Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Problematika špecifických porúch učenia je v súčasnosti asi jedným z boľavých miest nášho školstva. Jednotlivci s poruchami učenia sa vo väčšine vzdelávajú v integrovaných podmienkach základných a stredných škôl. Aj preto patrí k najdiskutovanejším témam súčasného školstva. Predovšetkým však objektívne príčiny dávajú problematike porúch učenia spoločenskú závažnosť a prioritu. Sú to: rast informácií, množstvo rušivých šumov pri sluchovej diferenciácií, nová populácia sa musí denne vyrovnávať s č...
|
|
0,1 |
2x |
|
Predškolská pedagogika - podklady ku skúške
Vypracované otázky33 s. / 1. roč. / doc
1. Predškolská pedagogika ako veda o výchove a vzdelávaní. terminologický aparát predškolskej pedagogiky. predškolská pedagogika v kontexte pedagogických vied.
PREDŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA = vedná disciplína o výchove detí v období pred
začiatkom školskej dochádzky, od narodenia po šiesty, respektíve siedmy rok života. Skúma podstatu, zákonitosti a osobitosti inštitucionálnej predškolskej výchovy i výchovy detí v rodinnom prostredí
PREDMET PREDŠKOLSKEJ PEDAGOGIKY
- otázky súvisiace s vývinom a ...
|
|
0,2 |
258x |
|
Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / docx
Teoretická časť - Terapia a náprava porúch učeniaEfektívnosť terapieNielen v zahraničí ale aj u nás sa kladie veľký dôraz na meranie efektívnosti. Obsah pojmu efektívnosť nie je celkom jednoznačný ani presne vymedzený. Spája sa s ním niekoľko synoným ako sú: účinnosť, hospodárnosť, produktívnosť, účelnosť, prospešnosť, užitočnosť.B. Rosenshine (1983) charakterizuje efektívne vyučovanie nasledovne:- aktualizácia prv osvojeného učiva, - sprístupnenie jasných cieľov vyučovania žiakom,- vyučovanie v...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracovanie štátnicových otázok z predmetu pedagogika
Štátnicové otázky186 s. / 3. roč. / doc
ZAČIATKY VÝCHOVY V začiatkoch výchovy a výchove v staroveku išlo v našom ponímaní o cieľavedomú pomoc a zámerný rozvoj osobnosti človeka. s vývojom spoločnosti sa menili -ciele -obsah -formy - metódy a to v závislosti na ekonomických a sociálno-politických podmienkach. Vznik výchovy sa vysvetľuje rôznymi okolnosťami ako sú napríklad biologické(starostlivosť a potomstvo), psychologické (napodobňovanie správania) a sociálnymi ( zdôrazňovanie sociálnych okolností, komunikácia, spolupráca) Rozpadom ...
|
|
2,5 |
36x |
|
Špeciálno-pedagogická diagnostika a prognostika
Štátnicové otázky89 s. / 5. roč. / doc
1. otázka - Objasnite pojmy „špeciálno-pedagogická diagnostika“, „diagnostika“, „diagnóza“, „prognóza“. Opíšte kritéria a postupy diagnostiky školskej pripravenosti – diagnostika kognitívneho a sociálneho vývinu, diagnostika motoriky a reči, využitie testov v procese diagnostikovania detí predškolského veku.
Získavaním poznatkov o postihnutom/narušenom jednotlivcovi sa zaoberá špeciálno-pedagogická diagnostika
- špeciálno-pedagogická diagnostika je cieľavedomá činnosť zameraná na rozpoznanie ...
|
|
0,7 |
98x |
|
Pedagogická diagnostika
Skriptá46 s. / - roč. / doc
Diagnostika je vo všeobecnosti oblasťou vednej disciplíny, ktorý má zvláštny význam pre vedu ako takú i pre jej praktické uplatnenie. Zabezpečuje reflexiu teórie v praxi a prax prináša teórii nové poznatky
Diagnostický proces vždy vychádza z určitej teórie či z koncepcie skúmaných javov, ale zároveň sprostredkováva konkrétny zásah, opatrenie, alebo praktický nápravný krok (Hrabal, 2002). Účinný zásah je možný len vtedy, keď je diagnostický nástroj a celý diagnostický proces kvalitný a získané ú...
|
|
0,3 |
581x |
|
Pedagogická diagnostika (stručne a jasne)
Študijný materiál15 s. / 2. roč. / doc
Základné otázky pedagogickej diagnostiky
Diagnostika a diagnostikovanie sú odborné výrazy používané v rôznych odvetviach. Ich základný význam je zistenie stavu, posúdenie úrovne, hodnotenie. Laik sa prvýkrát s týmto slovom stretáva v oblasti medicíny a je veľmi pravdepodobné, že tento termín sa neskôr objavil aj v iných odboroch a vedách (napr. biológia, technické oblasti – diagnostika materiálov alebo určitého zariadenia).
- spoločensko-vedná oblasť (pedagogika, psychológia)
- nepoužíva sa v...
|
|
0,1 |
35x |
|
Pedagogická diagnostika - Poruchy správania (Záznam z pedagogickej diagnostiky žiaka)
Analýza4 s. / 1. roč. / doc
Rodinná situácia:XY pochádza z viacdetnej rodiny, zo sociálne znevýhodneného prostredia. Má 10 súrodencov, narodil sa ako siedme dieťa v poradí. Rodičia nie sú zosobášení. Celá rodina, teda 13 osôb, žije v nevyhovujúcich podmienkach, v dvoch miestnostiach. Dieťa nemá svoje vyhradené miesto a vlastnú posteľ. Otec pracuje na fuškách, matka je na rodičovskej dovolenke. Domáce prostredie je nepodnetné, deti spávajú na matracoch, na zemi a ziaľ sú svedkami intímneho kontaktu rodičov. Spôsob života v ...
|
|
0,1 |
17x |
|
Pedagogická diagnostika a komparatívna pedagogika
Testy2 s. / 2. roč. / doc
Vypracované testy na predmety Pedagogická diagnostika a Komparatívna pedagogika. Test z pedagogickej diagnostiky má 10 otázok a test z komparatívnej pedagogiky má 5 otázok.
Komparatívna pedagogika:
1. Prvý školský zákon platný na území SR.
Ratio educationis z roku 1777
2. Iniciátor zákona (panovník) a prínos zákona.Mária Terézia a Jozef II., zaviedala sa povinná školská dochádzka pre deti od 6 do 12 rokov, formuje sa školská sústava, vznikajú prvé gymnázia v Revúcej, Martine a Kláštore pod Z...
|
|
0,1 |
78x |
|
Podklady na skúšku z Pedagogickej diagnostiky
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / doc
Podklady na skúšku z predmetu Pedagogická diagnostika, sú to vypracované otázky, ktoré vyplývajú z syláb z tohto predmetu. Otázky sa týkajú :Základné otázky pedagogického diagnostikovania - metódy, druhy, proces, diagnostikovanie rozvíjania dieťaťa.
|
|
0,2 |
27x |
|
Pedagogická diagnostika - prednášky
Prednášky10 s. / 2. roč. / doc
Pojem D je odvodený od gréc.slov Dia-gnosis /hlbkové, zvláštne celkové poznávanie/,ide o prácu s ľudmi, pomoc človekovi, ide o usmernovanie, poskytovanie rád,, riešenie problémov s ľudmi. Chápe sa v 2 významoch: -ako teoria je zastúpená v každom vedonom odbore -ako prax ju robia pedagogovia, lekári PD-tu ide o výchovu, pedag. proces, tam ke sa uplatnuje diagnostika
|
|
0,1 |
47x |
|
Prednášky z Teórie výchovy
Prednášky57 s. / 2. roč. / doc
1. Výchova
„Výchova v najširšom zmysle slova je - ovplyvňovanie človeka človekom“
Ťažiskovým pojmom je zámer – intencionalita ovplyvňovania
Zámer hovorí o tom, či jeden subjekt pôsobi na druhý s tým, že ho chce vychovávať
Výchova je
- odborné rozvíjanie psychických funkcií osobnosti
- profesionálne, odborné a cieľavedomé udržiavanie, zdokonaľovanie a rozvíjanie pozitívnych a funkčných možností človeka, psych. funkcií, procesov a vlastností
- zámerné, intencionálne, cieľavedomé a komple...
|
|
0,4 |
13x |
|
Špeciálno - pedagogická diagnostika
Prednášky55 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:Pojem diagnostika a diagnóza sú odvodené z gréckych slov: dia - oddelene, hĺbkovo gnosia - poznanie.Diagnostika v lekárskych vedách má dva významy: jednak ako náuka o rozpoznaní chorôb, resp. o metódach rozpoznania chorôb, jednak ako súbor aktivít, ktoré sa uskutočňujú za účelom vlastného rozpoznávania chorôb.Diagnóza je odborný názov, slovné označenie diagnostikovanej choroby, defektu alebo narušenia.
|
|
0,4 |
75x |
|
Pedagogická diagnostika - prax
Projekt5 s. / 1. roč. / doc
Keď som ráno pri schádzaní detí navštívila MŠ v mieste bydliska (v Medzilaborciach), začala som nenápadne pozorovať všetky deti v prípravnej triede už od začiatku.Spomedzi všetkých detičiek ma zaujal jeden chlapček, pretože bol trocha iný ako ostatní.Všimla som si, že v každej činnosti, ktorú vykonával, mal pomalšie pohyby, slabšiu chôdzu a väčšinou ani nerozprával. Mal problémy s hrubou motorikou. Myslím, že práve on bol aj najtichší chlapček z celej triedy.Pani učiteľka mi povedala, že chlapec...
|
|
0,1 |
57x |
|
Ťahák z predmetu Špeciálnopedagogická diagnostika
Ťahák4 s. / - roč. / doc
Špeciálnopedagogická diagnostika v skratke - proces, delenie, metódy, diagnostické situácieUkážka:Diagnostika - náuka o rozpoznaní chorôb, - poznávací proces, ktorého cieľom je získať o diagnostikovanom objekte alebo jave čo najhlbšie poznatky, ktoré napomáhajú formulovať diagnózuDiagnóza - slovné označenie diagnostikovanej choroby, je výsledkom diagnostikyšpeciánopedag. diagnostika - je cieľavedomá čin. zameraná na rozpoznanie podmienok (stav V-V práce špec. pedagóga), priebehu (vlastný proces ...
|
|
0,1 |
16x |
|
Gavora Peter - Akí sú moji žiaci?
Skriptá239 s. / 2. roč. / pdf
Predkladaná učebnica sa venuje problematike pedagogickej diagnostiky.
|
|
9,9 |
59x |
|
Pedagogická diagnostika
Referát8 s. / 1. roč. / doc
Pedagogicka diagnostika - seminárka
|
|
0,1 |
16x |
|
Špeciálnopedagogická diagnostika
Prednášky18 s. / - roč. / doc
Projekt obsahuje skenované strany, ktoré sú vložené v dokumente Word (.doc).
|
|
0,3 |
16x |
|
Pedagogicka diagnostika
Prednášky10 s. / 2. roč. / doc
Základné pojmy, vzťahy, procesy, proces diagnostikovania
Pedagogická diagnostika z historického hľadiska, súčasné trendy ped. diagnostikovania
Metodológia diagnostiky
Otázky ako diagnostický nástroj, kladenie otázok
Voľné písané práce, soc. asociácia, pojmové mapy
Testy vedomostí, zručností
Diagnostikovanie afektívnych vlastností žiakov, diagnostikovanie tvorivosti
diagnostikovanie vzťahov medzi žiakmi
Známkovanie a klasifikácia, slovné hodnotenie
Diagnostikovanie rodinného prostredia
|
|
0,1 |
14x |
|
Pedagogická diagnostika v praxi - práci sociálneho pedagóga a jeho diagnostické kompetencie
Seminárna práca3 s. / - roč. / doc
„Základná oblasť diagnostiky vystupuje ako pomoc jednotlivcom či skupinám v rodinnom, školskom, alebo širšom sociálnom prostredí. (Kouteková, M. 1997, s. 93). Pedagogická diagnostika v práci sociálneho pedagóga je cieľavedomým poznávacím a hodnotiacim procesom, ktorého cieľom je získať o diagnostikovanom objekte alebo jave čo najhlbšie a najkomplexnejšie informácie na účely zhodnotenia týchto javov a úrovne jednotlivcov v rôznych oblastiach rozvoja ich osobnosti.
|
|
0,1 |
9x |
|
Pedagogická diagnostika
Vypracované otázky6 s. / 2. roč. / doc
Super spracované otázky
Pedagogická diagnostika
1. Charakterizujte pedagogiku ako vedu
- skúma výchovný a vzdelávací proces a stanovuje smernice pre organizáciu a riadenie výchovných a vzdelávacích procesov
-je to veda, ktorá rieši výchovné otázky z praktickej a teoretickej stránky
-je to veda o výchove a vzdelávaní
Pôvod od gréckych slov: paidagogos – otrok, ktorý viedol dieťa svojho pána do školy
pais – dieťa agogé – vedenie
-vedný odbor skúma výchovný a vzdelávací proces v plnej š...
|
|
0,1 |
36x |
|
Diagnostika úrovne čítania
Seminárna práca19 s. / - roč. / doc
V pedagogickej diagnostike sa vyšetruje intaktný jedinec, ktorý z hľadiska integrity organizmu sa nachádza v pásme normy, čo sa týka mentálnej úrovne, funkcionovania zmyslových orgánov, somatickej integrity (motoriky, mobility, kompletnosti orgánov a pod.), sociálneho správania.
|
|
0,1 |
14x |
|
Pedagogická diagnostika
Seminárna práca10 s. / - roč. / doc
ÚVOD
Pre výchovu je nevyhnutné zisťovať efektivitu svojho pôsobenia a aj sledovanie príčin, prečo sa v istých podmienkach nedarí dosiahnuť stanovené ciele. Objektom výchovy je dieťa, dospievajúci žiak a aj dospelý človek a sleduje sa rozvoj konkrétnych vedomostí, zručností a návykov, ale aj poznávacích procesov, záujmov, postojov, svetového názoru, morálnych, estetických a pracovných vlastností. Sleduje sa aj rozvoj pohybovej kultúry. K naplneniu významného zámeru rozpoznať a hodnotiť úroveň...
|
|
0,1 |
9x |
|
Pedagogická diagnostika v sociálnej práci
Poznámky16 s. / - roč. / doc
Bola sformovaná v poslednom období bývalej ČSR a vychádzala zo starších poznatkov z oblastí školského hodnotenia pedagogiky a vied o výchove.
Diagnostika je proces hĺbkového poznania nejakého javu alebo vlastnosti osobnosti.
Diagnóza je výsledok diagnostického procesu, súd o vlastnostiach a znakoch osobnosti.
Spočiatku sa diagnostika snažila formulovať podľa medicíny, ako aj iné odbory, ktoré skúmali človeka. Na vývoj pedagogickej diagnostiky vplývala aj psychodiagnostika. Chápanie diagnos...
|
|
0,1 |
2x |
|
Pedagogická diagnostika
Poznámky3 s. / 2. roč. / doc
dlhý náhľad v dokumentácii
|
|
0,1 |
7x |
|
Pedagogická diagnostika
Ťahák2 s. / 2. roč. / doc
ťahák v stľpcoch
|
|
0,1 |
15x |
|