Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované otázky z predmetu Prognostika a plánovanie

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
14 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
11309
Posledná úprava
26.11.2018
Zobrazené
2 661 x
Autor:
matahari11
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.Čo je plán a štruktúra plánovania?

Plán má prioritu zo všetkých funkcií riadenia. Plán je základom pre aktivitu manažérov, ktorí sa angažujú pre jeho plnenie. Plán je aj pre kontrolu. Obsahuje vytýčené ciele a zodpovedajúce úlohy, cesty, zdroje, prostriedky vedúce k cieľu.
Štruktúra plánovania: 1.podnikateľský zámer, prognóza vývoja či predstava o podnikaní
2.informačné procesy ( info o minulosti, súčasnosti, budúcnosti plán.javu a to v širších súvislostiach- vývoj trhu, dopyt a ponuka, technológie, N a ceny, Z a straty, hrozby a príležitosti, silné a slabé stránky...)
3.analytické procesy ( analyz.info z hľadiska trendov, závislostí, podmienenosti, príčin a následkov...)
4.rozhodovanie ( o cieľoch a úlohách, o variantoch, zdrojoch, technológiách, zásoby, financie, ekonomika, pracovníci...)
5.zostavenie plánu - rozhodnutia sú vykonané, ciele a úlohy vytýčené, zostavujú sa iba potrebné formuláre, tabuľky- zostavy plánu v požadovanej forme
6.schválenie plánu- oboznámenie osadenstva firmy s plánom, jeho implementácia
7.kontrola plnenia plánu a prípadné korektúry

Kľúčové slová:

plánovanie

strategické plánovanie

cenová stratégia

podnikateľský plán

kontrola

percentuálny podiel



Obsah:
  • 1.Čo je plán a štruktúra plánovania?
    3.Výhody plánovania
    4.Prvky plánovania
    5.Sociálno-etická zodpovednosť manažmentu
    6.Nevýhody plánovania
    7.Vysvetlite vzťah manažmentu a plánovania. Čo je to plán a plánovanie? Manažérske plánovanie, plánovanie a goodwill firmy, indikatívne plánovanie, imperatívne plánovanie.
    8.Ciele plánov a ich reálnosť, úlohy a funkcie plánov. EVA v plánovaní.
    9.Vysvetlite systém plánov v podniku
    10. Organizácia plánovania v podniku:
    11.Charakterizujte podstatu plánovania, prioritu plánov a efektívnosť plánov
    12.Postup v plánovaní, postupy, pravidlá, programy, rozpočty a princípy.
    13. Vysvetlite nákladový prístup v tvorbe plánovaných rozhodnutí, druhy nákladov, marginálny - jednotkový zisk, hrubý príspevok, príspevkový zisk.
    14. Vysvetlite riziko v podnikaní a jeho riešenie v plánovaní.
    15. Charakterizujte strategické plánovanie a jeho vývoj.
    16.Metodika strategického plánovania.
    17. Proces a obsah strategického plánovania a plánu
    18. Proces strategického plánovania - rozhodovacia analýza.
    19. Tvorba product - market stratégie.
    20. Aké sú cenové stratégie a plánovanie tvorby cien ?
    21.Vysvetlite podstatu a formy akvizícií, ich príčiny a efekty. Aký je cieľ plánovania akvizícií a algoritmus akvizičného plánovania.
    22. Charakterizujte akvizičný proces a stanovenie ceny firmy pre akvizíciu.
    23. Čo viete o realizácii akvizícií, podnikateľskom pláne pre akvizíciu a aké sú zásady akvizícií?
    24.Vysvetlite hodnotu efektu akvizícií.
    25. Marketingový plán a jeho typy. Marketingové stratégie.
    26. Algoritmus marketingového plánu - ciele, SWOT analýza, marketingové stratégie,portfólio - BCG, matica trh. Obsah plánu marketingu.
    27.Metódy a postupy v plánovaní marketingu (príspevkový zisk, marginálny príspevok, PVCM metóda marketingového mixu, bod zvratu a doba úhrady nového výrobku).
    28.Prognózovanie dopytu a ponuky pomocou jednoduchého exponenciálneho vyrovnávania ( Brownovo exponenciálne vyrovnávanie ).
    29.Modifikovaná regresia plánovania predaja nových výrobkov
    30.Plánovanie reklamy pomocou korelačnej a regresnej analýzy pri kvantifikovaní jej vplyvu na predaj a zisk
    31. Cieľ plánovania investícií. Smery investovania, ich výnosnosť, klasifikácia investícií, finančné a vecné rozhodovanie.
    32. Algoritmus plánovania investícií.
    33. Trhová úroková miera - náklady na kapitál, statické a dynamické metódy hodnotenia investícii. Čo je súčasná hodnota a čistá súčasná hodnota, vnútorné výnososvé percento.
    34.Vysvetlite ostatné metódy hodnotenia investícii - výnosnosť ( rentabilita ), doba návratnosti, index súčasnej hodnoty, inflácia a investície, investičné riziko.
    35.Plánovanie investícií pri obmedzených kapitálových zdrojoch a plánovanie investícií pri splátkach anuitou
    36.Parametrické plánovanie - metódy plánovania a faktory
    37.Analýza citlivosti - senzitivity a analýza rizika
    38.Analýza utility - užitočnosti, ABC analýza a analýza bodu zvratu.
    39.Podnikateľský plán
    40. Plánovanie potreby pracovníkov
    41.Obsah a štruktúra finančného plánu. Algoritmus tvorby
    42. Plánovanie toku hotovosti (cash flow)
    43. Plánovanie potreby čistého prevádzkového kapitálu
    44. Vysvetlite plánovanie poskytnutia úverov a poskytnutia diskontu.
    45. Plánovanie hotovosti - Baumolov model
    46. Plánovanie hotovosti - Miller - Orrov model
    47.Plánovanie optimálnej výšky zásob - Harrisov vzorec teórie zásob.
    48. Základy teórie kontroly, prístup ku kontrole a funkcie kontroly.
    49.Vývojové štádia kontroly v podnikoch, jej obsah, organizácia a kompetencie.
    50. Formy kontroly, metódy kontroly plnenia plánu.
    51. Ciele a úlohy personálneho plánovania. Personálny manažment a plánovanie stabilizácie pracovníkov.
    52. Plánovanie rozvoja a vzdelávania pracovníkov a plánovanie pracovných nákladov.
    53.Odmeňovacie systémy a hodnotenie práce v plánovaní a stimulačné systémy v plánovaní
    54.Finančné plánovanie metódou percentuálneho podielu na tržbách
    55.Finančné plánovanie metódou pomerových finančných ukazovateľov
    56.Analýza rizika a kontrola kritických bodov (HACCP)
    57. Alternatívne ciele podniku a plánovanie tempa rastu. Plánovanie trvale udržateľného tempa rastu, plánovanie tempa rastu bez nárokov na externé zdroje a plánovanie vyváženého tempa rastu podniku.
    58. Agregované plánovanie výroby( MRP ) metódou výrobných kapacít a dezagregácia plánu výroby
    60.Plánovanie optimálnej štruktúry kapitálu v podniku