Komunikácia a sociálne zručnosti, ako prostriedok zlepšovania vzťahov so študentmi
Seminárna práca25 s. / 2. roč. / docx
Komunikačné cykly, nástroje a prostriedky sú najefektívnejšie pomôcky na vytváranie a formovanie modernej spoločnosti. Sociálne zručnosti, ako tie najsilnejšie predpoklady spolu s etikou, dokážu vytvárať prostredie, kde dokážeme realizovať náš sociálny, či vedomostný postup dopredu.
„Doba rýchleho pokroku“ ako ju nazývame je predmetom, nielen rýchlosti vývoja, ale aj hľadania prostriedkov, ako čo najlepšie a najrýchlejšie dokážeme interpretovať svoje myšlienky a podať ich tak, aby aj tá druhá ...
|
|
0,1 |
43x |
|
Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Problematika špecifických porúch učenia je v súčasnosti asi jedným z boľavých miest nášho školstva. Jednotlivci s poruchami učenia sa vo väčšine vzdelávajú v integrovaných podmienkach základných a stredných škôl. Aj preto patrí k najdiskutovanejším témam súčasného školstva. Predovšetkým však objektívne príčiny dávajú problematike porúch učenia spoločenskú závažnosť a prioritu. Sú to: rast informácií, množstvo rušivých šumov pri sluchovej diferenciácií, nová populácia sa musí denne vyrovnávať s č...
|
|
0,1 |
2x |
|
Všeobecná didaktika - Učiteľ a žiak vo výučbe
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Osobnosť učiteľa je v dnešnej dobe vnímaná rôznymi spôsobmi. Pre niektorých je vzorom, pre iných nepriateľom. Do akej miery ovplyvňuje osoba učiteľa životy detí, žiakov a študentov? Aké vlastnosti by mal mať pedagóg aby sa im stal zároveň priateľom? Učiteľstvo je krásne ale aj veľmi zodpovedné povolanie tých, čo na seba berú úlohu vyučovať v školách, a pomáhať tak rodičom pri plnení ich povinností i zastupovať ľudskú spoločnosť. Toto povolanie si vyžaduje osobitné vlohy mysle i srdca, veľmi star...
|
|
0,1 |
1x |
|
Základy pedagogiky (Základné pojmy pedagogiky, Utváranie osobnosti, Úvod do štúdia soc. pedagogiky...)
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
Pojem pedagogiky: -ant.Gr.(paidagógos- otrok, - dieťa svojho pána sprevádzal na cvičenie a do školy.)latinč.( paedagogus - nielen otrok sprievodca, ale učiteľ, vychovávateľ.)Čo pedagogika vyjadruje? P-ide o vzdelanie a výchovu detí. Veda o výchove detí a mládeže, je to formovanie osobností. Na základe rozvoja vied a techniky dochádza k prehľbeniu výchovy. Vznikol a v súčasnosti sa rozvíja nový pedagogický odbor - andragogika -pedagogika dospelých. Predmet pedagogiky:vychádza z chápania pedagogik...
|
|
0,3 |
28x |
|
Poznámky z prednášok z predmetu Sociálna psychológia
Prednášky23 s. / 2. roč. / doc
Sociálna psychológia- psychologická disciplína, ktorá skúma ako sa mení správanie, cítenie a myslenie ľudí pod vplyvom ich vlastného konania, podmieneného ich príslušnosťou k sociálnym skupinám alebo vplyvom pôsobenia iných ľudíSociálne vzťahy- významné faktory formovania a prejavov ľudskej psychiky, základným priestorom pre ich prejavy je sociálne prostredieMetódy- špecifické sú podmienky ich aplikácie, inak sa nelíšia od metód používaných všeob.psychológiou- pozorovanie, experiment, rozhovor, ...
|
|
0,1 |
19x |
|
Psychológia - vypracovanie štátnicových otázok
Štátnicové otázky113 s. / 5. roč. / doc
VSTUP DIEŤAŤA DO ŠKOLY Vstup dieťaťa do školy je významný vývinový medzník v živote. Zaškolenie dieťaťa mení jeho doterajší spôsob života. Jeho život začína byť organizovaný, jednotlivé činnosti nadobúdajú pravidelný rytmus. Zvládnuť nároky súčasnej školy, to predpokladá pred vstupom do školy splniť určité požiadavky. Pripravenosť na školu sa chápe ako určitý stupeň telesného a psychického rozvoja, ktorý umožňuje dieťaťu bez ťažkostí prevziať a plniť požiadavky kladené naň v etape začiatočného v...
|
|
1,3 |
31x |
|
Pedagogická komunikácia - semestrálna práca z predmetu Základy pedagogiky
Semestrálna práca7 s. / 1. roč. / docx
Úvod Komunikácia a komunikačné schopnosti patria k najdôležitejším ľudským schopnostiam, slúžia k vytváraniu, udržovaniu a pestovaniu medziľudských vzťahov. Komunikácia je jedným zo základných predpokladov socializácie človeka. Zo všetkých schopností a zručností medzi najdôležitejšie a najužitočnejšie v ľudskej spoločnosti patria komunikačné schopnosti, výmena názorov, odovzdávanie informácií. Komunikácia je teda neodmysliteľnou súčasťou života človeka, sprevádza ho v jeho osobnom, spoločenskom ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Pedagogická komunikácia - otázky
Skriptá65 s. / 2. roč. / odt
1 Pedagogická komunikáciaÚvod„Nedá sa nekomunikovať, už len tým, že sme komunikujeme.“„Communicare est multum dare.“ („Komunikovať znamená veľa dávať“). Slovo komunikácia je latinského pôvodu. Základ je adjektívum (prídavné meno) communis = spoločný. Communicare teda znamená urobiť spoločným eminentovi (autor, vysielajúci) aj percipientovi (adresát, prijímateľ). Pôvodný význam sa zachoval, ale aj málo modifikoval a dnes sa sloveso „komunikovať“ najčastejšie používa vo význame dorozumievať sa. Kľ...
|
|
0,9 |
5x |
|
Sociálna a pedagogická komunikácia
Študijný materiál19 s. / 2. roč. / pdf
Ukážka:Človek je tvor spoločenský. Nežije sám, ale po celý život je v styku s inými ľuďmi, s ktorými je spojený sieťou spoločenských záujmov, potrieb a vzťahov a pri styku človeka s človekom zákonite dochádza ku komunikácii.
|
|
0,2 |
290x |
|
Aktívne počúvanie a spätná väzba ako základ pedagogickej komunikácie
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
ÚVOD
Témou mojej seminárnej práce je Aktívne počúvanie a spätná väzby ako základ pedagogickej komunikácie.
Keďže sa chcem stať učiteľkou je dosť dôležité, ako zaujať žiakov v škole aby sa stali aktívnymi poslucháčmi a získali aj nejaké vedomosti. Vo svojej práci som sa zamerala hlavne na pojmy počúvanie, aktívne počúvanie, spätná väzba. V závere práce zhrniem prepojenie aktívneho počúvania a spätnej väzby v škole.
|
|
0,1 |
22x |
|
Peter Gavora - Učiteľ a žiaci v komunikácií
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
1. Komunikácia
- slovo komunikácia má veľmi široký význam, j.t. preto, že sa komunikuje v množstve situácií, v ktorých sa sleduje rôzne ciele a dospieva sa k rôznym výsledkom.
- Pôvod tohto slova možno hľadať v latinskom communicare, čo znamená informovať, oznamovať, riadiť sa s niekým.
Možno ju rozdeliť na 3 hlavné vymedzenia komunikácie:
a) V najjednoduchšom vymedzení komunikácia znamená dorozumievanie. Toto slovo je odvodené od slova dorozumenie, a to znamená pochopenie sa, zhodu myšlieno...
|
|
0,1 |
72x |
|
Pedagogická komunikácia - otázky a odpovede na testy
Vypracované otázky2 s. / 1. roč. / doc
• Čo znamená komunikácia? -Informovať,oznamovať,riadiť sa niekým• Napíš tri vymedzenia komunikácie: - dorozumievanie,oznamovanie,výmena informácií• Vysvetli pojem interakcia: -vzájomné pôsobenie alebo vzájomné ovplyvňovanie• Napíš teórie komunikácie: - teória informácie,teória sociálnej komunikácie,etnografia komunikácie• Zákl. pojmy teórie informácie: -vysielač,komunikačný kanál,prijímač,spätná väzba• Čo je redundancia: -nadbytočnosť informácií• Čo skúma sociálna komunikácia?- interpersonálnu k...
|
|
0,1 |
137x |
|
Pedagogická komunikácia - vypracované otázky
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / docx
Vypracované otázky k záverečnému hodnoteniu predmetu -Pedagogická komunikácia.V úvode je zadanie otázok, na dalšej strane sú otázky vypracované.Otázky sú zamerané na: 1. Komunikácia ako výmena informácii - komunikačný akt a zámer komunikácie2. Neverbálna komunikácia - jej druhy a význam v komunikácii3. Verbálna komunikácia - slovo a jeho význam4. Rozhovor a diskusia v edukačnom procese5. Efektívna komunikácia učiteľa a žiaka - pravidlá a zásady
|
|
0,1 |
17x |
|
Sexuálna výchova v škole, nutné vlastnosti pedagóga
Referát2 s. / 2. roč. / doc
Pri každej téme, ktorá môže mať vážne dôsledky vďaka svojej krehkosti je dôležité správne stanoviť potrebný obsah. Sexuálna výchova by mala vychovávať k zodpovednosti voči iným, no aj voči sebe a spoločnosti. Cieľom sexuálnej výchovy v škole je vychovávať sociálne, morálne a emocionálne zrelé osobnosti, schopné konať v súlade s etickými normami a hodnotami. Učiteľ by si mal byť vedomý, že nesú podiel zodpovednosti za vývoj svojich žiakov, no množstvo učiteľov sa témam súvisiacim s výchovou k man...
|
|
0,1 |
6x |
|
Sociálna a pedagogická komunikácia
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Ako tému svojej seminárnej práce som si vybrala neverbálnu komunikáciu v škole, so zameraním na extralingvistické prostriedky. V jednotlivých podkapitolách som sa zamerala na podrobnejšie rozpracovanie týchto prostriedkov komunikácie a to pohľadu, dotyku, gestikulácie, mimiky, polohy a držania tela, vzdialenosti medzi komunikujúcimi a výzoru, zovňajšku človeka.
Vo svojej práci som sa zamerala na extralingivistické prostriedky komunikácie medzi učiteľom a žiakom, a žiakmi navzájom. Nev...
|
|
0,1 |
12x |
|
Pedagogická komunikácia
Semestrálna práca18 s. / 2. roč. / pptx
Disciplína, zaoberajúca sa opisom, analýzou a hodnotením komunikácie vo výchovných a vzdelávacích situáciách. Vzájomná výmena informácií medzi účastníkmi výchovno-vzdelávacieho procesu, ktorá slúži výchovno-vzdelávacím cieľom. Informácie sa v nej sprostredkúvajú jazykovými i nejazykovými prostriedkami. Má obsahovú, procesuálnu a vzťahovú stránku
|
|
0,5 |
2x |
|
Hospitačný záznam č. 2 - marketingová komunikácia a propagácia
Poznámky1 s. / 3. roč. / doc
Hospitačný záznam č. 2
Cieľom tejto vyučovacej hodiny bolo podrobnejšie zoznámenie sa s prostriedkami priamej propagácie ( list, pozvánka, novoročenka, audio kazeta, propagácia telefónom ) a ich praktická výroba na vyučovacej hodine. Táto časť učiva je zameraná na prostriedky priamej propagácie z pohľadu obsahu a ich technického vyhotovenia. Cieľ vyučovacej hodiny bol zreteľne sprostredkovaný a primeraný úrovni žiakov.
|
|
0,1 |
410x |
|
Hospitačný záznam č. 1 - marketingová komunikácia a propagácia
Poznámky1 s. / 3. roč. / doc
Hospitačný záznam č. 1
Cieľom vyučovacej hodiny bolo naučiť žiakov využívať poznatky z propagácie a oboznámiť ich s úlohami a poslaním propagácie. Časť učiva je zameraná na propagačné prostriedky z pohľadu obsahu, technického vyhotovenia, ich psychologického pôsobenia a tvorby argumentov. Tento cieľ bol primeraný úrovni žiakom a bol im jasne a zreteľne sprostredkovaný.
|
|
0,1 |
855x |
|
Pedagogická komunikácia
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa budem zaoberať komunikáciou, ktorú som si precvičila v rozhovoroch so školopovinným dieťaťom. Rozoberieme si pár odborných pojmov z oblasti pedagogickej komunikácie. Z oblasti problematiky medziľudskej komunikácie som sa rozhodla preštudovať odbornú literatúru od autora Arnolda S. Lukniča: Vzťah ako tanec: spolu a každý sám /Komunikácia a medziľudské vzťahy/. V závere seminárnej práce prikladám spísané rozhovory so školopovinným dieťaťom a vypracovaný dotazník.
|
|
0,1 |
13x |
|
Pedagogická komunikácia
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / doc
Slovo komunikácia sa vyvinulo z latinského communicare, ktorého význam je robiť niečo spoločným, deliť sa, zverovať sa. Vo všeobecnosti komunikáciu chápeme ako rozhovor a slovo komunikovať ako dorozumievať sa, zhovárať sa, sprostredkovať, spájať....
|
|
1,0 |
32x |
|
Sociálno-pedagogická komunikácia
Študijný materiál34 s. / - roč. / doc
Podstata sociálno-pedagogickej komunikácie
V procese socializácie sa každý človek dostáva do množstva najrôznejších sociálnych kontaktov, ktoré majú rôznu dĺžku trvania, frekvenciu a intenzitu. V týchto kontaktoch prebieha sociálna interakcia, ktorou rozumieme „jednanie ktorého dôsledkom je vzájomné ovplyvňovanie jedincov alebo skupín“ (Jandourek, J., 2001, s. 109).Komunikácia je proces, pri ktorom si v priamom alebo nepriamom sociálnom kontakte odovzdávame informácie a významy. Predstavuje vše...
|
|
0,2 |
1x |
|
Pedagogická komunikácia
Prezentácia47 s. / 1. roč. / ppt
Spoločenstvo
Máme vnútorne zakódované, že budeme neustále vytvárať spoločenstvá s ostatnými ľuďmi
Máme hlboko, biologicky zakódovanú potrebu blízkeho človeka, s ktorým máme potrebu vzájomne zdieľať prežité - komunikovať.
|
|
0,3 |
54x |
|
Kompedium komunikácie
Skriptá78 s. / 3. roč. / pdf
obsah v dokumentucii
|
|
9,7 |
7x |
|
Pedagogická komunikácia
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / doc
Pedagogická komunikácia - otázky a odpovede
1 / Čo znamená komunikácia ?
Znamená informovať, oznamovať, riadiť sa niekým
2 / Tri vymedzenia komunikácie.
- dorozumievanie ( zhoda myšlienok )
- oznamovanie ( podávanie poznatkov )
- výmena informácií ( dialóg )
3 / Teórie komunikácie .
- teória sociálnej komunikácie
- etnografická komunikácia
- teória informácie
|
|
0,1 |
33x |
|
Pedagogická komunikácia
Skriptá39 s. / - roč. / pdf
O majstrovstve uitea bolo v pedagogickej literatúre popísaných už vea
stránok. asto sa konštatuje, že ani najdokonalejšie osnovy, ani najdokonalejšie
uebnice nemajú význam, ak ich „ neoživí “ osobnos uitea, jeho majstrovstvo. Iba
pamäovo zvládnutý študijný odbor, pedagogická a psychologická teória
nezaruujú úspešnú realizáciu edukaného procesu. Kultúra, majstrovstvo
pedagogickej práce sú podmienené aj takými faktormi, akými sú napr.: osobné
vlastnosti a názory uitea prejavujúc...
|
|
0,4 |
79x |
|
Pedagogika pre učiteľov profesijných predmetov a praktickej prípravy
Skriptá114 s. / 1. roč. / doc
1 ÚVOD DO VŠEOBECNEJ PEDAGOGIKY
Kľúčové komponenty učiva:
- utváranie a rozvoj osobnosti; dedičnosť, prostredie, výchova, sebavýchova; pojem a predmet pedagogiky; systém a charakteristika pedagogických disciplín; vzťah pedagogiky k iným disciplínam; pojmy: výchova, vzdelávanie, výcvik, edukácia, vedomosti, zručnosti, návyky, schopnosti, postoje, potreby, hodnoty, záujmy, správanie, konanie; pedagogický výskum; školský systém v SR; projekt Milénium.
Špecifické ciele (tučne vytlačené ...
|
|
0,8 |
8x |
|
Pedagogická komunikácia - poznámky
Poznámky12 s. / 1. roč. / doc
super ťahák na pedagogickú komunikáciu
náhľad v dokumentácii
|
|
0,1 |
46x |
|
Sociálna a pedagogická komunikácia
Prednášky4 s. / 3. roč. / doc
ucitel a ziak v komunikacii
|
|
0,1 |
0x |
|
Pedagogická komunikácia v zamestnaní
Referát2 s. / - roč. / doc
Človek ako spoločenský tvor nežije izolovane, žije medzi ľuďmi, stýka sa s nimi a samozrejme s nimi veľmi rád komunikuje. Medziľudský styk je základnou podmienkou života človeka, je atribútom jeho existencie. Nevyhnutnou zložkou interakcie je komunikácia, označuje sa ako proces, ktorou sa oznamujú a prijímajú určité informácie.
|
|
0,1 |
2x |
|
Pôda - pedagogická komunikácia
Poznámky5 s. / - roč. / docx
pôda, základne jednoduché delenie pôdy, kľúčové slova spojené s pôdou
Cieľ hodiny: Žiaci si majú osvojiť pojem pôda. Majú nadobudnúť vedomosti o jej hlavných funkciách, zložení pôdy ako aj tiež získať prehľad o hlavnom delení pôdy.
|
|
0,1 |
0x |
|