Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Psychológia - vypracovanie štátnicových otázok

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
1,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
10623
Posledná úprava
11.06.2019
Zobrazené
2 444 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
VSTUP DIEŤAŤA DO ŠKOLY

Vstup dieťaťa do školy je významný vývinový medzník v živote. Zaškolenie dieťaťa mení jeho doterajší spôsob života. Jeho život začína byť organizovaný, jednotlivé činnosti nadobúdajú pravidelný rytmus. Zvládnuť nároky súčasnej školy, to predpokladá pred vstupom do školy splniť určité požiadavky.
Pripravenosť na školu sa chápe ako určitý stupeň telesného a psychického rozvoja, ktorý umožňuje dieťaťu bez ťažkostí prevziať a plniť požiadavky kladené naň v etape začiatočného vyučovania.
Za základné kritéria školskej pripravenosti sa pokladajú: dosiahnutie určitého veku, telesnú zrelosť a psychickú vyspelosť, ktorá sa hodnotí z hľadiska mentálnej, emocionálnej a sociálnej vyspelosti a pripravenosti na plnenie povinností. Povinné školské vyučovanie podľa predpisov u nás začína pre všetky deti, ktoré k 1. septembru daného roku dovŕšili šesť rokov. Keďže ide skôr o splnenie formálneho kritéria, dôležitý význam majú ostatné kritériá.

Kľúčové slová:

psychológia

štátnicové otázky

psychohygiena

školská trieda

výchova

motivácia učenia

školská dochádzka

pedagogická komunikácia



Obsah:
  • 1. Priebeh vývoja osobnosti žiaka s dôrazom na obdobie školskej dochádzky
    2. Osobnosť žiaka
    3. Učenie a jeho druhy
    4. Psychológia samostatného učenia
    5. Motivácia učenia
    6. Psychológia vyučovania
    7. Psychologické aspekty skúšania a hodnotenia výkonu žiaka
    8. Psychológia výchovy
    9. Psychohygiena v škole
    10. Psychológia osobnosti učiteľa
    11. Tvorivosť žiaka a jej rozvíjanie
    12. Pedagogická komunikácia vo výchovno-vzdelávacom procese
    13. Školská trieda ako malá sociálna skupina
    14. Rozvoj poznávacích procesov v pedagogickej praxi
    15. Rozvoj citových a vôľových procesov v pedagogickej praxi