Staroba a voľný čas (Starnutie, Voľný čas, Inštitucionálna starostlivosť o starých ľudí)
Bakalárska práca33 s. / 3. roč. / doc
Starnutie ako celok je začarovaný kruh. Keď človek očakáva, že po dosiahnutí určitého veku sa z neho stane nepotrebná izolovaná bytosť, sám si vytvára podmienky, aby toto očakávanie naplnil. ( D. Chopra ) Kto neprežil starobu, nevie aká je. ( Ľudová múdrosť )To, že som na úvod svojej práce použila tieto citáty nie je náhodné. Chcela som tým poukázať, že nad otázkami staroby a stárnutia sa ľudia zamýšľali už od nepamäti. Písali o nej básnici a spisovatelia, zamýšľali sa filozófi. Za veľmi výstižn...
|
|
0,4 |
26x |
|
Sociálna práca - Analýza voľnočasových aktivít adolescentov v málo podnetnom prostredí
Seminárna práca27 s. / 5. roč. / docx
1 Základné charakteristiky adolescentov žijúcich v málo podnetnom prostredíV období adolescencie dochádza k rôznym vývojovým zmenám, a to od telesných, emocionálnych, hormonálnych až po kognitívne. Ide o veľmi významné obdobie v živote mladého človeka, v ktorom má naňho veľký vplyv rodina a prostredie, v ktorom vyrastá. 1.1 Historický vývoj vnímania adolescentov žijúcich v málo podnetnom prostredí1.2 Definovanie pojmuAdolescenciou je nazývaná druhá fáza obdobia dospievania. Trvá od 15 do 20 roko...
|
|
0,1 |
14x |
|
Prevencia sociálno-patologických javov na stredných školách
Diplomová práca80 s. / 5. roč. / doc
Prelomové spoločenské
obdobia a obzvlášť revolučné udalosti prinášajú so sebou popri pozitívnych
zmenách aj nežiadúce dôsledky pre občanov i celú spoločnosť. Po
transformačných procesoch v Slovenskej republike po roku 1989
a v dôsledku spoločensko-ekonomického vývoja dochádza k nárastu
negatívnych spoločenských javov, od drobných problémov v správaní až po
závažné sociálno-patologické javy. Spektrum sociálno-patologických javo...
|
|
1,1 |
50x |
|
Voľný čas a záujmová činnosť stredoškolskej mládeže
Ročníková práca31 s. / 3. roč. / doc
Výchova a vzdelávanie v školách a v školských zariadeniach chápeme ako výchovno-vzdelávací proces. Myslíme tým zastúpenie oboch strán procesu, výchovnej a vzdelávacej stránky. Výchova je spoločenský jav a preto aj ciele výchovy sú spoločenský podmienené. Závisia od charakteru spoločnosti, jej zriadenia, všeobecne prijímaných spoločenských noriem a hodnôt, ktoré sú obsahom morálky. Výchovné ciele vyjadrujú spoločensky potrebné a žiaduce ciele. Škola je dôležitou a živou súčasťou spoločenského org...
|
|
0,2 |
39x |
|
Cestovný ruch - Vodná nádrž Domaša
Ročníková práca23 s. / 3. roč. / doc
Cestovný ruch sa v dvadsiatom storočí stal významným spoločenským a ekonomickým fenoménom. V roku 1999 sa podieľal na tvorbe HDP vo svete takmer 13 %, v štátoch EÚ 14 %. Aj príjmy rástli v priemere o 7,5 % ročne, a to napriek vysokej miere nezamestnanosti v hospodársky rozvinutých krajinách a predchádzajúcej finančnej kríze. Cestovný ruch tvorí viac ako 8 % hodnoty exportu tovaru a takmer 35 % inkasa obchodných služieb vo svete. Koncom 20. storočia cestovný ruch vo svete vytvára 11 % pracovných ...
|
|
1,7 |
13x |
|
Využitie voľného času študentmi vysokých škôl
ŠVOČ20 s. / 2. roč. / zip
Práca sa zaoberá voľným časom – jeho charakteristikou, problémami a perspektívami. Zámerom práce je podať teoretickú analýzu voľného času, zdôrazniť potrebu voľného času a poukázať na to, že voľný čas má pozitívny vplyv na regeneráciu človeka. Cieľom tejto práce je poukázať na využívanie voľného času študentmi vysokých škôl, s akým zámerom (oddych, zábava, záľuby), preskúmať najrozšírenejšie voľno-časové aktivity vysokoškolákov (ide o činností, ktoré si môže slobodne vybrať) a v neposlednom rad...
|
|
1,7 |
15x |
|
Seminárna práca z predmetu Pedagogika voľného času
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
V dejinách ľudskej spoločnosti existovalo a dodnes existuje veľa názorov na problematiku voľného času. Ucelenejšie poňatie tohto problému sa zrejme zjavuje prvý raz v prácach gréckych filozofov, ktorí nazvali voľný čas scholé. Tento termín prekladá slovník ako: voľný čas, prestávka, odpočinok, nedostatok práce, vyplnenie voľných chvíľ prácou, rozhovormi, štúdiom a podobne. Voľný čas detí a mládeže a jeho naplňovanie pozitívnymi aktivitami hrá významnú úlohu pri utváraní osobnosti mladého človeka...
|
|
0,1 |
173x |
|
Metodika záujmovej činnosti
Prednášky29 s. / 3. roč. / ppt
Pojem ,,Voľný čas“
- Voľný čas môžeme chápať ako opak doby potrebnej pre prácu a povinnosti. Ide o čas určený pre reprodukciu síl. Činnosť si vyberáme dobrovoľne tak, aby nám priniesla radosť a pocit uspokojenia.
- Pojem ,,voľný čas“ spravidla zastrešuje odpočinok, rekreáciu, zábavu, záujmové vzdelávanie, záujmové činnosti, dobrovoľnícke činnosti, ale aj časové straty s tým spojené.
-Všeobecne môžeme povedať, že voľný čas je priestor, ktorý nám zostáva po splnení všetkých povinností.
...
|
|
0,2 |
22x |
|
Benelux (história, charakteristika, súčasný a budúci vývoj)
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / doc
1. Hospodárska únia BeneluxBenelux je združenie troch štátov - Belgicka, Holandska a Luxemburska. Názov vznikol spojením začiatočných písmen štátov v pôvodných jazykoch, a síce België, Nederland a Luxemburg. Táto skratka je používaná pre vyjadrenie nielen geografickej, ale aj politickej a hospodárskej kooperácie týchto štátov.1.1 Vznik a vývoj hospodárskej únieNebolo žiadnym prekvapením, keď sa tieto tri monarchie rozhodli pre bližšiu ekonomickú spoluprácu. Geografická a ekonomická blízkosť pred...
|
|
0,1 |
4x |
|
Pedagogika voľného času
Študijný materiál34 s. / 3. roč. / doc
Pedagogika voľného časuPaedDr. Michal Loncko, PhD.loncko@dti.skVymedzenie, teoret. A metod. Východiská, voľný čas - charakter., funkcie, obsah a organizácia, v.c. ako prevencia proti patol. Javom.I.Pojem: V.č.- je časové obdobie, počas ktorého si svoje činnosti môžeme slobodne vybrať, pričom tieto činnosti vykonávame dobrovoľne, s potešením a prinášajú nám pocit uspokojenia a uvoľnenia. (opak čas. Obdobia nutnej práce a povinností)V.č. - pojem v sebe zahrňuje: odpočinok, rekreáciu, zábavu, záujm...
|
|
0,2 |
13x |
|
Rekreácia a voľný čas
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / docx
Voľný čas patrí medzi významný atribút v živote človeka. Je to čas slobody a voľnosti, kedy má človek priestor na sebavyjadrenie a sebarealizáciu svojich potrieb a záujmov. Ak nepracujeme či nemáme žiadne záľuby ako svoj voľný čas efektívne využiť? Aké funkcie plní voľný čas a akú úlohu zohráva v našom živote ? Na tieto otázky si v našej seminárnej práci odpovieme. Naša seminárna práca je rozdelená na tri kapitoly. V prvej kapitole si definujeme voľný čas, oboznámime sa s funkciami voľného času ...
|
|
0,1 |
16x |
|
Bardejov - semestrálny projekt
Semestrálna práca56 s. / 4. roč. / doc
Mesto Bardejov je okresné mesto s počtom 33 250 trvale žijúcich obyvateľov. Leží v severovýchodnej časti Slovenska v Prešovskom samosprávnom kraji a susedí na západe s okresom Stará Ľubovňa, na severe ho lemuje štátna hranica s Poľskou republikou, z východnej strany susedí s okresom Svidník a z južnej strany s okresom Prešov. Mesto Bardejov leží v nadmorskej výške 276 m. n. m. v doline rieky Topľa. Obklopuje ho pohorie Nízkych Beskýd. Rozloha katastra mesta vrátane mestských častí (Bardejovské K...
|
|
9,4 |
3x |
|
Kriminalita mládeže (kriminálne faktory, rodina, škola a jej vplyv, vplyv masmédií)
Seminárna práca10 s. / 5. roč. / docx
1. ÚvodZmeny politického systému na Slovensku prebiehajúce po roku 1990 sprevádza mnoho pozitívnych, ale aj negatívnych javov. Za negatívne možno jednoznačne považovať nárast kriminality, toxikománie, prostitúciu a iné sociálno-patologické javy. Predstavujú nebezpečenstvo, ktoré vážne ohrozuje jedinca, sociálnu skupinu, rodinu, ale aj celú spoločnosť. Zvlášť závažným problémom je kriminalita mládeže. Znepokojujúci je fakt, že sa znižuje veková hranica mladistvých páchateľov. Mládež je špecifická...
|
|
0,1 |
18x |
|
Metodika záujmovej činnosti - prednášky
Prednášky33 s. / 3. roč. / doc
Pojem VČ v sebe zahrňuje: odpočinok, rekreáciu, zábavu, záujmové činnosti, záujmové vzdelávanie, dobrovoľne spoločensky prospešnú činnosťVoľný časMedzi voľnočasové aktivity - nepatrí vyučovanie a činnosti s ním súvisiace u detí a mládeže, základná starostlivosť o zovňajšok a osobné veci, povinnosti súvisiace s chodom rodiny, domácnosti, výchovné zariadenia ani činnosti zabezpečujúce biologickú existenciu človeka (jedlo, spánok, hygiena, zdravotná starostlivosť)• ale aj z týchto činností si nieke...
|
|
0,3 |
9x |
|
Voľný čas - Hlavný priestor na uspokojenie reálnych kultúrnych a spoločenských potrieb?
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Denne stretávame na uliciach chlapcov a dievčatá, bezstarostne usmiatych alebo sústredene debatujúcich o školských problémoch, takmer denne počúvame rodičov hovoriť o problémoch s dorastajúcimi deťmi. Neraz opakujú: „Malé deti malé starosti, veľké deti veľké starosti.“ Vidíme ich v ošúchaných rifliach so strapatými hrivami, v kinách, v kaviarniach, v divadlách i na koncertoch. Stretávame ich na vychádzkach do prírody, pozorujeme, ako sa preháňajú po športových ihriskách. Vieme, že sú priam pojaš...
|
|
0,1 |
5x |
|
Plánovanie cestovného ruchu na úrovni samosprávy
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / doc
Pri plánovaní cestovného ruchu na úrovni samosprávy je nutné stanoviť vízie, ktorých cieľom je vytvorenie dobre dostupnej a kvalitne riadenej celoročnej cieľovej (konečnej) destinácie cestovného ruchu národného a medzinárodného významu, ktorú môžeme charakterizovať: - rôznorodosťou celoročnej ponuky foriem a produktov cestovného ruchu, zameraných najmä na relaxáciu, rekreáciu, kúpeľníctvo ( v prípade, že v danej obci sa nachádza zdroj), poznávanie, aktívne trávenie voľného času, vidiecky, incent...
|
|
0,6 |
6x |
|
Záujmové vzdelávanie - seminárna práca
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
V našej seminárnej práci by sme Vám chceli bližšie priblížiť tému Záujmového vzdelávania dospelých, pojem „záujem“, obsah záujmového vzdelávania, jeho charakteristiku a jeho aplikáciu.
|
|
0,1 |
14x |
|
Spoločné trávenie voľného času v rodine
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / docx
1. Formulácia výskumného problému: Môj výskum je zameraný na to, aby odhalil mieru, v akej klesá záujem členov rodiny o spoločný voľný čas, prípadne hlavné faktory, ktoré rodine bránia tráviť spolu dostatok času, a môže prispieť k hlbšiemu pochopeniu príčin rozpadu rodinnej družnosti, čo bude užitočné tak pre vedecký výskum rodiny, ako aj pre výchovu detí k rodinným hodnotám alebo pre štátnu politiku rodiny atd. 1.1 Výskumné ciele: - Kvalita voľného času (v týždni, cez víkendy, počas dovolenky)...
|
|
0,1 |
7x |
|
Subkultúry mládeže
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / docx
V súčasnej dobe je značný rozmach rôznych hnutí a smerov. Každý človek, najmä v mladom veku chce niekam patriť a niečo znamenať, a preto sa stáva členom nejakej subkultúry.
Cieľom mojej seminárnej práce je zoznámiť sa s rôznymi druhmi subkultúr a pozrieť sa na ich kladné aj záporné stránky, na ich charakteristické znaky a na to, čo mládež núti, resp. láka stať sa ich súčasťou. Zároveň sa bližšie pozrieme na rozdiely medzi jednotlivými subkultúrami, ale aj na ich spoločné prvky.
K napísaniu te...
|
|
0,1 |
21x |
|
Podnikanie vo sfére voľného času - podnikateľský plán na tému "Verejná animácia"
SOČ21 s. / 1. roč. / pdf
Organizovanie kultúrnych a iných spoločenských podujatí je nepochybne oblasť so širokým záberom. Emócie a zážitky zohrávajú dôležitú úlohu nielen v našom osobnom živote, ale i v živote firmy a jej partnerov a zamestnancov a preto je mojim cieľom v rámci podnikateľskej činnosti organizovať rôzne tematické podujatia pre širokú verejnosť.Vzhľadom na štúdijné zameranie môjho odboru, mám bohaté skúsenosti s podujatiami tohto typu z pozície animátora voľného času ale tiež ako projektant rôznorodých je...
|
|
0,8 |
1x |
|
Výchova mimo vyučovania vo výchovno-vzdelávacom procese
Ročníková práca7 s. / 2. roč. / doc
Výchova je zložitý dynamický systém, ktorý predstavuje množinu premenlivých cieľov, prostriedkov, foriem, metód, princípov a obsahových zložiek. Všetky časti zložitého systému slúžia spoločnému cieľu a tým v súčasnej dobe u nás je: naučiť človeka žiť v demokratickej spoločnosti.
Snahou každej spoločnosti je vychovať vo svojom prostredí plnohodnotného človeka, ktorý dokáže po stránke vedomostnej i morálnej prebrať v svojej dospelosti spoluzodpovednosť za jej ďalšie napredovanie a rozvoj. Poslan...
|
|
0,1 |
11x |
|
Pedagogika voľného času a voľnočsové aktivity
Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / docx
ÚVOD Organizovanie voľného času obyvatelov zariadenia je jedou z hlavních vedľajších činností zeriadenia. Vypĺnanie voľného času aktivitami, ktoré pomáhajú klientom zariadenia. Pri jednotlivých terapiách sa využívajú rôzne rôzne metódy, techniky a formy poskytnutia danej terapie. Terapie a voľnočasové aktivity pochádzjú z potrieb a požiadaviek obyvatelov domova ale hlavne z finančných, priestorových a pesonálnych možností domova. Aktivity sú zamerané hlavne na rozvoj telesných, psychických a soc...
|
|
0,1 |
2x |
|
Sociologický prieskum
Semestrálna práca17 s. / 1. roč. / doc
ÚVODV septembri roku 1999 uskutočnila RMS spolu s agentúrou sociálnych analýz ASA sociologický prieskum o predstavách mladých ľudí o trávení voľného času. Hlavným cieľom výskumu bolo získať informácie o predstavách a názoroch mladých ľudí o trávení voľného času. Hlavná hypotéza bola rozložená do niekoľkých čiastkových hypotéz a tie sa zameriavali na získanie informácií o voľnočasových aktivitách mladých ľudí, organizovanosti mladých ľudí a ich poznatkoch o mládežníckych a detských združeniach, s...
|
|
0,8 |
12x |
|
Súčasná moderná škola
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / doc
Škola by mala byť v regióne kultúrnym, športovým a spoločenským centrom obecnej komunity. Školu má byť otvorené spoločenstvo žiakov, učiteľov a rodičov, ktorej hlavným poslaním je poskytovať komplexné služby v oblasti výchovy a vzdelávania každej rodine a ďalším v rámci celoživotného vzdelávania na základe slobodnej ponuky a dopytu po týchto službách. Charakteristika súčasnej školy určuje oblasti, v ktorých sa škola musí odpútať od starých zabehaných zvykov a hľadať nové spôsoby svojej existenci...
|
|
0,1 |
1x |
|
Výchova a racionálne využívanie voľného času
Ročníková práca36 s. / 2. roč. / doc
Témou našej ročníkovej práce je výchova a racionálne využívanie voľného času. Mnohým je tématika voľného časucelkom cudzia, pretože si nevedia predstaviť, čo pod pojmom „voľný čas“ vlastne hľadať, vidia v ňom priestor pre ďalšie povinnosti, či činnosti, ktoré sa skôr či neskôr povinnosťami stanú. Voľný čas predstavuje pre človeka sféru slobody, sféru slobodného rozhodnutia akými činnosťami, či „nečinnosťami“, tento priestor vyplnia. Voľný čas má každý človek, ale nie každý si ho plne uvedomuje a...
|
|
0,2 |
25x |
|
Pedagogika voľného času - vypracované otázky
Vypracované otázky15 s. / - roč. / doc
1. Pojem voľný čas, pohľady na voľný čas, biblický pohľad na odpočinok
Pojem času definujú rôzne vedy. Chápeme ho ako materiálnu skutočnosť (dá sa merať -sek.,min.,hod.,dňami,...) a hovoríme aj o psychologickom čase, ktorý predstavuje prežívanie jednotlivých udalostí. Čas má aj hlbší duchovný rozmer, v ktorom človek má realizovať svoju vlastnú úlohu, ktorú má v živote naplniť. Voľný čas je doba, ktorá nám ostáva po splnení povinností. Je to opak nutnej práce a povinností, kedy si svoju činnos...
|
|
0,1 |
98x |
|
Pedagogika voľného času ako veda
Prednášky14 s. / - roč. / doc
História
- zásadné zmeny v školstve - zákon z 3. mája 1990
- školy - štátne, cirkevné, súkromné - zmeny názvov, napr. ĽŠU - na ZUŠ; vznik CVČ
Pedagogika voľného času ako veda - mladá veda, u nás vzniká v 50-tych rokoch - uplatňovala sa v rámci mimotriednej výchovy (výchova organizovaná školou mimo vyučovania) a mimoškolskej výchovy (činnosť mimoškolských zariadení) - neskôr tieto pojmy zlúčené do jedného - výchova mimo vyučovania
- patrí medzi pedagogické, ale aj sociálne vedy
Vzťah k in...
|
|
0,2 |
455x |
|
Pokúste sa vysvetliť význam využívania voľného času detí a mládeže ako možnú ochranu proti negatívnym spoločenským javom
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Voľný čas - pre mnohých ľudí je to takzvaná trinásta komnata, ktorú vypĺňajú postupne rôznymi činnosťami. Ľudia trávia svoj voľný čas rôznymi spôsobmi, od „koníčkov“ až po nezmyselné mrhanie časom. Deti už v útlom detstve pozorujú rodičov a napodobňujú ich. Spôsob, akým ich rodičia trávia voľný čas ich motivuje alebo naopak odrádza od tej - ktorej činnosti. Tieto aktivity pomáhajú rozvíjať a kultivovať osobnosť dieťaťa. Rodičia aj spoločnosť, v ktorej dieťa a neskôr mladý človek vyrastá by mali ...
|
|
0,1 |
13x |
|
Seniori
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / doc
V období starnutia a staroby existuje mnoho problémov. Jedným z nich je voľný čas, t.j. samotné množstvo, formy spôsoby disponovania s ním. Starí ľudia sa právom cítia neužitoční a samotní. Chcú i naďalej využiť svoju múdrosť, skúsenosti a dostatok času. Niektorí preto pracujú ako dobrovoľníci v humanitných organizáciách. Pracujú bez nároku na odmenu, samotnou odmenou je práca. Staroba je posledným obdobím v živote človeka, ktoré sa končí smrťou. Človek ako biologicko-fyziologický jedinec starne...
|
|
0,1 |
70x |
|
Nezamestnanosť ako problém súčasnosti
Bakalárska práca48 s. / 3. roč. / doc
Nezamestnanosť ako problém súčasnosti (Bakalárska práca)/. – Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety Bratislava. Ústav sociálnej práce Kráľovnej Pokoja z Medžugorja Bardejov – Školiteľ: - Komisia pre obhajoby: Katedra sociálnej práce. Predseda komisie:................................ - Stupeň odbornej kvalifikácie: Bakalár sociálnej práce, 2008. 48 s.
Práca je obsahovo zameraná na problém súčasnosti , a tým problémom je nezamestnanosť. Nezames...
|
|
0,2 |
36x |
|
Záujmy, záľuby, ašpirácie ich vplyv na osobnostný rozvoj
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Nevyhnutnou súčasťou osobnostného rozvoja je túžba rásť u každého, kto chce byť tvorcom svojho života a chce sa naučiť porozumieť nie len sebe samému ale aj druhým. Takýto človek zároveň vytvára predpoklady pre nájdenie spokojnosti vo vlastnom vnútri. Prostredníctvom záujmov, záľub a ašpirácií sa rozvíja jeho osobnosť. Keď si netvoríme život sami, tvoria Vám ho iní.
|
|
0,1 |
7x |
|
Rodina v sociálnom systéme - Podmienky, ktoré musí spĺňať rodina
Referát2 s. / 1. roč. / doc
Vymaniť sa z biedy, mať bezpečnejšie živobytie, zdravie, stále zamestnanie; mať zvýšenú účasť na zodpovednosti, byť bez akéhokoľvek útlaku, byť chránení pred položením, ktoré uráža ľudskú dôstojnosť; byť vzdelanejší; slovom, viac pracovať, vedieť a vlastniť, a tak aj viac byť: o to sa usilujú dnešní ľudia, zatiaľ čo mnohí z nich sú odsúdení žiť v podmienkach, ktoré robia túto oprávnenú túžbu ilúziou. Okrem toho národy, ktoré si nedávno nadobudli národnú nezávislosť, pociťujú potrebu spojiť túto ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Podmienky a možnosti na výchovu vo voľnom čase detí a mládeže (žiakov základných a stredných škôl) v Senici
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Výchova mimo vyučovania sa u nás zanedbáva, nedostáva sa jej dosť pozornosti. Nikto si neuvedomuje, že výchova mimo vyučovania je aspoň tak dôležitá ako výchova sama. Voľný čas predstavuje priestor, v ktorom deti a mládež budú odlišovať nutnosť od dobrovoľnosti, záujem a povinnosť, prácu a odpočinok, a to ako členovia kolektívu. Myslíme si, že je potreba čoraz väčší význam venovať účelnému naplneniu voľného času a vyhnúť sa tak vplyvom nežiaduceho prostredia, rovesníckych skupín, médií, nudy atď...
|
|
0,1 |
23x |
|
Racionálne využitie voľného času
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
Denne stretávame na uliciach chlapcov a dievčatá, bezstarostne usmiatych alebo sústredene debatujúcich o školských problémoch, takmer denne počúvame rodičov hovoriť o problémoch s dorastajúcimi deťmi. Neraz opakujú: „Malé deti malé starosti, veľké deti veľké starosti.“ Vidíme ich v ošúchaných rifliach so strapatými hrivami, v kinách, v kaviarniach, v divadlách i na koncertoch. Stretávame ich na vychádzkach do prírody, pozorujeme, ako sa preháňajú po športových ihriskách. Vieme, že sú priam pojaš...
|
|
0,1 |
10x |
|
Prístupy pedagogiky voľného času k výchove detí a mládeže vo voľnom čase
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Napĺňanie voľného času detí a mládeže sa uskutočňuje prostredníctvom škôl, školských a mimoškolských zariadení, v centrách voľného času, školských kluboch detí, v strediskách záujmovej činnosti a iných inštitúciách. Štát v tomto procese napomáha organizačne i materiálne, avšak výchovno-vzdelávací proces je v týchto zariadeniach stále málo efektívny. Svedčí o tom aj neustály rast priestupkovosti, či dokonca kriminality detí a mládeže.
V mojej seminárnej práci sa budem snažiť priblížiť ak...
|
|
0,1 |
32x |
|
Vstup Slovenska do EÚ a problémy s tým spojené
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
Jedným z hlavných cieľov Slovenska už po jeho vzniku v roku 1993 bolo aj nadviazanie vzťahov s EU. Vzťahy medzi bývalým Česko-Slovenskom a EU vyvrcholili 16.12.1991, keď sa podpísala dohoda medzi EU a ČSFR . Táto dohoda však neprešla ratifikačným procesom pretože tým že sa Česko-slovensko rozdelilo, bola dohoda bezpredmetná. A preto sa dohoda odznova sformulovala na dve samostatné dohody s ČR a SR, ktoré boli podpísané 4.10.1993.V júny 1995 podalo Slovensko, na zasadnutí Európskej rady, oficiáln...
|
|
0,1 |
11x |
|
Všeobecná pedagogika - vypracované otázky
Vypracované otázky8 s. / - roč. / doc
Dejiny pedagogiky
• jedny zo základných pedagogických disciplín
• analyzujú zákonitosti výchovy, hlavne z hľadiska širších spoločensko-historických súvislostí - z hľadiska sociálnych podmienok danej spoločnosti
• objavovanie dedičstva
• registrácia histórie pedagogického myslenia
• správna prognostika
Porovnávacia pedagogika
• v 30. rokoch vznik
• odhaľuje, porovnáva a analyzuje najvšeobecnejšie a konkrétnejšie problémy vzdelávania a výchovy
• hlavne porovnávanie školských systémov v r...
|
|
0,1 |
99x |
|
Dotazník (Sociológia) na zistenie voľného času rodiny
Semestrálna práca6 s. / 1. roč. / docx
Dotazník (bez vyhodnotenia) rodina a voľný čas. Dotazník je anonymný a jeho výsledky budú použité výlučne pre potreby štúdia. Údaje v ňom obsiahnuté sú dôverné. Účasť respondenta na výskume je dobrovoľná a žiadna časť vyplnených údajov nebude použitá na identifikáciu respondenta.Za Váš čas a spoluprácu Vám vopred ďakujem. Dotazník vyplňte pomocou krížikov alebo zaškrtnutím vami správne voleného rozhodnutia...
|
|
0,1 |
14x |
|
Detská animácia, voľný čas a letný tábor Rozprávkovo
Referát12 s. / - roč. / doc
Túto tému som si vybral preto, pretože v dnešnej dobe deti nevyužívajú, alebo využívajú zle svoj voľný čas. Voľný čas nie je iba časom zábavy. Môže sa stať dokonca zdrojom vážneho ohrozenia. Pri neorganizovanom trávení voľného času dochádza k veľkej časti úrazov detí, mladý ľudia ohrozujú seba i druhých experimentovaním s drogami, alkoholom, cigaretami, alebo z nudy prekračujú zákon. Preto sa musíme naučiť hospodáriť s voľným časom. Ďalej v mestách deti trpia obezitou a sú hyperaktívne.Preto som...
|
|
0,1 |
10x |
|
Deti a voľný čas
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / doc
V dejinách ľudskej spoločnosti existovalo a dodnes existuje veľa názorov na problematiku voľného času.
Ucelenejšie poňatie tohto problému sa zrejme zjavuje prvý raz v prácach gréckych filozofov, ktorí nazvali voľný čas scholé. Tento termín prekladá slovník ako: voľný čas, prestávka, odpočinok, nedostatok práce, vyplnenie voľných chvíľ prácou, rozhovormi, štúdiom a podobne.
Voľný čas detí a mládeže a jeho naplňovanie pozitívnymi aktivitami hrá významnú úlohu pri utvá...
|
|
0,1 |
8x |
|