Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Pedagogická diagnostika

«»
Prípona
.doc
Typ
skriptá
Stiahnuté
580 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
878
Posledná úprava
19.06.2017
Zobrazené
21 281 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Diagnostika je vo všeobecnosti oblasťou vednej disciplíny, ktorý má zvláštny význam pre vedu ako takú i pre jej praktické uplatnenie. Zabezpečuje reflexiu teórie v praxi a prax prináša teórii nové poznatky
Diagnostický proces vždy vychádza z určitej teórie či z koncepcie skúmaných javov, ale zároveň sprostredkováva konkrétny zásah, opatrenie, alebo praktický nápravný krok (Hrabal, 2002). Účinný zásah je možný len vtedy, keď je diagnostický nástroj a celý diagnostický proces kvalitný a získané údaje spoľahlivé a validné. Ľudí, ktorí na vysokej odbornej úrovni používajú diagnostické nástroje považujeme právom za odborníkov vo svojom odbore. Takýmito odborníkmi sú lekári, psychológovia, kde sa pri ich príprave kladie veľký dôraz na diagnostiku.

Kľúčové slová:

pedagogická diagnostika

dieťa

učiteľ

trieda

profesionálna etika

psychológovia



Obsah:
  • 5. Pedagogická diagnostika
    5.1 Vznik pedagogickej diagnostiky ako samostatnej disciplíny
    5.2 Predmet pedagogickej diagnostiky
    5.3 Vzťah pedagogickej diagnostiky k iným vedám
    5.3 Pedagogické diagnostikovanie a pedagogická diagnóza
    5.4 Pedagogické diagnostické metódy
    5.5 Zhromažďovanie údajov o dieťati - charakteristika
    5.6 Pedagogická diagnostika v práci učiteľky a profesionálna etika
    Literatúra
    Príloha
    Diagnostický list zmena ako nástroj pri vedení dieťaťa
    Žiaka

Zdroje:
  • BAJO,I.: Metódy pedagogickej kazuistiky žiaka. Pedagogika 47, č.9-10, s. 67-75.
  • BREZINKA, W.: Profesiová morálka učiteľov. In: Filozofické základy výchovy. Praha, Zvon 1996, s. 155 -161
  • BEAN, Reynold: Jak rozvíjet tvirivost dítěte. Praha : Portál 1995. ISBN 80-7178-035-9
  • DOČKAL, Vladimír a kol.: Psychológia nadania. Bratislava : SPN 1987.
  • FISHER,R.: Učíme děti myslet a učit se. Praha 1997
  • GAJDOŠOVÁ,L.- ŠATÁNEK,J.: Otázky poznávania osobnosti žiaka a školskej triedy. Banská Bystrica 1996
  • GAVORA, P.: Akí sú moji žiaci? Pedagogická diagnostika žiaka.Bratislava, Práca 1999.
  • GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, Paido 2000.
  • GONDOVÁ, Mária: Všeobecná teória pedagogickej diagnostiky. Banská Bystrica, PF UMB 1998. ISBN 80-8055-063-8
  • HAVLÍNOVÁ, M.- McLEODOVÁ, R.: Vnucené tempo školní práce a osobní tempo žáka (Příspěvek k individualizaci učební činnosti žáků.) Výchova a vzdělání, 1. 1990-91, s. 131-133.
  • HENNIG,C.- KELLER,G.: Antistresový program pro učitele. Praha : Portál 1996
  • HORKÁ, H.: Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy. In: Premeny pedagogickej zložky prípravy učiteľa 1. stupňa ZŠ. Banská Bystrica PF UMB, 1999, s. 45- 53.
  • KOSOVÁ, Beata: (séria príspevkov) Učiteľské noviny, 1996-97, č. 10,12,14.
  • KOSOVÁ, Beata: Hodnotenie ako prostriedok humanizácie. Banská Bystrica, PF UMB 1997. ISBN 80-8055-067-0
  • KASÁČOVÁ, Bronislava: Vplyv očakávania učiteľa na výkon žiaka. Ped.rozhľady 4, 1995-96, č.1. s.10-11
  • KASÁČOVÁ, Bronislava: Kazuistické rozhovory ako súčasť pri vedení žiaka. Pedagogické rozhľady, 7, 1998, č.4. s. 21-22
  • LANGOVÁ, M.: Učitel v pedagogických situacích. Praha PF UK, 1992
  • HRABAL, Vl.: Jaký jsem učitel? Praha, SPN 1988.
  • KRET, Ernst: Učíme (se) jinak. Nápady a rady pro učitele a rodiče. Praha, Portál 1995
  • KYRIACOU, Chris: Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996.
  • PRUCHA,Jan - WALTEROVÁ,Eliška - MAREŠ, Jirí: Pedagogický slovník, Portál, Praha, 1995, 292 s.
  • MAREŠ, Jirí: Styly učení žáku a studentu. Praha : Portál 1998.  
  • MARTIN, M. - WALTMANOVÁ-GREENWOODOVÁ, C.: Jak rešit problémy detí se školou. Praha : Portál 1997. ISBN 80-7178-125-8  
  • MIŇOVÁ, M. Peadgogická diagnostika a individuálny výchovno-vzdelávací plán v MŠ. Prešov, 2002
  • MOJŽÍŠEK, Ladislav: Základy pedagogické diagnostiky. Praha, SPN 1986.
  • PETTY Geoffrey: Moderní vyučování. Praha : Portál 1996. ISBN 80-7178-070-7
  • POKORNÁ, Vera: Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál 1997. ISBN 80-7178-135-5
  • SERFONTEIN, Gordon: Potíže detí s učením a chováním. Praha : Portál 1999. ISBN 80-7178-315-3
  • SINDELAROVÁ, Brigitte: Predcházíme poruchám učení. Soubor cvičení pro deti v predškolním roce a v první tríde. Praha: Portál 1996.
  • ŠVEC, Vlastimil: Autodiagnostika pedagogické činnosti učitele - módnost nebo potřeba? Pedagogika, 44, 1994, č.2, s.105-112.
  • ŠVEC, Vlastimil: Autodiagnostika pedagogické činnosti učitele - módnost nebo potřeba? Pedagogika, 44, 1994, č.2, s.105-112.
  • ŠVEC, Vlastimil: Význam diagnostiky učitelova pojetí výuky v jeho pregraduální přípravě. Pedagogika 45, 1995, č.2, s.164-169
  • ŠVEC, Štefan: Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava : IRIS 1995. ISBN 80-88778-15-8
  • ŠVEC, Štefan: Metodológia vied o výchove. Bratislava : IRIS 1998. ISBN 80-88778-73-5 (III.časť, kap 18.19.20. IV.časť: 25. 26. 27)
  • TRAIN, Alain: Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha, Portál, 1997.
  • VAŠEK, Štefan: Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava : SPN 1995. ISBN 80-08-02056-3
  • WALTER, H.J. - HAERTEL, G.D.: The International encyclopedia of Educational Evaluation. Oxford, Pergamon 1990.
  • WENZEL, Achill: Začiatočné vyučovanie. Bratislava : SPN 1993.
  • ZELINA, Miron: Humanizácia školstva. Bratislava :1993, s.32-34.
  • ZELINA, Miron: Stratégie a metódy rozvoja osobnosti. Bratislava : IRIS 1996. ISBN 80-967013-4-7
  • ZELINKOVÁ, Olga: Poruchy učení. Praha : Portál 1994, ISBN 80-7178-096-0