Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Systém riadenia kvality

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
15896
Posledná úprava
06.11.2012
Zobrazené
1 461 x
Autor:
3dida
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
. Súčasné požiadavky na riadenie podnikov v globálnom konkurenčnom prostredí:

Riadenie súčastných podnikov sa uskutočňuje na princípoch:
C3I3. (command + control + communication, information + integration + internationalization).
V prostredí ISO noriem I4- 1. internacionalizácia noriem,
2. informatizácia zabezpečenia prístupov k normám,
3. integrácia noriem do jedného systému,
4. implementácia - široké plošné využívanie noriem.


Kľúčové slová:

súčasné požiadavky na riadenie

funkcie manažérstva

Ishikawa diagram

Taguchi



Obsah:
  • 1. Súčasné požiadavky na riadenie podnikov v globálnom konkurenčnom prostredí:
    2. Kritické funkcie manažérstva a operatívneho riadenia v podnikoch – dynamický diamant, konkurenčná výhoda pre všetkých účastníkov
    3. Vzťah Q- náklady –Čas z hľadiska podnikov – producentov a Q – Cena – Spoľahlivosti z hľadiska zákazníkov (odberateľov produktu). Integrovaný trojuholník úspešných organizácií
    4. Vývoj Q- Deming a Feigenbaum
    5. Vývoj Q- Juran a Conway
    6. Vývoj Q- Crosby a Garwin
    7.Vývoj Q - Ishikawa
    8.Vývoj Q - Taguchi
    9. Porovnanie amerického, japonského, a európskeho prístupu ku Q
    10. Kvantitatívne nástroje a metódy pre zabezpečenie Q: (SPC – 7 starých)
    11. Diagnostika príčin a následku
    12. Paretová analýza a Lorentzova krivka
    13. Hodnotenie správnosti a presnosti Pearsonovým a KS testom
    14. Regulačné diagramy – požiadavky, štruktúra
    15. Porovnanie výsledkov z histrogramov a regulačných diagramov
    17. Metodika FMEA – Failure Mode and Effect Analysis
    18. Metodika QFD a HoQ - QFD – Duality Funkcion Deployment - Rozvoj funkcii kvality
    19. Q a požiadavky na ňu v reťazi zákazníci vs. producent, producent vs. zákazníci
    20. Stratégia výroby založená na procesoch
    21. Mapa kvality – faktory, kt. kvalitu ovplyvňujú, kruh kvality a jeho zložky
    22. Systém kvality a jeho zložky, dôvody pre zavádzanie
    23. Q z pohľadu výrobcu, zákazníka, dodávateľa – kvalifikácia ich požiadaviek
    24. Skupiny metrík (ukazovateľov) kvality, objektívna a subjektívna Q
    25. Zákaznícke odberateľské vzťahy spokojnosť lojalita zákazníka (CSI, glyfy, polynóny, kolesá, Bostonská matica)
    26. Dodávateľské vzťahy (externé – vstupy do podniku, interné – v rámci podniku) – kvalita dodávok – matica dodávateľov
    27. Mollerovo a diabolské koleso vo firme –úspešné a neúspešné firmy (Zimmerman)
    28. Manifest Q, Európska charta Q, NPK SR
    29. Základné 4 zásady pre ISO 9001:2000, základné rozdiely voči normám série 9000:1994
    30. 8 princípov noriem ISO radu 9000 po revízii v r. 2000
    31. Procesný prístup – vlastníctvo procesov, členenie procesov a ich mapa
    32. Základňa procesného riadenia, sústavné zlepšovanie
    33. Zákaznícky prístup – externí a interní zákazníci
    34. Zvyšovanie výkonnosti podnikov podľa ISO 9004:2000, model EFQM výnimočnosti
    35. Princípy samohodnotenia pre EFQM model výnimočnosti
    36. Metodika RADAR – postup, ciele, využitie
    37. Budovanie SMK v podnikoch – 4 základné fázy (zložky, etapy realizácie, zlepšovania a udržiavanie SMK)
    38. Dokumentácia pre SMK
    39. Audity SMK a EMS, typy auditov, norma pre spoločný audit
    40. SNAS - 4 piliere pre zabezpečenie Q, úlohy ÚNMS, SÚTN, SMÚ.
    41. Makro a mikroekonomický význam Q – efektivita, hodnota, produktivita
    42. Ekonomika Q – náklady na zabezpečovanie Q, ich základné členenie. Straty z nonQ. Vzťah Q a ekonomickej efektívnosti
    43. Modely nákladov na Q, metriky, program nákladov na Q
    44. Filozofia TQM, ako nadstavby nad ISO radu 9000, pyramidálny model TQM, prínosy z TQM.
    45. Model TQM Ex- rozširujúce ;postupy. Model nových pilierov TQM.