Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Znalostný manažment - Seminárna práca z predmetu Manažment

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
54 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13927
Posledná úprava
15.02.2022
Zobrazené
6 926 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

Dvadsiate prvé storočie je mnohými odborníkmi charakterizované ako storočie informácií. Do popredia sa dostávajú informácie, pretože sú základom znalostí. Pojmy ako znalostný potenciál, intelektuálny kapitál alebo know-how sú čoraz frekventovanejšími v slovníkoch manažérov a znalosti sa stávajú najdôležitejšou formou kapitálu podniku.

Tlak masovokomunikačných médií zosilnel aj v súvislosti s výzvami európskych fondov. Iným dôvodom prečo sme sa začali zaujímať o znalosti je aj nevídaný vplyv informačných a komunikačných technológií na všetky oblasti nášho života. Vysoko odborné informácie, ktoré boli kedysi prístupné len pár jedincom, sú dnes prístupné skoro všetkým. Jednoduchosť prístupu devalvovala ich hodnotu. V snahe získať to, čo iní nemajú sme boli nútení obrátiť sa k samotnej podstate úspechu - k ľuďom a k tomu čo vedia - ich znalostiam. V súvislosti so znalostnou ekonomikou a znalosťami ako takými sa dostáva do popredia otázka ich efektívneho riadenia - znalostný manažment.

1. Informácie, znalosti (vedomosti), znalostný manažment

Ako každý z nových smerov a trendov aj manažment znalostí má svojich zástancov a odporcov. Odporcovia tvrdia, že nie je ničím novým, že ide v podstate len o manažment informácií; jeho podporovatelia dokazujú, že to čo hýbe súčasným vývojom nie sú len informácie ale podstatou je dokázať nahromadené informácie premeniť na znalosti (vedomosti) a tie potom s úspechom využívať. Z uvedeného vyplývajú podstatné rozdiely medzi obsahom pojmov informácie a znalostí: informácie sú statické a predstavujú vstup do procesu výsledkom ktorého sú znalosti (vedomosti).
...

Kľúčové slová:

znalosť

vedomosť

informácie

kapitál

manažment

znalostný manažment

firma

prínosy

investície

ciele

podstata

tvorba

rozvoj

intelektuálny kapitál

manažér znalostí



Obsah:
  • Úvod -3-
    1. Informácie, znalosti (vedomosti), znalostný manažment -3-
    2. Tvorba, rozvoj, využívanie a zhodnocovanie znalostí -4-
    2.1 Intelektuálny kapitál -4-
    2.2 Manažér znalostí (Chief Knowledge Officer - CKO) -5-
    3. Ciele a podstata procesu zavedenia manažmentu znalostí do firmy -5-
    4. Investície do znalostného manažmentu sú jednorazové -5-
    5. Prínosy znalostného manažmentu -6-
    Záver -7-

Zdroje:
  • DAVENPORT, T. H. Some Principles of Knowledge Management. Dostupné na internete http://www.itmweb.com/essay538.htm
  • LAVRIN, A., ZELKO, M. Cez informačnú gramotnosť k manažmentu znalostí. In Systémová integrace [online] 2000 [2004-12-06]. Dostupné na internete http://si.vse.cz/archiv/clanky/2000/lavrin.pdf
  • OECD: Measuring Knowledge Management in the Business Sector. Paris: OECD Publications Service, 2003.
  • SINČÁK, M.: Knowledge management a e-biznis. In eFocus, 2001, [online] 2001. Dostupné na internete http://www.efocus.sk.
  • PER PARTES Consulting. Akcelerace managementu znalostí. Průzkum stavu managementu znalostí u českých podniků. Per Partes Consulting, s. r. o., 2002.
  • KPMG: Insights from KMPG’s European Knowledge Management Survey 2002/2003, 2003, [online], 01/2003 [cit. 2004-05-12]. Dostupné na internete http://www.kpmg.nl/kas
  • TRUNECEK J: 2001. Znalosti v roce 2001. Moderní řízení č.11/2001 s. 39-43
  • DAVENPORT, T, De LONG, D.. BEERS, M.: Successful Knowledge Management Projects. Sloan Management Review, Winter 1998, s.43
  • DRUCKER, P.: Budoucnost už nastala. In: Moderní řízení č.3/1998 s.4