Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Manažment podniku - vypracované otázky na skúšku

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
43099
Posledná úprava
03.02.2014
Zobrazené
1 291 x
Autor:
llaurika7
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.Charakteristika manažmentu a úrovní riadenia
Manažment
súhrn vš. činností, ktoré je treba vykonať, aby bola zabezpečená funkcia orgcie
proces tvorby a udržiavania prostredia, v ktorom jednotlivci pracujú spoločne v skupinách a dosahujú ciele.
riadenie organizácií v trhovom hospodárstve (pružná konkurencia, liberalizácia cien)
praktická činnosť
teória - vedná disciplína
osobitná skupina ľudí
Úrovne riadenia
vrcholová úroveň = TOP manažment
stredná úroveň = middle manažment
základná úroveň = lower manažment

2.Vymenujte a charakterizujte funkcie riadenia
Funkcie manažmentu
Plánovanie - manažérska aktivita zameraná na budúci vývoj podniku, postupy a opatrenia sú súčasťou plánu, pri plánovaní je potrebné zohľadniť aj správanie konkurencie
Rozhodovanie - proces výberu medzi rôznymi variantmi, ovplyvňuje zásadným spôsobom prosperitu podniku, nesprávne rozhodnutie býva príčinou neúspechu
Riadenie implementácie - ovplyvňovanie, usmerňovanie, motivácia a riadenie pracovníkov, Implementácia závisí od ľudí, ich záujmov, iniciatívy, úsilia a aktivity
Organizovanie - cieľom organizovania je usporiadanie prvkov v systéme tak, aby prispeli maximálnou mierou k dosiahnutiu cieľov celého systému, , funkcia O sa napĺňa vytvorením org.štruktúry a vymedzenia zákl.náplní jednotl.funkcí,právomocí a zodpovednosti
Personalistika - riadenie ľudských zdrojov
Komunikácia - odovzdávanie informácií a spôsob nadväzovania kontaktu medzi ľuďmi, uskutočňuje sa na rôznych úrovniach rôznymi prostriedkami s rôznych účelom ,,ústna alebo písomná, prejav,pohovor
Kontrola - monitorovanie procesov, ktoré v podniku prebiehajú a činností prebiehajúce v podniku a podmieňujúce dosiahnutie cieľov podniku

Kľúčové slová:

manažment

skúška

komunikácia

organizácia

podnik



Obsah:
  • 1.Charakteristika manažmentu a úrovní riadenia
    2.Vymenujte a charakterizujte funkcie riadenia
    3.Uveďte predstaviteľov manažmentu a popíšte princípy charakteristické pre ich učenie
    4.Vymenujte hlavné prístupy, resp. školy manažmentu a charakterizujte ich
    5.Popíšte atóm šťastia - 7S
    6. Vymenujte 12 prístupov k manažmentu a charakterizujte 12 prístupov k manažmentu
    7.Charakterizujte japonský manažment a jeho zdroje, aké sú zásady japonského manažmentu podnikov
    8.Ktorí predstavitelia sa presadili pri učení manažmentu kvality v Japonsku a čím
    9.Popíšte ringi systém a Kaizen
    10.Popíšte prístupy strategického manažmentu
    11. Vymenujte a charakterizujte metódy, modely a nástroje strategického manažmentu
    12.Pre ktoré subjekty sa vykonáva hodnotenie podniku
    13.Aké prístupy a aspekty hodnotenia podniku poznáte a charakterizujte pojem Business Excellence v podnikovej praxi
    14.Popíšte model EFQM, Popíšte dva podsystémy SCM
    15.Vymenujte skupiny pomerových ukazovateľov fianančnej analýzy a uveďte ktoré ukazovatele patria do jednotlivých skupín a charakteristika jednotlivých pomerových ukazovateľov finančnej analýzy
    16..Charakterizujte vnútorné a vonkajšie faktory prosperity podniku
    17.Vymenujte a popíšte štádiá na ceste k prosperite podniku, Popíšte proces APQP
    18.Charakterizujte a popíšte krízový manažment. Popíšte ERP systém a tri oblasti ktoré zaisťuje
    19.Time manažment (príčiny problémov, Paretovo pravidlo, zásady plánovania vlastného času)
    20.Charakteristika informačného systému, čo zaisťuje a popíšte etapy tvorby IS
    21.Popíšte E-business a vymenujte aspoň tri príklady
    22.Vymenujte a popíšte aspoň 5 rozdielov medzi Call centrom a Kontaktným centrom v rámci CRM
    23.Čo je projektový manažment a aké sú jeho základné princípy1.Charakteristika manažmentu a úrovní riadenia
    24.Vymenujte a popíšte etapy životného cyklu projektu.
    25. Charakteristika kvality a nakreslite cyklus kvality v produktovo založenej definícii.
    26. Popíšte proces riešenia problémov 8D, vymenujte štruktúru jej nástroja DMAIC
    27.Čím sa zaoberá Lean manažment a v čom sú jeho hlavné výhody + druhy plytvania