Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 154
projektov

Pedagogická komunikácia - vypracované otázky

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
17 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45248
Posledná úprava
25.06.2025
Zobrazené
2 191 x
Autor:
lyliankan
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované otázky k záverečnému hodnoteniu predmetu -Pedagogická komunikácia.
V úvode je zadanie otázok, na dalšej strane sú otázky vypracované.
Otázky sú zamerané na:
1. Komunikácia ako výmena informácii - komunikačný akt a zámer komunikácie
2. Neverbálna komunikácia - jej druhy a význam v komunikácii
3. Verbálna komunikácia - slovo a jeho význam
4. Rozhovor a diskusia v edukačnom procese
5. Efektívna komunikácia učiteľa a žiaka - pravidlá a zásady

Súbor tematicky spracovaných otázok a odpovedí z predmetu Pedagogická komunikácia. Obsah je rozdelený do dvoch skupín - A a B - a každá pokrýva dôležité oblasti ako komunikačný proces, neverbálnu komunikáciu (mimika, gestá, proxemika, paralingvistické znaky), pedagogickú persuáziu, komunikačné bariéry a princípy efektívnej interakcie medzi učiteľom a žiakom. Dokument zahŕňa podrobný výklad o taxonómii otázok podľa Sandersa, o otvorených a uzatvorených otázkach, o príprave riadeného rozhovoru a o typoch gest podľa ich funkcií. Materiál je vhodný pre študentov pedagogických smerov ako príprava na skúšku alebo štátnice z didaktiky a pedagogickej psychológie. Text je prakticky orientovaný a ponúka množstvo príkladov a situácií z pedagogickej praxe, ktoré pomáhajú uchopiť teóriu v kontexte každodennej výučby.

Kľúčové slová:

pedagogická komunikácia

komunikačný proces

mimika

proxemika

gestá

paralingvistika

persuázia

otázky Sanders

riadený rozhovor

komunikačné bariéry

otvorené otázky

učiteľ

žiak

verbálna komuni



Obsah:
  • SKUPINA A
    1. Popísať komunikačný proces a jeho zložky
    2. Definovať mimiku, aký je jej význam v komunikácii + popísať mimické zóny
    3. Funkcie pedagogickej komunikácie
    4. Kritériá efektívnej komunikácie
    5. Prvé štyri úrovne taxonómie otázok podľa Sandersa
    6. Komunikačné bariéry

    SKUPINA B
    1. Definuj komunikáciu, uveď funkcie
    2. Proxemika - význam, zóny
    3. Paralingvistické aspekty komunikácie
    4. Bázové komunikačné pravidlá
    5. Roviny pedagogickej komunikácie
    6. Posledné štyri úrovne taxonómie otázok

    Doplňujúce témy:
    - Zložky komunikácie: komunikátor, komuniké, kanál, komunikant
    - Čo je persuázia a aké sú jej formy
    - Gestá - rozdelenie podľa Mistríka (samostatné, sprievodné)
    - 12 komunikačných bariér + príklady
    - Paralingvistické znaky reči
    - Príprava riadeného rozhovoru
    - Otvorené a uzavreté otázky - výhody a nevýhody
    - Sandersova taxonómia + príklady
    - Citové vzťahy a ich vplyv na pedagogickú komunikáciu
    - Gestika - 4 typy (ilustrátory, regulátory, adaptéry, symboly)

Zdroje:
  • LOKŠOVÁ, I.- PORTIK, M.: : Pedagogická komunikácia. Košice : Rektorát UPJŠ, 1993
  • GAVORA, P. a kol.: Pedagogická komunikácia v základnej škole. Bratislava: VEDA 1988.
  • MAREŠ, J. - KŘIVOHLAVÝ, I.: Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita.
  • THIEL, E.: Reč ľudského tela. Bratislava : Plasma service 1993. ISBN 80-901412-0-X.
  • GAVORA, P.: Učiteľ a žiaci v komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského 2007. ISBN 80-223-1716-0.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko