Komunikácia s jedincom s viacnásobným postihnutím
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Každý človek bez ohľadu na to, či je zdravý alebo zdravotne postihnutí má právo na vzdelávanie. Aby sa mohol vzdelávať a zaradiť sa do života, musí vedieť komunikovať s okolím. Viacnásobne postihnutí je skupina osôb, ktoré vykazujú súčasne príznaky viacerých postihnutí (napr. hluchoslepí, mentálne + zrakovo, reč...). Cielená pozornosť sa tomuto problému venuje až v posledných desaťročiach či rokoch. Je dôležité, aby sme sa snažili ľuďom s viacnásobným postihnutím pomáhať a na to je potrebná komu...
|
|
0,1 |
33x |
|
Vypracované štátnicové otázky Špeciálna pedagogika - Pedagogika mentálne postihnutých
Vypracované otázky65 s. / 2. roč. / doc
1. PMP ako disciplína ŠP a súvzťažné vedyŠP je systémom vedeckých poznatkov o špecped. javoch a procesoch, a ich interakciách.PMP ako súčasť ŠP je systémom vedeckých poznatkov o MP, o osobách s MP, o ich špeciálnych (edukačných) potrebách, o ich výchovnej rehabilitácii a jej zákonitostiach.Predmet ŠP: edukácia postihnutých, narušených a ohrozených.Predmet PMP: edukácia MPPMP sa ako vedný odbor zaraďuje do sústavy špeciálnopedagogických vied. ŠP je pre PMP základným východiskovým odborom. Sústava...
|
|
0,5 |
37x |
|
Východiská školskej integrácie žiakov s poruchami učenia
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Cieľom príspevku je rozdiskutovať niekoľko kľúčových myšlienok vzťahujúcich sa na integráciu výnimočných žiakov do škôl bežného typu. Školská integrácia na Slovensku prekonala viacero zmien. Autori zdôrazňujú nevyhnutnosť profesionálnych postojov učiteľov k žiakom so špeciálnymi edukačnými potrebami. Prezentované sú i ďalšie podmienky a aspekty školskej integrácie. Hlavná pozornosť je sústredená na komplexnosť v príprave bežných škôl na integratívne vyučovanie.
|
|
0,1 |
6x |
|
Vypracované otázky z predmetu Špeciálna pedagogika
Skriptá31 s. / 2. roč. / doc
1. Pojem, predmet a cieľ špeciálnej pedagogikyŠpeciálna pedagogika - vedná oblasť, zaoberajúca sa teóriou a praxou výchovy, vzdelávania mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností či psychosociálneho narušenia alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania mládeže a dospelých. Môžeme sem zaradiť aj jedincov s výnimočným nadaním a talentom čí inými špecifickými potrebami.Predmetom je skúmanie podstaty a zákonitostí výchovy a vzd...
|
|
0,3 |
44x |
|
Špeciálna pedagogika - obsah, predmet, cieľ a úlohy
Štátnicové otázky19 s. / 5. roč. / doc
V najširšom slova zmysle patrí špeciálna pedagogika do sústavy vied o človeku. V užšom význame patrí do systému pedagogických vied.Obsah: Špeciálna pedagogika sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických danosti, porúch učenia, správania.
Predmetom špeciálnej pedago...
|
|
0,2 |
6x |
|
Nadané dieťa (Semestrálna práca z predmetu Špeciálna pedagogika)
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Špeciálna pedagogika. Vedná disciplína, zaoberajúca sa výchovou a vzdelávaním detí, ktoré sú naľavo od priemeru na Gaussovej krivke? A čo deti napravo od priemeru? V sylaboch predmetu špeciálna pedagogika je venovaných mnoho výučbových jednotiek deťom postihnutým, či už fyzicky alebo psychicky. Ale len jedna výučbová jednotka sa zaoberá vzdelávaním nadaných detí.Keď kráčame po ulici, na prvý pohľad vieme odlíšiť zdravé dieťa od vozíčkára, od dieťaťa s Downovým syndrómom, alebo od slepého dieťaťa...
|
|
0,1 |
19x |
|
Špeciálna pedagogika - školská integrácia
Poznámky25 s. / 3. roč. / doc
Zásadné zmeny v rozvoji školstva v Slovenskej republike po roku 1989 sprevádzané zmenami v školskej legislatíve umožnili dôkladnejšie zohľadňovať individuálne potreby, schopnosti a záujmy detí. V oblasti vzdelávania žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) je najvýznamnejšou zmenou legislatívne zakotvená možnosť jeho individuálnej alebo kolektívnej integrácie do materských škôl, základných škôl a stredných škôl bežného typu. Školská trieda je prvým prostredím mimo rodiny, v kt...
|
|
0,4 |
26x |
|
Špeciálna pedagogika- štátnicové otázky
Štátnicové otázky74 s. / 1. roč. / docx
1. Pojem, predmet a cieľ špeciálnej pedagogikyZ lat. specialis = osobitný, gréc. paidagogiké tachné = umenie výchovyŠpeciálna pedagogika - vedná oblasť v sústave pedagogických vied. Zaoberá sa teóriou a praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických danosti, porúch učenia, správania. Zaraďuj...
|
|
0,1 |
88x |
|
Špeciálna pedagogika vypracované otázky
Vypracované otázky25 s. / 2. roč. / doc
1. Kto je zakladateľ špeciálnej pedagogiky?
Miloš Sovák - lekár, otorynolaringológ, logopéd, defektológ
2. Kto sa u nás zaoberal vymedzením pojmu špeciálna pedagogika?
Viliam Gaňo - priekopník surdopedagog. a logopédie a zakladateľ defektológie v SR
3. Špeciálna pedagogika sa delí na:
- psychopédia, - logopédia, - etopédia, -tyflopédia, -somatopédia, - surdopédia PODROBNEJŠIE otazka 44
4. Čo je špeciálna pedagogika?
Vedný odbor v sústave pedagogických vied, ktorý skúma podstatu a zákonit...
|
|
0,1 |
62x |
|
Špeciálna pedagogika - predmet, cieľ a úlohy
Poznámky16 s. / 1. roč. / doc
Špeciálna pedagogika sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických danosti, porúch učenia, správania. Predmetom špeciálnej pedagogiky je skúmanie podstaty zákonitosti výchovy, edukácie postihnutých ľudí. Cieľom špeciálnej pedagogiky je vychovávať, vyučovať a vzdelávať p...
|
|
0,1 |
34x |
|
Základy pedagogiky - pedagogika ako veda o výchove
Skriptá17 s. / 1. roč. / doc
PEDAGOGIKA AKO VEDA O VÝCHOVE -spoločenskovedná disciplína. • Výchova, vzdelanie v každej oblasti • Rieši otázky výchovy a vzdelania Pedagogika je veda o výchove, skúmajúca podstatu a zákonitosti výchovy ako spoločenského javu. Výchova a vzdelanie nazývame aj EDUKÁCIA. Slovo pedagogika je gréckeho pôvodu: pais = dieťa, agó = vediem, riadim, pedagogické = umenie výchovy. Pedagogika sa delí na dve časti: 1. Metodická časť 2. Všeobecná teória výchovy
|
|
0,2 |
27x |
|
Pedagogika zrakovo postihnutých
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Špeciálnou pedagogikou sa označuje vedná oblasť v sústave pedagogických vied, ktorá sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie (výchovy, vyučovania, vzdelávania) detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania. Môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom či iným...
|
|
0,3 |
12x |
|
Špeciálna pedagogika - skriptá
Skriptá35 s. / 2. roč. / doc
Pojmologická variabilita označenia objektov starostlivosti
Najčastejšie sa používajú termíny ako postihnutý, defektný alebo invalidný jedinec a sú rezortne podmienené
Podľa odporúčania Rady Európy z roku 2003 ako neoficiálneho materiálu patria medzi nevhodné formulácie :
The disabled – postihnutí
Invalids – invalidi
People with limited/restriced abilities – ľudia s limitovanými/obmedzenými schopnosťami
People suffering from adisability – ľudia trpiaci zdravotným postihnutím
Defectolo...
|
|
0,3 |
7x |
|
Špeciálna pedagogika - súhrnné poznámky z prednášok
Poznámky5 s. / 2. roč. / doc
definícia ŠP: vedný odbor v sústave pedag. vied, kt. sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie(t.j. výchovy, vyučovania, vzdelávania) detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komun. schopností, či psychosoc. narušenia, alebo z dôvodu iných špecif. daností, porúch učenia, správania, môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom či inými špecif. potrebamipredmet : skúmanie podstat...
|
|
0,1 |
21x |
|
Špeciálna pedagogika - prednášky
Prednášky23 s. / 2. roč. / doc
ÚVODParadigma postihnutiaV analýze OECD (1994) sú vymenované 4 paradigmy, opísané ako model:- medicínsky,- sociálno-patologický,- prostredia,- antropologický. Medicínsky model- vychádza z biologicko-organických alebo funkčných príčin, čo vedie k medicínsky orientovanej starostlivosti, - cieľom je prekonávať a liečiť postihnutie, - špeciálno-pedagogické opatrenia, podporné vyučovanie a rôzne špeciálne terapie sa vykonávajú v špeciálnych zariadeniach, - integrácia znamená prijatie do bežnej školy ...
|
|
0,2 |
3x |
|
Sociálne poradenstvo - Otázky a odpovede pre ŠKŠ špeciálna pedagogika
Vypracované otázky2 s. / 2. roč. / doc
1. a. Definujte sociálne poradenstvo:Sociálne poradenstvo je jednou z foriem riešenia sociálne núdze.Sociálne poradenstvo je odborná činnosť zameraná na zistenie rozsahu a charakteru sociálnej núdze, na zistenie príčin jej vzniku, na poskytnutie informácií o možnostiach riešenia sociálnej núdze a na usmernenie občana pri voľbe a uplatňovaní foriem sociálnej pomoci; sociálne poradenstvo sa poskytuje najmä rodinám. V rámci sociálneho poradenstva možno občanovi odporučiť poskytnutie odborných porad...
|
|
0,1 |
23x |
|
Metódy špeciálnej pedagogiky pri diagnostikovaní a vzdelávaní
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / docx
Podľa kritéria „ako zisťovať“ rozdeľujeme metódy na metódy pozorovania, exploračné metódy (dotazník, rozhovor), metóda diagnostického skúšania, metóda testov, kazuistická metóda - Case study a rozbor výsledkov činnosti. Správne diagnostikovanie je podmienené výberom vhodných diagnostických metód. K požadovaným vlastnostiam diagnostických metód patria : 1. Reliabilita - spoľahlivosť ( aj pri viacnásobnom opakovaní sú výsledky vždy totožné)2. Validita - do akej miery je metóda vhodná a platná Súča...
|
|
0,1 |
7x |
|
Testové otázky s odpoveďami Špeciálna psychológia
Testy3 s. / 1. roč. / pdf
1. Nositeľom medile J.A.Komenského je:a) V, Gaňob) M. Sovákc) V. Pre...nemôžem prečítať2. Ktoré z trojice pojmov vyjadrujú medicínsky prístup ŠPa) somatopédia, duševne úchylné deti, pedagogika...b) defektivita, tyflopédia, pedag. mentálne postihnutýchc) pedagogika sluchovo post, somatopédia,....3. Do optického komunikačného systému patrí:a) totálna komunikáciab) posunková komunikáciac) orálna komunikácia4. Autorom staršieho modelu systému špeciálnej pedagogiky je:a) M. Gažib) M. Sovákc) V. Gaňo5...
|
|
0,1 |
46x |
|
Pedagogika ako veda
Prednášky27 s. / 1. roč. / doc
Pedagogika ako veda Vedná disciplína - otvorený systém poznatkov na určitom stupni svojho vývoja a určitej úrovni uchopenia reality (predmetu svojho skúmania). Pedagogika ako veda - je vedou o výchove (výchovoveda) - zaoberá sa človekom, výchovou človeka. Pedagogika a metapedagogika Metapedagogika = veda o pedagogike (meta, gr. = s, za, po) Pedagogika = veda o výchove Výchova
|
|
0,2 |
20x |
|
Kazuistická práca - problémy dieťaťa pri čítaní
Ročníková práca4 s. / 2. roč. / docx
Nora je žiačkou prvého ročníku. Dieťa malo OŠD. Pochádza z úplnej rodiny, obaja rodičia sú VŠ vzdelaní. Dieťa malo oneskorený vývin reči. Slovnú zásobu malo a má dobrú. Občas sa stane, že si nevie spomenúť na niektoré známe slovo alebo označenie. V reči sa objavujú dysgramatizmy. Dieťa vykazovalo v MŠ ťažkosti v grafomotorike a sluchovej pamäti - problémy s učením sa básničiek. Okrem toho je slabou stránkou dieťaťa P /Ľ orientácia a priestorová predstavivosť. Dieťa má v 1. ročníku problémy s čít...
|
|
0,1 |
38x |
|
Vypracované zápočtové otázky z predmetu Špecialna pedagogika
Testy14 s. / - roč. / docx
Test A1. Čo sú to všeobecné vlastnosti živých sústav a vymenujte ich. - 8bVlastnosti a znaky spoločné všetkým živým organizmom označujeme ako všeobecné vlastnosti živých sústav:1. chemické zloženie- Nukleové kyseliny a bielkoviny-2. Metabolizmus - biochemická aktivita3. štruktúra4. vnímavosť5. reprodukcia6. vývin a vývoj7. adaptabilita.2. Vysvetlite pojem reverzná transkripcia (reverzná transkriptáza) a uveďte príklad. - 2breverzná transkriptáza- predstavuje prepis genetickej informácie z jednéh...
|
|
0,2 |
3x |
|
Špeciálna pedagogika - poznámky z prednášok
Prednášky14 s. / 3. roč. / doc
ŠPECIÁLNA PEDAGOGIKA - je disciplína v sústave pedagogických vied, ktorá sa zaoberá výchovou, vzdelávaním, vyučovaním jedincov, ktorí nespĺňajú normu alebo normu prekračujú- jedinci so špeciálnymi výchovnými požiadavkami; jedinci, ktorým sa poskytuje špeciálna výchovno-vzdelávacia starostlivosť:
|
|
0,2 |
8x |
|
Alternatívne školstvo
Seminárna práca19 s. / 2. roč. / doc
Predmetom pedagogiky je problematika výchovy, vzdelávania a výcviku detí a mládeže, čiže edukácie a skúmanie zákonitostí príslušnej edukačnej reality. Pedagogika patrí medzi vedy o edukácii, ktorými sú andragogika (veda o edukácii dospelých) ako aj geragogika (veda o edukácii starších občanov). Pedagogika patrí medzi spoločenské a humanitné vedy.
Základným cieľom pedagogiky je skúmať, zovšeobecňovať a formulovať edukačné zákonitosti, zdokonaľovať edukačnú prax a tak obohacovať všeobecný fond p...
|
|
0,2 |
6x |
|
Edukácia žiakov s mentálnym postihnutím
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
Starostlivosť o mentálne postihnutých si už niekoľko rokov vyžaduje aby spoločnosť rozvinula vzdelávanie na niekoľkých stupňoch. Aby poskytovaná pomoc mohla byť dostatočne rôznorodá, je dôležité nesnažiť sa pokryť všetkú potrebu jedným typom vzdelávania. Rovnako dôležitá ako rôznorodosť je aj medziodbornosť v pomoci mentálne postihnutým.
|
|
0,1 |
31x |
|
Dejiny špeciálnej pedagogiky - stručný prehľad
Prednášky14 s. / - roč. / doc
1. Dejiny Špeciálnej pedagogiky - stručný prehľad
Štádia starostlivosti
Represívne - likvidovali postihnutých (prvotnopospolná, otrokárska spoloč) - vylúčenie chybných zo spoločenstva
Charitatívne - ľudomilný, so vznikom kresťanstva sa hlásala k blížnemu, strava + výchovné opatrenia v útulkoch a kláštoroch.
Humanistické - humanizmus a renesancia J. A. Komenský - každý TP má právo na vzdelanie, nutnosť vzdelávať defektné osoby
Rehabilitačné a preventívne - u nás začiatky v Jedličkovom...
|
|
0,2 |
41x |
|
Pedagogika detí s poruchami učenia
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
V súčasnosti sa nenájde ani jedna škola, v ktorej by sa nenachádzali žiaci so špecifickými poruchami učenia. Národný poradný výbor pre handicapované deti z r. 1969, hovorí že u detí so špecifickými poruchami učenia sa prejavuje porucha v jednom alebo viacerých základných psychických procesov, ktoré zahrňujú chápanie, alebo používanie hovorenej či písanej reči. Môžu sa prejavovať poruchami počutej reči, rozprávania, hovorenej reči, čítania, písania, pravopisu alebo počítania. „Nepatria sem tie pr...
|
|
0,1 |
32x |
|
Základy špeciálnej pedagogiky
Skriptá112 s. / 2. roč. / docx
Špeciálnou pedagogikou sa označuje vedná oblasť v sústave pedagogických vied, ktorá sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie (výchovy, vyučovania, vzdelávania) detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychoso- ciálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania. Môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom či in...
|
|
2,3 |
20x |
|
Základy všeobecnej pedagogiky a špeciálnej pedagogiky a ich komparácie a vzájomný vzťah
Prednášky3 s. / 1. roč. / doc
Základy všeobecnej pedagogiky a špeciálnej pedagogiky a ich komparácie a vzájomný vzťahVšeob. pedagogika - je vedná discipl., ktorá sa zaoberá výchovou a vzdelávaním - teda edukáciou ľudí - detí, mládeže a dospelých. Centrom aplikácie poznatkov, teda výchovno - vzdelávacieho procesu sú príslušné školy. Ťažiskom VP je materská a základná školaSystém škôl: (z pohľadu systému školských zariadení máme):Materské školy - od 3 -6 rokov života, potom musí každé dieťa v zmysle zákona nastúpiť na povinnú ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Integrovaný projekt na vyučovaciu hodinu slovenského jazyka a literatúry
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / pdf
V danom projekte je opísaný metodický postup na vyučovaciu hodinu slovenského jazyka zameraný na vyvodenie hlásky "P,p".Obsahuje ciele vyučovacej hodiny,metody práce, samotný postup a použité prílohy.Ročník: 1Variant na SZŠ: A variantVyučovací predmet: slovenský jazyk a literatúraZložka predmetu: slovenský jazykIntegrované predmety: prírodoveda,Téma vyučovacej hodiny: Vyvodenie hlásky P, pCiele vyučovacej hodinya) kognitývny (informatívny): žiak vie čítať a písať písmeno P, p, vie rozlíšiť hlásk...
|
|
1,5 |
14x |
|
Špeciálna pedagogika - KU
Štátnicové otázky75 s. / 5. roč. / doc
1. Pojem, predmet a cieľ špeciálnej pedagogiky
Špeciálna pedagogika – vedná oblasť v sústave pedagogických vied. Zaoberá sa teóriou a praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických danosti, porúch učenia, správania. Zaraďujú sa sem aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom, či inými špecif...
|
|
0,5 |
23x |
|
Základy pedagogiky - pojmy
Poznámky25 s. / - roč. / doc
Základy pedagogiky
Pojmy
Pedagogika
gréckeho pôvodu (pais=dieťa, agó=vediem,riadim; paidagógiké=umenie výchovy.
Pedagógovia
staré Grécko-otroci » deti slobodných občanov » výchovných zariadení » výraz aplikovaný na javy súvisiace s výchovným pôsobením.
Pedagogika
pojem sa požíva v teórii o praxi vo výchove, vyučovaní a vzdelávaní
Výchova, výchovný, vychovávateľ
požívajú sa v praktickej stránke výchovno-vzdelávacieho procesu
|
|
0,2 |
67x |
|
Edukácia v integrovaných podmienkach - špeciálna pedagogika
Seminárna práca2 s. / 3. roč. / doc
Postihnuté dieťa má právo na to, aby mu spoločnosť poskytovala tie isté príležitosti a podnety na jeho vývin, ako poskytuje ich zdravým, normálnym rovesníkom. Špeciálnopedagogické inštitúcie nie vždy plnia očakávania verejnosti. Môže v nich dochádzať k deprivácii, ba i k iným narušeniam postihnutých. Veľmi rýchlo sa nastolila požiadavka integrácie postihnutých detí medzi nepostihnuté. Zdôrazňuje sa pritom nehumánnosť vytrhovať deti z ich prirodzeného rodinného prostredia a z neho vyplývajúce nev...
|
|
0,1 |
3x |
|
Špeciálna pedagogika
Vypracované otázky31 s. / 2. roč. / doc
1. Pojem, predmet a cieľ špeciálnej pedagogiky
Špeciálna pedagogika – vedná oblasť, zaoberajúca sa teóriou a praxou výchovy, vzdelávania mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností či psychosociálneho narušenia alebo z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania mládeže a dospelých. Môžeme sem zaradiť aj jedincov s výnimočným nadaním a talentom čí inými špecifickými potrebami.
Predmetom je skúmanie podstaty a zákonitostí výcho...
|
|
0,3 |
38x |
|
Špeciálna pedagogika v užšom zameraní
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Špeciálna pedagogika v užšom zameraní.
Do systému špeciálnej pedagogickej starostlivosti zaraďujeme starostlivosť - výchovu, vzdelávanie a rozvoj osobnosti jedincov, ktorí nedosahujú normu v oblasti mentálnej, senzorickej, somatickej, alebo patria do skupiny jedincov narušených, resp. poskytuje starostlivosť jedincom, ktorí sa iným spôsobom vymykajú norme.
|
|
0,1 |
6x |
|
Všeobecná pedagogika a špeciálna pedagogika - poznámky z prednášky
Prednášky3 s. / 1. roč. / doc
Základy všeobecnej pedagogiky a špeciálnej pedagogiky. Všeobecná pedagogika Je vedná disciplína, ktorá sa zaoberá výchovou a vzdelávaním čiže edukáciou ľudí(detí, mládeže i dospelých).
Centrom aplikácie poznatkov teda výchovnovzdelávacieho procesu sú príslušné školy.
|
|
0,1 |
14x |
|
Špeciálna pedagogika
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
V tejto seminárnej práci som skonspektovala tri články z troch odborných časopisov, týkajúcich sa problematiky z oblasti špeciálnej pedagogiky a to: Špecifiká a osobitosti priestorovej orientácie a samostatného pohybu binokulárne chybných detí predškolského veku v hrách; Súčasná orientácia pedagogiky telesne a zdravotne postihnutých a náčrt jej ďalšieho rozvoja; Animoterapia a jej uplatnenie u detí so znevýhodnením. Pomocou terminologického - výkladového slovníka som definovala niektoré odbor...
|
|
0,1 |
11x |
|
Poznámky z prednášok z predmetu Špeciálna pedagogika
Poznámky6 s. / - roč. / doc
Špeciálna pedagogika pedagogika - veda o výchove
špeciálna - toto je veľmi slabý pojem, pretože nepomenúva o akú pedagogiku presne ide.
Špeciálna pedagogika je pedagogická disciplína, ktorá sa orientuje na edukáciu znevýhodnených osôb. Zaoberá sa teóriou a praxou výchovy, resp. edukáciou osôb vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť. Predstavuje relatívne ucelený systém, zároveň vnútorne diferencovaný systém vedeckých poznatkov o špeciálne pedagogických javoch a procesoch a ich vzájomnej inter...
|
|
0,1 |
17x |
|
Špeciálna pedagogika - poznámky, otázky, ťahák
Študijný materiál16 s. / - roč. / doc
ŠP- veda ktorá sa zaoberá osobami, ktoré sú mimo normy
Cieľom, je dosiahnutie najvšeobecnejšieho rozvoja osobnosti
Stupne socializácie- 1 Integrácia, 2 Adaptácia(prispôsobenie sa, už musia byť vytvorené podmien. pre postihnutých) 3 Utilita( niečo ako využiteľnosť, zvyšujú si tým kvalitu života), 4 Inferiorita ( taký ťažký stav, že potrebujú opateru)
Člen. ŠP -1 Psychopéria- pedag. mentálne postihnutých, úbytok rozumových schopnosti
-2 Edopédia- ped. psycho-sociálne narušených- poruchy správ...
|
|
0,1 |
56x |
|
Špeciálna pedagogika
Prezentácia48 s. / 2. roč. / ppt
Vymedzenie pojmu špeciálna pedagogika
-sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť,
-z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia
-narušených komunikačných schopností,
-psychosociálneho narušenia,
-z dôvodu iných špecifických daností, porúch učenia, správania.
|
|
0,7 |
9x |
|
Špeciálna pedagogika
Prednášky6 s. / 3. roč. / doc
Cieľ ŠPg: - harmonický rozvoj osobnosti postihnutého dieťaťa /D/
- dosiahnuť čo možno najvyšší stupeň socializácie
(somatický a psychický vývin D ešte nie je dokončený, preto je potrebné dávať pozor, aby nedošlo k postihnutiu)
SOCIALIZÁCIA /S/
- proces S prebieha najskôr v rodine a potom v škole
- stupeň S závisí od druhu a stupňa postihnutia
Stupne S => INTEGRÁCIA - najvyšší stupeň S
- Na dosiahnutie integrácie existujú 4 kritéria:
o D nesmie mať narušený vzťah k učeniu
o D n...
|
|
0,1 |
3x |
|