Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Sociálno-pedagogická komunikácia

«»
Prípona
.doc
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39493
Posledná úprava
07.02.2012
Zobrazené
1 154 x
Autor:
Emporia
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podstata sociálno-pedagogickej komunikácie
V procese socializácie sa každý človek dostáva do množstva najrôznejších sociálnych kontaktov, ktoré majú rôznu dĺžku trvania, frekvenciu a intenzitu. V týchto kontaktoch prebieha sociálna interakcia, ktorou rozumieme „jednanie ktorého dôsledkom je vzájomné ovplyvňovanie jedincov alebo skupín“ (Jandourek, J., 2001, s. 109).

Komunikácia je proces, pri ktorom si v priamom alebo nepriamom sociálnom kontakte odovzdávame informácie a významy. Predstavuje všetky spojenia človeka so svetom, umožňuje získať informácie o dejoch, vzájomné dorozumievanie aj výmenu emocionálneho obsahu.
Osoba, od ktorej správa vychádza, býva označovaná ako komunikátor. Osoba (skupina osôb), ktorej je správa určená, je príjemcom (komunikantom, recipientom). Obsah správy (komuniké) môže sledovať rôzne ciele (iba informovať, presvedčiť o niečom a pod.).
Celý proces komunikácie má 7 fáz:
1. V prvej fáze sa rodí nápad, objavuje sa myšlienka, t.j. určitý obsah rozhovoru.
2. Druhá fáza predstavuje „zakódovanie“, t.j. formulovanie myšlienky (hľadanie vhodných slov, znakov, gest).
3. Nasledujúca fáza predstavuje vyjadrenie, vyslovenie sformulovaného obsahu.
4. V ďalšom kroku je vysielaný obsah prenášaný od komunikátora ku komunikantovi.
5. Nasleduje príjem, okamih, kedy príjemca zachytí správu.
6. Príjemca správu dekóduje, t.j. interpretuje ho (vyloží si jeho obsah).
7. Poslednou fázou je spravidla akcia, teda určité správanie príjemcu, ktoré bolo vyvolané prijatou správou.
...

Kľúčové slová:

sociálna práca

komunikácia



Obsah:
  • Podstata sociálnopedagogickej komunikácie
    Komunikácia je nevyhnutnou súčasťou socializácie
    Masová komunikácia
    Pôsobenie a účinky masmédií
    Celkový význam a prínos masmédií pre život človeka teda vyvoláva polemiku
    Sociálny pedagóg ako pomáhajúca profesia
    Aktuálne úlohy a funkcie sociálneho pedagóga vo vzťahu k deťom a mládeži
    Krízové situácie (Sociálno-pedagogický prístup)
    Problematika terapie
    Sociálna pedagogika v praxi
    Práca so skupinou
    Metóda inscenačná
    Metóda režimová
    Metóda animácie
    Sociálnovýchovná činnosť v teréne
    Príklady terénnej práce
    Vrstovnícke skupiny
    Detské a mládežnícke organizácie
    Lokálne a regionálna prostredie
    Lokálne prostredie