Úvod do strategického plánovania
		
		
		
		Popis:
		A. Plánovanie ako základná funkcia manažmentu 
Plánovanie je od samotných začiatkov vzniku teórie manažmentu zaraďované medzi nákladné funkcie manažmentu. Ak medzi základné úlohy manažmentu patrí zabezpečiť úspešné pôsobenie organizácie v meniacom sa prostredí, tak predvídanie budúcnosti a príprava na budúcnosť nutne patrí medzi východiskové a najdôležitejšie funkcie manažérov organizácií. 
Plánovanie medzi základné funkcie manažmentu zaradil už Henry Fayol a i v súčasnosti väčšina autorov zaraďuje medzi základné funkcie plánovanie, organizovanie, vedenie ľudí a kontrolu. 
B. Od krátkodobého k strategickému plánovaniu 
Pri sledovaní vývoja teórie a praxe plánovania je možné rozlíšiť štyri základné etapy (obr. 1.1) - podrobnejšie Papula,J.: Vývoj teórie strategického manažmentu pod vplyvom meniaceho sa prostredia, Kartprint, Bratislava 2004
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  manažment
		  		  marketing
		  		  strategické plánovanie
		  		  brainstorming
		  		  Mintzberg
		  		  vízia
		  		  stratégia
		  		  SWOT analýza
		  		  Henry Fayol
		  		  konkurencia
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- I. Úvod do strategického plánovania
 II. VÝvoj teórie strategického plánovania
 III. Kríza externe orientovaného strategického plánovania
 IV. Strategické plánovanie ako proces a strategickí plánovači
 V. Základné metódy a techniky strategického plánovania
Zdroje:
		    
		    		    - Keneth R. Andrews: The Concept of Corporate Strategy, Harvard BS - 1965
- Mintzberg, H.: The Rise and Fall of Strategic Planning, 1994)
 
 
 
 
 
  O súboroch cookie na tejto stránke
  Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.