Pedagogická komunikácia - vypracované otázky
Popis:
Vypracované otázky k záverečnému hodnoteniu predmetu -Pedagogická komunikácia.
V úvode je zadanie otázok, na dalšej strane sú otázky vypracované.
Otázky sú zamerané na:
1. Komunikácia ako výmena informácii - komunikačný akt a zámer komunikácie
2. Neverbálna komunikácia - jej druhy a význam v komunikácii
3. Verbálna komunikácia - slovo a jeho význam
4. Rozhovor a diskusia v edukačnom procese
5. Efektívna komunikácia učiteľa a žiaka - pravidlá a zásady
Súbor tematicky spracovaných otázok a odpovedí z predmetu Pedagogická komunikácia. Obsah je rozdelený do dvoch skupín - A a B - a každá pokrýva dôležité oblasti ako komunikačný proces, neverbálnu komunikáciu (mimika, gestá, proxemika, paralingvistické znaky), pedagogickú persuáziu, komunikačné bariéry a princípy efektívnej interakcie medzi učiteľom a žiakom. Dokument zahŕňa podrobný výklad o taxonómii otázok podľa Sandersa, o otvorených a uzatvorených otázkach, o príprave riadeného rozhovoru a o typoch gest podľa ich funkcií. Materiál je vhodný pre študentov pedagogických smerov ako príprava na skúšku alebo štátnice z didaktiky a pedagogickej psychológie. Text je prakticky orientovaný a ponúka množstvo príkladov a situácií z pedagogickej praxe, ktoré pomáhajú uchopiť teóriu v kontexte každodennej výučby.
Kľúčové slová:
pedagogická komunikácia
komunikačný proces
mimika
proxemika
gestá
paralingvistika
persuázia
otázky Sanders
riadený rozhovor
komunikačné bariéry
otvorené otázky
učiteľ
žiak
verbálna komuni
Obsah:
- SKUPINA A
1. Popísať komunikačný proces a jeho zložky
2. Definovať mimiku, aký je jej význam v komunikácii + popísať mimické zóny
3. Funkcie pedagogickej komunikácie
4. Kritériá efektívnej komunikácie
5. Prvé štyri úrovne taxonómie otázok podľa Sandersa
6. Komunikačné bariéry
SKUPINA B
1. Definuj komunikáciu, uveď funkcie
2. Proxemika - význam, zóny
3. Paralingvistické aspekty komunikácie
4. Bázové komunikačné pravidlá
5. Roviny pedagogickej komunikácie
6. Posledné štyri úrovne taxonómie otázok
Doplňujúce témy:
- Zložky komunikácie: komunikátor, komuniké, kanál, komunikant
- Čo je persuázia a aké sú jej formy
- Gestá - rozdelenie podľa Mistríka (samostatné, sprievodné)
- 12 komunikačných bariér + príklady
- Paralingvistické znaky reči
- Príprava riadeného rozhovoru
- Otvorené a uzavreté otázky - výhody a nevýhody
- Sandersova taxonómia + príklady
- Citové vzťahy a ich vplyv na pedagogickú komunikáciu
- Gestika - 4 typy (ilustrátory, regulátory, adaptéry, symboly)
Zdroje:
- LOKŠOVÁ, I.- PORTIK, M.: : Pedagogická komunikácia. Košice : Rektorát UPJŠ, 1993
- GAVORA, P. a kol.: Pedagogická komunikácia v základnej škole. Bratislava: VEDA 1988.
- MAREŠ, J. - KŘIVOHLAVÝ, I.: Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita.
- THIEL, E.: Reč ľudského tela. Bratislava : Plasma service 1993. ISBN 80-901412-0-X.
- GAVORA, P.: Učiteľ a žiaci v komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského 2007. ISBN 80-223-1716-0.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.