Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Teoretické základy marketingu

«»
Prípona
.pdf
Typ
skriptá
Stiahnuté
42 x
Veľkosť
3,0 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5490
Posledná úprava
06.10.2017
Zobrazené
957 x
Autor:
jurcos
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.

Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov:
1) potreby - ľudská potreba je stav pociťovaného nedostatku
2) želania - ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb
3) dopyt - želania nakúpiť určité tovary, ktoré sú podložené kúpnou silou, sa stávajú dopytom
4) produkt - človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov
5) výmena a transakcia - výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu
6) hodnota, náklad a spokojnosť - hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť
7) trh - je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu;
8) podnik - je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie

Kľúčové slová:

marketing

nákupné správanie

produkt

cena

distribúcia

služby

perspektívy

trhová pozícia



Obsah:
  • Teoretické základy marketingu
    Marketing a spoločnosť
    Marketingové prostredie
    Nákupné správanie spotrebiteľov
    Nákupné správanie organizácií
    Marketingový informačný systém a marketingový výskum
    Segmentácia trhu, výber cieľového trhu, trhová pozícia
    Marketingové plánovanie
    Produkt
    Cena v marketingu
    Distribúcia
    Marketingová komunikácia
    Medzinárodný marketing
    Služby
    Perspektívy marketingu