Popis:
Starostlivosť o mentálne postihnutých si už niekoľko rokov vyžaduje aby spoločnosť rozvinula vzdelávanie na niekoľkých stupňoch. Aby poskytovaná pomoc mohla byť dostatočne rôznorodá, je dôležité nesnažiť sa pokryť všetkú potrebu jedným typom vzdelávania. Rovnako dôležitá ako rôznorodosť je aj medziodbornosť v pomoci mentálne postihnutým.
Kľúčové slová:
špecialna pedagogika
osobný a socíalny rozvoj
demencia
regresia
Obsah:
- Úvod......................................................................................................................................3
1 Charakteristika mentálnej retardácie................................................................................4
1.1 Psychická anomália...........................................................................................................4
1.2 Psychický deficit..............................................................................................................4
1.3 Retardácia.........................................................................................................................4
1.4 Demencia..........................................................................................................................4
1.5 Regresia............................................................................................................................5
2 Edukácia žiakov s mentálnym postihnutím......................................................................6
2.1 Výchova k ľudským právam............................................................................................6
2.2 Osobný a sociálny rozvoj..................................................................................................6
2.3 Prvky tvorivej dramatiky..................................................................................................7
3 Vzdelávacie ciele..............................................................................................................8
3.1 Cieľ štúdia........................................................................................................................8
3.2 Obsah vzdelávania............................................................................................................8
Záver.......................................................................................................................................9
Použitá literatúra....................................................................................................................10
Zdroje: