Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Základy manažmentu - Zadanie č.1

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
36012
Posledná úprava
16.06.2011
Zobrazené
845 x
Autor:
kiskantor
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úspešnosť spoločenského systému národného hospodárstva závisí na spôsobe usporiadania práce ľudí (štruktúre, organizácii). Človeka pri práci musíme vidieť a akceptovať ako celok tvorený telom a duchom. Všetky jeho danosti sa sledujú a využívajú sa v riadiacej činnosti (telesné, duševné, spoločenské). Tieto orientácie môžeme pozorovať napr. v aplikáciách:
1. Teórie “human engeneering“, ktorá sa zaoberá zlepšovaním podmienok, fyzického prostredia človeka (teplo, farba, hluk, a pod.) a výrobných metód najmä pri formovaní postojov k práci a podniku.
2. Teórie personalistiky, ktorá sa zaoberá tvorbou a formovaním personálu podniku a jeho spôsobom usporiadania (spoločenským systémom podniku) .
Obidve uvedené teórie sledujú ľudský faktor prostredníctvom jeho elementov. Medzi tieto elementy patrí:
- demografické danosti personálu (pohlavie, vek...),
- kvalifikačné danosti personálu (profesiová pripravenosť, profesiová prax, individuálne danosti – fyziologické, psychické a spoločenské),  
- psychické a spoločenské danosti personálu vyplývajúce z práce a pracovných podmienok (motivácia, stimulácia), zo spoločenských vzťahov v pracovných skupinách a v podniku, zo spoločenských vzťahov mimo podniku, napr. v rodine, sídelnej jednotke a pod.  

Kľúčové slová:

komunikačný manažér

komunikácia

manažment

plánovanie

prijímanie pracovníkov

personalistika



Obsah:
  • Úvod
    Zabezpečenie a udržiavanie personálu
    Plánovanie potrebného počtu pracovníkov a stav obsadenosti pracovných miest
    Prijímanie nových pracovníkov
    Fázy prijímacieho procesu
    Formy prijímania pracovníkov
    Adaptácia pracovníkov a jej procesy
    Prispôsobovanie sa pracovisku
    Výchovno – vzdelávacia sústava podnik
    Hodnotenie pracovníkov
    Záver
    Zoznam použitej literatúry