Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 559   projektov
6 nových

Metodika záujmovej činnosti

«»
Prípona
.ppt
Typ
prednášky
Stiahnuté
20 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41102
Posledná úprava
09.12.2012
Zobrazené
1 934 x
Autor:
mart1k
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Pojem ,,Voľný čas“
- Voľný čas môžeme chápať ako opak doby potrebnej pre prácu a povinnosti. Ide o čas určený pre reprodukciu síl. Činnosť si vyberáme dobrovoľne tak, aby nám priniesla radosť a pocit uspokojenia.
- Pojem ,,voľný čas“ spravidla zastrešuje odpočinok, rekreáciu, zábavu, záujmové vzdelávanie, záujmové činnosti, dobrovoľnícke činnosti, ale aj časové straty s tým spojené.
-Všeobecne môžeme povedať, že voľný čas je priestor, ktorý nám zostáva po splnení všetkých povinností.

Vnímanie – Pohľady na voľný čas
- Ekonomické hľadisko – inak aj komerčné hľadisko, vyjadruje mieru nákladov pre voľno – časové aktivity. Veľký podiel má na tom miera cestovného ruchu, menej vzdelávanie a kultivácia osobnosti.
- Sociologické hľadisko – Tvorba medziľudských (interpersonálnych) vzťahov, ich kultivácia. Tvorí istú kompenzáciu i profylaxiu pre sociálnu patológiu.
- Politické hľadisko – ide o priamy prínos – podiel štátu na podporu medziľudských aktivít v rámci subjektov financovaných zo štátneho rozpočtu ( resp. rozpočtu samospráv) 
- Zdravotno – hygienický pohľad – ide o spôsob participácie na telesnom a duševnom raste jedinca.
- Pedagogicko – psychologický pohľad – sleduje individuálne zvláštnosti jedinca a zároveň mieru potrebnosti uspokojovania biologických a psychických potrieb v rámci voľného času.
...

Kľúčové slová:

metódika

záujmová činnosť

voľný čas

animácia

motivácia

výchova mimo vyučovania



Obsah:
  • Pojem ,,Voľný čas“
    Vnímanie – Pohľady na voľný čas
    Historický vývin voľnočasovej výchovy
    Výchova mimo vyučovania – VMV
    Funkcie VMV
    Najvýznamnejšie zariadenia VMV
    Zásady VMV
    Požiadavka VMV
    Metódy VMV
    Činnosti VMV
    Formy VMV
    Animácia
    Výchova zážitkom (Experienciálna metóda)
    Prostriedky VMV
    Hra ako prostriedok výchovy
    Motivácia žiakov k hre
    Priebeh hry
    Záver hry
    Dimenzie VMV
    Psychohygiena VMV
    Záujmové činnosti VMV
    Štruktúra stretnutia záujmového útvaru
    Zhrnutie
    Použitá literatúra:

Zdroje:
  • PÁVKOVÁ J., A KOL. Pedagogika voľného času, Praha: Portál, 2002
  • PIKE,G., SELBY,D: Globálni výchova. Praha: Portál, 1994
  • CANFIELD,J.: Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebeduvěre, Praha: Portál, 1998
  • ŠPIČÁK A KOL. : Úvod do metodiky záujmových činností v domově mládeže, Olomouc 1991
  • VESELÁ, J.: Jak ve volném čase. Hradec Králové : Gaudeámus, 1997
  • VINCEJOVÁ, E.: Ako vo voľnom čase 1,2, MPC Bratislava, 2008