Genetika mikroorganizmov - všetko + semestrálna práca na tému vírusy
                            
																
																Iné100 s. / 2. roč. / zip
																Organizmy malých rozmerov sú menšie ako 0,25 mm. Mikroorganizmy sú skupina vytvorená neprirodzeným (umelým) spôsobom, na základe veľkosti buniek a nebunkových biologických systémov.Genetika mikroorganizmov : Oblasť genetiky, ktorá sa zaoberá dedičnosťou, premenlivosťou a množením nebunkových biologických systémov (vírusy, satelity, viroidy, priony) a organizmov malých rozmerov medzi, ktoré patria baktéria, archea a eukarya (protista a mikroskopické huby). 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,2 | 
                        29x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Integrovaná rastlinná výroba
                            
																
																Študijný materiál10 s. / 2. roč. / doc
																1. Základné princípy integrovanej rastlinnej výroby- náhrada extrémnej špecializácie v RV druhovo pestrými osevnými postupmi - využitie takých agrotechnických opatrení, ktoré obmedzia eróziu, únik škodlivých látok do podzemných a povrchových vôd;- použitie odrôd nenáročných na intenzifikačné vstupy, ktoré sú schopné využiť živiny najmä z hlbších vrstiev pôdy, z menej rozpustných foriem, odrôd rezistentných alebo tolerantných voči chorobám a škodcom;- využitie integrovanej ochrany proti škodlivým... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,5 | 
                        16x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Biochémia výživy ľudí - všetko (testy 1. , 2. , 3. ČS , skúška, učebné podklady, prednášky)
                            
																
																Študijný materiál150 s. / 2. roč. / zip
																testy 1. , 2. , 3. ČS , skúška, učebné podklady, prednášky1. Vysvetlite podstatu enzýmovej katalýzy, popíšte látkové zloženie enzýmov, charakterizujte účinkovú a substrátovú špecifitu. Jednotky enzýmovej aktivity.Podstata pôsobenia enzýmov - znižujú aktivačnú energiu reakcie, znižujú množstvo energie potrebné na to aby sa substrát aktivoval a premenil na produkt.Katalytickú činnosť enzýmov umožňuje adsorpcia molekúl substrátu na povrchu enzýmu. Enzýmy sú chemickým zložením bielkoviny:a) jednoduc... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        41,1 | 
                        25x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Morfológia stavovcov - otázky ku skúške
                            
																
																Študijný materiál138 s. / 1. roč. / pdf
																Cytoplazmatická membrána - štruktúra, modely bunkových membrán - nákres a popis, funkcie cytoplazmatickej membrányCytoplazmatická membrána (cytolemma, plazmalemma - cytoplazmatická membrána rastlinnej bunky)- štrukturálna bariéra medzi cytoplazmou a vonkajším prostredím- je polopriepustná (semipermeabilná)- má 3 vrstvovú štruktúru:2 tmavšie línie proteínov ohraničujú1 svetlú biomolekulárnu vrstvu lipidov- takáto štruktúra je označovaná ako membránová jednotka.- strednú vrstvu tvoria molekuly lip... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        1,1 | 
                        12x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Hodnotenie poľnohospodárskych produktov- vypracované záverečné otázky
                            
																
																Vypracované otázky16 s. / 2. roč. / doc
																1. formy nákupu jatočných zvierat2. Hodnotenie jatočného HD pri nákupe systémom SEUROP - kategórie a triedy kvality - charakteristika STN 46 6120 „Jatočný HD“ bola novelizovaná v roku 1998 a v plnej miere rešpektuje základnú verziu jednotnej EUROP normy pre nákup jatočného HD. Norma umožňuje nákup jatočných zvierat v mäse. Jatočné telá sa zaraďujú do tried mäsitosti a pretučnenia. Triedy mäsitosti sú vyjadrené písmenami E, U, R, O, P a triedy pretučnenia 1, 2, 3, 4, 5. Pri posúdení mäsitosti sa ... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,2 | 
                        10x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Vypracované otázky - Integrovaná živočíšna výroba
                            
																
																Vypracované otázky30 s. / 2. roč. / rar
																1. Hlavné faktory ovplyvňujúce výrobu a kvalitu mäsa a vajec hospodárskych zvierat.Kvalita mäsa: je komplex vzájomne sa ovplyvňujúcich ukazovateľov kvality a kvantity. Kvalitu mäsa ovplyvňuje krehkosť, šťavnatosť, farba, chuť, index plnohodnotnosti bielkovín, kyslosť mäsa, farba mäsa. Vplyv genetických Faktorov: z hľadiska produkcie mäsa cieľom šľachtenia je predovšetkým zvyšovanie Jatočnej hodnoty zvierat. Genetické aspekty akostných chýb mäsa: má i negatívne účinky - zvýšená vnímavosť zvierat ... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,3 | 
                        18x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Vypracované otázky na skúšku - Základy výživy
                            
																
																Vypracované otázky22 s. / 2. roč. / doc
																1. Aký je význam vody?Voda je základným prostredím rastlinného a živočíšneho organizmu, najdôležitejšou a nenahraditeľnou zložkou tela jednotlivých organizmov, až 60-80%. V tráviacich šťavách až 99%. Voda v organizme nie je v čistej forme, sú v nej rozpustené rozličné látky. Obsah vody v organizme závisí od veku, produkcie, obsahu tuku, čím je org. mladší, tým je podiel vody vyšší, v staršom org. podiel vody klesá, stúpa objem tuku. Voda v roganizme: nerovnomerne rozložená, svaly 50%, kosti 6-7%... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,2 | 
                        8x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Adaptabilita rastlín na účinok silného žiarenia
                            
																
																Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
																ÚvodAko tému svojej semestrálnej práce som si zvolila adaptabilitu rastlín a účinok silného žiairenia, v ktorej sa venujem problematike nadbytku silnému žiarenu na rastliny, rozdeleniu rastlin podľa roznych faktorov príjmu svetla, ako konkrétne vplyva silné žiareneie na vinič a nakoniec obranným mechanizmom rastliny pred silným žiarením. 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,2 | 
                        25x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Protokol č.2 na predmet Hygiena potravín
                            
																
																Iné3 s. / 3. roč. / zip
																Úloha č.1: Zistenie čistoty škrupiny pomocou kyseliny octovejPrincíp: Medzi vonkajšie znaky kvality vajec patrí aj zistenie čistoty škrupiny.Úloha č.2 : Mikrobiologické vyšetrenie majonézPrincíp: Mikrobiologickým vyšetrením sa stanovujú fakultatívne anaeróbne mezofilné mikróby, koliformné baktérie, kvasinky a mikroskopické huby, Salmonella sp.Úloha č.3: Skúška na zistenie čerstvosti vajec plávaním v obyčajnej vode.Princíp: Ležiace vajce - čerstvé vajce Závihajúce sa vajce - staršie vajce Stojace... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,3 | 
                        5x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Štátnice - základy udržateľného poľnohospodárstva
                            
																
																Štátnicové otázky26 s. / 3. roč. / doc
																Štátnicové otázky na ZUP 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,2 | 
                        6x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Úprava potravín a stravovania - vypracované otázky na písomku
                            
																
																Testy5 s. / 3. roč. / docx
																A1. Čo predstavuje technológia úpravy potravín ? - predstavuje súhrn operácii, pri ktorých z určujúcich a doplnkových surovín mechanickým, fyz. -chemickým a technologickým spracovaním vznikajú nové potraviny2. Uveďte čo je to jedálniček ?- je to plán stravy na deň, týždeň, mesiac3. Uveďte základné rozdelenie systému spoločného stravovania.a) uzavretý typ - obmedzený druh ( napr. v školách, ústavoch soc.stravovania)b) otvorený typ - je to verejné stravovanie ( napr.pizzéria, bary )4. Čo je to mat... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        8x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Hodnotenie poľnohospodárskych produktov
                            
																
																Študijný materiál6 s. / 3. roč. / docx
																Ťahák na 1.čiastkový test z predmetu HPP. Úspešnosť je minimálne 14/20 získaných bodov na teste.1.) LEPOK- najvýznamnejšou vlastnosťou pšeničných bielkovín je tvorba lepku- množstvo a vlastnosti patria medzi základné ukazovatele pekárenskej akosti pšenice- stanovenie „mokrého lepku“ sa robí ručne vypieraním cesta pod vodou alebo dnes aj samočistiacimi prístrojmi- stav bielkovín v ňom určuje jeho fyz. vlastnosti predovšetkým tuhosť, pružnosť, ťažnosť a plastičnosť, kt. sú prejavom hydratácie a di... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        4x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Všeobecná pedagogika SPU
                            
																
																Študijný materiál13 s. / 2. roč. / doc
																1. Pedagogika ako veda- pedagogika = spoločenskovedná disciplína zaoberajúca sa pedagogickými javmi, ktoré prebiehajú vo  výchovnom a vzdelávacom procese - pochádza z gréckeho slova paidagógos (pais = chlapec; agein = viesť; agógo = vedomie) - predmetom pedagogiky, ako vedy, je skúmanie edukácie: 1. jej determinantov (čo vytvára a ovplyvňuje edukáciu) 2. jej priebeh/ rôzne typy edukácie 3. jej výsledky a efektívnosť- štruktúru pedagogiky tvoria oblasti teória, prax a výskum- pedagogika sa člení ... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        5x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Udržateľné poľnohospodárstvo - vypracované
                            
																
																Vypracované otázky16 s. / 1. roč. / doc
																Vypracované otázky na udržateľné poľnohospodárstvo 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,2 | 
                        32x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Výživa ľudí - vypracované otázky
                            
																
																Vypracované otázky79 s. / 2. roč. / docx
																Vypracované otázky na skúšku z výživu ľudí 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        16x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Vypracované okruhy zo Základov výživy
                            
																
																Vypracované otázky10 s. / 2. roč. / doc
																1. význam vlákniny:- Sorpčné, fyzikálne a pútacie vlastnosti- Viaže vodu- Viaže nežiadúce látky- Pocit nasýtenia- Urýchľuje prechod chýmusu tráviacim traktom- Zdrojom E- Znižuje využitie živín - viaže aj látky prospešné pre organizmus- Podporuje prežúvanie a činnosť bachora u živočíchov2 význam tukov vo výžive- Donory uhlíka- Nosiče kyseliny linolovej, vitamínov rozp. v tukoch- Ovplyvňujú vlastnosti zásobného tuku- Dôležité pri zvyšovaní koncentrácie živín v kŕmnych dávkach- Ochranná funkcia v o... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        5x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Inulinové plodiny topinambur
                            
																
																Prezentácia19 s. / 1. roč. / pptx
																Popis• Topinambur je rastlina dorastajúca do výšky1-5m patriaca do čeľade astrovitých. • Jej nadzemná časť sa podobá slnečnici, na mohutnej rozkonárenej stonke rozkvitajú na jeseň žlté kvety. • Podzemná časť obsahuje dve až tri tucty drobných hľúzJeruzalemský artičok pochádza zo Severnej Ameriky. Helianthus tuberosus a Helianthus annuus (slnečnica) boli jedinými plodinami, ktoré už boli domestikované v prehistorických časoch v USA. Jeruzalemský artičok je teraz široko pestovaný v miernych oblast... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        5,5 | 
                        0x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Základy biologickej bezpečnosti
                            
																
																Vypracované otázky5 s. / 1. roč. / doc
																1.Aké sú možné riziká produktov biotech/GM rastlín v potravinách?Potenciálne ohrozenie zdravia z produktov biotech. upravených R. Prípadná alergénnosť produktov biotech. upravených R.Prípadné riziko zvýšenia zhubných transformácií buniek ľudí z produktov biotech. upravených R Prípadné riziko prenosu génov odolnosti voči antibiotikám na infekčné mikroorganizmy.2. Aký význam pre zdravie človeka majú GM zlatá ryža „golden rice“ a GM ľuľok zemiakový s obsahom zeaxantín v hľuzách?Zlatáryža „goldenric... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        17x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Základy biologickej bezpečnosti
                            
																
																Ťahák4 s. / 1. roč. / docx
																Ťahák na Základy biologickej bezpečnosti (dá sa z neho super opisovať)
1) Možné riziká produktov biotech/GM rastlín v potravinách.
Potenciálne ohrozenie zdravia z produktov biotechnologicky upravených rastlín.Prípadné riziko zvýšenia zhubných transformácií buniek ľudí z produktov biotechnologicky upravených rastlín.Prípadné riziko prenosu génov odolnosti voči antibiotikám na infekčné mikroorganizmy.
Fumonizíny –mykotoxíny, tvorené hubami (plesne) pri infekcii rastlín.Pri zvýšenej hladine fu... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        14x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Tráviaca sústava
                            
																
																Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
																Hlavným miestom trávenia v tele je rôzne poohýbaná trubica, ktorá siaha od úst až po análny otvor a je dlhá asi sedem metrov. Na pomalom rozklade prechádzajúcej z jedného konca tejto trubice na druhý sa významnou mierou podieľajú rozličné ďalšie orgány napríklad slinné žľazy, pečeň, žlčník a podžalúdková žľaza.Tráviaci proces začínajú zuby a látky v slinách. Spracujú potravu tak, aby hladko prekĺzla úzkym priechodom - pažerákom - do žalúdka. V žalúdku sa potrava počas niekoľkých hodín premiešava... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        2,0 | 
                        14x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Genetika - vypracované otázky
                            
																
																Vypracované otázky6 s. / 1. roč. / zip
																1. Nakreslite a popíšte fázy mitózy.V prvej fáze delenia - profáze - sa visualizujú chromozómy ako dôsledok špiralizácie komplexov DNA-históny. Hmota každého chromozómu sa sústreďuje do chromatíd. Na konci profázy sa degraduje jadrová membrána, ktorá sa rozpúšťa vo forme malých granúl do cytoplazmy.Metafáza - v okolí centroméry sa začína tvoriť deliace vretienko, rozostupovaním centriol sa zväčšuje a svojou velkosťou presahuje priemer jadra. Časť vlákien deliaceho vretienka prebieha bez prerušen... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,3 | 
                        13x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Podnikateľský plán - poradňa výživy
                            
																
																Ekonomický plán9 s. / 5. roč. / rtf
																Predstava o podnikaní s poradňou výživy - kompletne vypracovaný podnikateľský plán. Predmetom môjho vlastného podnikateľského plánu - ,,spoločnosti  Nutričnej poradne s. r. o.“ bolo spracovať všetky kapitoly osnovy podnikateľského plánu mojej vlastnej firmy. Tieto spracované údaje boli vypracované v zmysle platných zákonov, vyhlášok, smerníc Slovenskej republiky. Tento podnikateľský plán som spracovávala na základe dôkladnej analýzy potrieb obyvateľov v danej lokalite. Pri spracovaní môjho podni... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        30x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Geneticky modifikované organizmy - seminárna práca
                            
																
																Semestrálna práca2 s. / 1. roč. / docx
																Výhody GMO:GM plodiny sa vyvíjajú na vylepšenie bežných plodín tými vlastnosťami, ktoré sa nedajú získať bežnými šľachtiteľskými metódami. Napriek rizikám a neistotám spojeným s GMO, ich výhody môžu byť prospešné pre poľnohospodárov, spotrebiteľov, rozvojové zeme a vedcov. 1. Poľnohospodári : • odolnosť voči škodcom a burinám, nižšia potreba pesticídov a herbicídov• väčšia výživnosť rastlín, nižšia citlivosť na transport a skladovanie• menej námahy a využívania strojov• viac zasiatych oblastí pl... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        5x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Protokol č.1 na predmet Hygiena potravín
                            
																
																Iné4 s. / 3. roč. / zip
																Protokol č.1 - mäso a mäsové výrobky. Všetky pokusy. 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        7x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Náuka o potravinách
                            
																
																Študijný materiál70 s. / 3. roč. / zip
																Všetko ku skúške na predmet náuka o potravinách sú tam testy na skúšku aj čiastkovú písomku a všetky potrebné materiály 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        7,4 | 
                        26x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Biochémia - výživy ľudí
                            
																
																Testy15 s. / 3. roč. / zip
																1. Aka vyziva zapricinuje narast katabolickych procesov- katabolizmus =dostatok potravy, anabolizmus = nedostatok potravy2. Co prinasa peceni vyzivovy krvny obeh- ziviny, pecenovou tepnou3. Glukagon sa tvori- v pankrease, v A bunkach4. Co moze sposobit rychle obcerstvenie- hypoglykemia, obezita5. Produktom oxidovej deaminacie, transaminacie a transdeaminacie je- oxokyselina a NH36. V peceni z endogennych AMK a z AMK vstrebanych po traveni B sa syntetizuju- labilne B7. Rozvetvene esencialne AMK v... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        1,0 | 
                        6x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Základy metabolizmu - vypracované otázky
                            
																
																Vypracované otázky17 s. / 1. roč. / rar
																Vypracované otázky na skúšku 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        5,6 | 
                        0x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Vypracované otázky na Ekológiu rastlín a živočíchov
                            
																
																Vypracované otázky6 s. / 1. roč. / doc
																ekológia = veda o vzťahu živočíchov k ŽP org. a anorg. podstaty (E. Haeckel 1866)- 1871 ekologia je ekonómia prírody → čo je ekologické by malo byť aj ekonomické- tzv. hraničná vedná disciplína , kt. čerpá poznatky z množstva biologických i nebiologických disciplín- jedna zo základných biologických disciplín- 1869 ekologia je zaradená do systému vied Predmet štúdia ekológie: živá hmota na rôznom stupni organizácie a jej vonkajšie prostredie. Spolu vytvárajú ucelený systém tzv ,,Spektrum ekologic... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        15x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Hodnotenie poľnohospodárskych produktov (Tovaroznalectvo) - Testy z predtermínov
                            
																
																Testy9 s. / 3. roč. / docx
																Testy z predtermínov z predmetu Hodnotenie poľnohospodárskych produktov, resp. na FEM sa to volá Tovaroznalectvo 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        3x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Školský systém vo Veľkej Británii
                            
																
																Semestrálna práca5 s. / 2. roč. / pptx
																Semestrálna práca robená na predmet Všeobecná pedagogikaPrezentácia obsahuje aj hru o danej téme 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        7x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Genetika SPU - VLU Vypracované testy ku skúške
                            
																
																Testy14 s. / 1. roč. / zip
																Vypracované testy ku skúške z Genetiky. 7 testov aj s vyriešenými príkladmi. 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        30x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Vypracované testy z Manažmentu živín v agroekosystéme
                            
																
																Testy12 s. / 2. roč. / zip
																Testy z MZA - vypracované otázky z nich. Verzie 1,2,3,A,B,C. Niekde treba doplniť odpovede. 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        5x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Svalová sústava - zoznam svalov
                            
																
																Poznámky5 s. / 1. roč. / doc
																SVALY HLAVY Mimické svaly : - Kruhový ústny sval - Horný pyskový sval - Dolný pyskový sval - Tvárový sval - Dvíhač horného pysku a nozdry - Dvíhač horného pysku - Špiciakový sval - Sťahovač horného pysku - Jarmový sval - Sťahovač dolného pysku - Bradový sval - Laterálny nosný sval - Apikálny rozširovač nozdry - Kruhový očný sval - Uchohybné svaly 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        0x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Biochémia výživy ľudí
                            
																
																Testy5 s. / 2. roč. / zip
																Testy na predmet Biochémia výživy ľudí z predošlých ročníkov. Väčšinou sú tieto testy na skúške, čiastkových písomkach.Ukážka:1. Aka vyziva zapricinuje narast katabolickych procesov- katabolizmus =dostatok potravy, anabolizmus = nedostatok potravy2. Co prinasa peceni vyzivovy krvny obeh- ziviny, pecenovou tepnou3. Glukagon sa tvori- v pankrease, v A bunkach4. Co moze sposobit rychle obcerstvenie- hypoglykemia, obezita5. Produktom oxidovej deaminacie, transaminacie a transdeaminacie je- oxokyseli... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        1,1 | 
                        10x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Odfotené testy na Manažment živín v agroekosystéme
                            
																
																Testy10 s. / 2. roč. / zip
																Odfotené testy na Manažment živín v agroekosystéme. Verzie A,B,C,1,2,3 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        1,0 | 
                        7x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Základy výživy (kravské mlieko a fazuľa)
                            
																
																Seminárna práca5 s. / - roč. / doc
																Seminárna práca určená na predmet výživa. Zloženie kravského mlieka a fazule.
Kravské mlieko
Charakteristika mlieka
Mlieko je tekutina vylučovaná mliečnou žľazou, ktorá sa získava úplným vydojením zdravých, pravidelne a správne dojených dojníc a z prírodných zložiek ktorej sa nič neubralo, ani sa jej pôvodné zloženie nemenilo a neupravovalo...
 Fazuľa
Charakteristika fazule
Fazuľa je vďaka vysokému obsahu kyseliny nukleinovej účinným omladzovacím prostriedkom na bunky v našom organizme... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        12x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Vláknina vo výžive detí
                            
																
																Iné3 s. / 4. roč. / doc
																Vlastná prácaNajčastejšia príčina úmrtia dospelej populácie v Českej republike v súčasnej dobe sú kardiovaskulárne a nádorové ochorenia. Je známe, že v prevencii týchto ochorení hrá dôležitú úlohu výživa. Príjem stravy u detí je potrebné riadiť podľa potravinovej pyramídy, kde základ sú cereálie, zelenina, ovocie, teda zdroje vlákniny.
Vláknina patrí medzi nutrienty, ktoré sa nedajú v ľudskom organizme tráviť. Rozoznávame dva typy vlákniny, rozpustnú a nerozpustnú. V potravinách je obvykle prít... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        0x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Názvy plodín na rastlinnú produkciu vo výžive ľudí
                            
																
																Vypracované otázky1 s. / - roč. / rtf
																1. Obilniny:Pšenica letná Triticum aestivumPšenica tvrdá Triticum durumJačmeň dvojradový Hordeum distichomJačmeň siaty šesťradový Hordeum vulgare subs. hexastichonRaž siata Secale cerealeOvos siaty Avena sativaOvos nahý Avena nudaTriticale TriticosecaleKukurica sklovitá /tvrdá/ Zea mays convar. vulgarisKukurica cukrová Zea mays convar. saccharataKukurica zubovitá Zea mays convar. dentiformisKukurica pukancová Zea mays convar. microspermaCirok metlový Sorghum dochna var. technicumCirok dvojfarebn... 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        0x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Základy ekológie - biofyzika
                            
																
																Študijný materiál5 s. / 1. roč. / zip
																Pridavam sem nejake poznamky od profesorky Hlavacovej.....Zaklady ekologickej biofyziky 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,5 | 
                        0x | 
                         | 
                    
            
                                
                    
                        
                           
                          
                            Liečivé rastliny - poznávačka ku skúške
                            
																
																Študijný materiál2 s. / 2. roč. / docx
																V tomto dokumente sa nachádza materiál ku skúške z liečivých rastlín. Je tam uvedený slovenský a aj latinský názov rastliny. 
														 
                          
                         | 
                        
                          
                         | 
                        0,1 | 
                        4x | 
                         |