Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované štátnicové otázky z okruhov Ekonomika podniku, Manažment, Všeobecná ekonomická teória

«»
Prípona
.zip
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8823
Posledná úprava
02.05.2018
Zobrazené
1 663 x
Autor:
idliketo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované štátnicové otázky na bakalárske skúšky z Ekonomiky podniku, Manažmentu a VETka.

Kľúčové slová:

ekonomika podniku

manažment

ekonómia

všeobecná ekonomická teória



Obsah:
  • Ekonomika podniku:
    1. Podnikanie v trhovej ekonomike, podstata a znaky podniku.
    2. Životný cyklus podniku, charakteristické znaky jednotlivých fáz životného cyklu podniku.
    3. Podnikateľský zámer a podnikateľský rozpočet: charakteristika, ciele, formy podnikateľského zámeru.
    4. Typológia podnikov (druhy podnikov podľa jednotlivých kritérií), právne formy podnikov.
    5. Dlhodobý (neobežný) majetok podniku: pojem, klasifikácia, oceňovanie. Účtovanie o dlhodobom majetku účtovnej jednotky.
    ...
    ...
    ...
    25. Princíp podvojnosti. Účet - forma a typy účtov. Formálne pravidlá vykonávania zápisov na účtoch. Účtovný prípad. Algoritmus účtovania. Účtovný doklad - účtovný predpis - účtovný zápis - účtovné knihy.
    26. Typy účtových osnov používaných v SR. Rámcová účtová osnova pre podnikateľov. Syntetická a analytická účtovná evidencia. Účtový rozvrh.
    27. Finančný trh - charakteristika a členenie. Cenné papiere.
    28. Finančná politika podniku - daňová, úverová a dlhová, dividendová atď.
    29. Zdroje a formy financovania podniku - interné, externé, vlastné a cudzie financovanie, krátkodobé a dlhodobé financovanie.
    30. Ekonomická a trhová pridaná hodnota podniku.

    Manažment:
    1. Charakteristika, podstata a obsah manažmentu. Manažment v procese globalizácie.
    2. Charakteristika, členenie a hierarchia podnikových cieľov. Vzťahy medzi podnikovými cieľmi. Požiadavky na formovane podnikových cieľov.
    3. Strategické plánovanie - jednotlivé kroky strategického plánovania na vrcholovej úrovni.
    4. Ročné plány, rozpočty a operatívne plánovanie. Plánovanie produkcie a zásobovania.
    5. Finančné plánovanie.
    ...
    ...
    ...
    25. Charakteristika prostredia podniku - činitele vplývajúce na podnik z makroprostredia a mikroprostredía. SWOT analýza.
    26. Analýza spotrebiteľských trhov a trhov organizácií. Segmentácia trhu .
    27. Ovplyvňovanie trhu pomocou marketingových nástrojov, prehľad marketingových nástrojov, marketingový mix. Marketingový mix v službách.
    28. Produkt - výrobková, sortimentná politika, charakteristika produktu a výrobného sortimentu, služba, sortiment služieb, značka v službách.
    29. Cena - cenová politika, úlohy a ciele cenovej politiky, tvorba ceny v praxi, cenové stratégie pri zavádzaní nového výrobku na trh, cenová diferenciácia, rabaty. Tvorba ceny v službách.
    30. Distribúcia - distribučná politika, úlohy a význam distribúcie. Distribučný mix služieb. Propagácia - úlohy a význam, jednotlivé nástroje komunikačného mixu.

    Všeobecná ekonomická teória (VET):
    1. Potreby, ekonomické statky a ich členenie, hranica produkčných možností a alternatívne náklady.
    2. Trhové hospodárstvo, formy a typy trhov, trhové subjekty.
    3. Trhový mechanizmus, jeho zložky, prednosti a nedostatky.
    4. Vytváranie trhovej ceny a trhovej rovnováhy na trhu jednotlivých výrobkov a služieb.
    5. Krivka individuálneho a trhového dopytu a ponuky a faktory vyvolávajúce ich posuny.
    ...
    ....
    .....
    25. Monetárna politika, jej formy a nástroje.
    26. Štátny rozpočet ako nástroj fiškálnej politiky, deficit ŠR a jeho financovanie, štátny dlh.
    27. Automatické stabilizátory, aktívne opatrenia fiškálnej politiky a fiškálne multiplikátory.
    28. Ekonomický cyklus a jeho fázy, typy hospodárskych cyklov a ich exogénne a endogénne príčiny.
    29. Svetové hospodárstvo, jeho štruktúra a základné formy internacionalizácie hospodárskeho života.
    30. Zahranično-obchodná politika, jej formy a nástroje.