Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Vytvorenie, preskúmanie a rozvíjanie systému manažérstva kvality

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
47 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40409
Posledná úprava
16.06.2012
Zobrazené
1 687 x
Autor:
katarina.vajdova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
DOHĽAD NAD SYSTÉMOM MANAŽÉRSTVA KVALITY
Každá organizácia chce úspešne fungovať a dosahovať svoje vytýčené ciele a čo najvyšší zisk, preto je nevyhnutné ju usmerňovať a riadiť systematicky. Mnohé organizácie preto zavádzajú systém manažérstva kvality, ktorý následne udržiavajú, čo má za následok zlepšovanie výkonnosti organizácie a zvýšenú spokojnosť zákazníkov.

Podľa autorov J. Hrubec, E. Virčíková a kol.(2009) manažérstvo organizácie zahŕňa aj manažérstvo kvality, kde je určených 8 zásad, ktoré môže vrcholový manažment pri vedení uplatniť:
1. Zameranie na zákazníka – organizácie sú závislé od zákazníkov, majú uspokojovať ich požiadavky a snažiť sa splniť, alebo prekonať ich očakávania,
2. Vodcovstvo/vedenie – lídri organizácie určujú smerovanie, vytvárajú a udržiavajú interné prostredie, kde sa zamestnanci zapoja do plnenia vytýčených cieľov organizácie,
3. Zapojenie pracovníkov – do procesu sú zapojený všetci zamestnanci na všetkých úrovniach, kde sa naplno využívajú ich zručnosti a schopnosti,
4. Procesný prístup – ak sa všetky činnosti riadia ako proces, dosiahneme želaný výsledok,
5. Systémový prístup k manažérstvu – k dosiahnutiu vytýčených cieľov je potrebné identifikovať a riadiť jednotlivé procesy,
6. Trvalé zlepšovanie – hlavným cieľom organizácie je trvalé a nepretržité zlepšovanie celkovej výkonnosti,
7. Rozhodovanie na základe faktov – je potrebné analyzovať údaje a informácie a na základe toho robiť rozhodnutia,
8. Vzájomné výhodné vzťahy s dodávateľmi – vzájomné výhodné vzťahy medzi dodávateľmi a organizáciou, umožňujú vytvárať hodnoty.

Požiadavky na systém manažérstva kvality sú presne definované v norme ISO 9001, ktorú je možné použiť v rôznych priemyselných a ekonomických organizáciách, je všeobecná a nedefinuje kategóriu produktov. Požiadavky na produkty si špecifikuje organizácia na základe požiadaviek zákazníkov, môžu obsahovať normy na produkty, procesy, technické špecifikácie, zmluvné dohody.
...

Kľúčové slová:

SMK

certifikácia

audit

systém manažérstva kvality

samohodnotenie



Obsah:
  • 1. DOHĽAD NAD SYSTÉMOM MANAŽÉRSTVA KVALITY 3
    2. SAMOHODNOTENIE 5
    3. AUDIT MANAŽÉRSTVA KVALITY 8
    3.1. Zásady auditovania 9
    3.2. Plánovanie auditu 10
    3.3. Činnosti počas auditu 11
    3.4. Zvláštnosti auditu 12
    4. DRUHY AUDITOV 12
    4.1. Interný audit 12
    4.2. Externý audit 13
    5. CERTIFIKÁCIA 14
    5.1.Inšpekcia pri posudzovaní zhody 16
    5.2.Postup pri certifikácii 17
    5.3. Certifikačné značky a pravidlá ich používania 17
    Slovenská značka zhody určených výrobkov 19
    5.4. Uskutočňovanie certifikácie 19
    Použitá literatúra 21