Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Pedagogika voľného času - vypracované otázky

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
96 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
1112
Posledná úprava
28.02.2015
Zobrazené
3 272 x
Autor:
jankkam
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Pojem voľný čas, pohľady na voľný čas, biblický pohľad na odpočinok

Pojem času definujú rôzne vedy. Chápeme ho ako materiálnu skutočnosť (dá sa merať -sek.,min.,hod.,dňami,...) a hovoríme aj o psychologickom čase, ktorý predstavuje prežívanie jednotlivých udalostí. Čas má aj hlbší duchovný rozmer, v ktorom človek má realizovať svoju vlastnú úlohu, ktorú má v živote naplniť. Voľný čas je doba, ktorá nám ostáva po splnení povinností. Je to opak nutnej práce a povinností, kedy si svoju činnosť slobodne naplánujeme, vyberáme, robíme ju radi a dobrovoľne, prináša nám uspokojenie a uvoľnenie. Patrí sem odpočinok, rekreácia, zábava, záujmové činnosti, dobrovoľné vzdelávanie. Z pohľadu detí a mládeže do voľného času nepatrí vyučovanie a činnosti s tým súvisiace.
Na problematiku VČ môžeme pozerať z rôznych hľadísk:
1. ekonomické hľadisko - je veľmi dôležité a to koľko finančných prostriedkov investuje spoločnosť do zariadení pre voľný čas, aká je návratnosť, a ak áno, tak akým spôsobom
2. sociologické a sociálno-psychologické hľadisko - aké činnosti vo voľnom čase prispievajú k uzatváraniu medziľudských vzťahov, vytváranie formálnych a neformálnych vzťahov, VČ je ovplyvňovaný prostredím hlavne rodinou , rodičia sú vzory pozitívne alebo negatívne, tu hrozí nebezpečenstvo, že sa deti dostanú na tzv. šikmú plochu
3. politické hľadisko - ako a do akej miery bude štát svojimi orgánmi zasahovať do VČ občanov, aká bude školská politika
4. zdravotno-hygienické hľadisko- ako možno podporovať zdravotný, telesný a duševný rozvoj človeka, ide predovšetkým o správny režim dňa, najväčší výkon je od 9-11hod, 15-16 hod.
5. pedagogické a psychologické hľadisko - berie do úvahy vekové a individuálne zvláštnosti a ich rešpektovanie vo VČ.

Peg. hľadisko má 2 úlohy: výchovu vo VČ (zmysluplné napĺňanie VČ) a výchovu k VČ (oboznámenie detí so zaujímavými aktivitami). Zanedbávanie vedie k nesprávnemu využitiu VČ ako sú drogy, automaty, závislosti.

Kľúčové slová:

voľný čas

pedagogika

centrum voľného času

letný tábor

enviromentálna výchova

internet



Obsah:
  • 1. Pojem voľný čas, pohľady na voľný čas, biblický pohľad na odpočinok
    2. Etické aspekty voľného času a morálne ohrozenia
    3. Historický vývoj výchovy vo voľnom čase
    4. Činitele výchovy jednotlivca a požiadavky na realizáciu vo voľnom čase
    5. Výchova vo voľnom čase a jej funkcie
    6. Dimenzie výchovy v čase mimo vyučovania, obsah, vzťah, prostredie
    7. Odpočinkové a rekreačné činnosti
    8. Záujmové činnosti
    9. Verejnoprospešné a sebaobslužné činnosti vo výchove mimo vyučovania
    10. Školské družiny a školské kluby
    11. Centrá voľného času
    12. Domovy mládeže
    13. Seleziánske oratória a mládežnícke strediská
    14. Skauting
    15.Telovýchovné a ďalšie subjekty pracujúce s mládežou vo VČ
    16. Ústavná a ochranná výchova
    17. Osobnosť animátora
    18. Typy animačných skupín
    19. Príprava a realizácia letného tábora
    20. Materiálne a technické zabezpečenie animácie
    21. Individuálna pomoc jednotlivcom v konkrétnych potrebách
    22.Miltikultúrna výchova, jej ciele, obsah, proces.
    23. Masmediálna výchova
    24. Enviromentálna výchova
    25. Internet - perspektívy, ohrozenia, etické dimenzie