Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Úvod do marketingu

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
1,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
11849
Posledná úprava
21.06.2019
Zobrazené
519 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 ÚVOD DO MARKETINGU
Slovo marketing, ktoré je dnes „šlágrom“ v ekonomickom riadení, je odvodené od anglického slova market (trh). Prípona -ing znamená vyjadrenie určitého deja, určitej činnosti, ktorá sa na trhu neprestajne uskutočňuje. V slovenskom jazyku nemáme možnosť vyjadriť obsah slova „marketing“, pretože slovenské slovo „predávanie“ je významovo veľmi úzke a predstavuje iba významnú časť anglického slova marketing. V ekonomickej terminológii marketing chápeme ako orientáciu firiem na trh, na jeho potreby a požiadavky. Firma sa pritom prispôsobuje požiadavkám trhu, uspokojuje ich, a tým dosahuje aj vlastné strategické ciele (rast zisku, konkurencieschopnosti, výnosnosti vlastného kapitálu a pod.). Základnou ekonomickou príčinou vzniku marketingu (v USA okolo roku 1910) bola krízová situácia, ktorá sa prejavovala relatívnou nadvýrobou. Marketing vznikol ako reakcia podnikov na túto situáciu, ktorá sa prejavovala ako zaostávanie „kapacity trhu“, danej kúpyschopnosťou dopytu, za možnosťami výroby. Tieto možnosti boli v tomto čase ďalej posilňované prebiehajúcou vedecko-technickou revolúciou. Z USA sa marketing (v teórii a praxi) rýchlo rozšíril, predovšetkým po druhej svetovej vojne, takmer do všetkých priemyselne vyspelých krajín západnej Európy, Japonska, ale i do niektorých rozvojových krajín. V posledných rokoch sa záujem o jeho zvládnutie a praktické využitie prejavuje v bývalých socialistických štátoch. Na Slovensku sa situácia v súvislosti s prestavbou začína meniť, ale skúsenosti ukazujú, že u nás pristupujeme k marketingu ešte stále s určitými rozpakmi. Marketing je jeden z pojmov štúdia manažmentu, ktorý možno ťažko jednoznačne definovať. Odborná literatúra nás prekvapuje množstvom existujúcich definícií. Kladieme si otázku, prečo možno tak ťažko nájsť jedinú, všetko zahrnujúcu definíciu, ktorá by platila pre všetky spoločnosti a každú situáciu. Autorizovaný inštitút marketingu používa túto definíciu: „Marketing je manažérsky proces, ktorý je zodpovedný za vyhľadávanie, prijímanie a uspokojovanie požiadaviek zákazníkov spôsobom, pri ktorom vznikne zisk.“

Kľúčové slová:

marketingové prostredie

proporcionalita

marketingová komunikácia

podnikateľská etika

tovar

maloobchod

predajne

marketing

distribúcia



Obsah:
  • 1 Úvod do marketingu
    2 Marketingové prostredie
    3 Vstupy pre účinný marketing
    4 Nástroje marketingu
    5 Produkt ako nástroj marketingu
    6 Marketing miesta
    7 Cena v marketingu
    8 Marketingová komunikácia
    9 Marketing služieb v maloobchodných činnostiach
    10 Podnikateľská etika