Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Vypracované otázky - Marketing

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45762
Posledná úprava
07.04.2015
Zobrazené
1 171 x
Autor:
zu.pretova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Marketing: vznik, vývoj, podstata, definícia, klasifikácia
marketing- spoločenský a riadiaci proces, ktorými jednotlivci a skupiny získavajú to, čo potrebujú a vyžadujú, prostredníctvom tvorby ponuky a výmeny hodnotných výrobkov s ostatnými. Je to súhrn aktivít, ktoré sprevádzajú výrobok alebo službu od vzniku myšlienky naň až po jeho realizáciu na trhu. Vznik- obdobie prvej spoločenskej deľby práce, podmienkou bola výmena. Vývoj- prvá teoretická báza MTG vzniká v 19/20 stor. na amerických univerzitách = teoretická fáza MTG, zač. 20. stor (1929) - hosp. kríza - realizačná fáza MTG - nahradená ruč. práca manufaktúrami, podniky vyrábali nadbytočne, 80-te roky 20. stor -zmena internacionalizácie na globalizáciu, vznikajú prepojenia a spolupráca v rôznych oblastiach - poznávacia fáza - poznávanie zahranič. prostredia (tým je ovplyvnený zákazník). Z hľadiska rozsahu marketingového riadenia je na najvyššej úrovni medzinárodný marketing. Z hľadiska zodpovednosti je na najvyššej úrovni tzv. spoločenský marketing: koncepcia marketingu. Podstata- táto podniková filozofia na prvé miesto kladie zákazníka, podnik môže napĺňať svoju podnikovú filozofia pomocou MTG

2. Holistický marketing
Tak ako sa vyvíjala spoločnosť, tak aj marketingová koncepcia sa vyvíjala a prešla spoločenským marketingom a koncom 20. storočia holistickým marketingom. Holizmus je učenie, kt. hovorí, že riešiť problémy by sa mali v súvislostiach a nie izolovane. V súčasnosti najvyššia úroveň - holistická koncepcia, kt. obracia pozornosť na tri základné aspekty, ktoré podnik musí akceptovať a podriadiť im svoje úsilie, a to je: zákazník, podnik a spoločnosť.

Kľúčové slová:

marketing

vypracované

otázky

skúška

žilinská

univerzita

zasielateľstvo

logistika

druhý

ročník

zimný

semester



Obsah:
  • Všetky vypracované otázky:
    1. Marketing: vznik, vývoj, podstata, definícia, klasifikácia
    2. Holistický marketing
    3. Základné pojmy marketingového procesu
    4. Trh, trhové veličiny, poznávanie a ovplyvňovanie trhu
    5. Ponuka a dopyt: definícia, cenová elasticita, faktory cenovej elasticity
    6. Marketingová filozofia: ciele podniku, poradie medzi konkurenciou, druhy konkurencie, štádia vývoja filozofie podniku
    7. Manažérstvo marketingovej činnosti - proces marketingového riadenia
    8. Marketingový výskum: analýza trhových príležitostí, výskum a vývoj cieľových trhov
    9. Marketingová stratégia: strategické plánovanie, analýza okolia a vnútorného prostredia, firmy - SWOT analýza
    10. Marketingová stratégia: identifikácia strategických podnikateľských jednotiek (obchodov ) - model BCG a model GE, financovanie strategických podnikateľských jednotiek (obchodov ), stratégia obchodov
    11. Marketingový mix: definícia, nástroje, základný a rozšírený marketingový mix
    12. Produkt a sortiment: vymedzenie pojmu, vrstvy produktu, rozmery sortimentu
    13. Výrobková politika: úlohy analýz životného cyklu výrobku, štruktúry sortimentu, úloha značky, politika služieb zákazníkovi, záručná a servisná politika
    14. Cena: základy teórie ceny, prístupy k tvorbe ceny
    15. Cenová politika: determinanty tvorby cien, cenová stratégia, diferenciácia ceny, politika v oblasti obchodných podmienok
    16. Distribúcia: akvizičná a fyzická distribúcia
    17. Distribúcia: distribučná politika, úlohy, distribučné orgány a kanály
    18. Komunikácia: komunikačná politika - úlohy, komunikačný mix
    19. Komunikácia: integrovaná marketingová komunikácia, Corporate Identity
    20. Priamy marketing, vzťahový marketing, event marketing a on - line marketing