Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Podniková kultúra a jej podstata

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
26219
Posledná úprava
21.09.2009
Zobrazené
2 150 x
Autor:
judkaa
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Porozumieť podnikovej kultúre a naučiť sa s ňou primerane zaobchádzať patrí
k náročným a dôležitým výzvam súčasných manažérov, nakoľko výskumy poukazujú na jej významné postavenie a vplyv v podniku. Táto skutočnosť stojí v protiklade k praktickej skúsenosti, že kultúra sa javí ako ťažko pochopiteľná a preto často aj ako „neupotrebiteľná“.
Tu môžeme hľadať dôvody snaženia riadiacich pracovníkov spoznať podnikovú kultúru, aktívne ju tvoriť a cieľavedome meniť. Manažér sám však nemôže „vyrobiť“ kultúru, pretože podniková kultúra nemá žiadny individuálny charakter ale predstavuje sociálny fenomén, tomu čo môže vytvoriť jednotlivec sú vždy dané určité hranice.

Kľúčové slová:

podniková kultúra

úrovne podnikovej kultúry

nástroje na vývoj kultúry podniku



Zdroje:
  • 1. BURGER, I.: Podniková kultúra ako konkurenčný nástroj: poddaní, úradníci, odborníci či ľudia? In: Manažér, roč. 4, 1999, č. 5, s. 14-17
  • 2. ČIHOVSKÁ, V. - HANULÁKOVÁ, E. - LIPIANSKA, J.: Firemný imidž - Kultúra, Identita,
  • Dizajn, Komunikácia. Bratislava: Eurounion, 2001. 136 s., ISBN 80-88984-24-6
  • 3. HANULÁKOVÁ, E.: Podnikateľská etika - prístup, perspektíva, výzva. Bratislava:
  • Eurounion, 1997. 114 s. ISBN 80-85568-79-9
  • 4. HÄUSER, S.: ISO 9000:2000 a firemní kultura. In: Moderní řízení, 2003, č.1, s. 28-29
  • 5. KACHAŇÁKOVÁ, A.: Podniková kultúra. 2. vyd. Bratislava: Ekonóm, 2003. 102 s.,
  • ISBN 80-225-1644-9
  • 6. KACHAŇÁKOVÁ, A. - SZARKOVÁ, M. – THOMASOVÁ, E.: Podniková kultúra.
  • Bratislava: Ekonóm, 1997. 89 s. ISBN 80-225-0870-5
  • 7. NOVÝ, I. – LUKÁŠOVÁ, R.: Organizační kultura. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 176 s.,
  • ISBN: 80-247-0648-2