy manažmentu. Žilina : Žilinská univerzita, 2006. 133 s. ISNB 978-80-88829-78-2. Dostupné na internete
  • SAKÁL, P., PODSKĽAN, A. Strategický manažment. Bratislava : STU, 2004. 256 s. ISBN 80-227-2153-0
  • http://www.slex.sk