Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Marketing - vypracované otázky

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
15 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
11740
Posledná úprava
21.12.2018
Zobrazené
1 184 x
Autor:
peter814
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Charakterizujte prospešné produkty.

Prospešné produkty prinášajú dlhodobý úžitok, pre spotrebiteľa však bývajú málo príťažlivé (napr. bezpečnostné pásy). Zasluhujú si preto zvýšenú pozornosť marketingu, ktorého úlohou je urobiť takýto produkt spotrebiteľsky príťažlivejší.

2. Z čoho vzniká riziko v nákupnom rozhodovaní spotrebiteľa?

Riziko vzniká z neistoty. Kupujúci nevie predvídať dôsledky svojich nákupných rozhodnutí, keď má malé skúsenosti s produktom. Môže mať zlé skúsenosti s inými značkami a chce sa vyvarovať podobnej chybe, alebo si nedôveruje, že môže dobre rozhodnúť. Aj nedostatočné finančné zdroje môžu ovplyvňovať alebo ohraničovať výber.
Hlavné typy rizika, ktoré spotrebitelia vnímajú pri rozhodovaní o produkte:
funkčné riziko (riziko, že produkt nebude taký výkonný, ako sa očakáva)
fyzické riziko (riziko pre kupujúceho a ostatných, ktorí s produktom môžu disponovať)
finančné riziko (že produkt nebude hodný toľko, aká je jeho cena)
spoločenské riziko (že výsledkom zlého výberu produktu môžu vzniknúť rozpaky medzi inými ľuďmi)
psychologické riziko (že zlý výber produktu bude potláčať spotrebiteľské ego)
časové riziko (že čas vynaložený na hľadanie produktu môže byť zbytočne vynaložený, ak nebude produkt taký výkonný, ako sa očakáva)

3. Napíšte, kedy vzniká nákupná situácia.

Nákupná situácia vzniká poznaním, že existuje rozdiel medzi cieľmi organizácie a jej výkonnosťou, ktorý sa môže riešiť nákupom. Typy nákupnej situácie sú: nová úloha, modifikovaný nákup a opakovaný nákup bez zmeny.

4. Čo je to merateľnosť segmentu?

Merateľnosť segmentu je stupeň kvantifikovateľnosti a početnosti kúpnej sily segmentu. Tejto podmienke všeobecne zodpovedajú demografické a geografické kritériá.

5. Uveďte spôsoby organizačného usporiadania marketingového oddelenia.

Ak je firma veľmi malá, tak by mohla všetky práce (výskum, predaj, reklamu, servis a ďalšie aktivity) zvládnuť jedna osoba. Ako sa firma rozrastá, tak sa rozširuje aj organizácia marketingového oddelenia na plánovanie a uskutočňovanie marketingových aktivít. Vo veľkých firmách pracujú v tomto oddelení mnohí marketingoví špecialisti.
Organizačná štruktúra moderného marketingového oddelenia môže byť usporiadaná rôznym spôsobom. Marketingové oddelenie môže byť organizované podľa hlavných činností, podľa zemepisných oblastí, podľa produktov a ich značiek alebo podľa zákazníkov na jednotlivých trhoch.

Kľúčové slová:

Marketing

spotrebiteľ

marketingové oddelenie

cenová diferenciácia

motivačný apel



Obsah:
  • 1. Charakterizujte prospešné produkty.
    2. Z čoho vzniká riziko v nákupnom rozhodovaní spotrebiteľa?
    3. Napíšte, kedy vzniká nákupná situácia.
    4. Čo je to merateľnosť segmentu?
    5. Uveďte spôsoby organizačného usporiadania marketingového oddelenia.
    6. Čo sú produkty zvláštneho dopytu?
    7. Napíšte druhy cenovej diferenciácie.
    8. Čo je samoobslužný veľkoobchod?
    9. Vymenujte postup tvorby komunikačného mixu.
    10. Vymenujte prostriedky spotrebiteľskej promotion.
    ...
    ...
    ...
    109. Vymenujte znaky marketingovej filozofie.
    110. Čo patrí do politického prostredia?
    111. Uveďte, čo je to vnímaná trhová pozícia (reálna).
    112. Uveďte základné strategické ciele podniku.
    113. Čo je to rozšírený produkt?
    114. Napíšte, čo je to cenová diferenciácia.
    115. Uveďte hlavné prvky zákazníckeho servisu v rámci logistických činností.
    116. Charakterizujte makléra.
    117. Čo je podstatou cieľavedomej komunikácie?
    118. Aké druhy motivačných apelov sa využívajú v reklamných správach?

Zdroje:
  • Marketing - 2007