Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Makroprostredie podniku - semestrálna práca

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
44402
Posledná úprava
26.02.2014
Zobrazené
1 459 x
Autor:
unizak
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Makroprostredie

Podnik a jeho faktory mikroprostredia existujú v širšom makroprostredí, ktoré vytvára pre podnik príležitosti a zároveň prináša aj riziko.

Úspešné spoločnosti si uvedomujú, aké je dôležité neustále sledovať zmeny v prostredí a prispôsobovať sa im. Veľmi veľa spoločností nedokáže vnímať zmeny ako príležitosti. Ignorujú zmeny, alebo im odolávajú, kým nie je neskoro. Ich štruktúra, stratégia, systémy a kultúra sú čím ďalej tým zastaranejšie.
Aby nedochádzalo k takýmto situáciám, mal by podnik vplyvy makroprostredia poznať, analyzovať a sledovať ich vývojové trendy a snažiť sa ich klady využiť pre svoj ďalší rozvoj. Musí sa vedieť vo svojom prostredí orientovať a sústrediť sa na podstatné vplyvy. Tieto vplyvy prichádzajú z prostredia:

Kľúčové slová:

Makroprostredie podniku

Demografické prostredie

Kultúrne prostredie

Technologické prostredie

Politicko-právne prostredie

Ekonomické prostredie

Prírodné prostredie



Obsah:
  • Makroprostredie str. 2
    Demografické prostredie, Kultúrne prostredie str. 3
    Ekonomické prostredie, Prírodné prostredie str 4
    Technologické prostredie, Politicko- právne prostredie str. 5
    Politicko- právne prostredie str. 6
    Bibliografia str. 7

Zdroje:
  • Birnerová, E. - Križanová, A. 2012. Základy marketingu 1, 3. vydanie. Žilina: EDIS- vydavateľstvo ŽU, 2012. 163s. ISBN 978-80-554-0481-3
  • Kotler, Ph. - Keller, K.2007. Marketing Management, 12. vydanie. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 792s. ISBN 978-80-247-1359-5
  • Kotler, Ph. et all: Moderní marketing, 4. európske vydanie, Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 1041s. ISBN 802-47-1545-2