Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Model CAF a jeho využitie v praxi, v organizáciách a verejnom sektore

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41929
Posledná úprava
21.04.2013
Zobrazené
1 565 x
Autor:
srdcova_dama
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Model CAF je spoločný systém hodnotenia kvality (The Common Assessment Framework)a zároveň je nástrojom komplexného manažérstva kvality, inšpirovaný modelom výnimočnosti Európskej nadácie pre manažérstvo kvality (EFQM) a modelom nemeckej Akadémie Speyer.
Model CAF vychádza z predpokladu, že organizácia dosiahne výnimočné výsledky vo výkonnosti, vo vzťahu k zákazníkom respektíve občanom, zamestnancom a spoločnosti na základe vodcovstva, stratégie a plánovania, zamestnancov, partnerstiev a procesov v podnikaní. Tento model poskytuje pohľad na organizáciu z rôznych uhlov pohľadu a zároveň poskytuje analýzu výkonnosti organizácie. Využívajú ho tí, ktorí majú skúsenosti s komplexne orientovaným modelom kvality, ako aj tí ktorí chcú s kvalitou len začať a ešte nemajú žiadne skúsenosti.

Model CAF pomerne jednoducho poukazuje na to, čo znamená pracovať s komplexne orientovaným nástrojom kvality, ktorý sa zameriava hlavne na zákazníkov, občanov a výsledky. CAF môže byť začiatkom dlhšieho procesu rozvíjania kvality v podniku, ktorý môže viesť k uchádzaniu sa o cenu a uznanie, napr. „Ceny kvality pre verejný sektor.“ Jadrom CAF-u je samohodnotiaci nástroj, ktorý dáva možnosť naučiť sa viac o svojej organizácii a zároveň naučiť sa ju správne orientovať na trhu vo všetkých smeroch.

Model CAF zabezpečuje to, aby si organizácia mohla overiť, v čom je naozaj dobrá a mohla si uvedomiť možnosti zlepšovania. Nástroj samohodnotenia umožňuje uskutočniť zlepšovanie a rozvíjanie v aktívnej spolupráci vrcholového manažmentu a zamestnancov. Takto obe strany prevezmú vzájomnú zodpovednosť za rozvíjanie kvality. Model CAF je preto dobrým nástrojom na stabilizáciu kvalitnej práce v celej organizácii.

Okrem nástroja samohodnotenia sa počas implementácie modelu CAF objaví ďalší rad nástrojov a metód. Pre ďalšiu prácu na zlepšovaní sa po samohodnotení vypracujú metódy, ktoré budú podporovať zlepšovacie projekty organizácie.
Pre organizácie, ktoré chcú získať celkový obraz o svojich predpokladoch a chcú zviditeľniť svoje výsledky sebe aj svojmu okoliu, je model CAF ideálnym nástrojom samohodnotenia.

Kľúčové slová:

CAF

spracovanie

riadenie

overenie

kvalita

porovnávanie

benchmarking



Obsah:
  • Úvod
    Význam pojmu
    Štruktúra modelu CAF
    Hlavné charakteristiky modelu CAF
    Koncepcie a hodnoty modelu CAF
    Postup implementácie modelu CAF
    Spracovanie výsledkov v modeli CAF
    Záver
    Zoznam použitej literatúry

Zdroje:
  • Príručky k modelu CAF
  • Výpis z normy ISO 9001
  • Internet